“İşimizi facebook gibi büyüteceğiz “


Sweaters, Elif Boyner ve Melis Abacıoğlu Sezener tarafından 3 ay önce hayata geçirildi. 6 haftada 15 bin kullanıcıya ulaştı. Ortaklardan Melis Abacıoğlu Sezener, hayallerini “Dünyada hiç görülmemiş bir şey yapalım. Bunu Facebook gibi büyütelim istiyoruz” diye açıklıyor. Diğer ortak Elif Boyner ise uygulamayı yapay zekayla entegre etmenin hayalini kuruyor. “Farklı yerlerdeki insanların da bir araya gelip birlikte spor yapacakları bir platform olmasını istiyoruz” diyor.

ÖZLEM AYDIN AYVACI oaydin@capital.com.tr

Elif Boyner’in hayatı 5 yıl önce tanıştığı bir arkadaşıyla değişti. Aslında bir ressam olan Boyner, arkadaşının neden her gün 3-5 saat spor yaptığını anlamaya çalışırken kendisini olimpik triatlon yaparken buldu. Sporla büyük bir dönüşüm geçirdiğini belirten Boyner, bu dönüşümü başkalarının da yaşamasını isteyince Sweaters iş fikrinin ortaya çıktığını söylüyor. Kurumsal sağlık, wellness ve spor danışmanlığı şirketi Aktifit’in kurucusu Melis Abacıoğlu Sezener ile bu girişim fikrini hayata geçirmek için bir araya gelen Boyner, Sweaters’ı tek başına spor yapmaktan sıkılanları bir araya getirecek bir platform olarak tanımlıyor.

3 ay önce kurulan Sweaters, ilk 6 haftada 15 bin kullanıcıya ulaştı. Kullanıcıların spor arkadaşı ve etkinlikler bulmasına yardımcı olan uygulamada bugüne kadar 578 spor etkinliği açılırken bu organizasyonlara 1.343 kişi katıldı. Sporcuları sağlıklı yeme-içme mekanlarıyla da buluşturan Sweaters’taki Sweatstop sayısı da 440’a ulaştı.

Sweaters Kurucu Ortağı Melis Abacıoğlu Sezener, hayallerini “Milyar dolarlık iş kuralım, bunun başına geçelim ve dünyada hiç görülmemiş bir şey yapalım. Bunu Facebook gibi büyütelim istiyoruz” diye açıklıyor. Sweaters Kurucu Ortağı Elif Boyner ise uygulamayı Sanayi 4.0 ile entegre etme hayalinden bahsediyor ve “Farklı yerlerdeki insanların da bir araya gelip nesnelerin internetiyle birlikte spor yapacakları bir platform olmasını istiyoruz”diyor.
Boyner ve Sezener ile Sweaters’ı ve hedeflerini konuştuk:

İş fikri nereden çıktı? Hikayesini dinleyebilir miyiz?
Elif Boyner: Beş yıl önce bir arkadaşım vardı. Her gün 3-5 saat spor yapıyordu. Ben o zamanlar sporla çok ilgili değildim. Neden bu kadar çok spor yaptığını anlamaya çalışıyordum. Beni de ikna etti ve spor yapmaya başladım. Kendimi olimpik triatlona kaydolmuş buldum. O yarışı bitirir bitirmez bir endorfin patlaması yaşadım.

Triatlonda yüzüyorsunuz, bisiklete biniyorsunuz sonra üzerine koşuyorsunuz. Toplam 5 saat sürüyordu. Kendinizle o kadar gurur duyuyorsunuz ki bu spor hayatımı değiştirdi. Bu dönüşümü başkalarının da yaşamasını çok istedim. Sweaters’ın fikri böyle çıktı.

Birbirinizi nasıl buldunuz?
Boyner: Melis’le tanışmıyorduk. Yakın arkadaşıma iş fikrimden bahsettim. “Ben sanatçıyım daha önce böyle bir işe girmedim. Bana destek olacak birine ihtiyacım var” dedim. O da bir diğer ortak arkadaşımız olan Yunus’la konuşmamı söyledi. Yunus’a çıtlattım. “Bunu benimle değil eşimle konuş” dedi. Bir baktım Melis zaten kadınları halı sahada güçlendirmek üzere ‘Kızlar sahada’ diye muhteşem bir organizasyon yapıyor.

Bir de Aktifit diye bir şirketi var. Orada da kurumsal sağlık, wellness ve spor danışmanlığı yapıyor. Aynı zamanda ‘Hareket candır’ diye koşu grupları ve 5-6 bin takipçisi var. Ben “Benim için yaratılmış bir kadın” dedim. İki ay flört ettik ve yüzükleri taktık. Çok şanslıyız, ikimiz de birbirimizin yapmayı sevmediği şeyleri yapmayı seviyor.

