Teslimatın kaçırılma ihtimalini sıfırlıyor


Kahyam’ı Şubat 2016’da Tamer Sarıtepe ve Didem Yanlı ile birlikte kurduk. Kahyam, internetten alışveriş yapan kullanıcıların siparişlerini haftanın 7 günü 20:00-24:00 saatleri arasında diledikleri zaman diledikleri yere teslim eden ya da istenilen yerden alıp iadesini gerçekleştiren yeni nesil randevulu bir teslimat sistemi. Aslında bu uygulama başta Amerika olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde tutmuş bir start up fikrinden ortaya çıktı. Özellikle Amerika’daki Doorman ve Parcel gibi örnekler, aldıkları milyon dolarlık yatırımlarla büyüme hızını çok artırmış durumda. Kahyam, internetten yapılan alışverişlerin teslimatında ve iadesinde yaşanan sıkıntıları gidermek ve şehir hayatının yoğunluğunda bir de bu dertle uğraşmak istemeyen insanların, internet alışverişlerini daha keyifli ve kolay hale getirmeyi amaçlıyor. Gün içerisinde ofiste bulunamayan veya tüm gün ofiste olsa bile aldığı ağır ürünleri işten eve taşımak istemeyen, ayrıca ofisine gelen paketlerle ilgili meraklı sorulardan bıkan veya çalışmıyor olsa dahi bütün gün kargo beklerken eve hapsolmak istemeyen insanların tam istediğini yapacak olan bir girişim. Kahyam teslimatın kaçırılması ihtimalini sıfıra indiriyor. Buna ek olarak benzer iş modellerinden, modern toplumlarda öne çıkan bir ihtiyaç olan, özel hayatın gizliliğine önem vermesiyle de ayrılıyor.

YENİ NESİL SERVİS
Kahyam’ın teslimat ve iade servisi tamamen teknolojik altyapıya dayanan bir hizmet. Kullanıcılarımız teslimat ve iade işlemlerinin adres, saat bilgisinden tutun da dağıtıcının kapıyı mı çalması, telefonla mı araması gerektiği bilgisine kadar her türlü detayı kontrol edebiliyor. Bu tarz yeni nesil bir servisin gereksinimlerini karşılayabilecek hazır bir altyapı mevcut olmadığından, bütün yazılımımız iş modelimizin gerektirdiklerini yerine getirebilecek şekilde sıfırdan tasarlandı. Kahyam.com, hem bilgisayar hem günümüzün yoğun hayat temposunda elimizden düşmeyen mobil cihazlardan rahatlıkla kullanılabilecek şekilde hazırlandı. İlk hedefimiz, günlük aldığımız teslimat ve iade sayısını girişimimizin kendi kendine yeteceği noktaya getirmek ve servis ağımızı İstanbul’un tamamına yaymak. Bunu başarıp yaygın bir teslimat ağına sahip olduktan sonra B2C olarak verdiğimiz servisi, teslimatlarında müşterilerine akşam saatlerinde ve kesin aralıklarda vermek isteyen şirketlere B2B olarak sağlamak istiyoruz. Bu noktada ilk 6 ay için günlük 25 paket ve aylık 750 paket taşıma miktarına ulaşmayı hedefliyoruz. 6-15 aylık dönemde kâr beklentisine girmeden yayılmacı politika izlemeyi planlıyoruz.

HEDEFTE NE VAR?
Paket sayımızın hedeflediğimiz noktaya gelmesiyle pilot bölgelerimize eklediğimiz yeni ilçelerle birlikte şehrin belirli noktalarına Kahyam ofisleri/depoları açarak teslimat sırasında İstanbul trafiğinde geçen süreyi kısaltmak, böylece dağıtıcı başına verimimizi artırmak hedefindeyiz. Bu yolla öncelikle yeni ofislerin maliyetlerini karşılamayı sonrasında ise yatırım desteği edinerek yapacağımız pazarlama faaliyetleri neticesinde bulunduğumuz her bölgede ulaştığımız kitleyi artırarak her ay planladığımız büyüme oranlarını yakalayarak kâra geçmeyi hedefliyoruz.

