“Hep girişimcilik hayali kurdum”

Süleyman Pekmez,Metin Uçucu


2014’te dünyanın en büyük reklam network’lerinden biri olan Interpublic Group tarafından Promoqube satın alındı. Promoqube’un yaratıcısı ise Özgür Alaz. Genç girişimci, bugün yeni projelerini geliştirmek için çalışıyor.

Fatoş KARAHASAN  [email protected]

1983 doğumlu Özgür zgür Alaz, 2009’da kurduğu Promoqube’u, Interpublic’e sattıktan sonra kendisine yeni alanlar yaratmak için kolları sıvadı. Alaz’la girişimcilik öyküsü ve son projeleri hakkında sohbet ettik. Pazarlamaya ilgisinin ilkokulda başladığını söyleyen Alaz, “Hiç anlamasam da işletme kitapları okur; üretim, şirket kurmak gibi konuları merak ederdim” diyor. Futbolcu isimlerini ezberlemek yerine şirketlerin isimlerini ezberlediğini anlatan Alaz, “Pazarlamanın, dünyayı gerçekten iyileştiren bir şey olduğuna o zaman inandım. İyi fikirlerin, dünyada fırsat eşitliği yarattığına inandım. Pazarlama konusunda araştırmaya, öğrenmeye ve bunlarla ilgili bir şeyler yapmaya aşırı ilgim o zamandan kaynaklanıyor” diye konuşuyor. Alaz ile sohbetimizin devamı ise şöyle:

Özgür Alaz

Özgür Alaz

GİRİŞİMCİ RUHU VAR MIYDI?
“Hep girişimcilik hayali kurdum ama bir yandan da kendimi girişimci olarak görmezdim. Ama dünyada girişimci modeli olarak tek bir model yok ve her şey zamanla öğrenilebiliyor. Girişimcilik öğrenilebilir. Ben, bunun canlı örneği olmaya çalışıyorum. Promoqube, ilk deneyimim oldu. 2009’da ortaklarımla birlikte Türkiye’nin ilk sosyal medya ajanslarından biri olarak kurduk. Aslında amacımız teknoloji şirketi olmaktı. Geliştirdiğimiz, markaların internette kampanya yapmasını sağlayan bir araç vardı (Bizimle aynı işi yapan, bizden sonra başlayan Wildfire, 300 milyon dolara satıldı). O zamanlar, henüz markaların sosyal medya sayfaları olmadığı için ve markalar teknoloji yerine kendilerine özel kampanyalar istediği için biz doğal olarak ajans haline geldik. Bu süreç içinde Sensekit.com adında Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya takip sistemlerinden birisini geliştirdik. 2014 yılında da dünyanın en büyük reklam network’lerinden biri olan Interpublic Group tarafından Promoqube’un tamamı satın alındı. Promoqube, IPG içinde bölgesel ve stratejik bir rol üstlenerek yoluna devam ediyor.

YENİ PROJELER NE DURUMDA?
Üç yıldır Useful adında yeni dijital iş fikirlerini hayata geçiren bir şirketin ortağıyım. Burası bizim laboratuvarımız gibi. Hesaplabakalim.com’u geliştirdik. Aradığınız tüm konularla ilgili bir hesaplama aracı bulabileceğiniz ve markalara gerçek müşteri kazandıran bir platform. Bunun dışında Pointro.me adında restoran ve mağazalar için sosyal medya yönetimi sistemi geliştirdik. Bu sistem üzerinde uzun süredir çalışıyoruz. Dünyada çok havalı müşterilerimiz olmaya başladı. Ve mobil alanda yeni çalışmalarımız var. Bir de tamamen farklı görünen bir iş, restoran tarafında bir ortaklığım var. Chopstory, Türkiye’nin en lezzetli salatalarını yapan yeni bir konsept. “En lezzetli” iddiasını söyleyebiliyorum. Çünkü Şef Murat Bozok’un hazırladığı tarifler, ev yapımı soslar ve taze malzemeler var. Son olarak “choplama” tekniğimiz var. Yani, her lezzet özel bıçağımızla ince ince doğranıyor. Böylece her lokmada, daha fazla tat birbirine karışıyor ve daha lezzetli oluyor. Sağlık, herkes için büyük ihtiyaç. Biz de bunu hızlı, ekonomik ve yüksek kaliteli olarak sunmanın yolunu bulduk. Henüz çok yeni bir konsept ama hızla büyüyoruz. Çok daha önemlisi, müşteriler bizi çok seviyor. Daha önce bu kadar memnun ve bu kadar bizi seven bir işte bulunmamıştım. Orası ayrı mutluluk benim için.”

