“Pepapp Yapay Zekaya Dönüşecek”


Regl takvimi uygulaması Pepapp’in hedefi, 2017 bitmeden 9 yeni dilde servis edilip dünyaya açılmak. Girişimin kurucu ortaklarından Emrah Yiğit, “Önümüzdeki 5 yılda uygulamamızı, kadınları zamanla tanıyan ve onlarla konuşan bir yapay zekaya dönüştürmeyi planlıyoruz” diyor.

Sağlık kategorisinde dikey mobil çözümler sunan uygulamalar, kullanıcıların ve yatırımcıların ilgisini çekiyor. “Kadınların ilk yerli dijital asistanı” olma vizyonuyla yola çıkan regl takvimi uygulaması Pepapp de bu alanda dikkat çeken girişimler arasında yer alıyor. Pepapp’in yapımcısı, sağlık sektörüne odaklanan dijital medya ajansı Medya Şef. Kurucu ekip ise düşünülenin aksine 3 erkekten oluşuyor. Emrah Yiğit, Tolga Araboğlu ve Mustafa Olkun tarafından hayata geçirilen girişim, 2015’in ekim ayında Android versiyonu çıktıktan kısa bir süre sonra kendi kategorisinde ilk 3’e girerek büyük bir başarı elde etti. Bu önemli çıkışla dikkatleri üzerine topladı ve Haziran 2016’da ilk yatırımını Hollandalı IdeaField’dan aldı. Ağustos 2016’da ise iOS versiyonu çıktıktan bir hafta sonra Türkiye’deki en popüler uygulamalar arasında 7’nci, kendi kategorisinde 1’inci sıraya yerleşti. Pepapp’in şu anda toplam indirme sayısı 1 milyonu geçti ve aylık aktif kullanıcı sayısı 500 binin üzerine çıktı.

“İLHAM KAYNAĞIMIZ KADINLAR”
Her ne kadar erkekler tarafından hayata geçirilmiş olsa da Pepapp’in görünmeyen yüzü tamamen kadınlardan oluşuyor. İçerikler, bir kadın jinekoloğun kontrolünde, 5 kişilik yayın ekibi tarafından üretiliyor. Peppapp’in kurucu ortaklarından Emrah Yiğit, kadınlardan aldıkları ilhamı şöyle anlatıyor: “Ben ve ortağım Tolga, Türkiye’nin ilk sağlık sektörü odaklı reklam ajanslarından biri olan Medya Şef ’in kurucularıyız. Yaklaşık 5 yıl sadece sağlık sektörüne dijital proje ve reklam fikirleri ürettik. Pepapp’i de kız arkadaşlarımızla yaşadığımız problemlere çözüm bulmak için yarattık. İlham kaynağımız kadınlar. Her zaman söylerim, kadınlar olmadan devrim olmaz!”

“UZMANLARIN SAYISI ARTACAK”
Pepapp’te regl takviminin yanı sıra bulunan “Pepzine” isimli blog, uygulamanın en çok ziyaret edilen bölümlerinden biri. Yiğit, yakın zamanda Pepzine’de ünlü yazarlarla iş birliği yapmayı ve kullanıcıların da yazılarını yayınlayabileceği bir alan yaratmayı düşündüklerini söylüyor. Bir diğer özellik de “Uzmanım” bölümü. Kadınlar kendilerine özel bir jinekoloğa merak ettikleri konuları danışabiliyor. Bu bölüme, kadınların tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek başka uzmanların da eklenmesi planlanıyor. Yiğit, “Bu, bir astrolog, güzellik uzmanı, hatta dövme sanatçısı bile olabilir” diyor.

5 YILLIK HEDEFLERİ
DÜNYAYA AÇILIYOR
2017 bitmeden 9 yeni dilde daha servis edilip dünyaya açılmayı planlıyoruz. Temmuz 2017’de uygulamamızın “premium” modellerini aktif hale getireceğiz. Kullanıcılarımızı çok daha eğlenceli ve yararlı bir Pepapp bekliyor. 2017 sonunda toplam 2 milyon kullanıcıya ulaşmayı ve bu kullanıcılardan yaklaşık 100 binini “premium”a geçirmeyi hedefliyoruz.

