Hızlı Start Up


PROJE -1
“VİDEO İÇERİKLERE BAŞLAYACAĞIZ”
BIC Angels’tan yatırım alan içerik platformu CEOtudent’in kurucusu Yağmur Avvurur, “Mobil uygulamaları devreye almayı ve video içeriklere başlamayı istiyoruz” diyor. Avvurur’un bir diğer hedefi de İngilizce içerik oluşturmak.

İçerik platformu CEOtudent, İTÜ Çekirdek 2016 yılı girişimlerinden. BIC Angels’tan 3,2 milyon TL değerlemeyle yatırım alan platform; başarı, fayda ve ilham odaklı içerikler üretiyor. Kurucu ortaklardan Yağmur Avvurur, okuyucuların çoğunu 18- 35 yaş aralığında, kendini geliştirmek isteyen, vizyoner bireylerin oluşturduğunu söylüyor.

Okuyucularına ulaşmak isteyen markalara içerik pazarlaması çözümleri sunduklarını belirten Avvurur, “Banner ya da benzeri reklam modelini itici olduğu için kullanmıyoruz” diyor. Önümüzdeki dönemde video içeriklerini platforma dahil edeceklerini ifade eden Avvurur, 3 yıl önce arkadaşlarıyla kurduğu girişimini ve hedeflerini şöyle anlatıyor:

“HOBİ OLARAK BAŞLADIK”
“Uzun süredir içerik ve internet yayıncılığına ilgim vardı. Başarı, fayda ve ilham üzerine çok fazla İngilizce içerik olmasına rağmen Türkiye’de bu ihtiyacın karşılanamadığını gördüm ve aklıma böyle bir içerik platformu kurma fikri geldi. Biraz araştırdıktan sonra 2015’in sonlarında CEOtudent’i hayata geçirdim.

Kurulum aşamasında uzun yıllardır arkadaşım olan Onur’un da yardımı oldu ve sonrasında o da ekibe dahil oldu. İlk birkaç ay hobi gibi ilerledi. Tek başıma içerikler ürettim ve ürettiğim içerikler insanlar tarafından ilgiyle karşılandı. Daha sonra üniversite yıllarında tanıştığımız Emre’nin de ortaklığıyla iş sürecini resmen başlatmış olduk. ‘Oluyor galiba’ dediğimiz ilk adım, Türkiye ve Avrupa’nın en iyi kuluçka merkezlerinden biri olan İTÜ Çekirdek’e kabulümüz oldu.

“4 BİN GİRİŞİMDEN İLK 21’E GİRDİK”
Mayıs 2016’da İTÜ Çekirdek’e girdik ve kuluçka merkezine başvuran 4 bin girişim arasından ilk 21’e kaldık. Türkiye’nin en bilinen yatırım ağlarından BIC Angels ile tanışmamız bu süreçte oldu. BIC Angels işimize ve bize güvendi, 1 milyon lira değerlemeyle tohum yatırım yaptı.

En önemli dönüm noktalarımızdan biri de BIC Angels’ın sağladığı imkanlar, mentorlar ve yatırımcılarla olan bağlantılar oldu. Muhteşem bir 1 yılın sonunda finansal rakamlarımızı 8’e katlayarak melek yatırım turuna çıktık ve tekrar BIC Angels’tan 3,2 milyon lira değerlemeyle yatırım aldık.

“İNGİLİZCE İÇERİK ÜRETMEK İSTİYORUZ”
Türkiye insanı başarı odaklı içerikleri görmek istediği gibi yaratmak da istiyor. Yeni yüzümüzle içerik oluşturmak isteyenleri de tatmin etmek için çalışmaya başladık. Geçtiğimiz aylarda CEOtudent üzerinde bir ‘içerik gönder’ butonu oluşturduk ve yüzlerce kişiden içerik aldık. Bu doğal büyüme, büyüme uğraşımızın ikinci önemli basamağı oldu.

