Dünyada 190 ülkede 60 milyon kullanıcıya ulaşan Busuu’nun, Türkiye için hedefleri büyük. Türkiye’nin en çok Busuu indirilen 2’nci ülke olduğunu söyleyen Busuu CEO’su Bernhard Niesner, “2017’de amacımız, Türkiye pazarını yüzde 50 büyütmek” diyor.
Busuu, dünyada 60 milyon kullanıcıya ulaşan bir online dil öğrenme girişimi. Dünyada 190’ın üzerinde ülkede faaliyet gösteriyor ve Türkiye, en önemli pazarlardan biri durumunda. Geçen yıl Çin’in ardından Türkiye, en çok Busuu indirilen 2’nci ülke oldu. Türkiye’de kullanıcılar, bugüne kadar ortalama 28 saatini Busuu üzerinden dil öğrenerek geçirdi. Bu ortalamayla Türkiye, Almanya ve talya’yı da geçerek dünyada ilk sıraya çıktı.
Türkiye’nin, kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu belirten Busuu kurucusu ve CEO’su Bernhard Niesner, “Busuu’nun büyümesi, Türkiye’nin teknoloji ve yabancı dile olan ilgisini ortaya koyuyor. 2017 yılında amacımız, Türkiye pazarını yüzde 50 oranında büyütmek ve 2,2 milyon kullanıcıya ulaşmak” diyor. Bernhard Niesner, Busuu’nun nasıl hayata geçtiğini ve online dil alanında Türkiye’nin potansiyelini anlattı:
FİKİR NASIL DOĞDU?
“Adrian Hilti ve ben, 2007 yılında Madrid’de, IE Business School’da MBA eğitimimizi yaparken tanıştık. İkimiz de daha önce birçok lisan öğrenmiştik ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin zaman harcadığını, esnek olmadığını, sıkıcı ve pahalı olduğunu düşünüyorduk.
Bu sırada Facebook, Avrupa’da iyi bir çıkış yapıyordu. Biz de ilhamımızı aslında buradan aldık. Sosyal toplulukları, lisan öğrenmeyle nasıl birleştirebileceğimizi düşündük ve Busuu fikrini, MBA girişimcilik kursumuzun bir parçası olarak geliştirdik. Mezun olduktan hemen sonra global lisan öğrenme endüstrisini yeni bir akımla değiştirme misyonuyla 2008’de kendi sermayemizle kurduk.
Melek yatırımcılar, girişim sermayeleri ve stratejik yatırımcı McGraw-Hill Eğitim’le aldığımız yatırımlar, toplamda 15 milyon Euro’ya ulaştı. Bugün dünyada 190’ın üzerinde ülkede faaliyet gösteriyoruz. Toplamda 60 milyon kullanıcımız bulunuyor. Vizyonumuz, dünyadaki herkesin yeni bir dil öğrenmesini sağlamak.
“TÜRKİYE DÜNYADA 2’NCİ”
Busuu, bir sosyal dil öğrenme ağı. Üyeler, istediği dili, ana dilinde konuşanlarla öğreniyor. Kendi ana dillerindeki sınıf çalışmalarında diğerlerine yardımcı olurken bir dil öğrenebiliyorlar. Dil uzmanlarımız tarafından geliştirilen 12 dilde, interaktif eğitim içeriğine sahibiz. Dünyanın dört bir yanındaki dil öğrenen kişilerin öğrenmesini, ilerlemesini ve hedeflerine ulaşmasını sağladığımızı görmek bizi çok gururlandırıyor.
Dünya çapında gerçekleştirdiğimiz yıllık dil öğrenimi araştırmamız, Türkiye’nin yabancı dil konusunda ne kadar istekli olduğunu gösteriyor. Türkiye, geçen yıl Çin’in ardından en çok Busuu indirilen 2’nci ülke oldu. Kullanıcılar, bugüne kadar ortalama 28 saati Busuu üzerinden dil öğrenerek geçirdi. Bu ortalamayla Türkiye, Almanya ve İtalya’yı da geçerek dünyada ilk sıraya çıktı. Dolayısıyla Türkiye, bizim için önemli bir pazar. 2017 yılında amacımız, Türkiye pazarını yüzde 50 oranında büyütmek ve 2,2 milyon kullanıcıya ulaşmak.”