Ne mesela onlar?
Boyner: Sabah e-postaları açıyorum. “Bunlara nasıl cevap vereceğiz” diyorum. Melis onların hepsine cevap vermiş oluyor. Fikirler var, görüşmeler var ama bunların gerçekleşmesi için çok organize olmak gerekiyor. Ben de gidip anlatmayı seviyorum. Satış pazarlama işlerini yapmayı seviyorum.
Melis Abacıoğlu Sezener: Bir Alaçatı’ya gidiyor, aynı gün içinde 6-7 mekanla anlaşıp geliyor.

İş, ne kadar sürede hayata geçti?
Sezener: Bu olaydan sonra bir ürün geliştirdik ve teste soktuk. Ürün, bu teste çok iyi cevap vermedi. Geçen yıl mayısta başladık, pazarlama planı eylüle kadar hazırdı. Kendimize dürüst olduk ve kurşunumuzu boşa harcamadık. Bir start up’ız çok da fazla paramız yok. Ne olursa olsun daha iyi bir ürün çıkarmak zorunda olduğumuzu biliyorduk. Kapandık, doğru fikirler, yeni ekranlar çizdik. İlk teste soktuğumuzda çok güzel dönüşler aldık. Uygulamayı indirip bir daha açanların oranları yüzde 30’lardaydı. Bu, mobil uygulama dünyasında çok önemli bir kriter. Bunun üzerine ürünü mükemmelleştirdik ve piyasaya çıkardık. Nisan ayında erken açılış yaptık, mayıs ayında tam açılışla piyasaya sürdük. Apple sağ olsun ilk hafta bizi öne çıkan uygulamalar arasında gösterdi. Sonraki hafta en tepedekilere koydu.

Boyner: Çok çalıştık, bunu bekliyorduk da bu kadar çabuk olmasını beklemiyorduk. Başarı 3 haftada geldi. Üç haftada 13 bin, 6 haftada 15 bin üyeye ulaştık. Uygulamamız çok sevildi. O yüzden iOS’u geliştireceğiz.

Gelir modeliniz nedir?
Boyner: Sweatstop’larımız var. Bunlar etrafınızda gidebileceğiniz spor merkezleri, sağlıklı yeme içme yerleri ve spor mağazaları. Biz birçok mağaza ve markayla anlaşma yaptık. Türkiye’de 440 anlaşmalı mekanımız var. Şu anda onlardan hiçbir ücret almıyoruz. Gerçekten onlara katkı sağlamaya başladığımız noktada paketler olacak. Restoran, kafe, spor salonları ve zincirlerden ayrı bir ücret alacağız. ‘Bizi öne çıkarın, hakkımızda bilgilendirme yapın’ derlerse ekstra ücret olacak.

Sporla alakalı olsun olmasın tüm markalar sporla anılmak istedikleri için sürekli projeler yapmak istiyor. Burası bir dolu sporcunun olacağı bir platform olduğu için bu tür etkinlikler yapmak için ideal olacak. Sweaters günleri yapacağız. Bu etkinliğe katılmak için uygulamayı indirmeleri gerekecek. Sonra etkinliklere katılabilecekler. Örneğin Emirgan’da bir iş ortağımız kafeye ilk giden Sweaterslı ikram kahve kazanacak ya da Enka’da basket turnuvasını izlemek için davetli olacak. Böyle deneyimler sunacağız.

Kullanıcılar Sweaters ekosisteminde neler yapabiliyor?
Sezener: İlgilendikleri spor branşına ve seviyelerine göre spor arkadaşı bulabiliyorlar. #HADİ isimli etkinliklerle spor faaliyetlerine ya da spontane aktivitelere katılabiliyorlar. Kendi #HADİ’leriyle yeni etkinlikler oluşturabiliyorlar. Harita üzerinden spor arkadaşlarını görebiliyorlar. Spor arkadaşları yani “Sweaterlar” ile uygulama üzerinden mesajlaşabiliyorlar. Sağlıklı yeme-içme yerleri, spor salonları, spor mağazalarını bulabiliyor ve özel imkanlardan yararlanabiliyorlar. Uygulamada bugüne kadar 578 spor etkinliği açıldı, bu organizasyonlara 1.343 kişi katıldı.

Yıl sonuna kadar hedefleriniz neler?
Boyner: İlk hedefimiz şu anda Sweaters’ı kullanan kitlenin bundan memnun kalması. Yoksa diğer türlü büyüme bir şey ifade etmiyor. Amaca uygun kullanım önemli. Bu yüzden de şu anda içerideki bütün kullanıcılarla çok ciddi fokus gruplar oluşturuyoruz.