Önümüzdeki dönemde mobil uygulamalarımızı devreye almayı ve video içeriklere başlamayı düşünüyoruz. 1 yılın sonunda hedeflerimizi gerçekleştirirsek yeni yatırım turuyla İngilizce içerik konusunu gündemimize alacağız. Sınırları aşmak konusunda çok hevesliyiz, bunun için doğru zamanı bekliyoruz. Başarı, fayda ve ilhamı önce Türkiye sonra da sınırlarımızın dışına yaymak istiyoruz.”

Şirket adı: CEOtudent
Girişimciler: Emre Can Durmaz, Onur Zeybek, Yağmur Avvurur
Marka: CEOtudent
Kuruluş tarihi: Mayıs 2015
Sektörü: İnternet
Faaliyet alanı: İçerik platformu
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

PROJE -2
“YEMEK YAPMAYI KOLAYLAŞTIRIYORUZ”
Evde yemek yapmak isteyenlere yemek pişirme kiti gönderen ŞefGibi’nin kurucu ortağı Korgün Koyunpınar, “Hedefimiz evde sağlıklı ve lezzetli yemek yapmayı herkes için kolay ve ulaşılabilir kılmak. Satış kanalları da kuracağız” diyor.

ŞefGibi’nin hedefi evde sağlıklı ve lezzetli yemek yapmayı herkes için kolay ve ulaşılabilir kılmak. Girişim, evde yemek yapmak isteyen kişilere içinde tarif kartları ve tam ölçüsünde paketlenmiş malzemelerin bulunduğu yemek pişirme kiti gönderiyor. Geçtiğimiz eylül ayına kadar Zubizu’nun iş geliştirmesini yapan Korgün Koyunpınar ile Obilet.com’un finans işlerini yürüten Orçun Seviğ tarafından kurulan girişim, 7 ayda hızlı ivme yakaladı. Koç Üniversitesi’nde makine mühendisliği eğitiminin ardından yüksek lisansını Henley Business School’da finans üzerine tamamlayan Korgün Koyunpınar, “Abone büyümesine bakıldığı zaman haftalık yüzde 10-20 oranında büyüyoruz” diyor. Koyunpınar, mutfakla ilgili fiziki satış kanalları açmayı planladıklarını belirterek yaptıkları işi şöyle anlatıyor:

HAYALLERİN PEŞİNDEN
“Orçun da ben de çocuk yaşlarımızdan beri evde yeni tatlar deneyip keşfetmeyi seviyorduk. Hatta ortak bir sos markası çıkarma hayalimiz vardı. İş hayatına başladıktan sonra evde yemek yapmak ve sağlıklı beslenmek için zaman bulamaz hale geldik. Yurt dışında yemek pişirme kitiyle tanıştık. Yemek tariflerinin ve tarifler için gerekli malzemelerin bir arada teslim edilmesi fikri, uzun süredir yaşadığımız ‘yemek yapmak için zaman bulamamak’ problemine çözüm buluyordu. Böylece kendi markamızı kurmaya karar verdik.

3 DÖNÜM NOKTASI
İlk finansmanı kişisel birikimlerle sağladık. Melek yatırımcımız yok ancak 1 yıla kadar olmasını planlıyoruz. Büyümemizde üç önemli dönüm noktası bulunuyor. Bunlardan ilki influencer oldu. Test sürecimizde Instagram üzerinden beğendiğimiz bir influencer ile iletişime geçip ona pişirme kitimizi gönderdik. Influencer’ın hizmetimizi kendi hesabında paylaşması çok önemliydi. İkinci dönüm noktası ‘ilk satış’ oldu.

Test döneminde, yemek pişirme kitimizi deneyen onlarca insandan olumlu dönüş aldık. Ancak gerçekten bir değer yarattığımızın ispatı ilk satışımızdı. Büyümeyle işleri aktarma sürecine girdik ve takıma kattığımız ilk kişi olan şefimiz üçüncü dönüm noktasıydı.

