PackUpp, yeni nesil bir kargo girişimi… 2019’da kurulan ve iki yatırımla 100 milyon TL değerlemeye ulaşan PackUpp’ın kurucu ortağı ve CEO’su Selim Emre Özcan, üçüncü turda 1 milyar TL yatırım hedeflediklerini söylüyor. Özcan, “Buradan elde ettiğimiz kaynakla da yurt dışına açılmak istiyoruz” diyor.
SİBEL ATİK
[email protected]
Pandemi sürecinden en olumlu etkilenen sektörlerin başında lojistik geliyor. Özellikle kargo kategorisi, e-ticaretteki hızlı büyümeden yararlandı.
İki yıl önce kurulan PackUpp, kargo kategorisinde aynı gün teslimatı mümkün kılan ve bununla fark yaratan bir girişim. Kurulduktan kısa bir süre sonra iki yatırım turunda 100 milyon TL şirket değerlemesine ulaştıklarını belirten PackUpp Kurucu Ortağı ve CEO’su Selim Emre Özcan, şimdilerde üçüncü tur yatırıma hazırlandıklarını söylüyor.
Yıl sonunda yapılacak bu yatırımla 1 milyar TL değerlemeye ulaşacaklarını öngören Özcan, elde edilecek kaynakla yurt dışına açılmayı planlıyor. PackUpp Kurucu Ortağı ve CEO’su Selim Emre Özcan’la, girişimin büyüme planını ve gelecek hedeflerini konuştuk:
Pandemiyle e-ticaretteki hızlı gelişim teslimat pazarını da büyüttü. Alışveriş alışkanlıklarındaki bu değişim, dönüşümün yansımalarını anlatır mısınız?
Türkiye’de e-ticaret hacmi her geçen gün büyüyor. Pandemi öncesi e-ticaretin perakendeye oranı yüzde 6-7’lerdeyken pandemiyle birlikte e-ticaretin toplam perakendeye oranı yüzde 17’lere kadar ulaştı. Dönemsel normalleşmelerle oranlarda düşüş olsa da eski seviyesine düşmeyecek.
Pandemi sürecinde e-ticaretin hacmi yüzde 66 büyüdü. Bu rekor büyümenin önümüzdeki süreçte de devam etmesini bekliyoruz. Çünkü bu deneyimlendi ve sevildi. Dolayısıyla teslimat pazarında da büyüme kaçınılmaz. Biz burada güçlü teknoloji tabanımızla dikkat çekiyoruz. Kendi yazılımımızla büyümemiz katlanarak sürecek.
PackUpp ’ın kuruluş sürecinden bahseder misiniz? Nasıl harekete geçtiniz, doğru zamanlamayı nasıl belirlediniz?
Ortağım Rıdvan Göçemen’le LG Electronics’te başlayan arkadaşlığımız sonrasında Göçemen, kariyerine HTC’de devam etti. Ben de Ariston Thermo Group’ta 13 ülkeden sorumlu pazarlama departman direktörü görevindeydim. Rıdvan, 2017 yılında ilk girişimi olan Taximono’yu kurdu. Motosiklet sahipleriyle yolcuları bir araya getirerek hızlı ulaşım hizmetini kullanıcılarıyla buluşturdu.
Fakat bu yasaklanınca birlikte paket taşımaya yöneldik. Tamamen yerli yazılımla ve paket teslimatı özelinde son teknolojiyle temeli atılan PackUpp, yeni nesil bir “Same-Day Delivery” teslimat teknoloji şirketi olarak kuruldu. 2019 yılının ortasında PackUpp’ı hayata geçirdik ve kısa sürede iki önemli yatırım aldık.
PackUpp kargo sektöründe hizmet veren bir şirket olarak pazarda nasıl yer edindi?
PackUpp, kendine ait yüzde 100 yerli yazılımıyla klasik bir lojistik teslimat şirketi olmaktan ziyade şirketlerin teslimattaki teknolojik dönüşümlerine öncülük ediyor ve onlara destek veriyor.
Yerli yazılımımızla global çapta güçlü ve benzersiz bir teknolojiye sahibiz. Teslimat sürecindeki tüm aşamaları dijitalleştiren PackUpp, kurumsal firmalara ve e-ticaret sitelerine 3 Saatte Ekspres, Aynı Gün ve Sonraki Gün olmak üzere üç ayrı kategoride hizmet sunuyor.
Teslimat sürecinde “Paketi Haritadan Canlı izleme” ve alıcıya adres değişikliği alternatifi sunan “Komşuma Bırak” özelliklerine sahip PackUpp yüzde 100 paket teslimatı ve teslimat sonrası gerçekleşen anket sonuçlarıyla da yüzde 100 müşteri memnuniyeti oranına sahip.
