Hızlı Start Up


“PAZARIN EN BÜYÜĞÜYÜZ”

Türkiye’deki en büyük araç kiralama platformu olduklarını söyleyen Yolcu360 CEO’su Umut Yıldırım, yurt dışında da hizmet vermeye başlayacaklarını belirtiyor. Yıldırım, “Araç kiralamayı dünyanın her yerinden kolay ve güvenilir hale getireceğiz” diyor. Yolcu360, online araç kiralama platformu. Yaklaşık 100 iş ortağıyla günlük ve aylık araç kiralama hizmeti veriyor.

Bulunduğu sektörün büyüklüğü dünyada 100 milyar dolara ulaşmış durumda ve her yıl yüzde 15 büyüyor.

Türkiye’de ise pazarın büyüklüğü 500 milyon dolar seviyesinde. Kısa sürede Türkiye’deki en büyük araç kiralama platformu olduklarını söyleyen Yolcu360 CEO’su Umut Yıldırım, “Araç kiralamayı dünyanın her yerinden kolay ve güvenilir hale getirmeye kararlıyız” diyor.

Daha önce Silikon Vadisi’nde Globial ve CSV adlı start up’ları hayata geçiren Yıldırım, araç kiralamaya yönelmesini şöyle anlatıyor:

SİLİKON VADİSİ TECRÜBESİ

“Ömürlük bir girişimciyim. Amerika’da master yaptıktan sonra 2009’da Steve Jobs, Sabeer Bhatia ve Gurbaksh Chahal gibi girişimcilerden ilham alarak Silikon Vadisi’ne gittim. 7 yıl dünya çapında yüzlerce iş insanı ve yatırımcıyla çalıştım.

Silikon Vadisi’nde edindiğim tecrübeler ışığında teknoloji girişimcisi olarak birçok şirketi başlattım. ilişki merkezli iş ağı platformu Globial bunlardan biriydi.

Şirket dünyanın en iyi inkübasyon merkezlerinden birisine seçilince, orada özel olarak yetiştirildim. Ardından CSV’i kurdum ve bu sayede Silikon Vadisi’ndeki bilgi birikimimi 1.000’e yakın girişimciye aktardım.

2020 CİRO HEDEFİ

5 yıl önce araç kiralama sektöründe büyük fırsat gördüm ve dünya çapında bir araç kiralama platformu olma hedefiyle Silikon Vadisi’nde platformumu kurdum. 2017’den bu yana her yıl katlanarak büyüyoruz. 2017 yılında 6 milyon TL olan ciromuz, 2018’de 34 milyon TL’ye, geçen yıl ise 54 milyon TL’ye ulaştı.

Bu yıl sonu için hedefimiz 130 milyon TL. Pandemi döneminde bireysel kiralamalarda önemli bir ivme yakaladık. Dünyada platformumuz Similarweb. com sıralamasına göre 22’nci, Türkiye’de ise ilk sıraya oturarak yeni bir, başarı hikayesi yazıyor. Bu bizim için global hedeflerimiz doğrultusunda yeni bir dönüm noktası oldu.

OTONOM ARAÇ PROJESİ

Büyüme stratejimizdeki en önemli adım, dünyaya açılmak olacak. Dünyanın en büyük seyahat platformlarıyla iş birliği hazırlıkları yapıyoruz. Çok yakın zamanda misafirlerimiz dünyada 35 bine yakın lokasyonda Yolcu360’la araç kiralayabilecek.

2020’de Avrupa, 2021 ve sonrasında Orta Doğu, Asya, Güney ve Kuzey Amerika’da hizmet vereceğiz. Yakın gelecekte otonom araçlar konusunda planlarımız var.

Bu yıl önceliğimiz, hacim hedeflerimizi tutturmak olacak. Sonrasında dünya çapında Ar-Ge yapacağız. Ayrıca toplu taşımaya ve diğer seyahat yöntemlerine alternatif getirmek için uygulamaya koyacağımız bir proje üzerinde çalışıyoruz. Bu projeyi önümüzdeki aylarda hayata geçirmeyi hedefliyoruz.

En büyük hedefim dünyanın en çok tercih edilen araç kiralama platformu olmak.”

