“Geçen yıl 2,5 kat büyüdük”


Ofix.com’u, 2012 yılında YOO Mimarlık’taki ortaklarım olan Alparslan Özarpat ve Orçun Özkan ile hayata geçirdik. Şirketimiz A plus mağaza ve ofisler yapan, kendi sektöründe aranan ilk 2-3 şirketten biri. Zamanla şirketin büyümesi ve eş zamanlı şantiye ofislerinin artması, bizi ofis malzemeleri tedariki konusunda yeni arayışlara yönlendirdi. Staples, Office Depot gibi yurtdışı örneklerini inceledik ve benzeri bir yapının ülkemizde olmadığını fark ettik. Yani özetle ‘Ofise ne lazım’ sorusunu bizzat deneyimleyerek yola çıktık. Bir yıllık hazırlık aşamasının ardından Ofix.com, 12 Eylül 2012’de devreye girdi.

Alptekin Yıldız/Ofix.com Kurucu Ortağı

“12 BİN STOK ÇEŞİDİMİZ VAR”
İlk başlarda stok tutmadık, müşterilerin online siparişlerini tedarikçilerden temin edip adreslerine ulaştırıyorduk. Ancak bir süre sonra tedarikçilerden kaynaklanan sorunlardan dolayı uzayan teslimat süreleri bize işin böyle gitmeyeceğini gösterdi. Alışveriş sitesinden gömlek ya da kravat almak için bekleyebilirsiniz, ama teksir kâğıdı, toner ve diğer ofis malzemeleri için müşteriye birkaç gün beklemesini söylemek mümkün değil. Bunun üzerine 2014 yılı başında stok tutmaya başladık. Bugün 10-12 bin olan stok çeşidimiz var.

DAĞITIMI FILOMUZ YAPIYOR
Ofix.com da saat 16:00’ya kadar gelen siparişler aynı gün paketlenerek İstanbul dışına gönderilmek üzere kargoya veriliyor. Eğer sipariş İstanbul içerisinden geliyorsa yine aynı gün paketlenerek bir gün sonra dağıtıma çıkmak için sevkiyat araçlarına yükleniyor. İstanbul içi sevkiyatları kendi araçlarımızla yapıyoruz ve 50 TL üzeri siparişlerde kargo ücreti almıyoruz. Bunda müşterilerimizle birebir ilişki içinde olma isteğimiz de rol oynuyor. 100’den fazla çalışanımızla operasyonlarımızı sürdürüyoruz.

OFIX KURUMSAL’DA YÜZDE 5 INDIRIM
Şirketlerin, ofis malzemesinde kontrol sahibi olmalarını sağlamak ve işlerini kolaylaştırmak için Ofix Kurumsal isimli bir yapı oluşturduk. Özellikle çok şubesi olan şirketler harcamaları konusunda merkezi kontrol sağlayabiliyor. Burada şirketler için ‘raporlama’, ‘özel müşteri temsilcisi’, ‘sipariş yetkilendirme’ gibi özelleştirilmiş bir ofis malzemesi satın alma platformu kurguladık. Ayrıca Ofix Kurumsal müşterilerine yüzde 5 indirim sağladık. Kurumsal müşterilere siparişin ve ürünün özelliğine göre özel teklifler veriyoruz. Geçtiğimiz yıl 2014’e göre 2,5 kat büyüdük, bu yılki ciro beklentimiz ise 50 milyon TL.

gecen-yil-25-kat-buyuduk-3

BAKICI SORUNUNA ALGORİTMALI ÇÖZÜM
Miraç Bal
EvdekiBakicim.com sitesini kurma fikri, aslında kişisel ihtiyaçlardan dolayı oluştu. Uzun yıllar yurtdışında yaşadığım için ailem beni bulunduğum ülkelerde ziyaret etmek istiyordu. Fakat anneannem ve dedemin sağlık sorunları olduğu için annem onları yalnız bırakmak istemiyordu. Birçok kez kısa süreli bir bakıcı arandı, ancak samimi, güvenilir, doğru bakımı yapabilecek ve aile sevgisi verebilecek bir bakıcı hiçbir zaman bulunamadı.