“TEDARİK ZİNCİRİ KURACAĞIZ”
Kısa bir sürede hizmetimizi 100’ün üzerinde kişiye ulaştırdık. Abonede haftalık olarak yüzde 10- 20 oranında büyüyoruz. Alacağımız yatırımlarla başlatmak istediğimiz projelerden ilki, fiziki satış kanallarını kurmak ve ortaklıklar yapmak. Ayrıca müşterilerimizin mutfak gereçleri gibi diğer ihtiyaçlarına cevap vermek istiyoruz. Son olarak kendi tedarik zincirimizi kurmayı planlıyoruz. Hedefimiz 6 ay ila 1 yıl arasında 1.000’in üzerinde kapasitesi olan paketleme alanı kurmak. İstanbul dışına, Avrupa ve Orta Doğu ülkelerine açılmak da hedeflerimiz arasında.”

Şirket adı: Salt Mutfak İşleri
Girişimciler: Korgün Koyunpınar, Orçun Seviğ
Marka: ŞefGibi
Kuruluş tarihi: Eylül 2017
Sektörü: Gıda
Faaliyet alanı: Yemek pişirme kiti
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

Dr. Özgür Zan

Dr. Özgür Zan

PROJE -3
“OTELCİLİĞİ DEĞİŞTİRECEĞİZ”
Mobil otel uygulaması WeBee, Suudi Arabistan ve Türkiye’de kullanılıyor. Uygulamayı geliştiren Done İletişim ve Bilgi Sistemleri’nin CEO’su Dr. Özgür Zan, “Yapay zeka projelerimiz var. Otel sektörünü yıkıcı şekilde değiştireceğiz” diyor.

Avrupa Komisyonu’ndan finansal destek alan WeBee, otelleri hedefleyen bir mobil uygulama. Misafirin oda kapısını cep telefonuyla açmasından ihtiyaç duyacağı tüm hizmetleri karşılamasına kadar pek çok farklı hizmet sunuyor. Uygulamayı hayata geçiren Done İletişim ve Bilgi Sistemleri’nin CEO’su Dr. Özgür Zan, otellere yönelik geliştirdikleri mobil uygulamanın işletmecilere büyük avantajlar sağladığını belirtiyor. Zan, “WeBee sayesinde otel işletmecileri TripAdvisor’daki şikayet yorumlarını önceden görüp şikayete konu olan durumu düzeltebiliyor. Webee’nin anket ve geribildirim özellikleri, otelin TripAdvisor’daki puanını yükselttiği gibi günlük oda gelirinin de artmasına yol açıyor” diyor. Zan, Deloitte Technology Fast50 Turkey’de en hızlı büyüyen 6’ncı marka olan WeBee ile ilgili detayları şöyle anlatıyor:

“DENEYİMİ ZENGİNLEŞTİRİYORUZ”
“WeBee ile otel misafirleri otelde konaklarken veya otele gelmeden tüm taleplerini dil sorunu yaşamadan ve konuşma ihtiyacı olmadan akıllı telefonundan gerçekleştirebiliyor. Konaklama deneyimini dijital teknolojinin olanaklarıyla zenginleştiriyor. Oteller de geliştirdiğimiz sistem sayesinde misafirlerinin taleplerini daha hızlı yanıtlıyor, dil probleminden oluşan yanlış anlamalar ortadan kalkıyor. Misafir, odaya cep telefonuyla giriş yapabilirken odaya yemek siparişi, otel etkinliklerine ve restaurant/SPA gibi yerlere rezervasyon, taksi çağırma, oda hizmetleri, kuru temizleme gibi işlemleri cep telefonundan yapıp taleplerinin durumunu takip edebiliyor.

