“Mobilde yapılabileceklerin %97’si yapılmadı”


NAZIM SALUR

NAZIM SALUR

BiTaksi’den sonra Getir uygulamasıyla da geniş bir kitleye erişmeyi başaran girişimci Nazım Salur, mobilde yapılabileceklerin ancak yüzde 2-3’ünün gerçekleştiğini söylüyor. “Geri kalan yüzde 97’si de hala gerçekleştirilmeyi bekliyor” diyor.

Fatoş KARAHASAN [email protected]

Nazım Salur, start up ekosisteminin önemli isimlerinden biri. BiTaksi ile bir başarı hikayesi yazan Salur, hemen ardından Getir ile de mobil uygulamalar arasında en ses getiren girişimlerden birini hayata geçirdi. Bugün 500 bin aktif kullanıcısı olan Getir, 1,8 milyon kez indirildi. Peki bu hacimdeki bir işi yönetmenin zorlukları neler? Bundan sonra Getir’i nasıl bir yolculuk bekliyor?
Tüm bunları Nazım Salur ile Start Up için konuştuk:

2 MİLYONU AŞKIN TESLİMAT
“Getir, yüzlerce ürünü, ortalama 10 dakikada, 7/24 kullanıcıya ulaştıran bir akıllı telefon uygulaması. Dondurmadan yumurtaya, sudan şarj aletine, bebek bezinden kedi mamasına, deterjandan şemsiyeye, sütten çikolataya yüzlerce farklı ürünü, dakikalar içinde kullanıcının olduğu yere ulaştırıyor. Getir’in şu an 500 bin aktif kullanıcısı var. İndirilme sayısı 1,8 milyon, sipariş teslimat sayısı ise 2 milyonu geçti.

55 DAĞITIM MERKEZİ
Getir, İstanbul’da 55 dağıtım merkezi, araç ve 600 motokurye ile hizmet veriyor. Kullanıcıları GPS yardımıyla en yakın dağıtım merkezine bağlayarak kişiye ilgili online ürünün stokunu görme imkanı sunuyoruz. Müşterilerimiz, siparişlerini verdikten sonra kuryenin gelişini haritadan izleyebiliyor, ürünlerinin kaç dakikada ellerinde olacağını görebiliyor.

“SÜRÜŞ EĞİTİMLERİ VERİYORUZ”
Ödemeler, dijital ortamda gerçekleşiyor. Kullanıcılar kredi kartlarını tanımladıktan sonra alışverişlerini güvenli ve hızlı bir biçimde yapabiliyor. Hızlı hizmet sunmak şart, ama çalışanlarımızın can güvenliği daha önemli. Bu yüzden, trafikte farkındalık yaratmayı hedefleyen programlarımız var. Hızlı ve güvenilir hizmet anlayışımız kapsamında bünyemizdeki kuryelere motosiklet sürüş eğitimleri veriyoruz.

HAYATIN UZAKTAN KUMANDASI
Mobilin önemi her geçen gün artıyor ve en az 20 yıl daha en önemli alanlardan biri olacak gibi duruyor. Günümüzde mobilde yapılabileceklerin sadece yüzde 2-3’ü gerçekleştirilebildi. Geri kalan yüzde 97’si de hala gerçekleştirilmeyi bekliyor. Artık teknoloji günlük hayattaki düzeni değiştirmek için kullanılıyor, mobil cihazlarınız da sizin hayatınıza yönelik uzaktan kumandanız haline geliyor.

EN POPÜLER UYGULAMALAR
Mobil uygulamalar üzerinden ticaret çok daha fazla pazar payı elde ederek büyüyecek. Tek tıkla ödeme, mobil ödemenin ana unsuru olacak. Lokasyon bazlı servisler, ödeme uygulamaları, sağlık ve eğitim uygulamaları önümüzdeki yılların en popüler uygulamaları arasında yer alacak. Mobil uygulamalar, insanların hayatını kolaylaştıran, ihtiyacını karşılayan konumda tüm hizmet ve servislere aracılık edecek.”

REKLAM DÜNYASI YENİ NESİL GİRİŞİMCİLERİ BEKLİYOR
TEKNOLOJİ VE PAZARLAMA İLİŞKİSİ 12-13 Eylül 2017’de Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük dijital pazarlama etkinliği Dmexco’ya, 1.100 şirket ve 39 ülkeden 40 bin 700 kişi katıldı. Aralarında Sheryl Sandberg (Facebook), Bob Lord (IBM), Sir Martin Sorrell (WPP), Jack Dorsey (Twitter) gibi önemli isimlerin de yer aldığı 570 konuşmacı, teknoloji ve pazarlama ilişkisine odaklandı.

VERİLERİ OKUYABİLEN ŞİRKETLER Konferansın ana teması, müşteri odaklılıktı. Girişimciler, profesyoneller ve markaların başındaki stratejistler, şirketlerin tüm kararlarında öncelikli olarak müşterilerinin ihtiyaçlarını düşünmeleri gerektiğini vurguladı. Pazarlama dünyasının, teknoloji yardımıyla verileri doğru okuyabilen şirketlere ihtiyacı var. Reklam dünyasına yeni nesil ajanslar gerekiyor. Teknoloji, sosyoloji, antropoloji ve psikoloji alanında eğitim almış uzmanlardan oluşan ekipler kurabilenler, fark yaratan işlere imza atabilecek.

OKUR YORUMLARIYLA GELEN BİRİNCİLİK
50 BİN EURO’LUK YATIRIM Dmexco2017’de Procter&Gamble sponsorluğunda düzenlenen girişimcilik yarışmasında, birinciliği Alman şirket Opinary kazandı. Cornelius Frey isimli bir girişimcinin, gazeteci kız kardeşiyle birlikte yarattığı Opinary, okur yorumlarını değerlendiren bir yazılım. Frey kardeşler, 2013’te 50 bin Euro’luk bir yatırımla işe başlamış.

YENİ YAZILIMI PİYASAYA SUNACAK
Pressekompass adıyla doğan şirket, başta ABD olmak üzere uluslararası platformlarda daha etkin olabilmek için geçen yıl ismini değiştirmiş. Kısa sürede Almanya’da 10 haber ajansıyla çalışmaya başlayınca, 1 milyon Euro’luk dış yatırım almış. Opinary’nin yazılımları, kullanıcılara başka okurların yaptıkları yorumları izleme, tartışmalara katılma ve kendi görüşlerini kıyaslama imkanı sunuyor. Kuruluş, bugünlerde, izleyicilerin TV şovlarını ve filmlerini değerlendirebilecekleri yeni bir yazılımı piyasaya sunmaya hazırlanıyor.

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.