Girişimci: Umut Yıldırım
Şirket: Yolcu360 Bilişim Danışmanlık Teknoloji
Marka: Yolcu360
Kuruluş: 2015
Sektör: Araç Kiralama
Faaliyet alanı: Online Araç Kiralama Platformu
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Yok

“YÜZDE 10’U HEDEFLİYORUZ”
Yapay zeka tabanlı mobil dil eğitim pazarının hızla büyüdüğünü belirten Jason Steinberg, “En büyük hayalimiz, pazarın yüzde 10’una ulaşmak” diyor ve ekliyor: “Yurt dışında Türkiye’den sonra iki yeni pazara daha açılacağız.”
ODTÜ’nün kurumsal partner olarak gelişimine destek verdiği Donut Language Game, yapay zeka tabanlı mobil dijital dil eğitim aplikasyonu.

Uygulama, yapay zeka ve robot İngilizce koçuyla kişiye özel kalıcı İngilizce gelişimi sağlamaya yardımcı oluyor. Kurucu ortak ve CEO Jason Steinberg, ODTÜ Yabancı Diller Meslek Yüksekokulu Modern Diller Bölümü’nde öğretim görevlisi.

İngilizce eğitimi konusunda insanlara dokunmaya kendini adamış biri olduğunu söyleyen Steinberg. Eşi Türk ve evlendiği günden beri Türkiye’de yaşıyor. Steinberg, ortakları Başak Temel ve Orçun Çevrim’le geçtiğimiz eylül ayında hayata geçirdikleri girişimlerini şöyle anlatıyor:

İKİ BAŞARISIZ DENEYİM

“Donut’tan önce 2 farklı girişimim oldu. İlki Amerika’da bir üniversitedeydi. Yabancı ve Amerikalı öğrencilerin iş kurmalarına yardım eden bir projeydi. İkincisi, Türkiye’de dijital İngilizce dil öğrenim sektöründeydi. Pazarlama bütçemiz yetersiz geldi, başarısız olduk.

Bu girişimler çok şey öğretti. Bu süreçte Donut’ta uyguladığımız “konuşma düzeltmeyi otomatikleştirme” fikri doğdu. Ortaklarımdan Orçun Çevrim tıp mezunu. ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde okuyor. 1 yılda Donut için 10 farklı yapay zeka geliştirdi. Diğer kurucumuz Başak Temel ODTÜ sosyoloji mezunu. Sosyal etki yaratan teknoloji ve yeni medya projeleri üzerinde çalışıyor. Bugüne kadar 100 bin kişiye eğitim verdi.

ABD ELÇİLİĞİNDEN HİBE

Aplikasyonumuzu geliştirmeden önce ODTÜ’nün kurumsal partnerliğinde 1 yıl boyunca 3 bin kişilik dil öğrenme grubunu izledik ve analiz ettik. Böylece Türklerin dil öğrenme becerileri, sıkça yaptıkları dilbilgisi hataları ve İngilizce öğrenmede etkili olan birçok konuyu araştırarak uygulamamızı farklılaştırdık, geliştirdik.

ABD Büyükelçiliği’nden fon almak bizim için önemli bir dönüm noktası oldu. Toplamda bu projeye 50 bin dolar harcadık. Hedefimiz 200 bin dolar destek almak. Yapay zeka tabanlı dijital dil eğitimi uygulaması Türkiye için henüz gelişmekte olan bir pazar. Hedefimiz pazar hakimiyetini yakalayan istikrarlı, büyük bir şirket kurmak.

İSTİKRARLI BÜYÜME

Lansmanın ardından10 binlerin üzerinde indirmeye ulaştık. İlk adımımız kârlı hale gelmek olacak. Bu hedefimizin 3-6 ayda gerçekleşeceğine inanıyoruz. Kısa sürede önemli adımlarımızdan biri 1 yıl içinde iki ayrı uluslararası pazara açılmak olacak. Bunlardan biri Brezilya veya Meksika pazarı olacak. İkinci pazar ise Afrika olabilir.

Yine 5 yıl içinde Çin pazarına ulaşmak için “Doğu Stratejisi” oluşturacağız. Ayrıca kurumlara satmak için yeni bir ürünü test ediyoruz. Geliştirme açısından bir sonraki adım, robotun günlük İngilizce ifadelerle kullanıcıya geri konuşmasını sağlamak. En büyük hayalimiz 2,5 milyar bireyin olduğu global dijital İngilizce dil pazarının yüzde 10’una olacak.”