teslimatin-kacirilma-ihtimalini-sifirliyor-2

YOLCULARLA JET SAHİPLERİ BU PLATFORMDA BULUŞUYOR
Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. Banyo ve seramik konusunda önemli markaların 34 yıldır Türkiye distribütörlüğünü yürüten Fantasia Seramik şirketinin ortaklarından biriyim ve genel koordinatörlüğünü yürütüyorum. 1 yılı aşkın süredir devam eden çalışmalarımızın sonucu olarak Irving Baruh ile ortak girişimimiz olan Jetforme’yi hayata geçirdik. Bizler Jetforme’yi yolcularla jet sahiplerini buluşturarak kişiye özel uçuş imkânı sunan yeni nesil interaktif bir özel jet kiralama platformu olarak tanımlıyoruz. Jetforme hizmetinden yararlanmak isteyenler, jetforme.com adresli web sitemizin yanı sıra App Store ve Google Play’den indirilebilen mobil uygulamamız üzerinden “Uçuş Yarat” seçeneğini tıklayarak kendi uçuşlarını yaratabildikleri gibi başkaları tarafından oluşturulan uçuşlara da dâhil olabiliyor.

Bu ayrıcalıklı uygulamayla girişimimizin farkını ortaya koyuyoruz. Çıkış noktamız, özel jeti olan şirketlerin gerçekleştirdikleri birçok uçuşta özel jetlerin zaman zaman boş koltuklarla gidip geldiğini fark etmemiz oldu. Buna bağlı olarak tüm dünyadaki ve tabii ki Türkiye’deki potansiyel hedef kitleyi de düşünerek Jetforme’yi kurduk. İş seyahatleri, tatil planları ve anlık organizasyonlarda hayatı kolaylaştıracak olan Jetforme’yi kısa süreye sığdırdığı pasaport işlemleri, özel terminal kullanımı, kişiye ve gruplara özel sağladığı ayrıcalıklarla yeniliklere açık olanların beğenisine sunduk. Jetforme ile amacımız, kişiye özel lüks uçuş deneyimini olabildiğince geniş kitlelere ulaştırabilmek ve “First Class”ın ötesinde yolculuk avantajıyla dünyaca ünlü isimlerin kullandığı özel jet terminallerine ayrıcalıklı ulaşım imkanı sağlamak.

CİHAZLARI UZAKTAN YÖNETEBİLİYOR
IVEN, şirketlerin sahadaki ve müşterilerindeki cihazları uzaktan yönetebilecekleri abonelik bazlı bir nesnelerin interneti bulut platformu. IVEN’i Eylül 2014’te 4 kurucu ortak olarak Berk Baydur, Mehmet Sedat Güngör ve Murat Çelik Cansoy’un Netaş Wesley Clover fonunun desteğiyle kurduk. Kuruluştan bugüne Türkiye’de Vestel ve Arzum gibi devlerle çalışırken Amerika’da Verizon gibi global bir devle de çalışmaya başladık. IVEN oluşturduğu platformunun üzerine geliştirdiği uygulamalarla birçok dikeye hizmet verebiliyor. Bu kapsamda önümüzdeki süreçte ağırlık vermeyi planladığımız alanlar Endüstri 4.0, elektronik ev eşyaları ve telekomünikasyon gibi dikeyler olacak. Kuruluş hedeflerimiz arasında Türkiye’den çıkan bir teknoloji devi olma hayali vardı.

Bu kapsamda globale açılma konusunda gecikmemenin önemli olduğunu düşünüp çalışmalarımızı bu doğrultuda hızlandırdık. Bu hedefimizin bir sonucu olarak amacımız ve vizyonumuz ise her cihaz üreticisinin akıllı bir cihaz üretirken IVEN maliyetini göz önüne alması oldu. Hedeflerimizin ilk adımı olan Kuzey Amerika pazarına girmeyi gerçekleştirdik, ancak tabii bu sadece bir başlangıç ve daha çok yolumuz var. Önümüzdeki süreçte hedefimiz, Kuzey Amerika pazarında daha etkin hale gelirken geliştirdiğimiz ürünümüzü Türkiye’de önemli noktalara getirmek ve globalde tanınan bir marka olmaya başlamak. Şu anda aktif bir yatırım arayışında değiliz. Fakat hedeflerimiz doğrultusunda önümüzdeki yıl bu şekilde bir arayışa gireceğimizi düşünüyoruz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.