Geliştirdiğimiz mobil uygulamamızı Dubai ve ABD’deki merkezlerimiz aracılığıyla dünyaya pazarlamaya başladık. Webee iPhone, iPad ve Android üzerinde çalışıyor. Araştırmalar kullanıcıya yarar sağlayan mobil uygulamaların diğerlerinden 4 kat fazla indirildiğini ortaya koyuyor. Ayrıca otelciler WeBee ile misafirleriyle etkileşimlerini 360 derece yönetebiliyor. Bu durum, aracıyı ortadan kaldırdığı gibi misafirin yüzde 40’a varan ekstra harcama yapmasını kolaylaştırıyor. Misafire de otel hakkında görsel bilgi verip rezervasyon yapma imkanı sunuluyor.

“FİLİPİNLER’DE SATIŞ AĞI KURDUK”
Satışlara Dubai’de Roda otel zinciriyle başladık. Bu ay, Orta Doğu’da yeni oteller sisteme katılacak. Türkiye’de de satışlarımız şubat ayında başladı ve 5 farklı otel grubuyla anlaştık. Şu anda WeBee, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye’de kullanılıyor, ancak hızla dünyaya yayılmak için uluslararası satış ağımızı kurduk. Filipinler’de bile aktif bir satış ağımız bulunuyor. Bugüne kadar yatırım almadık. Mobil aplikasyonumuzla ilgilenen yatırım grupları ve büyük holdingler var. Doğru zamanda ve “akıllı” yatırım almak istiyoruz. WeBee çözümüne sürdürülebilir rekabet avantajı getirecek yapay zeka destekli yeni projemizi hayata geçireceğiz. Amacımız, WeeBee’yi dünyada pazar lideri yapmak. 2024’e kadar planımız milyar dolarlık bir şirket olmak. Otel sektöründeki misafir deneyimini ve iş modelini yıkıcı şekilde değiştirmeyi planlıyoruz.”

Şirket adı: Done İletişim ve Bilgi Sistemleri
Girişimciler: Tansel Voyvodaoğlu, Dr. Özgür Zan
Marka: WeBee
Kuruluş tarihi: 2017
Sektörü: Otel
Faaliyet alanı: Mobil yazılım
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

Serkan Bağçe

Serkan Bağçe

PROJE -4
“HEDEFİMİZ BEYAZ YAKALILAR”
İki ayda 200 start up’ı sisteme dahil eden StartupMarket, yıl sonuna kadar girişimci sayısını 2 bine çıkarmayı hedefliyor. CEO Serkan Bağçe, “Platformumuz sayesinde beyaz yakalılar start up’lara kolayca yatırım yapabilecek” diyor.

StartupMarket, girişimcilerin kendilerini tanıtabildiği online bir platform. Start up ekosistemini geliştirmek için kurulan platform bir nevi girişim vitrini işlevi görüyor. Hedefi girişimci, mentor, yatırımcı ve destekçileri ortak bir paydada bir araya getirmek. İki ay önce kurulan platformda start up’lar ücretsiz olarak kendilerini yatırımcılara tanıtabiliyor. StartupMarket’in CEO’su ve kurucu ortağı Serkan Bağçe, “Her aşamadaki girişimcilerin kendi sayfalarını oluşturup tanıtım yapabildiği bir platform sunuyoruz. Hedefimiz girişimleri mentorlar, yatırım fonları, bireysel yatırımcılar ve servis sağlayıcılarıyla bir araya getirmek” diyor. Beyaz yakalı yatırımcı sayısını artırmayı hedeflediklerini anlatan Bağçe, şöyle konuşuyor.

“PROFESYONELLER İŞİN BAŞINDA”
“Kurucu ortaklarımız arasında Ahmet Giray Ölmez ve Mehmet Çelikol yer alıyor. Ahmet ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra Boğaziçi Üniversitesi’nde işletme yüksek lisansını tamamladı. Sonrasında 11 yıl Pfizer’de 9 farklı rolde çalıştı ve hala aynı şirkette görevini sürdürüyor. Mehmet ise Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra Okan Üniversitesi Executive MBA ve Özyeğin Üniversitesi’nde girişimcilik eğitimi aldı. Turkcell, Unilever, Türk Telekom, Darty ve MediaMarkt’ta yöneticilik yaptı. Geçen yıl GarajSepeti’ni kurdu ve halen şirketin CEO’su olarak çalışıyor.

