Ferruccio Lamborghini, Ferrari’ye kızmasaydı belki de bugün Lamborghini diye bir marka olmayacaktı. Ferrari’nin debriyaj sorununu çözen girişimci, olumsuz ve küçümseyici bir tavırla karşılaşınca Lamborghini’yi yarattı.
İtalyan araba Lamborghini’nin kurucusu Ferruccio Elio Arturo Lamborghini, ilk olarak işe çiftçilikle başladı. Bilgi birikimi sayesinde traktör üretimine geçti. Şirketinin adını da Lamborghini Trattori koymuştu. İşleri iyi gidiyordu. Ferruccio, arabaları sevmesi dışında bu yönde yetenekliydi. Arabaları modifiye ediyordu.
DEBRIYAJ SORUNUNU ÇÖZDÜ
Lüks arabalara olan ilgisi sonucu bir gün Ferrari 250 GT satın aldı. Ferruccio, Ferrari’leri çok seviyordu fakat bu arabaların debriyajları sürekli sorun çıkarıyordu. Sürekli servise gitmekten sıkılmıştı. Otomobilden çok iyi anladığı için bu sorunu kendi fabrikasında çözüp bunu konuşmak için de Ferrari’nin sahibiyle görüşmeye gitti. Ancak sonuç beklediği gibi olmadı ve küçümseyici bir tavırla karşılaştı. Ferruccio bu olaydan sonra hırs yaparak yeni projeler geliştirmeye başladı. Ona göre Ferrari arabaları sanıldığı kadar kaliteli değildi, hatta kendi traktörleri arazi şartlarına göre yapıldığından daha sağlamdı. Ferruccio, sağlam bir spor arabanın nasıl yapılacağını göstermek için ilk adımlarını bu zamanda attı. Hatta Ferrari’nin eski mühendislerinden birini de işe aldı.
SAĞLAM SPOR ARABA HEDEFI
Lamborghini bu süreçten sonra artık hem traktör hem spor otomobil üretmeye başladı. 1963 yılında şirketi kurdu ve ilk model de o yıl çıkan 350 GT oldu. Ferruccio’nun öncelikli hedefi, uzun yol için uygun, sağlam ve yüksek performansa sahip Grand Tourer’lar üretmek oldu. 350 GT ve Jamara modelleri çok tuttu.
BAŞARISIZLIK TWEET’LERİ
Erhan Erkut/Özyeğin Üniversitesi Kurucu Rektör
“Çabuk başarısız olun, ucuza başarısız olun, sıkça başarısız olun ama denemekten hiç vazgeçmeyin.”
Murat Yeşildere/ Egon Zehnder International Yönetici Ortak
“Başarısızlık bir altın madenidir” demiş Ratan Tata.
“Ret cevapları bizi motive etti”
Ebebek Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, şirketi kurma sürecinde defalarca ret aldıklarını ve bunun kendilerini motive ettiğini şöyle anlatıyor: “Anne babaları bilgilendiren bir içerik sitesi kurmaya karar verdik ve bebek.com projesi başladı. Reklam alarak hayatını devam ettiren bir iş modeliydi. Ancak sektördeki büyük şirketlerin hiçbiri, 2000 yılında içeriğin önemini anlamıyordu ve hepsinden ret cevabı almıştık. Bu ret cevapları bizi motive etti ve ayakta kalmak için e-bebek. com başladı. İlk yatırım denemelerimizde 10 civarında ret yaşadık. Bu yaklaşımlar, şirketin kurulma aşamasında bizi zorlayan ama aynı zamanda bize yol gösteren tecrübeler oldu. İlk ret cevabından 1,5 yıl sonra çok önemli bir yatırımcıdan da aynı yanıtı aldık. Bahsetmiş olduğum kişiyle geçtiğimiz günlerde Boğaziçi Üniversitesi’nde bir seminerde de karşılaştık. Hatta benden önce gerçekleştirdiği konuşmasında, tüm salona bu hikâyeden ‘Ebebek’e yatırım yapmayı reddetmek hayatımızın pişmanlığıydı’ diye bahsetti. Bugün sektörün daha önemli bir oyuncusu konumuna ulaştık. 32 ildeki 74 mağazamızla annebabalara hizmet veriyoruz.”
“Başarısız olmaktan korkmayın”
Başarı hikayeleri kadar başarısızlıkların da girişimcilerle paylaşılması gerek ki kimse pes etmesin ve başkalarının da benzer yollardan geçtiğini bilsin. Zirve Üniversitesi Kariyer Planlama Koordinatörlüğü’nün düzenlediği 4. Kariyer Zirvesi- Sektör Buluşması panelinde, E-Logo Genel Müdürü Cahit Güvensoy, “Girişimcilikte başarısız olmaktan korkmayın” diyerek şunları söyledi: “Girişimcilik için aşık olduğunuz bir fikir gerekiyor ve bunun yanında üç ana unsurun bir arada olması lazım. Bunlar; akıl, yürek, emek. Başarı ve başarısızlık girişimcilik hikayelerinde her zaman iç içedir. Yanlışın içinde doğru, doğrunun içinde yanlış olduğu gibi başarının içinde başarısızlık, başarısızlığın içinde de başarı mutlaka vardır. Fikirlerinizi bir an önce hayata geçirin ve nerelere geleceğini görün.”
KAZANAMADI İŞE DÖNÜŞTÜRDÜ
Yu Minhong, Çin’in kırsal bir bölgesinde yoksul bir ailede dünyaya gelir. Yu Minhong, kararlı bir şekilde üniversite sınavına hazırlanır. İlk sınavda başarısız olur. Tekrar hazırlanır ve ikinci kez girdiği sınavda yine başarısız olur. Üçüncü sınavda Pekin Üniversitesi’ni kazanır. Minhong, üniversiteyi başarıyla bitirdikten sonra yüksek lisansını Amerika’da yapmayı planlar. Bu yüzden Amerika’da lisansüstü eğitim için gerekli olan GRE sınavından geçmesi gerekir. Girdiği ilk iki GRE sınavında başarısız olur. Minhong, üçüncü kez girdiği sınavda da başarısızlıkla karşılaşır ve Amerika’da yüksek lisans öğrenim planları suya düşer. Bu durumu fırsata çevirmeyi başaran Yu Minhong, 1993 yılında New Oriental Language and Technology Group adında bir eğitim kurumu kurar. Farklı eğitim yöntemleriyle Çinli gençleri GRE sınavlarına hazırlayan kurum, kısa bir süre içeresinde Çin’in en başarılı eğitim kurumu markası haline gelir. Minhong’un GRE sınavını geçememesi, onu güçlü bir amaç sahibi yaparak kısa zaman içeresinde Çin’in saygın işadamlarından biri haline getirdi.
Kritik veri
IdeaLab Kurucusu Bill Gros’un araştırmasına göre bir start up’ın başarısız ya da başarılı olmasında zamanlamanın etkisi %42 düzeyinde.
Kurumları dijital değişime teşvik eden en önemli sebepler arasında “verimliliği artırmak” %21 oranla ilk sırada geliyor. GfK
0 yorum