Accenture, çeşitli platformlarda müşterileriyle birlikte fikirler geliştiren bir şirket. 2016 sonunda Türkiye’de inovasyon merkezi açacak olan şirket, bu merkezle dünyadaki trendleri ve yeni teknolojileri Türkiye’deki girişimcilerle paylaşacak.
Fatoş KARAHASAN [email protected]
120 ülkede faaliyet gösteren, dünyanın en önemli danışmanlık şirketlerinden Accenture, dijital teknolojileri analiz etmek ve çözümler üretmek için yeni yatırımlar yapıyor. Singapur’da IOT (Nesnelerin interneti) konusunda çalışan bir inovasyon merkezi oluşturan kuruluş, ABD’deki Open Innovation Center (Açık İnovasyon Merkezi) gibi platformlarda müşterileriyle birlikte fikirler geliştiriyor. Start Up Dergisi için bir söyleşi gerçekleştirdiğimiz Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş ve Accenture Ortadoğu Dijital Başkanı Tony G. Karam, 2016 sonunda ülkemizde de bir inovasyon merkezi açacaklarını belirtti. Accenture’ın dünyadaki trendleri ve yeni teknolojileri Türkiye’deki girişimcilerle paylaşacağı bu girişimin, inovasyon ekosistemimize büyük katkısı olacağını düşünüyorum.
ÖNCE BÜYÜK FİKİR
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş ve Accenture Ortadoğu Dijital Başkanı Tony G. Karam’a, girişimcilerimizin nelere dikkat etmeleri gerektiğini sordum. İnovasyonların ağırlıklı olarak savunma sanayinin çalışmalarından ve uzay araştırmalarından kaynaklandığını hatırlatan Tony Karam, “Şu an gördüklerimiz sadece işin en üstündeki katmanı. Önümüzdeki yıllarda hayal edebileceğimizin ötesinde yenilikler göreceğimize eminim. Ritmi yakalamak için hızlı olmak ve AR-GE’ye yatırım yapmak şart. Büyük şirketlerin sınırlamalarını aşmak, yeni hizmetler ve ürünler geliştirmek için yeni bakış açılarıyla çalışan kişilere ihtiyacı var” yorumunu yaptı. Küçük şirketlerinse geliştirdikleri inovasyonları yaşatabilmek için gerçek bir iş modeline ve kaynağa ihtiyacı olduğunu söyleyen Karam, iki noktaya dikkat çekti:
1- Bir girişimci, öncelikle büyük bir fikre sahip olmalı, ona inanmalı ve güvenmeli.
2- Uzun vadede başarılı olmak için bir “network” içinde yer almalı. Düzenli bir kaynak akışına sahip olacak ilişkiler geliştirmeli.
MÜŞTERİYİ ODAĞA KOYUN
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, “Nerede başarılı bir yeni girişimci varsa orada önce şunu görüyorsunuz: Ya Amazon gibi bir sistemdeki verimsizliği çözüyordur ya da tekel olan bir alana giriyordur, Uber, Whatsapp gibi… Orada tüketicilere daha ucuz ve erişilebilir çözümler sunuyorlar” diyerek, girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu:
1- Öncelikle fikirlerinizin Türkiye dışında uygulanabilir olup olmadığını sorgulayın. Sadece Türkiye için değil, küresel müşterilerin beklentilerine cevap verecek şekilde ilerleyin.
2- Müşteriyi işin kalbine koyun. Tüm süreçlerinizi bu bakış açısıyla müşterinin çevresinde inşa ederek ilerleyin.
3- İşi para için değil, fikirlerinize inandığınız için yapın. Zengin olmak için yola çıkarsanız, hayal kırıklığına uğrarsınız.
