Restoranlar internetten nasıl müşteri kazanır?


Bu yazıda, size restoranınıza müşteri getirecek ve bunun için belli bir noktaya kadar hiçbir ücret ve komisyon istemeyecek start up’ları ve bunlarla ilgili birkaç bilgiyi paylaşacağım.

UMUT AKYOL / menuburada.com

Foursquare: Her restoranın bir sayfası vardır. Mobil uygulama ve kullanıcının o andaki konumu ön plandadır. Restorana gelen Foursquare kullanıcıları, o anda check-in yapar ve arkadaşlarına “Ben buradayım” der. Yine yedikleri yemekler hakkında yorum yaparlar ve puan bırakırlar. Restoran, ne kadar çok ve iyi yorum alırsa, ne kadar çok check-in yapılırsa o kadar çok müşteri kazanır.

Yelp, Mekanist: Her restoranın bir sayfası vardır. Start up’ın sitesi, mobil uygulama ve kullanıcıların yaptıkları yorumlar ön plandadır. Yelp Türkiye’yi dahi ana dili İngilizce olanlar yoğun kullanır. Bu anlamda bir restoranın müşterileri arasında yabancılar ağırlıktaysa burada yer almak önemli.

Mekanist ise ülkemiz girişimlerden… Yelp’le aynı yapıdadır. 2011’de Pond Ventures kaynaklı 2,5 milyon Euro, 2013’te yine Pond Ventures kaynaklı 1,6 milyon Euro yatırım almıştır. Her iki start up’ta da restoran ne kadar çok ve iyi yorum alırsa o kadar çok müşteri kazanır.

Menü Burada: Her restoranın bir sayfası vardır. Start up’un sitesi, restoran menüsü ve yemek fotoğrafları, nihayet kullanıcıların yaptıkları yorumlar ön plandadır. Restoranın menüsü start up’un sitesinde, restoranın Facebook sayfasında ve sitesinde yayınlanır. Doğrudan siparişe ve mekana müşteri getirmeye dönük bir yapısı vardır. Fiyatlar güncelse, yemek fotoğrafları ekliyse, ne kadar çok ve iyi yorum alırsa o kadar çok müşteri kazanır.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.