Hizmetin içeriğinden söz eder misiniz? Kullanıcılara nasıl avantajlar sunuyor?
Üç tip hizmetin yanı sıra markalara özel ekipler kuruyoruz. ilki “Üç Saatte Express Teslimat” kurye hizmetine karşılık geliyor. Avrupa’da Amerika’da çok popüler olan Türkiye’de de bizim öncülüğünü yaptığımız, “Aynı Gün Teslimat” ile e-ticaret sitesinden bugün satın aldığınız ürün size bugün teslim oluyor. Üçüncü teslimat tipimiz de “Sonraki Gün Teslimat”.
Süreçleri kendi geliştirdiğimiz yazılım aracılığıyla yönettiğimiz için kuryelerimizin dağıtım planlamaları yüzlerce algoritma ve etkin bir optimizasyonla yapılırken alıcı paketinin kuryeye tesliminden kapısının önüne gelinceye kadar geçen süreci harita üzerinden canlı takip edebiliyor. Sahip olduğumuz bu teknoloji gücünü aynı zamanda firmalara özel sürücü ekipleri kurmak için kullanıyoruz.
Girişimin en güçlü kası nedir? Pandemi etkisini dışarıda tutacak olursak kısa zamanda başarıyı getiren diğer etkenlerden söz eder misiniz?
Açıkçası teknolojimiz en önemli gücümüz. Markaların depo stok yönetimlerinden şube stoklarına kadar her alana adapte olabilen yazılımımız sayesinde hizmet verdiğimiz markaların illerdeki sipariş ve teslimat süreçlerine de kolaylık sağlıyoruz. Örneğin İzmir’den biri sipariş verdiğinde günlerce istanbul’dan beklenen teslimat yerine izmir’deki mağazadan aynı gün içerisinde teslimat yapılıyor.
Sonraki Gün Teslimat’ta ise alışveriş yapan kişi, bu siteden alışveriş yaptığında sonraki gün ürünü kesin olarak teslim alacağını biliyor. Zaten Amerika’daki araştırmalar da bunu gösteriyor. Müşteri sadakati yaratmak için teslimat tarafındaki dönüşümü, teknolojiyi ve belirli süreçleri kullanmanız gerekiyor. Firmalar da bundan memnun oluyor. Alıcılar memnun olduğu sürece firmalar PackUpp’ı tercih ediyor.
Hangi noktalara hizmet veriyorsunuz? Yeni gireceğiz noktalar olacak mı?
Şu anda 7 ilde aktif şekilde hizmet veriyoruz. Teknolojimiz il yapısını hızla kurmamızı sağlıyor. İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Antalya ve yaz dönemlerinde Bodrum aktif şehirlerimiz. Özel hizmet verdiğimiz markalardan gelen taleple en son Denizli’de aktif olduk. Verdiğimiz hizmetin ana gücü yazılım ve teknoloji olduğu için yeni bir ilde yapılanmak 3-4 gün gibi kısa bir sürede gerçekleşiyor.
Bir ilde önce ekibi belirliyor, kurumsal ekipmanlarımızın sürücülere ulaştırıyoruz. Ardından sürücü app’imizi indiriyor ve çalışmaya başlıyor. Sahip olduğumuz yazılımda hiçbir kurye kendi rotasını çizmek veya sıralama yapmak zorunda kalmıyor. Kendi optimizasyonlarımızı kendimiz yapıyoruz. Örneğin bir kuryenin dağıtması gereken 20 paket var. Hangi sıralamaya veya rotaya göre dağıtacağını yazılım yönlendiriyor. Sürücülerimiz herhangi bir programlama yapmıyor. Teslim edip diğerine geçiyor.
Markaya dair hedefiniz nedir? Satıp çıkma niyetiniz var mı, yoksa yeni yatırımla büyüyerek ilerlemek mi istiyorsunuz?
Satın alma konusunda elbette teklifler var ama biz satıp çıkmak istemiyoruz. Böyle bir planımız yok. Saha operasyonlarımızdan teslimata uçtan uca tüm sürücülerimizde kendi optimizasyonlarımızı, algoritmalarımızı ve uygulamamızı kullanıyoruz.
2021’de Türkiye’deki operasyonumuzdaki büyüyeceğiz. Bunun yanı sıra gerçekleştireceğimiz üçüncü yatırım turuyla globale açılarak, yerli teknolojisini ihraç eden global bir marka ve global bir teslimat teknoloji devi haline geleceğiz.
Üçüncü tur yatırım için nasıl bir çalışma yürütüyorsunuz?
Kurulduktan kısa bir süre sonra iki yatırım turu sonucunda 100 milyon TL şirket değerlemesine ulaştık. Yatırım turunda yatırım danışmanı kullanmadık. Çok kırılgan ve riskli bir dönemde, üç hafta gibi kısa bir sürede ikinci yatırım turumuzu tamamlarken yüzde 40’tan fazla talep aldık. Bu yılın sonunda yeni bir yatırım turuna daha hazırlanıyoruz.
