Başarının anahtarının, her müşteriye özel bir hikaye yazabilmek olduğunu belirten Doğuş Grubu Müşteri Sistemleri Genel Müdürü Hakan Kaplan, ´´Tüketicilerin kişisel gündemiyle bağ kurabilen, her bir müşterinin ona özel ihtiyaçlarına cevap verebilen uygulamalar bir adım öne çıkıyor´´ diyor.
Nil DUMANSIZOĞLU [email protected]
Kullanıcı odaklılık, kişiselleştirme ve mobil senaryoları anlayabilmek; mobil girişimlerde başarılı olmanın en önemli kriterleri arasında sayılabilir. Kullanıcılar, mobil cihazlarına yükledikleri uygulamalardan her zaman, her yerde ihtiyaçlarının karşılamasını bekliyor. Kullanıcının daha önce yaptığı alışverişler, gittiği mekanlar, yaptığı aramalar aslında şirketler için çok önemli ipuçları barındırıyor. Kullanıcısını anlayan, takip eden mobil girişimler diğerleri arasından sıyrılıyor. Doğuş Grubu Müşteri Sistemleri tarafından geliştirilen Zubizu da kullanıcıların mobil deneyimini anlaması ve uygulamaya geçirmesi bakımından son dönemde dikkat çeken mobil işlerden biri… Kullanıcılarının kişisel ilgi alanlarına göre fırsatlar sunan Zubizu’da, yeme-içme, seyahat, eğlence-sanat, sağlıklı yaşam, moda ve otomobil kategorileriyle ilgili güncel haberler, içerikler, teklifler yer alıyor. Şirket şu anda Vakko, Christofle, Harvey Nichols, Hugo Boss, Mudo, Camper, Diesel, İpekyol, Brandroom, Brooks Brothers, Hotiç, L’Occitane, Step, Tefal, ETS, Soho House İstanbul, Cinemaximum, Babylon başta olmak üzere 100’ün üzerinde farklı markayla işbirliği yapıyor. Zubizu’nun misyonunu, “Kusursuz müşteri deneyimi yaratma ve bu konudaki iyileşmeyi sürekli kılma” olarak açıklayan Doğuş Müşteri Sistemleri Genel Müdürü Hakan Kaplan, uygulamayı kısaca, “Kullanıcıların üye olurken verdiği bilgiler, okuduğu içerikler, tıkladığı kampanyalar, verdiği tepkiler; bir veri ambarında toplanıyor, analiz edilip kişiye özel içerik ve kampanya önerilerine dönüşüyor” diyerek özetliyor. Kişiselleştirmenin ön planda olduğu bu devirde başarının her müşteriye özel bir hikaye yazabilmekten geçtiğini belirten Kaplan, Zubizu’nun işleyişini şu şekilde aktarıyor:
“Tüketicilerin kişisel gündemiyle bağ kurabilen, her bir müşterinin ona özel ihtiyaçlarına cevap verebilen uygulamalar bir adım öne çıkıyor. Kullanıcı telefonda uygulamayı açtığı anda hafta sonunda şehirdeki aktiviteleri, sezon modasında öne çıkan detayları, en son sağlıklı beslenme trendlerini, az bilinen ama mutlaka görülmesi gereken seyahat rotalarını öğreniyor. Müşteriler, Zubizu’nun sunduğu kampanyalardan faydalanmak için uygulama açıkken telefonu yan çevirerek çıkan QR kodunu, satış noktasında gösterdiği zaman anında indirim elde edebilme imkanına sahip oluyor. Uygulama, kullanıcıyı çok iyi tanıdığı için onun beğeneceği ürünleri, kampanyaları ve indirimleri anında karşısına çıkarıyor. Bazen sezon indirimlerini herkesten önce Zubizu kullanıcıları öğreniyor.”´
MOBİLDE 2016 TRENDLERİ
HİKAYELER ÖNEMLİ
Mobilde 2016 yılında farklı mecralarda birbirini tamamlayan hikaye anlatımı ilk sıraya çıkarken tüketiciyle uzun vadede temas sağlayan sadakat programları, yüz tanıma teknolojisi kullanan uygulamalara ağırlık verilecek.