BUTİK BİR SUNUM ATÖLYESİ
2013 yılında “Butik bir sunum atölyesi” olarak tanımladığı Sunumo’yu kuran girişimci Mehmet Ateş ile şirketinin gelişim öyküsünü konuşma fırsatı buldum. Ateş’e ilk sorum, “Sunumo ne yapıyor” oldu. “Fikirlerini veya projelerini sunmak isteyen insanlara, hikayelerini anlatmaları konusunda yardımcı oluyoruz” diyen Ateş, “İlgi çeken, ikna eden, değer katan, ilham veren sunumlar tasarlıyoruz. Hedefimiz, sunum denince akla gelen ilk marka olmak” diye devam etti. Diğer sorularım ise şöyle:

Mehmet Ateş

Mehmet Ateş

Girişiminizi ne kadar sürede geliştirdiniz?
Aslında 2008 yılından beri bu girişimi hayata geçirmek istiyordum. Ancak pişmesi için biraz daha zamana ihtiyaç vardı. Zaman içinde fikir daha da olgunlaştı. Hazır bir alt yapı kullanmadık. Bizim yaptığımız iş esasında hizmet. Altyapımız da deneyimlerimizin bütünü.

İşler umduğunuz gibi gelişti mi?
Evet, bugüne kadar yerel ve global birçok markaya 50’ye yakın hikaye yazılmasına yardımcı olduk. 30’a yakın koçluk hizmeti verdik. Grafikler, videolar, sunumlar hazırladık. Markalara uygun, hikaye tasarımı (içerik geliştirme), sunum güncelleme, sunum hazırlama, cihaz tabanlı sunum, multimedya desteği, özel grafikler, etkinlik tasarımı, uzaktan eğitim ve tanıtım filmi gibi hizmetler sunuyoruz.

Gelecekle ilgili hedefleriniz nedir?
Sunumo’ya herkesin erişebilmesi ve hizmet alabilmesi için web’den, cepten ve tabletten ulaşılabilir uzaktan eğitim portal’imizi yakında hayata geçireceğiz. Bu proje Türkiye’nin ilk online sunum eğitimi olması açısından büyük önem taşıyor. İkinci aşamada ise 5 yıllık dijital ajans tecrübemizi de işin içine katarak kullanıcıların müşteri temsilcisine ihtiyaç duymadan kendi sunumlarını oluşturacağı bir dijital platform kurmayı hedefliyoruz. Günümüzde içerik tüm platformlarda zorlayıcı olabiliyor. Görsel açıdan zengin, kullanımı kolay, web’den, cepten, tabletten erişilebilir ve daha da önemlisi ölçülebilir interaktif sunumlar hazırlıyoruz. Markaya özel çözüm geliştirmek bizim için çok önemli.

Gelir modeliniz nasıl işliyor?
İşe başlarken kuruluş sermayesiyle yola çıktık. Sunum, koçluk, eğitim, etkinlik yönetimi, film hizmetleri gibi ana gelir kalemlerimiz var. Şu sıralar çekirdek yatırımcı olabilecek iki yatırımcı grupla görüşmelerimiz devam ediyor. Bu yatırıma karar verdikten sonra hedeflerimizde emin adımlarla ilerlemeyi ümit ediyoruz.

Süleyman Pekmez,Metin Uçucu

Süleyman Pekmez, Metin Uçucu

AR-GE VE İNOVASYON PLATFORMU
Liderlervadisi.com, global ölçekli bir Türk markası yaratmayı kendine misyon edinmiş Inovasist’in tescilli bir girişimi. Kurucu ortaklar Metin Uçucu ve Süleyman Pekmez, inovasyon dünyasının duayen isimleri ile AR-GE çalışmaları yaparak geliştirdikleri yenilikçi-teknolojik araç setlerini ve uygulamalarını, liderlervadisi.com ile kullanıma sunuyor. Liderlervadisi. com, inovasyon ekosisteminin aktörleri arasındaki iletişim olanaklarını zenginleştirmek, etkileşim, interaktif erişim, eşleşme ve işbirliğini sağlamak üzere tasarlanmış bir yazılım çözümü. Platformda, kullanıcılar, yeniliklerini paylaşma, geribildirim alma, yenilikleri izleme, tartışmalara katılma ve aktif işbirlikleri oluşturma imkanı bulabiliyor.

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.