Tasarımcıları dünyaya açan kanal olacağız

Turkcell, Yapı Kredi Bankası, Fox gibi Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde pazarlama ve dijital pazarlama konularında 15 yılın üzerinde çalıştıktan sonra kendi ajansımı kurarak şirketlere dijital iletişim konularında hizmet vermeye başladım. Ardından ortağımla ajansımızı Londra’ya taşıdık ve 2 yıl süre ile Türkiye’den gelip İngiltere’de faaliyet göstermek isteyen büyük küçük birçok şirketin e-ticaret operasyonlarını sıfırdan kurup yönettik ve onlara danışmanlık verdik. E-ticaret konusuna odaklandığımız bu süreçte Türkiye’deki tasarımcı ve üreticilerin onları yurt dışı pazarlara açacak, sadece satış değil pazarlama konusunda da onları destekleyecek bir platforma çok ihtiyaçları olduğunu gördük. Bunun üzerine mikro e-ihracata dayalı bir e-ticaret platformu olan Hippist’i kurduk.

Deniz Kahraman/Hippist kurucu ortağı

ÖNCELİKLİ PAZAR AVRUPA
Hippist.co.uk Türkiye’deki tasarımcıların ürünlerini dünyaya satabilecekleri mikro-e ihracata dayalı bir e-ticaret platformu. Hedefimiz dünya, ilk adımı İngiltere’de attık. İngiltere dünyanın tasarım başkenti. İhracatımızın son 10 yılda yüzde 60’ın üzerinde büyüdüğü, en önemli ikinci pazar. E-ticaret gelirlerinde dünyanın yüzde 5’ini oluştururken Türkiye’nin de 15 katı büyüklüğünde. Nüfusun büyük bir çoğunluğu online alışveriş yapıyor. Kişi başı ortalama gelirde dünya ortalamasının 2,5, Türkiye’nin 10 katı büyüklüğünde. Tasarımcılar Hippist’te sadece ürünlerini satmıyor, fikir liderlerine, satın almacılara ulaşıp ürünlerini risk almadan dünyanın dört bir yanına tanıtıp satabiliyor. Ege’nin ballarıyla yapılan mumlar bir İngiliz tarafından yerel ödeme sistemleri ve müşteri hizmetleri ile satın alınıyor. Öncelikli olarak odaklandığımız Avrupa pazarı için de bugün her şeyin aynılaşmaya başladığı dünyada ülkelerinde bulamayacakları benzersiz ve özel ürünler sunuyoruz. Müşterilerimiz arasında dünyaca ünlü modacılar, kostüm tasarımcıları, gazeteciler ve fikir liderleri var.

“YATIRIM ARAYIŞIMIZ VAR”
10 tasarımcı 100 ürünle başladığımız Hippist ile 1,5 yıl gibi kısa bir sürede 120 marka ve 3 bin ürünü satışa sunar hale geldik. İngiltere pazarı ile yola çıktık ama Singapur’dan Kanada’ya dünyanın dört bir yanına satış yapmaya başladık. Satışlarımız bu yıl geçen yıla göre yüzde 1500’ün üzerinde büyüdü. Ekibimiz 5 kişi oldu. Hippist çatısı altında kendi markamız olan Funsy markasını hayata geçirdik. İlk ürünümüz olan eğlenceli bilgisayar kamerası kapatıcılarımızı Avrupa ve Amerika’ya satmaya başladık. İlk 2 yılımızda öncelikli olarak İngiltere ve Avrupa pazarına odaklandık. Önümüzdeki dönem Amerika pazarına özel çalışmalar yapacağız. Lokal partnerler ve fikir liderleri ile çalışmak için ilk adımları attık. Lokal iletişim kanalları için çalışmalarımız bulunuyor. Ülkemizdeki tasarımcıları ve özenle yarattıkları markalarını dünyaya açan en önemli kanallardan biri olmayı hedefliyoruz. Platformumuzu daha çok kişiye duyurabilmek için lokal reklam ve PR tarafında desteğe ihtiyacımız bulunuyor. Bunun için de bir yatırım arayışımız var, yatırımcılarla görüşmelerimiz devam ediyor.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.