Garanti Bankası, Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) ve Ekonomist Dergisi işbirliğiyle bu yıl sekizincisi düzenlenen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması sonuçlandı. 2006 yılında kadın girişimciliğini desteklemek ve kadınların özgürce spor yapabileceği salonları Türkiye geneline yaymak için kurduğu B-fit adlı şirketiyle Bedriye Hülya, yılın Kadın Sosyal Girişimcisi seçildi.
ZAMANIMIZ SOSYAL MEDYADA GEÇİYOR
Günde ortalama 2,5 saatimiz sosyal medyada geçiyor. Türkiye’nin sosyal medya kullanımını değerlendiren Sosyologger Kurucu Ortağı Levent Gözener, Facebook’un en popüler sosyal ağ olarak ilk sırada yer aldığını belirtiyor. Gözener, “Özellikle işe giderken sabah ve akşam saatleri Facebook’un en yoğun kullanıldığı zamanken, Twitter’ın aktif kullanımı en çok akşam saatlerinde gerçekleşiyor. Hafta sonu ise Instagram ve Youtube kullanımı hafta içine oranla yüzde 30 artıyor” diyor.
İKİNCİ TUR YATIRIMI DA ALDI
Dünya çapında internette içerik paylaşımına yenilikçi bir bakış getiren İngiltere çıkışlı online yayıncılık çözümü Woto.com, Türkiye’nin ilk melek yatırım organizasyonlarından Galata İş Melekleri (GBA) ve İngiltere merkezli özel sermaye şirketi Ingenious Ventures’tan toplam 500 bin dolar değerinde ikinci tur yatırımı aldı. Kurucuları arasında iki Türk girişimcinin de yer aldığı Woto.com, bugüne kadar 120 ülkeden binlerce kullanıcıya ulaştı. Woto.com, aldığı yeni yatırımı, platformun lansmanı için kullanacak.
GİRİŞİMCİLİK SEMİNERLERİ BAŞLADI
Melek yatırım ağı BIC Angel Investments ve Boğaziçi Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenen ve ekim ayında başlayan, “StartNowHow Girişimcilik Seminerleri” 10 ay sürecek. Her ay, iş dünyasının başarılı isimlerinin ve Boğaziçi Üniversitesi’nden akademisyenlerin katılacağı seminerleri düzenli olarak takip eden katılımcılara sertifika verilecek. Herkese açık seminerlere katılmak için https://startnowhow.eventbrite.com adresinden kayıt yaptırmak yeterli.
YENİ TREND TÜRKİYE’DE
Dünyada hızla yükselen yeni bir trend olan ve cam bir madalyonun içine, kişinin kendi hikayesini anlatan çeşitli sembolleri yerleştirerek oluşturulan takı anlamına gelen “floating locket”, Luzdemia’nın Luzyo markasıyla Türkiye’ye taşındı. Kendi dünyasını takısına yansıtmak, Luzyo ile kendi hikayesini paylaşmak isteyenler Luzdemia’nın eğlenceli dünyasında buluşuyor.
İLK 10 PROJE BELİRLENDİ
Intel’in sosyal inovasyon projesi olan Çözüm Kumbarası’nda finale kalan 10 proje belli oldu. Giyilebilir teknolojiler, paylaşım ekonomisi ve sosyal platformlar gibi konu başlıklarını içeren birçok farklı proje arasından en iyi 10 proje, M-Spark. org ve tüm dünyada binlerce sosyal girişimciyi destekleyen Ashoka tarafından hazırlanan özel mentorluk programlarından faydalanacak.
0 yorum