“İŞ İÇİN ÖĞRENİYORLAR”
EN ÖNEMLİ NEDEN Yaptığımız araştırmalar, Türkiye’de ücretsiz sürüm Busuu kullananların yüzde 40’ının kültür ve yüzde 21’inin seyahat için kullandığını ortaya koyuyor. Ücretli üyelikte ise ilk sırada, yüzde 39 oranında iş için dil öğrenimi geliyor. Yeni kullanıcıların en büyük kısmı İstanbul, Ankara ve İzmir’den.
GENÇLER ÇOĞUNLUKTA Türkiye’de dil öğrenenlerin yüzde 60’ı 35 yaşın altında. Kullanıcıların yüzde 48’i kadın, yüzde 52’si ise erkeklerden oluşuyor. En çok öğrenilen dillerin başında yüzde 67 ile İngilizce geliyor. Onu, İspanyolca, Almanca, İtalyanca ve Fransızca takip ediyor. En çok, kolay öğrenilen hap dersler tercih ediliyor.
KİTAP SATMAK SAHAF’LA KOLAYLAŞIYOR
İŞİNDEN İSTİFA ETTİ “Üretmek, hayatın her alanında beni motive eden bir terim. Sıfırdan bir şeyler çıkarmak ve bunu insanların kullandığını görmek tarifsiz bir haz” diyen Ali Aslan, bir start up kurma hayaliyle 2016 Aralık’ta kurumsal hayatına son verip 5 aylık iş geliştirme süreci sonunda Sahaf uygulamasını yarattı.
2 AYDA ÖNEMLİ ARTIŞ Mobil tabanlı ikinci el pazaryeri alanında faaliyet gösteren Sahaf, sadece kitap dikeyinde hizmet veriyor. Kuzeninin sınav kitaplarını Instagram hesabından satmaya çalışmasının bu fikirde etkili olduğunu söyleyen Aslan, haziranda kurduğu Sahaf’ın, 3 bin 400’ü kayıtlı olmak üzere 9 bin 200 kullanıcıya ulaştığı bilgisini veriyor
HEDEFTE NE VAR? 2017 sonuna kadar 500 bin kayıtlı kullanıcıya ulaşmayı ve 1 milyon kitap listelemeyi hedeflediklerini söyleyen Aslan, “5 yıllık hedefim, Sahaf’ı global ölçekte bir marka haline getirmek” diyor. Henüz yatırım almayan Sahaf, hedefine ulaşması için gerekli ivmeyi kazanabilmek adına yatırım başvurularına başlayacak” diyor.
“4 ÜLKEDE DENEMELERE BAŞLAYACAĞIZ”
MOBİL SOHBET Hakan Baş’la beraber Barend Van Den Brande, Fırat İleri, Kaan Karamancı, Hüseyin Yücel, Alper Afşin Özdemir gibi tecrübeli isimlerin olduğu bir ekipten 1 milyon TL’lik yatırım alan Groop, bir mobil sohbet uygulaması. Uygulama, sosyal medyada güncel konularda farklı insanlarla sohbet etmeyi mümkün hale getiriyor. Yakın zamanda yurt dışında da faaliyetlerine başlayacak olan girişimin hedeflerini kurucu ortak Mehmet Ertan Uygun ile konuştuk:
320 BİN KULLANICI “Kurulduğumuz günden bu yana geri bildirim alarak ürünü geliştiriyoruz. En zor kısım, profesyonel bir altyapıyla güvenilir bir mesajlaşma uygulaması ortaya çıkarmak oldu. Ukrayna’dan ve Hindistan’dan yaptığımız transferlerle 6 kişilik bir teknik ekip kurduk. Şu anda kullanıcı sayımız, 320 bin oldu ve hızla büyümeye devam ediyor. Kullanıcılar, uygulamada ortalama 22 dakika zaman geçiriyor. Günde 2,3 milyon mesaj atılıyor ve 15 dakika süreli gruplarda, insanlar yoğun tartışmalar yapıyor.
2017 HEDEFİ 2017’de Türkiye pazarında 2 milyon kullanıcı hedefliyoruz. 3 ay sonra yürürlüğe koymayı planladığımız gelir modeliyle büyümemize katkı sağlayacak bir sistem hazırladık. Bu sistemle beraber globalde 4 ayrı ülkede denemelerimize başlayacağız. Uzun vadeli planlarımız ise global pazarda adını duyuran, Türkiye çıkışlı bir proje haline gelmek.”
0 yorum