Dofo.com ile alan adlarını keşfedin


Dofo’yu Ağustos 2016’da kardeşim Sacit Tuna ile kurduk. Çekirdek ekibimiz 5 kişi. 2004 yılından bu yana alan adı sektöründe birçok farklı projemiz oldu. Küresel pazara yönelik girişimimiz dofo.com ise alan adı pazarına dönük yetenekli bir arama motoru ve bilgi sağlayıcı. 1985 yılında kaydedilen ilk alan adından bu yana yüz milyonlarca alan adı kaydedildi. Her gün 250 binden fazla alanı kaydediliyor ve 200 bine yakın alan adı siliniyor. Alan adı pazaryerlerinde 50 milyona yakın alan adı satışa sunulmuş durumda ve her gün binlercesi satılıyor. Kayıtlı alan adlarının yüzde 40’ından fazlası kullanılmıyor.

Macit Tuna/Dofo.com Kurucu Ortağı

Çok dinamik bir sektör olan alan adı endüstrisindeki temel problemler verinin dağınık ve karmaşık olmasıydı. Biz de bu probleme çözüm olarak dofo. com’u geliştirdik. Modelimiz “derle, işle ve paylaş”. Dofo.com’da kayıtlı tüm alan adları arasında arama yapabiliyor, bir alan adıyla ilgili tüm bilgileri tek bir yerde görebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra geçtiğimiz yıl alan adı davalarına odaklanan girişimimiz DNDisputes. com’u yayına almıştık. DNDisputes, şu an her gün yüzlerce internet profesyoneli tarafından ziyaret edilen ve birçok farklı kaynakta referans olarak gösterilen bir site oldu.

“MİLYARLARCA VERİ İŞLEDİK”
Dofo.com’u 1,5 yıldan bu yana geliştiriyoruz. Nisan 2018’de beta olarak yayına açtık. Dofo.com’da kayıtlı 330 milyon alan adıyla ilgili ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz. Dofo’ya ait yüzlerce sunucuyla her gün tüm interneti tarıyor ve en güncel bilgileri kullanıcılarımıza sunuyoruz. Bu zamana kadar milyarlarca veriyi işledik. Dofo olarak diğer çözümlerden temel farkımız, hedeflediğimiz kullanıcı segmenti ve tamamen ücretsiz olmamız. Gelir modelimizden biri kayıt ve satış aracılığı. Ayrıca şirketler ve pazaryerlerine akıllı reklam seçenekleri sunuyoruz.

“BÜYÜK VERİ ANALİZİ SUNACAĞIZ”
Yakında alan adı kayıt şirketleri için büyük veri analiz hizmeti sunmaya başlayacağız. Dofo’yu kendi özkaynaklarımızla kurduk ve başlangıçta kendi çevremizden tohum yatırımı aldık. Şu an yeni yatırım görüşmelerine devam ediyoruz.

Hedefimiz alan adlarıyla ilgili bilgiye erişimi herkes için kolay ve ulaşılabilir hale getirmek. Bu yüzden önümüzdeki ay, başta Türkçe olmak üzere ondan fazla dil desteği ekleyeceğiz. Altı ay içinde desteklediğimiz dil sayısını 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz.

YENİ NESİL İSTİHDAM KAYNAĞI
Özhan Güler/Biis Genel Koordinatörü

Kullanıcıların, uygulama üzerinden kendilerine verilecek olan görevleri yerine getirmesi durumunda nakit para kazanma imkanı sunan, bunun yanı sıra yapılması gereken görevleri tanımlayarak işveren olma ayrıcalığı da tanıyan yeni nesil mobil uygulama BİİS, iş arayanların ve iş vermek isteyenlerin, ihtiyaçlarını açık ve esnek bir platform üzerinden karşılamayı hedefliyor. BİİS kullanıcıları, istedikleri zaman çalışan istedikleri zaman işveren olabiliyor. Uygulama, esnek çalışma saatlerinde ihtiyacı olduğu kadar çalışmak isteyenlerle kısa süreli iş yoğunluklarını geçici olarak yönetmek isteyen işverenleri buluştururken, mobil uygulamada görevleri tamamlayan kullanıcıların hesaplarına kazandıkları para hemen yatırılıyor.

