Armut, bir hizmet platformu. Hızlı büyüyen start up’ın kurucusu Başak Taşpınar Değim, Avrupa’da liderliğe yerleşeceklerini söylüyor. Global markaları HomeRun’a gelen taleplerin 2019’da yüzde 253 artışla rekor bir hızda arttığına dikkat çekiyor.
Fatoş KARAHASAN [email protected]
Başak Taşpınar Değim’in 2011’de eşi Erol Değim’le birlikte kurduğu Armut, 1 milyon dolar değerindeki ilk yatırımını, Ocak 2014’te Hummingbird’den aldı. Mayıs 2016’da ise yüzde 75’i Addventure, yüzde 25’i Hummingbird olmak üzere 3,2 milyon dolarlık bir yatırım daha aldı. Armut, 2017 yılında Deloitte tarafından seçilen Technology Fast 50 listesinde Türkiye’nin en hızlı büyüyen 2’nci teknoloji şirketi, Technology Fast 500 listesinde ise Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerindeki en hızlı büyüyen 40’ıncı şirket oldu. Armut bir hizmet platformu. İhtiyaç sahibiyle hizmeti sunan kişi veya kurumu bir araya getiriyor. Başak Taşpınar, Armut’u “hizmete ulaşmanın en kolay ve güvenilir yolu” olarak tanımlıyor. Armut, 3 binden fazla farklı kategoride 400 binden fazla hizmet vereni hizmet almak isteyenlerle buluşturuyor. 70 kişilik bir ekip aynı zamanda kuruluşun global markası olan HomeRun ile ABD, İngiltere, Mısır, Romanya ve Suudi Arabistan’da operasyonlarını yürütüyor. Armut’un Türkiye’deki alt markası Rahat Taşın nakliye alanında hizmet sağlıyor. Başak Taşpınar, şöyle anlattı:
REKOR BÜYÜME
“2,4 milyon talebe ve 472 bin 646 hizmet veren sayısına ulaştık. 2019’u yüzde 65’lik bir gelir büyümesiyle kapattık. Yurt dışındaki markamız HomeRun’la da rekor bir büyüme gerçekleştirdik. 2019’da HomeRun talepleri yüzde 253 büyüdü. Hizmet sayımız 13 kat arttı. 669 farklı serviste hizmet verdik. Hizmet veren sayımız yüzde 389 arttı. Hızlı büyüme trendini sürdürerek Avrupa liderliğine yerleşmeyi planlıyoruz. 2020 yılında Polonya başta olmak üzere 3 yeni ülkede daha hizmet vermeye başlayacağız. 2019’da yüzde 29’la tadilat, yüzde 22 ile nakliyat, yüzde 17’yle temizlik ve yüzde 8’le özel ders kategorileri ilk sıralara yerleşti. 1 Ocak -31 Aralık 2019 verilere göre Armut, 2,4 milyon talep aldı ve 472 bin 646 hizmet vereni bu taleplere yönlendirdi.
EN HIZLILAR
2019’da yeni açılan hizmet alanlarının, dijital dünyanın hızını yakaladığını gördük. Geçen yıl SQL ve Python, Power BI danışmanlık ve Rhinoceros 3D modelleme özel derslerine olan talep artışı dikkat çekiciydi. Geçen yıl yeni açılan hizmetler arasında postür danışmanı, kaykay özel dersi, dövme eğitimi ve yerinde oto yıkama gibi yeni işlerin olması da değişen müşteri beklentilerinin göstergesiydi. En hızlı teklif alan iş, 6 saniye ile matematik özel dersi, 4 teklifi en hızlı tamamlayan hizmet kategorisi 18 saniyeyle su tesisatı oldu. Kullanıcı verilerine göre en hızlı teklif seçimi 23 saniye ile kedi oteli/pansiyonu için gerçekleşti. Bir önceki yıla göre artış oranlarını incelediğimizde 31 Aralık 2019 tarihinde süresi dolan enerji kimlik belgesi, pet nakil/ pet taksi hizmeti, oto kuaför ve temizlik ile cilt bakımındaki artış dikkatimizi çekti. Ayrıca temizlik ve nakliye hizmetlerinde yükseliş trendi gözlemledik.”
START UP’LARA “DİJİTAL” DESTEK
4’ÜNCÜ OFİS Paylaşımlı ofis konseptiyle yaklaşık 5 yıl önce kapılarını açan ve girişimcilerden yatırımcılara, şirketlerden serbest çalışanlara pek çok gruba ortak çalışma ve ofis alanları sunan Kolektif House, hızla büyüyor. Geçen aralık ayında Ataşehir’de 4’üncü ofisini açan kuruluş, Kolektif Zone ve Kolektif Akademi markalarıyla teknoloji odaklı girişimlere destek verecek.
PROGRAM Kolektif House Kurucu Ortağı ve CEO’su Ahmet Onur planlarını, “Kolektif Zone, teknoloji odaklı Kolektifli girişimlerimizin büyümelerini hızlandırmak için tasarladığımız ileri aşama girişim destek programı. Dijital start up’lar için bir hızlandırma programı olarak da düşünebilirsiniz. Bu yıl Zone çatısı altında birkaç start up’a yatırım yapmayı planlıyoruz, hatta ilkini de yaptık” cümlesiyle dile getiriyor.
DERSLER Kolektif Akademi’nin programları mart ayında başlayacak. 6-8 haftalık iOS, Android, Java gibi yazılım dillerinin dersleri verilecek. Böylece eğitime katılanlar “dijital” ekosistemde iyi birer oyuncu olmalarını sağlayacak altyapıyı kazanırken, aynı zamanda start up ekosistemini deneyimleyebilecekleri staj programına da hak kazanabilecekler.
“1,7 MİLYON ÜYEYE ULAŞTIK”
2016’da kurduğu dijital pazarlama platformu Denebunu ile Garanti BBVA’nın Ekonomist Dergisi ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) iş birliğiyle düzenlediği Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’na katılan Duygu Akbudak, Türkiye’nin Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi olmayı başardı.
“ÇOK ÇALIŞALIM” Denebunu Kurucusu ve CEO’su Duygu Akbudak, “Uzun yıllardır geleneksel metotlarla yapılan ve en etkili pazarlama yöntemlerinden biri olan ‘ürün denetme/numune dağıtım’ işini dijital dünyaya taşıdım. Bana layık görülen bu ödül de tüketicilerin sesi olma ve markalara pazar verisi sunma yolunda ne kadar doğru bir girişim hayata geçirdiğimi bir kez daha bana gösterdi. Biz kadınlar her şeyin üstesinden gelebiliriz. Yeter ki sabredelim ve çok çalışalım” diyor.
“ÜÇ HEDEFİM VAR” Denebunu, 3 yıl içerisinde 1,7 milyon üyeye ulaştı. Ayda yaklaşık 50 bin kişiye toplamda 250 binden fazla ürün denetiyor. Toplamda 600 bin dolar yatırım aldı. Akbudak, üç hedef için çalıştıklarını dile getiriyor: İlk hedef yurt dışına açılmak, ikinci hedef telekomünikasyon, elektronik ve otomobil sektöründen markalar kazanarak müşteri portföyünü genişletmek. Üçüncü hedef ise algoritmalara makine öğrenmesi uygulamalarını entegre etmek.
0 yorum