MOBİLDE DİKEYLEŞME
Belirli ilgi alanlarına odaklanan dikey sosyal ağlar, satın alma kararlarını kolaylaştıracak yorum ve bilgi derlemeleri, kullanıcı verilerini değerlendiren mobil uygulamalar, kullanıcıların gözünde değer kazanmaya devam edecek.
HAKAN KAPLAN DOĞUŞ GRUBU MÜŞTERİ SİSTEMLERİ GENEL MÜDÜRÜ
EŞYALARINIZI PARAYA ÇEVİRİN
Herkesin evinde kullanmadığı ama atmaya kıyamadığı ürünler vardır. İşte Letgo, bunları kolayca satmayı sağlayan bir ikinci el platformu. Letgo, Türkiye’de Markafoni ve PayU gibi iştirakleri olan Naspers’tan yatırım alarak 2014 yılında kuruldu. Türkiye’de de çok iyi bir başlangıç yaptı. Kullanıcılar tarafından çok beğenilen uygulamanın, Türkiye’de, şirketin en büyük pazarı olan ABD pazarından çok daha hızlı büyüme gösterdiğini ifade eden Letgo’nun kurucu ortağı Alec Oxenford, iş modelini ve hedeflerini şöyle anlatıyor: “Letgo’ya ürün listelemek için cep telefonunuzla ürünün fotoğrafını çekip yüklemeniz, kısa bir tarif girmeniz ve bir fiyat belirlemeniz yeterli. Lokasyon bazlı arama fonksiyonu sayesinde yakın çevrenizde benzer bir ürün arayışında olan kullanıcılar, size anlık mesajlaşmayla kolaylıkla ulaşabiliyor. Hem iOS hem Android markette en çok indirilen 10 uygulama içinde yer alan Letgo’da ürün listelemek, almak, satmak tamamen ücretsiz. Otomobilden giysiye, elektronik eşyadan ev gereçlerine kadar onlarca kategorideki ikinci el ürünün kolayca satışını mümkün kılan Letgo ile evimizdeki atsak atamadığımız satsak satamadığımız ne varsa hepsinin satılabildiği, paraya çevrilebildiği bir dünya sunuyoruz. Türkiye, Amerika ve diğer marketlerde elde ettiğimiz başarı çok heyecan verici ve Letgo’nun ileri dönem projeleri için daha da heyecanlıyız. Hedefimiz, büyümeye devam etmek ve daha çok kullanıcının eğlenip para kazanması, kendi mahallelerinde iyi fırsatlar yaratması için platformumuzu geliştirmek.”
“AVRUPA VE AMERİKA’YI HEDEFLİYORUZ”
Taşımacılık sektöründeki mobil çözümler son dönemde oldukça öne çıkıyor. Bu uygulamalara bir yenisi daha eklendi: Ulak. Kişiye özel kurye uygulaması olan Ulak, Mart 2016’da App Store’da pazara sunuldu. Uygulamayla kullanıcılar, bulundukları konuma en yakın kuryeyi görüp çağırabiliyor. Harita üzerinden kuryenin konumu izleyerek anlık takip yapılabiliyor. Ayrıca ödemeler uygulama üzerinden kredi kartıyla gerçekleştirilebiliyor. Şu ana kendi özsermayeleriyle ilerlediklerini, kendilerini ispatladıktan sonra yatırım almayı düşündüklerini söyleyen kurucu Sabri Sami Toker, girişimlerinin çıkış noktasını ve hedeflerini şu sözlerle ifade ediyor: “Bu girişimle değişen çağa ayak uydurmak, yeni teknolojilerin içinde olmak istedik. Bunu yaparken bir soruna çözüm olmamız gerektiğinin farkındaydık. Taşımacılık sektöründe bireylerin, kurumlar kadar iyi hizmet alamadığını fark ettik. Metropollerde ulaşım probleminin artarak devam etmesi, Ulak’ı hayata geçirmemizde etkili oldu. Amacımız, insanların kullanmaktan mutlu olacağı bir uygulamanın sahibi olan şirket konumuna gelmek. 2016 hedefimiz, Türkiye’deki büyük şehirlerde olmak ve Avrupa’da en az 1 ülkede hizmet vermeye başlamak. 5 yıllık hedefimiz ise Amerika’da hizmet vermeye başlamak.”
0 yorum