YAPAY ZEKAYA DÖNÜŞECEK
2018 yılına girmeden “Hamilelik”, 2018 bitmeden de “Anne-Bebek” ve “Partner” modlarını aktifleştirmeyi planlıyoruz. Hedefimiz, uluslararası mobil ticaret sektörünün en iyileri arasında yer almak. Önümüzdeki 5 yıl içinde de uygulamamızı kadınları zamanla tanıyan, anlayan ve onlarla konuşan bir yapay zekaya dönüştürmeyi planlıyoruz.

“MODERN KAHRAMANLAR TOPLULUĞU”
Kullanıcıların, eşyalarını satarak STK’lar için desteğe dönüştürebilmesini sağlayan mobil uygulama Givin, kişiler ve şirketlerin sosyal faydaya katılımını artırmayı misyon ediniyor. Kurucu ortaklardan Başak Süer, Givin’in kuruluş hikayesini ve hedeflerini Start Up’a anlattı:

ALIŞVERİŞİ FAYDAYA ÇEVİRDİ
“Online alışverişin bu kadar geliştiği bir dönemde alışverişi, sosyal fayda için kişiselleştirelebilen bir yöntem oluşturmak için kurguladık ve bir şeyleri satın alırken bile fayda sağlayabileceğimiz bir platform yarattık. Henüz mart ayında faaliyetlerimize başladık. Yıl sonunda en az 70 bin kullanıcı ve 400 bin TL işlem hacmine ulaşmayı planlıyoruz. Hedefimiz, Givin’i Türkiye’nin en büyük, yurt dışına açılan ve exit eden ilk sosyal girişimi haline getirmek.

İLHAMI TOMS’TAN ALDILAR
TOMS ayakkabılarının, satılan her çift ayakkabı için ihtiyaç sahibi bir çocuğa ayakkabı vermesinden etkilendik. ‘Bir ayakkabı şirketi ayakkabı verebiliyorsa hepimizin iyi amaçlar için verebileceği bir şeyler vardır’ diye düşündük. Givin, ‘sahip olduklarıyla iyi amaçlar için harekete geçen modern kahramanlar topluluğu’. Givin ile herhangi bir eşyayı satışa çıkarıp TEGV, TOG, Koruncuk ve Tohum Otizm Vakfı için fona dönüştürebiliyorsunuz.”

“HEDEF PAZARIMIZ MENA VE DOĞU AVRUPA”
Qumpara, alışveriş fişinin fotoğrafını çekip gönderen tüketicilere, anında dijital ödüller kazandıran bir mobil uygulama. Böylece markalar ve perakende zincirlerine, herhangi bir teknolojik ya da lojistik yatırıma gerek olmadan, saatler içerisinde satış ve sadakat kampanyaları kurgulayabilme imkanı veriliyor. Uygulama, fişleri analiz etmek için OCR ve “machine learning” algoritmaları kullanıyor.

SİHİRLİ DEĞNEK ETKİSİ
Yaklaşık 9-10 aylık bir Ar-Ge sürecinden sonra Aralık 2015’te Nobium’u kuran Banu Turgut ve Nilhan Gür, 2016 Şubat’ta Qumpara ürününü hayata geçirdi. 100 bin TL’lik ilk yatırımını Erdem Yurdanur’dan alan girişimin kurucularından Banu Turgut, yıl sonunda 50 bin kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini, önümüzdeki yıl ise MENA bölgesinde ve Doğu Avrupa pazarında bulunmak istediklerini belirtiyor. Girişimin kuruluş aşamasını şöyle anlatıyor:

TÜM SORUNLARA ÇÖZÜM
“Hızlı tüketim markalarının ürün ambalajı üzerine şifre basmaya, şifre kartı dağıtmaya gerek olmadan, direkt olarak alışveriş yapan tüketiciye yönelik sadakat yaratacak kurgular hayata geçirmesi üzerine neler yapacağımızı çok araştırdık. Fiş üzerine kuracağımız kurgunun markaların tüm sorunları çözümleyeceğini gördük. Fişleri okuyabileceğimizi gördüğümüzde sektördeki saygın birkaç markayla görüşmeler yaptık. İş fikrimiz hakkında olumlu dönüşler alınca ürünümüzü hayata geçirdik.”

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.