Start Up İstanbul’un kazananları belli oldu

Etohum tarafından bu yıl yedinci kez düzenlenen Start Up İstanbul 2019’un ve bu yıl ilki gerçekleştirilen, geliri milyon doları aşmış ya da en az 1 milyon dolar yatırım almış girişimlerin yarıştığı Scaleup İstanbul’un kazananları jüri oylarıyla belli oldu. Esas Ventures’ın ana sponsor olduğu yarışmada, start up finallerinde birinci Wedeliver; scaleup finallerinde birinci Alotech oldu.

MR. JEFF HIZLI BÜYÜYECEK
İspanya’da kurulan ve şu anda 32 ülkede eve teslim kuru temizleme, ütü ve çamaşır yıkama hizmetleri sunan Mr Jeff, Türkiye’de faaliyetlerine başladı. Mr Jeff’in CEO ve kurucu ortağı olan Eloi Gómez, Türkiye’yi de en önemli bölgesel pazarlardan biri olarak görüyor. Kasım sonunda İstanbul, İzmir ve Ankara’da 7 aktif şubesi olması beklenen Mr Jeff, 50’nin üzerinde franchise anlaşmasını tamamladı. Hedef, yıl sonuna kadar bu rakamı 150’ye ulaştırmak.

APSİYON’DA ÜST DÜZEY ATAMA
8 bin site ve yaşam alanında, 680 bin konutta, 1,5 milyonu aşkın kullanıcıya hizmet veren Apsiyon, önümüzdeki döneme ilişkin hedefleri doğrultusunda stratejisini yeniden çizdi. İş geliştirme konusunda uzun yıllara dayanan tecrübeye sahip Sinan Baştaş, Apsiyon’da Chief Strategy Officer (strateji direktörü) olarak göreve başladı. Baştaş, Apsiyon’un stratejisini, global pazarlara açılmak üzerine kurguladıklarını açıkladı.

“MUTLULUK” DAĞITIYOR
Çiçek ve hediye platformu Osevio.com, özgün çiçek ve hediye tasarımları için hızlı ve kaliteli bir adres. 2017 yılında kurulan Osevio. com, kullanıcılarının beklentilerine göre en doğru seçenekleri sıralıyor. Türkiye’nin 44 şehrinde aynı gün teslimat yapan Osevio yurdun tamamına ise kargoyla ulaşım sağlıyor. Ayrıca kullanıcılar, Osevio canlı destekten de istedikleri an en doğru yönlendirmeyi alabiliyor.

BIG BANG 2019 28 KASIM’DA
İTÜ ARI Teknokent tarafından, İTÜ Çekirdek Kuluçka Programı’na girecek girişimleri belirlemek ve erken aşama girişimcileri ihtiyaç duydukları yatırıma ulaştırmak amacıyla düzenlenen Big Bang Start-up Challenge, 28 Kasım’da Uniq İstanbul’da düzenlenecek. Açıklanan sermaye yatırımı ve hibeleriyle dünyanın en büyük girişimci yarışması olma özelliğini taşıyan etkinlikte, 30 farklı ülkeden yüzlerce girişim başvurusu arasından seçilen en iyi girişimler sahneye çıkacak.

ZİVELLA’NIN ÜRÜNLERİ WORKINTON SAPPHIRE’DE
Workinton’la yeni bir iş birliğine imza atan Zivella, Workinton Sapphire’in çalışma alanlarına yenilikçi ve insan odaklı yaklaşımını yansıttı. Workinton Sapphire’i tercih edenleri Zivella’nın Burak Koçak imzalı Zen bekleme ünitesi karşılıyor. Ortak çalışma alanlarında Alp Nuhoğlu imzalı Totem, Nord, Mod, Bük, Pay ve Mola ile Setsu Ito & Shinobu Ito imzası taşıyan manta, ziyaretçileri ağırlıyor. Toplantı odaları ve hazır ofislerde ise Norm, Ese, Mody ve Link modelleri verimli çalışmaya destek oluyor.