Girişimciler: Başak Temel, Jason Steinberg, Orçun Çevrim
Şirket&Marka: Donut Language Game
Kuruluş: Eylül 2019
Sektör: Mobil uygulama
Faaliyet alanı: Yapay zeka tabanlı dijital dil eğitimi
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

KRİZLE BÜYÜMEMİZ HIZLANDI

COVID-19 krizini fırsata dönüştürdüklerini söyleyen Ecodation Kurucu Ortağı Hüseyin Gürhan, “Pandemiyle mobil eğitime talep çok arttı. Aylık ciromuzu yüzde 60’tan fazla artırarak büyüyoruz” diyor. Ecodation, mobil eğitim platformu.

Eğitim almak isteyenlerin sektörden tecrübeli kişilerden canlı eğitim almalarını sağlıyor. Ayrıca eğitim alanlar canlı yayınların tekrarlarını yayından hemen sonra izleyebiliyor. Böylece hem birebir etkileşim kurma şansı elde ediyor hem zamana ve mekana bağlı kalmadan eğitim alabiliyorlar.

Girişimlerini Yıldız Kuluçka Merkezi’nde hayata geçirdiklerini söyleyen kurucu ortaklardan Hüseyin Gürhan, pandemi kriziyle mobil eğitime talebin arttığını belirterek “Her ay yüzde 60 büyüyoruz. Krizi fırsata çevirdik” diyor ve planlarını şöyle anlatıyor:

YENİ GELİR MODELİ

“Mobil teknolojiler üzerine uzmanlığı bulunan bir yazılım şirketiyiz. 18 aydır ciddi şekilde eğitim teknolojileri üzerine odaklandık. Online eğitim sektöründe fark ettiğimiz en önemli problemlerden biri sektörden tecrübeli insanların, eğitim verme, eğilimlerinin video hazırlama gibi uğraştırıcı konulara vakit ayırmamaları nedeniyle az olması

oldu. Ecodation olarak uzman kişilerin akşam evde kahvelerini içerken hızlı bir şekilde hedef kitlelerine ulaşmalarını ve eğitim vermelerini sağlayabiliyoruz. Örneğin Java developer akşam evde kahvesini içerken 3 dakika içinde eğitim vermeye hazır hale geliyor. Ayrıca bu eğitimlerden gelir elde edebiliyor.

23 BİN ÖĞRENCİ

Platformumuzu altyapı olarak geliştirmek 12 ay sürdü. Bu sürede Türkiye’nin her yerinde hem fiziksel hem Zoom üzerinden eğitimler yaptık ve 23 binden fazla öğrenciye eriştik. Aldığımız geri dönüşler sonunda ürünümüzü
son haline getirdik ve insanların öğrenme süreçlerinde kesinlikle etkileşimde bulunmak istediklerini tespit ettik. Böylece platformumuzu canlı yayın altyapısı üzerine kurguladık.

Canlı yayınların videolarını da sistemimize entegre ettik. Şu anda canlı yayın altyapısı ve video kayıt sistemlerimiz sorunsuz çalışıyor. Şimdiye kadar birçok kurumla çalıştık. Turkcell’in resmi partneri olduk. ABD ve Kanada pazarına mobil uygulama hizmeti veriyoruz.

HAZIRLIKLARIMIZ SÜRÜYOR

COVID-19 krizi bizim için fırsat oldu. Aslında ürünümüzü daha geç canlıya almayı planlarken 23 Nisan’da pazara girdik. Pandemi sonrası aylık ciromuzu yüzde 60’tan fazla artırarak büyüyoruz. Mobil uygulamamız için versiyon iki hazırlıklarımız devam ediyor ve ağustos ayında versiyon 2.0’ı yayına alacağız. Platformumuzdan teknik eğitimlerin dışında online dil

eğitimi kategorisinde eğitimler vermeye başlayacağız. 2021’de Orta Doğu ve Balkanlar’a açılmak istiyoruz. Sonrasında Avrupa çapında kullanılan bir platform haline gelmek istiyoruz. En büyük hayalim dünyada bölge, ülke, din, dil fark etmeksizin herkesin eşit ve aynı kalitede eğitime ucuz ve hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamak.”

Girişimciler: Hüseyin Gürhan Temiz, Ahmet Deniz, Gökhan Alpaslan
Şirket: Ecodation Teknoloji Yazılım
Marka: Ecodation
Kuruluş: Mayıs 2018
Sektör: Yazılım Faaliyet alanı: Eğitim teknolojileri
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

“AKILLI LABORATUVARDA İDDİALIYIZ”

Denetim kuruluşlarıyla laboratuvarlar arasında bağ olmayı hedeflediklerini belirten Rubusoft CEO’su Hüseyin İnanç, yurt dışı açılımında iddialı.

