Hızlanamayan yok oluyor

Teknolojinin hızına yetişemeyip yeni dünyaya adapte olamayan şirketler, yerlerini başkalarına bırakıyor. Buna MSN, AOL ve Yahoo Messenger iyi birer örnek. Bu şirketlerin her biri geniş kitleler tarafından kullanılmasına rağmen yenilikçi olamadıkları için yok oldu.

Gözde YENİOVA [email protected]

Günümüzde yeni birçok uygulamanın devreye girmesi ve popülerleşmesi, geçmişteki çoğu benzerinin sonunu getiriyor. Yenilenmeyen ya da çağa ayak uyduramayıp rekabette geri kalan uygulamalar, zamanla bir bir kullanımdan kalkıyor. Burada en dikkat çeken alanlardan biri de mesajlaşma uygulamaları oldu. Özellikle sosyal medya kullanımının artmasıyla mesajlaşma uygulamaları önemli bir boyut kazandı. Facebook Messenger, WhatsApp, Google Hangouts, Telegram ve Skype mesajlaşma uygulamaları günümüzde en çok kullanılanlar arasında yer alıyor. Bu uygulamaların her birinin hem masaüstü hem mobil sürümleri bulunuyor. Bu mesajlaşma uygulamalarının yaygınlaşması, 90’lı ile 2000’li yılların başında hayata geçen ve popüler olan birçok uygulamanın da sonunu getirdi.

SOSYAL MEDYA ETKİSİ
İlk önce MSN ve ardından AOL Messenger ömrünü doldurup kapanmıştı. Ardından sıra Yahoo Messenger’a geldi. Son olarak da Yahoo Messenger, 17 Temmuz’dan itibaren mesajlaşma özelliğini kullanıma kapattı. Sohbet yazılımı Yahoo Messenger, Yahoo tarafından ilk olarak 1998 yılında kullanıma sunulan, MSN ve ICQ gibi rakipleriyle birlikte 2000’li yıllarda, internet kullanıcılarının vazgeçilmezleri arasında yer alıyordu. Yahoo Pager olarak lanse edilen yazılım, bir yıl sonra Yahoo Messenger adını aldı. 2009 yılında 120 milyondan fazla kullanıcıyla en iyi dönemlerine ulaşan yazılım, sosyal medyanın yaygınlaşması ile birlikte bir düşüş sürecine girdi.

AIM VE MSN’İN SONU
AOL Instant Messenger (AIM) da kapananlar kervanında yer alıyor. AIM, 90’larda oldukça popülerdi. AOL Instant Messenger hayatına American Online’a entegre bir yazışma uygulaması olarak başladı. 1997’de ise AOL, bağımsız AIM uygulamasını yayınladı. Kullanıcılarına bir masaüstü uygulama servisi sunan American Online, bu uygulama üzerinden sohbet edilebilmesini, e-posta atılabilmesini ve çeşitli aktivitelerin yapılabilmesini sağlıyordu. Anlık mesajlaşma servisi, daha sonrasında popülerliğini artırarak ayrı bir uygulama haline geldi ve günümüze kadar aktif olarak hizmet vermeye devam etti. Ancak 2017’ye kadar hayatta kalmaya devam edebildi.

Çok daha popüler bir mesajlaşma yazılımı olan MSN ise 2014 yılında kullanıma kapandı. 1999 yılında kullanıma sunulan anında mesajlaşma yazılımı, 2013 yılında Microsoft tarafından Skype’a dönüşüm için kullanımdan kaldırıldı.

Süha Taşpolatoğlu
Süha Taşpolatoğlu

“Başarısız bir doktordum, sektör değiştirdim”
SORUNLAR VE HİKAYELER

İstanbul Gençlik Platformu’nun düzenlediği Başarısızlık Zirvesi’nde birçok önemli konuşmacı, ‘başarısızlık’ hikayelerini paylaştı. Burada Abdi İbrahim CEO’su Dr. Süha Taşpolatoğlu’nun konuşması yol gösterici olabilir.

