2005’te Sabancı Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra uluslararası bir CRM şirketinde çalışmaya başladım. Ardından Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde çalışmayı sürdürdüm ve yurt dışı projelerde görevler alıp ekipler yönettim.
CRM alanında çalışırken şirketlerin hizmet verme konusunda çok hantal olduğunu düşünerek bu yönde neler yapılabileceğini düşündüm ve ufak ama çok daha verimli bir yapı kurarak bu hantallığı fırsata çevirmek istedim. 2016 yılında yine aynı alanda çalışan Büşra Eren ile birlikte BeCloud’u kurduk. İlk başladığımızda şirketlere CRM danışmanlığı yapıyorduk.
2017’nin ortasında kişiselleştirilmiş video yapma fikri ortaya çıktı ve 1,5 yıl içinde de bu fikri hayata geçirmeyi başardık. Sonrasında endüstri mühendisi olan ve pazarlama alanında çalışan Ahmed Fatih Sarıçiçek de bize katıldı. Kendisi şu anda pazarlama ve kurumsal ilişkileri yönetiyor.
“BİRİM MALİYETLERİ DÜŞÜRDÜK”
Bir projemizde altyapı yatırımıyla ürün çoklamayı hedefleyen bir kod üzerinde çalışırken bunları videolara uyarlayıp kişiselleştirilmiş içerikte videolar üretme fikri aklıma geldi. Bu alanda çalışmaya başladık ve 1,5 yıl içinde ürün ortaya çıktı. Bizim aklımızda bu ürünü, yani kişiselleştirilmiş videoları pazarlama alanında kullanmak vardı.
İlk müşterilerimiz de hep bu yönde kullanmayı düşündü. Örneğin şirketler, müşterilerinin dijital ayak izlerinden yola çıkarak, onların kişisel talep ve ihtiyaçlarına dönük pazarlama yapmak için SMS ve e-maille yazılar gönderiyordu.
Biz onlara birkaç sayfalık e-maille anlatabileceklerini her müşteriye özel olarak hazırlanan 20-60 saniyelik videolarla anlatma fırsatı sunduk. Sonrasında Türkiye’de çok ciddi bayi ağı olan uluslararası bir şirket tarafından görüşmeye davet edildik.
Şirket pazarlama alanında değil de bayi ziyaret masraflarını kısıp aynı zamanda bayinin performansını geliştirmek ve sadakati artırmak için BeVideo’yu kullanmak istedi. Bizim için de çok farklı bir kullanım alanı oldu.
Proje tam kapasiteye ulaştığında, bayi yönetimi daha az personel kullanarak ve daha az maliyetle eski verimin üstüne çıkmış olacak. Ayrıca geliştirdiğimiz kod ve kurduğumuz altyapı sayesinde aynı kaynakla üretilebilen video sayısını artırdık ve video üretim birim maliyetlerini düşürmüş olduk.
SADAKATİ GÜÇLENDİRİYOR
Başlangıçta pazarlama iletişimi alanında bir araç olarak kullanılmasını planladığımız BeVideo’yu şu anda şirketler bayi yönetimi, müşteri sadakatini güçlendirmek, çalışan bağlılığı ve bilgilendirmesinde, korona virüs nedeniyle çalışan, müşteri ve bayi ilişkilerinde kullanıyor.
Özellikle korona virüs nedeniyle şirketlerin kişiselleştirilmiş video taleplerinde artış olduğunu söylemeliyim. Bundan sonraki hedefimiz yurt dışında da aynı hizmeti sunmak. Bu hizmet, bir ürün yani insana ihtiyaç duymadan kullanılabiliyor hale geldikten sonra çok farklı dillerde sunmayı planlıyoruz.
Bölgesel reklamlar ve kampanyalarla pazarlama yaparak farklı ülkelerde kullanıldığı zamanları yaşamayı umuyoruz. Yurt dışına açılmak için planlamalar ve görüşmeler yapıyoruz. Ürünümüzün tüm dünyada ve her ölçekte kullanılabilir olması en öncelikli hedefimiz.
0 yorum