En önemli hedefinin uluslararası ölçekte Ar-Ge şirketi olmak olduğunu söylüyor.
ubusoft, akıllı ölçüm sistemleri üzerine yazılım ve donanım geliştiren bir Ar-Ge şirketi. Yıldız Teknopark’ın Yıldız Kuluçka Merkezi’nde faaliyet gösteriyor.

Bugüne kadar Reflexpro, GetJump, GetRun, Akıllı Laboratuvar, EczaneEkranYönetim Paneli gibi çok sayıda ürünü geliştirdi.  Start up’ın kurucu ortak ve CEO’su Hüseyin inanç, “IoT, RTLS, RFID ve görüntü işleme teknolojilerini kullanarak akıllı ölçüm sistemleri üzerine yazılım-donanım geliştiren Ar-Ge şirketiyiz” diyor.

Yurt dışına açılmayı hedeflediklerini belirten inanç, bunun için sermayeye ihtiyaçları olduğunu söylüyor. inanç, ortağı Gürol Afşar’la kurdukları start up’larını şöyle anlatıyor:

100 BİN TL SERMAYE

“15 yıllık laboratuvar işletmesi tecrübesine sahibim. Akıllı Laboratuvar, bu sektördeki bilgi birikimine yönelik ilk girişimimdi. Daha önce bir girişimim olmadı. Fakat bu projeden elde ettiğimiz gelirle yeni girişimler yapabildik. iş fikri ise laboratuvar işletme süreçlerinin doğru yönetilmesinin öneminden çıktı.

En az insan müdahalesiyle süreçlerin yönetimine destek olan akıllı laboratuvarla karmaşayı ortadan kaldırmayı ve süreçleri kontrol altına almayı hedefledik. 100 bin TL sermayeyle başladık. Laboratuvar yönetim süreçlerini yaşayarak öğrendiğim ve uzun süre çalıştığım Türkiye’nin en büyük 3 laboratuvarından biri olan Zemar Laboratuvarları’nın sahibi Emre Yılmaz’dan projemizde kullanıcı olma sözü almamız ve sözleşme yapmamız bize güç kazandırdı.

“YATIRIMCILARLA GÖRÜŞÜYORUZ”

Projeyi tamamladık ve artık kamu tarafında görüşmeler yapmaya hazırız. Denetim kuruluşlarıyla laboratuvarlar arasında bağ olmayı hedefliyoruz. Kuruluşumuzdan bugüne geçen sürede yalnızca akıllı laboratuvarı geliştirmekle kalmadık, spor teknolojilerinde de geliştirdiğimiz önemli ürünler oldu.

Sporcu performans analizi ve geliştirme yazılımını geliştirdik. Spor teknolojilerini uluslararası pazara taşımak adına yatırımcı görüşmeleri yapmak istiyoruz. COVID-19 döneminde eczane yönetim sistemini geliştirdik. Sıramatik, nöbetçi eczane, reklam ve dijital arşiv yönetimini tek platformda topluyor. Ürünümüzün Türkiye’deki 26 bin eczanenin yüzde 25’ine hitap edeceğini düşünüyoruz.

İLK HEDEF RUSYA PAZARI

Önümüzdeki dönemde geoteknik ve spor alanında geliştirdiğimiz ürünleri uluslararası boyuta taşımak istiyoruz. Bu konuda birkaç görüşmemiz oldu. Donanımlar için seri üretim desteği almak istiyoruz. Yazılım projelerine ise farklı dil seçenekleri ekliyoruz. Ön görüşmeler yaptığımız ülkelerden biri Rusya.

Kazakistan ve Gürcistan’da da görüştüğümüz şirketler var. En yeni projemiz sağlık sektöründeki hızlı muayene ve tanı kiti Sphex. Bu kit içindeki ateş ölçer, stetoskop, oksimetre ve yüksek çözünürlüklü online kamerayla hastayı uzaktan yönlendirerek muayene ve tanı koyma kolaylıkları sağlıyor. Proje için ön hazırlık aşamasındayız. Gerekli sensörleri temin etmeye çalışıyoruz. En önemli hedefim uluslararası ölçekte bir Ar-Ge şirketi olmak.”