FINTECH CHALLENGE’TA KAZANAN OCTET TÜRKİYE OLDU
Citi tarafından düzenlenen, Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde çok sayıda şirketin katıldığı MENA FinTech Challenge’ın Türkiye’den kazananı Octet Türkiye oldu. Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Citi Global İşlem Bankacılığı Orta Doğu, Kuzey Afrika, Pakistan ve Türkiye (MENAPT) Bölge Başkanı Emre Karter, “Fintek camiasına fikirlerini sergileme fırsatı sunarak bölgedeki fintek şirketlerinin gelişimlerine ve büyümelerine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz” dedi.

5 YILDA 5 BİN KADINA ULAŞTI
Tarım ve Orman Bakanlığı’nın 2014 yılında başlattığı ve Şekerbank’ın 5 yıldır destek verdiği “Tarımda Kadın Girişimciliğinin Güçlendirilmesi Programı” 2019 yılı kazananları belli oldu. Bu yıl 17 ilden 51 projenin değerlendirildiği programın Türkiye birincisi “Kaya Balı Üretimi” projesiyle yarışmaya Van’dan katılan Aslıhan Damar oldu. Program kapsamında son beş yılda 5 bini aşkın proje değerlendirilirken bankanın ödüllendirilen projelere sağladığı destek ise toplamda 700 bin TL’ye ulaştı.

FABRİKA GİBİ ÇALIŞIYOR
Thor Dış Ticaret Şirketi sahibi Hakan Geniş, 3 genç girişimci Ahmet Hüsrev Kösebalaban, Şerafettin Aytekin ve Buğra Göçer tarafından kurulan Upinside Bilişim Şirketi’ne yaptığı yatırımın ardından şirketi adeta bir mobil uygulama fabrikasına çevirdi. Şu anda faal olan Charmy, Cobotion ve ModelMe mobil uygulamaları haricinde fintek, blockchain, veri analitiği, yapay zeka gibi alanlarda çözümler üreten ve uygulamalar geliştiren Upinside, iki yeni ürünü de kullanıcılarıyla buluşturmak üzere çalışmalarını sürdürüyor.

BÜYÜK VERİ YATIRIMLARI BÜYÜYOR
International Data Corporation’ın (IDC) açıkladığı son tahminlere göre Türkiye’de büyük veri ve analitik yatırımları, 2018 yılında 247 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2023 yılına kadar pazarın yıllık yüzde 16 oranında büyüyerek 520 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Araştırma sonuçlarını değerlendiren Hitachi Vantara Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez, “Sahip oldukları veriden daha fazla katma değer elde etmek isteyen kurumlara, Hitachi’nin ortak veri yönetim yaklaşımı DataOps’la hizmet veriyoruz” dedi.

TÜRKİYE KAZANANI TOLKIDO OLDU
PwC’nin bu yıl altıncısını düzenlediği, Türkiye’nin geçen yıl ödülle döndüğü PwC Sosyal Etki Laboratuvarı yarışmasına hem yeni girişimler (start up) hem büyümekte olan girişimler (scale up) katıldı. PwC Europe bünyesindeki ülkelerden onlarca sosyal girişimci arasından Hollanda’da yapılan finalde, Türkiye’den 3 projenin finale kaldığı girişimlerden “Tolkido” toplam 5 ödülün 2’sini kazandı.

COINY HACMİNİ 16 KAT BÜYÜTTÜ
Yenilikçi dijital para şirketi Coiny, 2019 yıl sonu hedeflerine şimdiden ulaştı. Kullanıcı sayısını yüzde 900 artıran Coiny’nin hacmi, geçen yılın ekim ayına göre bir yıl içinde 16 kat büyüdü. Şirketin hedefi, 2020’de 1 milyar TL ciroya ulaşmak ve kullanıcı sayısını 10 katına çıkarmak, üç yılda da ciro bazında yüzde 300 büyümek.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.