Pazarlama dünyası “start up”ların peşinde!

Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen DMEXCO 2018’de yapay zeka ve artırılmış gerçeklik gibi konuların yanı sıra reklam ve pazarlama yatırımlarının geri dönüşü sorunları üzerinde duruldu. Ben de Start Up okurları için DMEXCO’dan dört girişimi sayfalara taşıdım.

Fatoş KARAHASAN [email protected]

12-13 Eylül 2018 tarihlerinde Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen DMEXCO 2018, bu yıl da rekor rakamlara imza attı. Köln’ün fuar alanı KölnMesse’deki 6 salondaki bini aşkın fuar katılımcısı çalışmalarını sergiledi. 41 bin ziyaretçi, 550 konuşmacının sunumlarını izleme fırsatı buldu. Konferanslarda, “Yapay zeka, artırılmış gerçeklik, blockchain” gibi konuların yanı sıra reklam ve pazarlama yatırımlarının geri dönüşü sorunları üzerinde de duruldu.

Bu sayıda, Start Up okurları için DMEXCO’dan reklam ve pazarlama dünyasını ilgilendiren dört girişimi kısaca tanıtmak istiyorum.

Nöromarketing: CoolTool Merkezi San Francisco’da bulunan teknoloji şirketi CoolTool, yaptığı araştırmalar sonucunda tüketici iç görüleri elde ediyor. Daha sonra bu verileri nöromarketing araçlarına entegre ediyor. Örneğin, tüketicilerin gözlerinin bir reklamı izlerken yaptığı hareketleri takip ediyor ya da bir web sitesine bakarken gösterdikleri davranışları değerlendiriyor. En ilginç olanı ise bir webcam aracılığıyla saniyede 6 fotoğraf çekerek, deneğin duygularını ölçümlüyor. Girişim sayesinde dünyanın herhangi bir yerinde, tüketicilerin ürünlere ve reklamlara verdikleri tepkileri anlık olarak öğrenme imkanı oluyor.

Ödüllü reklam izleme: Welect İki yıl önce Düsseldorflu iki eski medya ajansı çalışanının kurduğu Welect, reklam ajanslarının dikkatini çeken bir girişime dönüştü. Platformun amacı, insanların dijital reklamlara dikkatini çekmek ve video reklamlarını sonuna kadar izlemelerini sağlamak. Girişim bunu yapabilmek için, izleyicilere ödüller veriyor. Ayrıca kişilere diledikleri reklamı diledikleri zaman izleme seçeneği sunuyor.

Reklam tasarlama sistemi: FluidAds İngiltere kökenli FluidAds, reklam ve pazarlama işlerini kendi bünyesinde halletmek isteyen kuruluşlara üstün kaliteli HTML5 bazlı bir sistem sunuyor. Mobil cihazlar ve bilgisayarlar için her mecraya uygun formatta reklam hazırlama imkanı veren yapı son derece esnek.

Uzmanları buluşturan platform: MeasureMatch MeasureMatch, şirketlerin pazarlama ve müşteri deneyimi ihtiyaçlarına cevap veriyor. Platform, analitik, büyük veri ve teknoloji alanlarındaki uzmanlarla şirketleri bir araya getiriyor. Böylece profesyonel hizmetler sunan bir pazar platformu olarak hizmet veriyor. Şirketler, kendi bünyelerinde uzman istihdam etmek yerine, çoğu bağımsız olarak çalışan uzmanlardan destek alıyor.

Sebastian Matkey
Sebastian Matkey

ARKADAŞ BULMA SİTESİNDE İNOVASYON
İnternetin ilk günlerinden beri arkadaş bulma siteleri her zaman ilgi çekti ve yüksek kullanıcı rakamlarına erişti. Son dönemde ortaya çıkan, mobil uygulamalarla pazar daha da büyüdü. Ancak kullanıcılar, hala profillerin gerçeği yansıtmadığı ve insanların kendilerini farklı tanıttıklarından şikayetçi. Köln’de DMEXCO 2018’de görüştüğüm Lovoo PR ve İçerik Yöneticisi Sebastian Matkey, bu sorundan yola çıkarak geliştirdikleri yenilikle kuruluşun iki haneli büyüme rakamlarına eriştiğini anlattı.

YAYIN YAPMA İMKANI
2017’de satın alınan Lovoo yüzde 20-25 kâr marjıyla çalışıyor. 2017’de 32 milyon dolarlık bir değere satın alınan platform, iki haneli rakamlarla büyüyor. Lovoo, video yayını yapan kullanıcıların sitesi. Aslında, her üyesi YouTube’da olduğu gibi hem izleme hem yayın yapma imkanına sahip. Bu da trafiği artırıyor. Örneğin, Haziran 2018’de 100 bin kişi yayın yapmış, 700 bin kişi izlemiş. Bu izleyici grubunun yüzde 3’ü ise izlerken “hediyeler” göndermiş.

SANAL ÖDÜLLER
Yovoo sanal ödüller sunuyor. İzleyiciler satın aldıkları “ödülleri” yayın yapanlar arasında beğendikleri kişiye göndererek onun dikkatini çekmeye çalışıyor. Video sahibi de bu ödülleri paraya çevirebiliyor. Mevcut yapıda ayda 20 bin dolar kazanan yayıncılar var.

Sebastian Matkey, canlı video yayınının gerisindeki mantığı şu cümlelerle açıklıyor: “İnsanlar yalnızlıktan hoşlanmıyor, eğlenmek istiyorlar. Video yayınının, bir eğlence mekanında tanışmaktan pek bir farkı yok. İnsanlar, konuşma ve birbirini tanıma imkanı buluyor. Biz tüm uygulamalarımızı 7 gün 24 saat izliyoruz. Yayın kurallarımıza uymayan fotoğrafları kaldırıyoruz. Yayıncıların da hesabını kapatıyoruz.”

Austin Kim
Austin Kim

İspanyol Glovo Türkiye’de büyüyecek
Kullanıcıların mobil uygulama üzerinden sipariş vermelerine imkan tanıyan Glovo, İstanbul’da üç ayda 20 binin üzerinde ürün teslim etti. Uygulama 50 binden fazla kullanıcı tarafından indirildi ve 300’den fazla satıcı teslimat hizmeti sundu. Glovo’nun uluslararası düzeyde 1 milyondan fazla aktif kullanıcısı ve 6 bin ortağı var. 20 ülkede 67 şehirde faaliyet gösteriyor. Önümüzdeki dönemde yeni şehirlerde büyümeyi hedefliyor.

Dünya genelinde 12 bin kurye ve 600’den fazla çalışanıyla hizmet sunuyor. Barselona, Madrid, Valencia, Zaragoza, Sevilla, Malaga, Mallorca, Bilbao, Roma, Milano, Paris ve Bükreş gibi şehirlerde aktif olarak kullanılan Glovo, Güney Amerika’da da Arjantin, Şili, Peru ve Brezilya’da hızla üye kazanıyor.

YAYILIYOR
Glovo’dan yemek, market, kişisel bakım ya da hediyelik eşya sipariş edilebiliyor. Talepler kuruluşun kuryeleri tarafından 30 dakika içinde yerine getiriliyor. Ayrıca, evde ya da ofiste unutulan evrak, anahtar gibi eşyalarda sahibine ulaştırılıyor. Glovo Türkiye Genel Müdürü Austin Kim, İstanbul’daki sonuçlardan çok memnun olduğunu ve yatırımlarına devam edeceklerini söylüyor. Glovo, önümüzdeki günlerde, Ankara, İzmir gibi diğer büyük şehirlerde de hizmet vermeye hazırlanıyor.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.