BEYIN FIRTINASINDAN ÇIKAN FIKIR
Bu üzücü durumu yakın çevremle paylaştıkça sorunun ne kadar büyük olduğunu görmeye başladım. Hatta birçok yabancı arkadaşımız da kendi ülkelerinde aynı problemi yaşadıklarından bahsetti. Bu soruna çözüm getirmek için yapılan beyin fırtınası sonrasında Ogün Köprülü ve Sinan Gürsan ile hazırlık çalışmalarını tamamladık. Sonunda EvdekiBakıcım projesinin hayata geçirilmesine karar verdik.

“2 TIP MÜŞTERI GRUBUMUZ VAR”
Sitemizin temel kuruluş amacı bebek, çocuk, yaşlı ve hasta bakımı hizmetini güvenli, kaliteli ve hızlı bir şekilde almak isteyen ailelerle alanında uzman bakıcıları doğru bir şekilde eşleştirmek. İki tip müşteri grubumuz var. Bunlar uzun dönem ve kısa dönem bakım hizmeti arayan aileler. Kısa dönemde genelde gece dışarıya çıkma durumlarında uzman bakıcıya ihtiyaç duyulurken uzun dönemde ise aile mesai saatleri içinde evde bir bakıcının olmasını tercih ediyor. SISTEM NASIL ÇALIŞIYOR? Sistem oldukça kolay çalışıyor. Aile bakım alacak yakını için bakım detaylarını ve zaman dilimini seçtikten sonra geliştirdiğimiz algoritma sayesinde ailenin ihtiyaçlarına en uygun 12 bakıcı listeleniyor. Bu sıralama daha önceki taleplere cevap verme süresi, işe zamanında gitme oranı, aldığı aile yorumları, sahip olduğu sertifikalar göz önüne alınarak yapılıyor. Daha sonra aile listelenen bakıcıların videolarını izleyerek ilk izlenime sahip oluyor.

MOBIL UYGULAMA
Bu bakıcılara ücretsiz teklif gidiyor ve bakıcılar mobil uygulamamızı kullanarak “evet” veya “hayır” cevabı veriyor. Daha sonra çağrı merkezimiz aileyi arayarak bakım alacak kişi için “evet” cevabı veren bakıcılar içerisinden en doğru bakıcının seçilmesine yardım ediyor ve ailenin sorularını cevaplıyor. Böylece ilk randevu gerçekleşiyor. 2016 hedefimiz, 500 aileye hizmet vermek ve bakıcı sayımızı 1.000’e çıkarmak.

gecen-yil-25-kat-buyuduk-2

“DOĞAL ÜRÜNDEKİ BOŞLUĞU DEĞERLENDİRDİK”
İpek İlyasoğlu Merdim-Serdar Kemal Yavçın/The Sabun Kurucu Ortakları
Piyasadaki fırsat ve boşlukları değerlendirirken kesinlikle kimyasal içermeyen, doğal kişisel bakım ürünlerindeki açığı fark ettik. Özellikle yerli üretici konusunda ülkemizde büyük bir eksiliklik var. Bu düşüncelerle 2013 yılında çalışmalarımıza başladık. Etiket okuma alışkanlığıyla gün geçtikçe artan bilinçli tüketimi destekleyerek kimyasallardan uzak, sağlıklı bakımı kullanıcılarımıza sunuyoruz. Doğal aromaterapi sabunları, kremler, peeling’ler, doğal deterjan ve temizlik ürünleri, anne-bebek ürünleri gibi geniş bir yelpazemiz var. Aynı zamanda evinde kendi sabununu yapmak isteyenlere veya kurumsal olarak çalışanlarına farklılık yaratmak isteyen şirketlere doğal sabun yapım eğitimi veriyoruz. İlk hedefimiz, herkesin The Sabun’un doğal ürünleriyle en az bir defa yıkanması veya kişisel bakımını gerçekleştirmesi. İkinci hedefimiz ise doğal kişisel bakım ürünleri konusunda yerli bir marka olarak dünyaya açılmak. Kurumsal ve bireysel müşterilere hizmet vermeye devam ediyoruz. www.thesabun.com internet adresinden de satış gerçekleştiriyoruz. Ek olarak sosyal sorumluluk çerçevesinde Van’daki düşük gelirli ailelerin kızlarına sabun yapımını öğreterek ekonomik ve sosyal durumlarını iyileştirmeye çalışıyoruz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.