Bu yatırım turundan elde edeceğiniz geliri nasıl kullanacaksınız? Değerlemenin hangi noktaya ulaşmasını bekliyorsunuz?
Yine beklenenin üzerinde bir taleple karşılaşacağımızı öngörüyoruz. E-ticaret oranları hızla artıyor. Bu artış bizim potansiyelimizin de artması anlamına geliyor. Dolayısıyla 12,5 milyon TL olan ilk tur yatırımın ardından 8 ay sonra geçen aralık ayında 100 milyon TL değerlemeye ulaştık. Üçüncü tur yatırımda hedefimiz 1 milyar TL’ye ulaşmak. Buradan elde ettiğimiz kaynakla da yurt dışına açılmak istiyoruz.
Yurt dışında nasıl ilerleyeceksiniz? Orada farklılaşmayı nasıl sağlayacaksınız?
Yurt dışında hızlı teslimat ve teknolojik altyapımızla yerimizi alacağız. Rakipler global olarak güçlü. Fakat biz teknolojimizle ayrışmaya çalışıyoruz. Türkiye’deki müşterilerimizin birçoğu global müşteri, dolayısıyla onların yurt dışındaki faaliyetlerine de destek sunacağız. Buradaki iş birliğini yurt dışına da taşımış olacağız.
HEDEFTEKİ ÜLKELER
TEKNOLOJİ DEVİ OLACAK
Aslında PackUpp kurulduğundan bu yana hedef pazarı sadece Türkiye olmadı. PackUpp için hedefimiz global bir teslimat teknoloji devi haline gelmek. Tamamen teknoloji odaklı bir şirketiz ve globalde bu işi en iyi yapan şirketlerle yarışabilmek için kendimizi geliştiriyoruz. Yazılımımızı sürekli buna göre güncelliyoruz. Türkiye’de aslında sorunlara çözüm getirdiğimizde çok hızlı büyüyebileceğimiz güzel bir pazar var.
NE ZAMAN AÇILACAK?
Türkiye’de belirli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra hedef, her zaman için Amerika ve Avrupa pazarı. Ancak bizim nihai hedefimiz, Türkiye’de başarılı olan bu yazılımı Amerika’da New York’ta, San Francisco’da, Avrupa’da İngiltere’de, İspanya’da ve Fransa’da kullanıma açmak. Bunu da üçüncü tur yatırımla mümkün kılmayı planlıyoruz. Yurt dışına açılım için hedef tarihi 2022 olarak belirledik.
KURUMSAL MÜŞTERİLER
100’ün üzerinde kurumsal markaya hizmet veriyoruz. E-ticaretteki büyümeyle bir yılda 1 milyon paket taşıdık. CarrefourSA, Dyson, Decathlon, Skechers, Columbia, Disney, N11, Fox Media gibi global ve Karaca Züccaciye, Karaca Home, Emsan, Homend, Damat, Kidega, Çağrı Market, Mopaş, Fellas gibi ulusal markalarla çalışıyoruz ve
ağırlıklı olarak kurumsal markalara hizmet veriyoruz. Bireyselkullanıcı oranımız yüzde 1 seviyesinde.
YÜZDE 50 BÜYEYECEK
300 kişilik bir saha ekibimiz, 20’ye yakın merkez ekibimiz var. Yıl sonuna kadar merkez ekibimizde yüzde 50 oranında büyüme olacak. Haziran sonunda öncelikle büyük şehirlerde aktive olacak aplikasyon açılışını da yapacağız.
“YAZILIMIMIZLA FARK YARATTIK”
NE TETİKLEDİ?
Gelişimimizi hem pandemi hem sektörün ihtiyaçları tetikledi. Pandemi ihtiyacı büyüttü ancak sektörde ihtiyaç da vardı. Özellikle PackUpp olarak teknolojiyi sektörün hizmet sürecinde konumladığımız yer ve kendi yazılımımız ciddi bir fark yarattı ve ihtiyaca cevap verdi.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
Süreçleri kendi geliştirdiğimiz yazılım aracılığıyla yönettiğimiz için kuryelerimizin dağıtım planlamaları yüzlerce algoritma ve etkin bir optimizasyonla yapılırken alıcı paketinin kuryeye tesliminden kapısının önüne gelinceye kadar geçen süreci harita üzerinden canlı takip edebiliyor. Teslimat sonrasında ise alıcı teslimat hizmetini puanlayıp yorum yapabiliyor. E-ticaret teslimatlarında bu özellikler yüksek oranda müşteri memnuniyeti yaratıyor.
0 yorum