Pazarlama girişimcilerin en büyük sıkıntılarından biri. Genelde girişimciler, girişimcilik fikriyle ilgili teknik bilgiye sahip ancak bu fikrin rekabetten nasıl sıyrılabileceği ve ürünün/hizmetin nasıl pazarlanabileceği konusunda yeteri kadar donanımlı değiller. Ortada gerçekten çok iyi bir girişim fikri olabilir, bunun için yeteri kadar bütçesi de olabilir. Ancak iyi bir şekilde pazarlanmadığında tek başına fikrin bir getirisi olmaz. Kısıtlı pazarlama bütçeleri olan girişimcilerin pazarlama tarafında ihtiyacı olan şey aslında bu kısıtlı bütçelerle ve ufak değişikliklerle büyük etkiler yaratabilmek.
Seda Genç/Neurons Türkiye İnc. Türkiye
Nöropazarlama bu anlamda girişimcilerin işini kolaylaştıran yeni bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Girişimciler tüketicilerin gerçek duygu ve düşüncelerini, beynin çalışma prensiplerini anlayarak kurguladıkları pazarlama ve iletişim stratejileriyle sadakat yaratıp satışlarını artırabiliyor. Yani çok yüksek bütçeler gerektirmeksizin, verilen mesajlarda, görsellerde yapılan ufak değişikliklerle büyük etkiler yaratabilmek mümkün oluyor.
DÜŞÜK MALİYETLE DURUM TESPİTİ
Klasik nöropazarlama araştırmaları EEG, eye-tracking, fMRI gibi yüksek maliyetli cihazların kullanımını gerektirdiğinden bu tür araştırmalar yürütmek girişimciler için mümkün olmayabilir. Ancak, örneğin görsel dikkati ölçümleyebildiğimiz bazı yazılımlar var. Bu yazılımlar sayesinde, görsel anlamda insanların dikkatini etkileyen, dikkatten kaçan bazı unsurları tespit edebiliyor ve iyileştirmelere gidebiliyoruz. Üstelik çok düşük maliyetlerle! Diğer yandan beynin hangi uyaranlara nasıl tepki verdiğini anlayarak da daha pozitif bir etki yaratmak mümkün. İşte her girişimcinin işine yarayabilecek bazı taktikler:
0 yorum