Girişimciler için yol haritası

Yeni bir iş kurmak mı istiyorsunuz? Hiç girişimcilik deneyiminiz olmadı mı? Nereden başlayacağınızı mı bilmiyorsunuz?

İşte bu sorularınıza kısa ve açık cevaplar bulmak, bu yazının konusu. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle girişimcilerin fikirleri de teknolojiye paralel olarak yön değiştirmeli.

Ben bu işi yapmalıyım diye kafanıza oturttuğunuz bir fikir varsa iş planıyla bu fikri sabitleyin. iş planı sizin için amacınıza ulaşabilirliğin ölçütü olacak. iş planının içeriğinden bahsedecek olursak, iş fikrinizi açıkça belirttiğiniz, işletmenizin misyonu ve vizyonunu açıkça yansıttığınız, hedeflediğiniz pazarın durumunu, rakiplerinizi analiz ettiğiniz ve yıllık satışları tahminlediğiniz bir dosya.

Bu aşamada ne kadar özsermayeniz varsa ve ne kadar krediye ihtiyaç duyacaksanız bunu net şekilde belirleyin.

Günlük rutin masraflar için kısa vadeli işletme sermayesi, yatırım içinse uzun vadeli yatırım kredisine ihtiyacınız

olacak. Eğer projeniz bir yenilik içeriyorsa bankaların ticari şubelerindeki yetkili birimler size yardımcı olacak. iş planınız ve finansman ihtiyaçlarınız belli olduktan sonra şirketinizi kurun.

DÖRT AŞAMA

Tüm bunları yaparken girişimciler için 4 aşamalı bir yol haritası var.

A. BAKIŞ AÇISI DEĞİŞİMİ:

1- Yönetim: Şirketin bütün yönetici kadrosu dijital dönüşüm üzerine çalışmalı.

2- Şirket kültürü: Kültür bir değerler bütünüdür. Bu yüzden şirketin kültür ile alışkanlıkları ayrıştırması gerekir.

3- Süreçler: Süreçlerin akış şemasının çıkarılması, gözden geçirilmesi, elenmesi ve ölçümlenemeyen işlerin tanımlanması gerekir.

B. VERİNİN VE MÜŞTERİNİN DÜNYASI:

1- Müşteri: Şirketler müşterilerini tanımalı, anlamalı ve onların yanında olmalı.

2- Veri: Her veri anlamlandırılabilir olmalı ve modellenmeli.

3- Ürün veya hizmet: Ürün veya hizmet dijital veya teknolojik olmayabilir ama müşteri ile temas eden her şeyi tekrardan var etmek mümkün.

C. YENİLİKÇİ OLABİLMEK VEYA YOK OLMAK:

1- İnovasyon: İnovasyon şirketin uzun zaman için var olması için olmazsa olmaz.

2- Teknoloji: Teknoloji ancak hızlıca hayata geçen projeler ile anlamlı olur.

3- İnternet: Mobil cihazlar ve internet arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılması şirketlerin geleceği için çok kritik.

D. BİLİNMEYEN RAKİPLER VE YETKİNLİKLERİN PAYLAŞIMI:

1- Rekabet: Teknoloji şirketleri artık birçok sektörde yıkıcı etki gösterirken, bilinmeyen rakipler ise girişimler.

2- İş ortaklarının katkısı: Dijital dönüşümde şirketin eksik kaldığı noktalarda iş ortakları ile çalışmak dijital dönüşüm yolculuğunu kesintisiz hale getirir.

3- Rekaberlik: Rakip görülen şirketlerle iş birliği yapılması, beraber ürün ve hizmet yaratılması mümkün.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.