“YAPABİLDİĞİN KADAR HATA YAP” Süha Taşpolatoğlu, şirkette kendisine tanınan en güzel hakkın hata yapmak olduğunu söylüyor ve bunu şöyle açıklıyor: “Abdi İbrahim’e ilk geldiğimde başkanım dedi ki ‘Süha, hata yapabildiğin kadar hata yap. Hata yapmaktan korkarsan iş yapamazsın.’ Hata yapma özgürlüğü çok güzel bir şey. Bazen başarısızlık dediğimiz şeyler bir sonraki hamlede yeni başarılarımızın ilk adımı olabilir.”

NE YAPACAĞINI BİLEMEMEK Taşpolatoğlu’nu kariyerinde bulunduğu noktaya taşıyan önemli unsurlardan biri de ilk mesleği doktorlukta kendisini başarısız bulması. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin ardından mimarlık okumaya karar verdiğini dile getiren Taşpolatoğlu, şöyle devam ediyor: “O dönemde ne yapacağıma karar veremiyordum. Muhtemelen ihtisas sınavını kazanamayacaktım. Kazansam bile iyi bir doktor olamayacaktım. Şunu fark ettim ki bazen ne yapacağını bilmemek, ne yapacağını bilmek kadar önemli. Başarısız bir doktor olduğum için sektör değiştirdim ve şu anda keyif alarak çalıştığım ilaç sektöründeyim.”

Tayga Baltacıoğlu
Tayga Baltacıoğlu

“PROBLEMLERİNİZİ ÖNCELİKLENDİRİN”
TEMİZLİĞİN ONLINE PLATFORMU
Evlere ve ofislere temizlik hizmeti arayanlar ile temizlik hizmeti sağlayanları buluşturan online bir platform olan Mutlubiev’in kurucusu ve CEO’su Tayga Baltacıoğlu, Twitter hesabında büyüme hikayeleri adı altında yazdığı notta, bir problemi ortaya çıkarıp nasıl çözüm bulduklarını anlatıyor. Başka girişimcilere de faydalı bir hikaye olması açısından paylaşıyorum. Tayga Baltacıoğlu, deneyimlerini şöyle aktarıyor:

EN BÜYÜK BESLEYİCİ “Merak büyümenin en büyük besleyicisidir. Daha fazla merak, daha fazla deney demektir. Biz büyümemizin jet yakıtının daha çok temizlik profesyoneli olduğunu anlayınca bu konuda sebep-sonuç ilişkisi aramaya başladık.

VERİ YAKALAMAK Verilerin içine girdikçe bizim için çok önemli bir veri yakaladık. Temizlik profesyonellerinin aktivasyonunda ciddi bir problem vardı. Acquisition (edinim) kolay olduğundan birçok adayı siteye çekip bilgilerini alıyor, fakat ofise davet ettiğimizde yüzde 10’luk bir kesimin geldiğini görüyorduk.

SEBEP SONUÇ İLİŞKİSİ Burada bir sebep-sonuç ilişkisi aradığımızda aynı gün aranıp ofise davet edilen temizlik profesyonellerinin görüşmeye gelme oranında yüzde 135’lik bir artış olduğunu fark ettik. Telefon konuşmalarını dinledikçe adayların bir gün geçtiğinde başvuru yaptığını bile hatırlamadığını gördük.

“BOL BOL DİNLEYİN” Bu sonuca bol bol konuşma dinleyerek, veriyi analiz ederek ve en önemlisi merak ederek ulaştık. Size tavsiyem problemlerinizi önceliklendirin, veriyi önünüze alın ve bol bol merak edin. Merak ettiğiniz 10 konunun 8-9’u bir yere varmayacak ama 1-2 tanesi şirketinizi büyütecek!”

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.