“Liderliği hedefliyoruz”

Happn, bir mobil dating start up’ı… Kurulduğu 2014’ten bu yana hızla büyüyor. Dünya çapında 25 milyon kullanıcıya ulaştı. Happn CEO’su Dider Rappaport’un hedefi, şirketi sektörün lideri haline getirmek.

Şubat 2014’te Paris’te kurulan Happn, yolunuzun kesiştiği kişilerle tanışmanızı sağlıyor. İnsanların gerçek hayatta karşılaştığı kişilerle buluşmasını teşvik etmeyi amaçlayan uygulama, gerçek zamanlı coğrafi yer belirleme temeline dayanıyor. Uygulamayı kullandığınızda, o an 250 metrelik bir çapta yakınınızda olan diğer kullanıcıları görebiliyor ve onlarla iletişime geçebiliyorsunuz. Başka bir deyişle Happn, aynı mahallede oturduğunuz, işe aynı rotayı kullanarak gittiğiniz, aynı salonda spor yaptığınız veya hayatın herhangi başka bir alanında karşılaştığınız kişilerle tanışabilmeniz için bir olanak sunuyor. Bugüne dek önemli yatırımcılardan 20 milyon Euro tutarında Seri A ve B yatırımı alan şirket, 2017 yılında kâra geçmeyi hedefliyor. “Önümüzdeki dönemde tanışma uygulamaları pazarının, başarılı oyuncuların ayakta kaldığı, istikrarlı bir kimliğe kavuşacağını düşünüyoruz” diyen Happn CEO’su Dider Rappaport, girişimin bugün geldiği noktayı ve hedeflerini şöyle paylaştı:

 

SOSYAL MEDYA ETKİSİ
“Happn’ı tasarlarken tanışma uygulamalarının içinde bulunduğu durumu göz önüne aldık. Gözlemlerimiz, mevcut uygulamaları kullanan insanların iletişimlerinin çoğunlukla sanal alanla sınırlı kaldığını ve yüz yüze tanışma oranının düşük olduğunu ortaya koydu. Her gün, belki yüzlerce kişiyle karşılaşıyoruz. Bu kişilerden bazılarıyla tanışmak istesek de koşullar uygun olmayabiliyor. Happn tam da bu noktada devreye girerek yolumuzun kesiştiği insanlarla iletişime geçmemizi ve onlarla tanışmamızı sağlıyor. Kurulduğumuz günden bu yana önceliğimiz sosyal medya pazarlaması oldu. Bu alanda izlediğimiz strateji, hedef kitlemize ulaşmamızı ve hızla büyümemizi sağladı. 2,5 yılda önemli aşamalardan geçtik. Bundan sonraki hedefimiz, inovatif ve başarılı bir start up olarak yola çıkan Happn’ı sektörün lideri haline getirmek.

“TAKİP EDİLİYORUZ”
Neredeyse her gün yeni bir oyuncunun girdiği, rekabetçi bir pazarda faaliyet gösteriyoruz. Rekabetin asla azalmadığı mobilde girişimci olmak zorlu bir iş. İnovatif düşünce yapısından uzaklaşmadan, kullanıcı deneyimine ve mutluluğuna öncelik vermek gerekiyor. Bunu sürekli kılmayı başarırsanız, tatmin edici sonuçlara ulaşabilirsiniz. Kullanıcılarımıza en iyi deneyimi sunmak için uygulamamızı sürekli geliştirmeye devam ediyoruz. Diğer yandan ne kadar büyürsek büyüyelim, esnek yapımızı koruyacağız. Pek çok insan, dating’in yanı sıra yeni insanlarla tanışmak, arkadaşlık kurmak istiyor. 5 ay önce kullanıma sunduğumuz ‘See You There’ özelliğiyle kullanıcılarımıza bu fırsatı da sağladık. Bu yeni özellik, diğer kullanıcılarla ortak bir aktivite yapmanızı ve keyifli vakit geçirmenizi sağlıyor. Rakiplerimizin bizim ardımızdan bu trendi takip ederek sosyalleşmeyi teşvik eden benzer konseptler geliştirdiğini görüyoruz.”

“ 25 MİLYONA ULAŞTIK”
40 ŞEHİRDE AKTİF Dünyanın dört bir yanında kullanılan Happn, şu an 40’ı aşkın şehirde aktif durumda. İstanbul, Londra, New York, Sao Paulo, Buenos Aires, Paris, Tokyo, Madrid, Sydney, Mumbai, Hong Kong bunlardan yalnızca birkaçı.