Üye sayısı hedefiniz nedir?
Boyner: Türkiye için 200 bin diyorduk. Eylüle kadar 20 bin hedefliyorduk ama daha şimdiden 15 bin üye oldu. Önümüzdeki yılın sonunda 100 bine ulaşmayı hedefliyoruz.

Yeni yatırımcılara açık mısınız?
Sezener: İlk hedefimiz büyük ihtimalle VC’ye gitmek olacak ama yolda ne olur bilinmez. Melek yatırımla ürünü oturtmamız gerekiyor. Gerçekten çok iyi çalışan, gelen müşterinin çok memnun kaldığı bir ürün olması gerekiyor. Sonra Sweatstop’lardan para kazanma gündeme gelecek. Model tamamen oturduktan sonra yurt dışına çıkma planımız var.

Yurt dışına ne zaman çıkarsınız?
Sezener: Hemen eylülde hızlandırma programını düşünüyoruz. Eylüle kadar oturtacağımızı düşünüyoruz, şu anda çok koşuyoruz.

Yurt dışında başka nereler olabilir?
Boyner: İlk durak Berlin sonra Tel Aviv’den bahsediyoruz. Tel Aviv tam bir spor cennetiymiş.

Çıkış planınız var mı?
Sezener: Gerçekten gönlümden geçeni söylüyorum. Milyar dolarlık iş kuralım, bunun başına geçelim ve dünyada hiç görülmemiş bir şey yapalım. Bunu Facebook gibi büyütelim. Ama bu naif bir hayal. Daha milyar dolara ulaşamadan Facebook gelip sizi satın alıyor. O yüzden gönlümden geçen ‘exit’ etmeden büyümek. Ama büyük ihtimalle böyle bir şey olmaz, birileri gelip alır.

KAÇ ÜYEYE ULAŞMAYI HEDEFLİYORSUNUZ?
Bir yılda 100 bin, iki yılda 200 bin hedefledik.

ELİF BOYNER:
“İŞE YAPAY ZEKA KATACAĞIZ”
SPOR TOPLULUĞU Dünyada bir spor topluluğu haline gelmek istiyoruz. Sanayi 4.0 insanların hayatlarına muhakkak girecek. Herkes dışarı çıkıp sosyalleşmek istemiyor. Anti sosyalde olabilir. Zeynep koşarken gözlüklerini takıyor, yanında da gözlüklerini taktığı zaman Paris’te Jean Pier’le koşuyor, konuşuyor. Avatar gibi. Ondan sonra da istiyorlarsa Paris’te buluşabiliyorlar. İnsanların aynı anda aynı yerde olmasını değil de farklı yerlerdeki insanların bir araya geleceği bir platform olmasını istiyoruz.

YENİ YAZILIM Spor arkadaşımızla görüşme ayarlamaya çalıştığımızda 30 görüşme yapmamız gerekiyor. Bu bayağı bir zaman alıyor. Bunu otomatik yapacak bir yazılım geliştirme hayalimiz var. “Sweaty bana yarın Pınar’la tenis ayarla” diyorum. Sweaty bana geri dönüyor, “İkinizin ajandalarına baktım. Müsait zamanlarınız şunlar ama hazır bakmışken Hillside’ın da uygun olduğunu gördüm ve sizin için ayarlama yaptım” diyor. Arka planda bunun küçük versiyonunu test ediyoruz. Yani bir yapay zeka uygulaması test ediyoruz.

MELİS SEZENLER:
“440 BİN TL HARCADIK”
AİLE DESTEĞİYLE GİRDİK Başta aile desteğiyle bu işe girdik. Şu ana kadar yaklaşık 440 bin TL harcadık. Geri kalanı için “Artık kendi başınızın çaresine bakacaksınız” dediler. İlk raund tohum yatırımdı. Şu anda 5 yatırımcımız var. Melek yatırım aldık ama sözleşme imzalanmadığı için isimlerini açıklayamıyoruz. Çok heyecanlıyız.

MENTORLUK ALIYORUZ 450 bin TL yatırım alıyoruz. Önümüzdeki yıl içinde bir VC yatırımına dönüşecek. Yurt dışında hızlandırma programları var. Bir tanesine başvurduk. Bu hızlandırma programını Adi Dasler’ın torunları kurmuş. Berlin’e gidiyorsunuz, 8 haftada sizi baştan yaratıyorlar. Adidas’ın spor kuvvetlerini size açıyorlar ve bir anda start up’ınızı A’dan Z’ye hızla çıkarıyorsunuz. Başvurduk ilk turu geçtik, ikinci turu da geçersek Berlin’e gideceğiz. Bu bizi çok heyecanlandırıyor.

 

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.