Girişimcinin mobil stratejisi olmalı


Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş girişimcilere işlerini geliştirmek için öncelikle mobil stratejiler oluşturmalarını tavsiye ediyor. Matraş, yeni kuruluşların Facebook’u kullanarak yapabileceklerini 7 maddede özetliyor.

Haziran 2017 itibarıyla Facebook’un kullanıcı sayısı 2 milyara erişti. Bu dev platform, start up dünyası için de büyük fırsatlar sunuyor. Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş’a girişimcilerin işlerini geliştirmek için Facebook’tan nasıl yararlanabileceklerini sordum. “İçinde bulunduğumuz mobil ekonomide Facebook, start up’ların büyümesine ve dünya pazarına açılmalarına yardımcı oluyor” diyen Matraş, girişimcilere öncelikle mobil stratejiler oluşturmalarını tavsiye etti. Yeni kuruluşların Facebook’u kullanarak yapabileceklerini şöyle özetledi:

Girişimciler, hedef kitleleriyle sohbet başlatarak onların nelere önem verdiklerini öğrenebilir.

İnsanları motive edecek, sayfalarını takip etmelerini sağlayacak indirim, yarışma gibi uygulamalar yapabilirler.

Kullanıcılarla etkileşimi daha derin ve samimi hale getirmek için onları faaliyetleri konusunda geri bildirim yapmaya teşvik edebilirler.

Facebook sayfalarını müşteri hizmetlerinin bir uzantısı olarak kullanabilirler.

Video içerikler oluşturabilirler.

Facebook’taki aktivitelerinden hangisinin daha çok işe yaradığını görmek ve stratejilerini bu doğrultuda şekillendirmek için “Sayfa İstatistikleri” gibi araçlardan faydalanabilirler.

Mevcut müşteri kitlelerini kullanarak benzerlerine ulaşılmasını sağlayan Özel Hedef Kitleler (Custom Audiences) ve Benzer Hedef Kitleler (Lookalike Audiences) özelliklerinden faydalanarak kitlelerini genişletebilirler.

Bilge Demirköz

Bilge Demirköz

GİRİŞİMCİLER BEYİNLERİNİ DEĞİŞTİRMELİ
Ülkemizin yıldız akademisyenlerinden Doç. Dr. Bilge Demirköz, ODTÜ’de uzay radyasyonu alanında çalışmalar yapıyor. Bilge Demirköz, geçtiğimiz mart ayında UNESCO ve L’Oreal’in Bilim Kadınları ödülleri çerçevesinde, Uluslararası Yükselen Yetenek ödülünü kazandı. Demirköz’e genç girişimcilerin daha yaratıcı olmaları için ne yapabileceklerini sordum. “Beyinlerini değiştirmeleri gerek” cevabını aldım. Demirköz yaratıcılık için ne gerektiğini de şöyle anlattı:

YARATICILIK İÇİN NE GEREKİYOR?
“Yenilikçi fikirler yeni şeyler yapan kişilerden çıkar. Bir fikri ilk kez duymakla 20 kez duymak arasında fark var. Beyin bir fikri ilk kez duyduğunda, onu bildikleri içinde nereye oturtabileceğini düşünür. Örneğin, bir oteldeki ilk gecenizde uyumakta zorlanırsınız. Beyniniz her kareyi bir yere oturtmaya çalışır. İşte o süreçte yaratıcılık oluyor. Beynin ‘plastisitesi’, yani değişebilme becerisi çok önemli. Beyin, bir konudaki bilgi düzeyi düşükken o bilgiye bir ‘context’ (bağlam) bulmaya ve onu bir çerçeveye oturtmaya çalışıyor. Yaratıcılık da bu süreçte gelir. İlk kez duyduğunuz bir bilgiyi halihazırda bildiklerinizle ilişkilendirmeye çalıştığınızda, yaratıcı süreç başlar. Yeni bilgi için açık olmak, yeni bir enerjiyle çevreye bakmak ve beyni değiştirmek gerekir.”

TOPLUMUN NABZINI TUTAN GİRİŞİM
Poltio, güncel haberler, siyaset, sağlık, moda, spor, müzik, yaşam gibi çok farklı konularda kullanıcılara “toplumun nabzını” tutma imkanı sunan bir platform. Ağustos 2014 tarihinde yayına giren Poltio.com’da bugüne kadar 110 binin üzerinde soru soruldu ve 150 milyonun üzerinde oy verildi.

Poltio.com, aynı zamanda bir sosyal ağ. Bu ağ üzerinden aylık 12 milyonun üzerinde tekil kullanıcı tarafından, 10 milyonu aşkın oy kullanılıyor. Burada markalar ve ajanslar ile reklam iş birlikleri ve projeler de yapılıyor. Poltio, dünya genelinde kullanılan bir sosyal paylaşım platformu olmayı hedefliyor. 2017 Mayıs ayında İngilizce siteyi açan Poltio.com’un Amerika’daki ilk kullanıcıları soru sorup oy kullanmaya başladı.

TÜSİAD ÖDÜLLÜ SİTE
Otsimo, otizmli çocuklara gereken ve eksik kalan eğitimin tablet bilgisayarlar aracılığıyla evde verilmesini amaçlayan ücretsiz bir uygulama. Kardeşi de otizmli olan Zafer Elçik ve sınıf arkadaşı Sercan Değirmenci tarafından geçtiğimiz yıl hayata geçirilen uygulama, otizm eğitimine herkesin ulaşabilmesini amaçlıyor. Eğitim Türkçe ve İngilizce dil destekli.

Hem Türkiye’de hem yurt dışında 4 bine yakın kullanıcısı bulunuyor. Proje aynı zamanda geçtiğimiz yıl TÜSİAD’ın başlattığı Bu Gençlikte İş Var yarışmasını kazandı. Bir dakikada Otsimo: https://www.youtube.com/watch?v=B-VMdXgvcXw

MODERN KAHRAMANLAR TOPLULUĞU
Eğitim için harekete geçen bir “Modern Kahramanlar Topluluğu” olan Givin, Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarına destek sağlamak için geliştirilmiş ilk iş modeli ve mobil uygulama. Givin ile kullanılmayan eşyalar uygulama üzerinden alınıp satılırken kullanıcıların yaptığı ödemeler satıcı kişinin seçtiği TEGV, TOG, Koruncuk ve Tohum Otizm vakıflarından birine bağışlanıyor. Givin ile yapılan bağışın kullanılacağı proje uygulamadan izlenebiliyor ve desteklenen projeler tamamlandığında kullanıcı bilgilendiriliyor. Givin’i Google Play ve Apple Store’dan indirmek mümkün. Ayrıntılı bilgi için: www.givin.com

 

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.