“ÖNCE EKİBİ OLUŞTURDUK”
Ekibi oluştururken iş zekasına güvendiğim insanları listeledim. Listenin başında Ahmet ve Mehmet vardı. İlk fırsatta onları tanıştırdım ve kahvaltı serilerine başladık. 2017 yazında yaptığımız kahvaltı serilerinin amacı üçümüzün birlikte çok iyi bir ekip olduğumuza olan inancımızdı. İş fikrinden önce yetkinlikler odağında ekibimizi kurduk. Yazılım ve iletişim tasarımı konusunda eksiklerimiz vardı. Alanlarında en iyi olduğunu düşündüğümüz kişilere teklif götürdük. Atölye15’in kurucusu Oğuz Güç CTO olmayı, NOA Ajans’ın kurucusu Melodi Türkili de CMO olmayı kabul etti. Yatırımcılar haricinde 5 hissedar olarak yolumuza devam ediyoruz.

“2 BİN START UP’I SİSTEME ALACAĞIZ”
Yatırım turunu hedefimizden önce tamamladık, 750 bin dolar değerlemeyle 9 kişiden yatırım aldık. Bunların içinde melek yatırımcı ve kurumsal üst düzey yöneticiler de var. 2 ay önce kurulmamıza rağmen bünyemize 200’den fazla start up’ı dahil ettik. Hedefimiz yıl sonuna kadar 2 bin start up’ı sisteme dahil etmek. Ekosistemdeki her oyuncunun hayatını kolaylaştıran ve problemlerini çözen bir platform olmayı hedefliyoruz. İlk modülümüz start up’ların kendilerini yatırımcılara net bir şekilde anlatabilmesini sağlıyor. Profillerini oluşturduktan sonra kendilerine özel linki paylaşmaları yeterli.

Nasıl içerikler üretmeleri gerektiğiyle ilgili yönlendirmeler yapıyoruz. İlk hedefimiz, bu ücretsiz modülü tüm start up’ların kullanmasını sağlamak. Yatırımcılar ve yatırım şirketleri için de start up arama, seçme ve onlara erişim konusunda hayatlarını kolaylaştıracak çözümler sunuyoruz. Ekosistemdeki yatırımcı sayısını beyaz yakalıları da sisteme dahil ederek büyütmeyi hedefliyoruz.”

Şirket adı: StartupMarket
Girişimci: Serkan Bağçe, Ahmet Giray Ölmez, Mehmet Çelikol
Marka: StartupMarket
Kuruluş tarihi: Mart 2018
Sektörü: Risk sermayesi ve yatırım
Faaliyet alanı: Start up ekosistemi
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Yok

Emek Kırbıyık

Emek Kırbıyık

PROJE -5
“BÖLGE LİDERİ OLACAĞIZ”
Türkiye dahil 11 farklı ülkede 3 farklı dilde faaliyet gösteren Dugun.com’un kurucusu Emek Kırbıyık, “Amacımız Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde dijital düğün planlama pazarında bölge lideri olmak” diyor.

Önde gelen melek yatırımcılardan Hasan Aslanoba’dan 2’nci yatırımı alan Dugun.com, evlenecek çiftlere 10 binden fazla düğün şirketinin hizmetlerini, fiyatlarını, fotoğraf ve videolarını sunan bir platform. Evlenecek çiftler, düğünleri sırasında bu şirketlerle çalışmış olan çiftlerin deneyimlerini inceleyebiliyor. Bu sayede düğün mekanlarını seçerken ya da gelinliğini kime diktireceğine karar verirken tüm alternatifleri değerlendirebiliyor.