NASIL ÇALIŞIYOR?
IOS App Store ve Google Play Store’larda yerini almaya hazırlanan BİİS uygulamasının telefona indirilme ve profil oluşturulmasının ardından, lokasyona ve kullanıcıların kişisel özelliklerine uygun görev dağılımları yapılıyor. Kullanıcılara görevler, işverenlerin kriterleri göz önüne alınarak veriliyor. İşveren ve çalışanların karşılıklı onayının olması durumunda, görevin tamamlandığı günde para hesaba geçiyor.

BİİS uygulamasıyla işverenlerin ayırdığı bütçeyi en doğru şekilde kullanarak, hedef kitleye direkt ulaşıyoruz. Kısa yoldan en faydalı sonucu elde etmek adına işverenler için bu uygulamanın en güvenli yol olduğunu söyleyebiliriz. BİİS sayesinde firmalar marka imajını tazelerken farkındalığını da artırma imkanına sahip olacak. Bunun yanında paydaşlarıyla aralarındaki sadakati de güçlendirebilecekler. En önemlisi de çalışmak isteyenler, yeni iş imkanları yakalayabilecek ve yerine getirdikleri görev karşılığında nakit para kazanabilecek. Dünyada benzer bir konseptin bulunmaması, açıkçası bizi bu proje adına epey heyecanlandırıyor. Bu yeni girişimle ülke ekonomisine katkı sağlamayı ve ciddi oranda bir istihdam yaratmayı hedefliyoruz.

Olgu Şengül

Olgu Şengül

DİJİTALDE PAZAR ARAŞTIRMASININ ÖNEMİ
Olgu Şengül/Dijital Pazarlama Uzmanı

Dijital pazarlama, özellikle start up ve KOBİ’ler için günümüzde çok önemli bir fırsat. İşletmeler dijital medyayı kullanarak hedefledikleri potansiyel müşterilere klasik medyaya göre çok daha ufak bütçelerle erişebiliyor, ürün ve hizmetlerini tanıtabiliyor. Ayrıca yaptıkları çalışmaların erişim, etkileşim, üyelik, satış gibi sonuçlarını da detaylı raporlarla değerlendirip optimizasyonlar yapabiliyor. Start up’lar için dijital pazarlamanın çok daha büyük bir faydasından bahsedebiliriz: Dijitalde pazar araştırması ile şunları belirleyebilirsiniz:

1. Pazar hacmi nedir? Bunu Facebook reklam panelinde hedef kitle seçimiyle yapabiliyoruz.

2. Satış hunisinde satın alma aşamasına gelmiş potansiyel müşteri hacmi nedir? Bunu Google Adwords reklam panelinde anahtar kelime çalışmasıyla belirleyebiliyoruz.

3. İş fikrime, ürün ve hizmetime talep olur mu? Gerek Google’da gerek Facebook’ta ufak bütçelerle ürün ve hizmetinizi tanıtarak talep testi yapabilir, insanların verdiği pozitif veya negatif tepkileri değerlendirerek stratejik kararlar alabilirsiniz.

Mart 2017’de çıkan “2 Saatte A’dan Z’ye Dijital Pazarlama” kitabımla girişimcilerin dijital medyayı hem pazar araştırması için hem satışlarını hızlıca artırmaya yönelik nasıl etkin kullanabileceklerini yıllardır edindiğim bilgi ve tecrübelerimle harmanlayarak anlatıyorum. Esse’de e-ticaret müdürü olarak çalıştığım dönemde e-ticaret satışlarının 4 ay gibi kısa bir sürede 10 kat artması ve Generali Sigorta’da edinilen müşteri formu sayısının 1 yılda 7 kat artması yıllardır uyguladığım tekniklerin ne kadar etkili olduğunun net bir göstergesi.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.