Girişimciler: Hüseyin İnanç, Gürol Afşar
Şirket: Rubusoft Bilişim ve Teknoloji Laboratuvarı
Marka: Rubusoft
Kuruluş: Kasım 2018
Sektör: Bilişim, teknoloji
Faaliyet alanı: Akıllı ölçüm sistemleri yazılımı
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

 

“KÖTÜ KARNEYİ İYİLEŞTİRECEĞİZ”

Her gün artan kadına şiddet olaylarından sonra toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak için Awen for Us’ı kuran Dr. Aylin Löle, “En büyük amacım, Türkiye’nin toplumsal cinsiyet eşitliği karnesinde gözle görülür iyileşme sağlamak” diyor.
Awen for Us,

toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak amacıyla yola çıkan bir start up. Proje paydaşı Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) başta olmak üzere bu alanda çalışan akademisyenleri ve uzmanları özel sektör şirketleriyle bir araya getiriyor.

Hem iş yerinde hem evde eşitliğin sağlanması için projeler üretiyor, danışmanlık ve eğitim veriyor, ürünleriyle de mesajlarını kalıcı hale getiriyor. Türkiye’nin toplumsal cinsiyet eşitliği karnesinin çok kötü olduğunu söyleyen start up’ın kurucusu Dr. Aylin Löle, geçtiğimiz mart ayında hayata geçirdiği projesini şöyle anlatıyor:

SOSYAL PROJE DANIŞMANI

“Marmara Üniversitesi iletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Basın Ekonomisi ve işletmeciliği alanında yüksek lisansımı, 2012’de doktoramı tamamladım. iş’te Kadının Gücü, Kurumsal Vatandaş ve Sosyal Sorumluluk Okulu adlı üç kitabım var.

Boğaziçi Üniversitesi’nde Sosyal Sorumluluk Okulu sertifika programları düzenliyorum. 2013’ten beri Türkiye’de ve yurt dışında kurumsal sosyal sorumluluk danışmanlığı yapıyorum. Özellikle kadın ve gençlere yönelik sosyal sorumluluk projeleri tasarlıyor, hayata geçiriyor ve bunları yönetiyorum. Yurt dışında Kosova, Kuveyt ve Senegal’de elektrik dağıtımından havalimanı işletmeciliğine kadar farklı sektörler için sosyal sorumluluk projeleri ürettim.

TOPLUMSAL KALIPLAR

Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda kemikleşmiş, farkında dahi olmadığımız toplumsal kalıplarımız var. Kadınlar sadece Türkiye’de değil, halen dünyanın birçok ülkesinde sağlık ve eğitimden eşit olarak yararlanamıyor. ‘Awen for Us’ ise toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratıyor, harekete geçiriyor, dönüştürüyor.

Tasarımın gücünü yazılım ve eğitimle buluşturuyor. Mesajlarını bir tişört, bir telefon şarjı ya da evde bir makarna kutusunda görünür kılarak farkındalık yaratıyor. isteyenleri bu alanda uzmanlarla buluşturarak, temel toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimleri veriyoruz. Dilde, zihinde ve davranışlardaki var olan kalıpları neşeli, eğiştiriyoruz.

YURT DIŞI AÇILIMI

BÜYEM’le yola çıkmak çok önemliydi. Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir de Awen for Us’ı doğduğu günden beri maddi ve manevi destekliyor. Şirket kuruluşunun hemen ardından pandeminin başlamasıyla başlangıçta sınıf ortamında yaptığımız toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimlerini online platforma taşıdık. Yurt dışında da bu eğitimleri vermeye başladık.

Just Equal tasarımlı ürünleri başlangıçta sadece toplu şekilde şirket çalışanlarına ulaştırıyorduk. Pandemi döneminde ev içi emeğin yine kadınların üzerine yüklenmesiyle müthiş bir farkındalık ortaya çıktı. Bu alanda farkındalık yaratmak isteyenler toplumsal cinsiyet temalı ürünlerimizi internet sitemizden satın alıyor. En büyük hedefim Türkiye’nin toplumsal cinsiyet eşitliği karnesinde gözle görülür iyileşme sağlamak.”

Girişimci: Dr. Aylin Löle
Şirket: Awen for Us Danışmanlık
Marka: Awen for Us
Kuruluş: Mart 2020
Sektör: Eğitim, danışmanlık
Faaliyet alanı: Toplumsal cinsiyet eşitliği
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.