Ayrıca beğendikleri şirketlerden Dugun.com üzerinden ücret ya da komisyon ödemeden fiyat teklifi isteyerek düğünlerini hızlıca planlayabiliyorlar. Türkiye dahil 11 farklı ülkede 3 farklı dilde faaliyet gösteren platformun kurucusu Emek Kırbıyık, eşinden aldığı 1.000 dolar ve iki üniversite öğrencisiyle İstanbul’da bir hostel’in çatı katında kurduğu şirketini şöyle anlatıyor:

“AMERİKA’DA BAŞLADIM”
“Üniversiteden sonra kendimi geliştirmek ve daha iyi iş imkanı için Amerika’ya gittim. Zorlu geçen 1-2 yıldan sonra düğün sektöründe bir iş buldum ve o zamanki patronumla Dugun.com’un Amerikan versiyonu olan siteyi kurduk. 13 yıl bu sitenin yöneticiliğini yaptım. 2006’da evlenip Türkiye’ye dönünce Amerika’daki işimin son 7 yılında işlerimi buradan yürüttüm. İşimi Türkiye’den yürütürken bir anda bu yapıyı buraya taşıyabileceğimi fark ettim. İş fikri ilk olarak bu şekilde aklıma geldi. Kendim de dahil düğün sürecinden geçenleri gözlemleyerek fikirden emin oldum.

“ZOR SÜRECİ BASİTLEŞTİRDİK”
Düğün hazırlığı yaparken ne kadar önemli biri olduğunuzun ya da kariyerinizin bir önemi yok. Astrofizikçi bile olsanız o an geldiğinde ne yapacağınızı ve nereden başlayacağınızı bilemezsiniz. Tam da bu nedenle fikrimden emin olup bu süreci hem evlenecek çiftler için kolaylaştırmak hem düğün şirketlerini günümüz şartlarının kaçınılmazı dijital dünyaya adapte etmek istedim. Ayrıca eski patronumla inandığım şeylerle ilgili çok tartışırdık. Orada yapamadıklarımı kendi işimde yapmayı planladım.

Aslında ilk melek yatırımcım eşimdi. 1.000 dolarlık Dugun.com domain’ini eşim hediye etti. 2013’ün temmuz ayında ise Aslanoba Capital’dan 2 milyon dolarlık ilk yatırımımızı aldık. Bu yatırım sonrasında ekibimizi ve teknolojik altyapımızı kuvvetlendirdik. 2015 Ocak’ta gerçekleşen ikinci fazda ise yine Aslanoba Capital’dan bu kez küresel büyüme hedefine ulaşmak için 1 milyon dolarlık yatırım aldık.

“İLK 5’E GİRMEK İSTİYORUZ”
11 farklı ülkede 3 farklı dilde yayın yapıyoruz. Amacımız Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde dijital düğün planlama pazarında bölge liderliğini elde etmek. Dugun.com’u geliştirirken Türkiye için hedefimiz hizmet verdiğimiz şehir sayısını artırmak ve düğün hizmeti veren bütün şirketleri sistemimize dahil etmek. Aynı zamanda ilk hedef olarak Türkiye’nin ilk 5 dijital şirketi arasına girmek istiyoruz. Yurt dışında ise şu anda yayında olduğumuz Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkelerine ek olarak Avrupa’da hedef olarak belirlediğimiz ülkelerde faaliyete geçmek ve iş modelimizi bu pazara taşıyarak, Türkiye’den çıkıp globalleşmeyi başaran internet girişimlerinden biri olmayı hedefliyoruz.”

Şirket adı: Perador Bilişim ve Yazılım Hizmetleri
Girişimci: Emek Kırbıyık
Marka: Dugun.com
Kuruluş tarihi: 2007
Sektörü: Düğün
Faaliyet alanı: İnternet ve teknoloji
Melek yatırımcı: Hasan Aslanoba
Sermaye ihtiyacı: Var

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.