TÜRKİYE 5’İNCİ Happn’ın 2016’da dünya çapında kullanıcı sayısı ikiye katlayarak 25 milyona ulaştı. Türkiye’de ise 1,4 milyon kişi Happn kullanıyor. Türkiye, şirketin Brezilya, ABD, Fransa ve Birleşik Krallık’ın ardından en çok kullanıcıya sahip olduğu 5’inci ülke.

***

MOBİL OYUN YAZILIMI EĞİTİMİ VERİYOR
Mobil oyun yazılımları ve oyun motorları geliştiren Nitra Oyun Yazılım’ın macerası, 2006’da Mobilenter Mobil Oyun Stüdyosu’yla başladı. Girişim, 2014’te ise oyunlarının Android versiyonlarını yayınlamak üzere Nitra markasıyla faaliyetlerini yeniden başlattı. Geçen eylül ayında KOSGEB’den yaklaşık 400 bin TL Ar-Ge desteği aldı. İstanbul Aydın Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Merkezi’nde çalışmalarını sürdüren şirketin genel müdürü Noyan Culum, bundan sonraki hedeflerini şöyle anlatıyor:

GÜÇLÜ BİRİKİM “2007’den 2016 sonuna kadar geçen 11 yıllık süreçte, 1 OpenGL ES benzeri grafik arayüzü, 13 oyun motoru ve 26 oyun geliştirip yayınladık. Önümüzdeki 5 yıllık dönemde 100 kişilik dinamik bir ekip kurmayı, konsol oyunlarını teknolojik açıdan geride bırakmayı ve 4 ana alandan birinde (futbol, araba yarışı, fps ve rpg) sektörel liderliği ele geçirmeyi arzu ediyoruz.

YAZILIM EĞİTİMİ Ülkemizde yürütülen eğitimlerin tamamı bir oyun motoru kullanarak oyun geliştirmeyi öğretiyor. Yazılımın tamamını geliştirmeyi öğretebilecek uzman sayısı da kısıtlı. Biz de İstanbul Aydın Üniversitesi ile birlikte Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi programını açtık. Katılımcılar eğitimden sonra isterse kuluçka merkezinde kendi şirketlerini kurarak girişimlerini hayata geçirebiliyor.”

***

OTİZMLİ ÇOCUKLARA MOBİL EĞİTİM
YAPAY ZEKA 2015 yılında kurulan, otizmli çocukların eğitimle daha rahat bir hayat sürdürebilmeleri için çözümler sunan mobil eğitim platformu Otsimo, geçen aralık ayında GBA üyelerinin tamamının yatırım yaptığı bir girişim olarak gündeme geldi. Otsimo’nun kurucu ortağı ve CEO’su Hasan Zafer, GBA’den aldıkları yatırımla ABD pazarındaki açılımlarını büyütmeyi ve yazılımlarını yapay zekayla birleştirmeyi planladıklarını belirtiyor. Uygulama hakkında şu bilgileri paylaşıyor:

OTSİMO FİKRİ “Otizmli kardeşimin, okuyamamasına rağmen akıllı telefonumla oynadığını fark ettim. Ayrıca eğitime 5 dakikadan fazla odaklanamazken akıllı cihazlarla 50-60 dakika ilgileniyordu. Araştırmalarım sonucunda otizmli çocuklar için geliştirilen eğitim uygulaması olmadığını gördüm. Bu nedenle Otsimo fikrini hayata geçirmeye karar verdik. Otsimo, 3 bine yakın aileye hizmet vermeye başladı. 15’ten fazla oyun, 5 binden fazla materyal ve 50’den fazla makaleyi ailelere ulaştırdık.

HEDEF YURT DIŞI Hedefimiz, öncelikle Amerika’da, sonra Avrupa’da eğitim modeli herkes tarafından onaylanmış bir otizm platformu olmak. Önümüzdeki 2 yıl için planımız sadece otizm alanında kalmak. Bu süreçte eğitim değil yanında sunduğumuz katma değerli servisler ücretli olacak. Bu sayede herkese ücretsiz eğitim de ulaştıracağız. 5 yılda ise Otsimo’yu, otizm alanının yanı sıra okul öncesi ve diğer öğrenme alanlarına taşımak istiyoruz.”

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.