ERKEKLER NE DER KADINLAR NE ANLAR
2011’de, GirlsAskGuys.com’un Türkçe versiyonu olarak yayına başlayan KizlarSoruyor.com, kadınların ve erkeklerin birbirlerine yardım ettiği bir sosyal paylaşım sitesi. GirlsAskGuys.com adıyla Amerika’da 2008’de kurulan site, o dönem popülerleşerek Mashable gibi blog’larda da kendine yer buldu. Daha sonra KizlarSoruyor.com adıyla Türkiye’ye taşındı. Kadın ve erkeğin farklı bakış açısından hayata dair merak edilen her konuda fikir alışverişine olanak sağlayan bir sosyal paylaşım topluluğu olan KizlarSoruyor.com’un İspanyolca versiyonu olan Ell@sSaben 2014 yılı başında yayına başladı. KizlarSoruyor.com, kurucu ortakları Tolga Tanrıseven ve Mengüç Tanrıseven’in verdiği bilgiye göre platform farklı domainler altında Amerika, Brezilya ve Türkiye’de toplam 14 milyon tekil kullanıcıya ulaşıyor. Türkiye’de ayda 9 milyondan fazla tekil kişiye erişen KizlarSoruyor.com, 2013’te özel sermaye yatırım şirketi O’Brien Capital’ın başını çektiği ABD’li yatırımcılardan 1 milyon dolar yatırım aldı. 2015 Eylül ayındaysa ABD merkezli yatırımcılardan 1 milyon dolarlık yeni bir yatırım sağladı.
“GEOMARKETİNG” FIRSATLARI
Dünyada “geomarketing” hızla gelişiyor. Google’ın Mayıs 2014’te yayınladığı bir istatistiğe göre, mobil cihazlardan arama yapan her iki kişiden biri, aynı gün içinde arama yaptığı kuruluşun mağazasına da gidiyor. Kuruluşların, internetteki adres bilgisinin doğru olması çok önemli. Ancak Türkiye’deki kentlerin karmaşık adres yapısı ve şirketlerin bu konunun önemini anlamamış olması “geomarketing” çalışmalarını zorlaştırıyor. Bu alanda çalışan DataWorks’ün genel müdürü Semin Özmoralı, son dönemde taleplerin artmasını olumlu bir gelişme olarak değerlendiriyor. Kuruluş, 2015’te artan sayıda şirketten, Google My Business, Foursquare, Apple ve Bing Haritalar’a lokasyonlarını tanımlatma ya da düzeltme talepleri almış. DataWorks, manuel coğrafi kodlama yöntemiyle mekanla görüşerek dijital harita üzerinde enlem-boylam bilgisini saptıyor. “Dijitalde lokasyon bilgisini düzenleyen şirketler, daha sonra kullanıcıların ihtiyacı olan zengin içeriklerle varlıklarını besliyor. Geomarketing, zengin ve doğru bilginin markanın bulunduğu tüm lokasyonlarda tutarlı bir şekilde online sağlanması ve kullanılmasıyla başlıyor” diyen Özmoralı, önümüzdeki dönemde, artan çeşitlilikte ve sıklıkta geomarketing çalışmaları göreceğimizi belirtiyor.
YARATICILARI BULUŞTURAN PLATFORM
Sadeceon.com, grafik-tasarımdan müziğe, video-animasyondan çeviri, online pazarlama ve teknolojiye kadar birbirinden farklı 120 kategoride, zengin uzman hizmet sunan bir platform. Gamesultan ile PaytoGo kurucularından Kazım Akalın ve Joygame’in kurucusu Burak Balık ortaklığıyla kurulan Sadeceon.com, yakın zamanda 1 milyar dolara yakın değerleme alan ABD’deki Fiverr.com’dan esinlenerek kurgulanmış. Sitede, bine yakın tekil yetenek sahibi ve birbirinden farklı 3 bin 700 yaratıcı hizmet sunuluyor. 50 bin kullanıcıya erişen sitede mimari çizimleri üç boyutlu oluşturma, broşür, el ilanı veya dergi reklamı tasarlama, profesyonel logo ve kurum kimliği çalışmaları yapma, kurumsal mobil uyumlu web site hazırlama ve şirket tanıtım filmi çekme gibi kurumsal reklam ve pazarlama taleplerine yönelik hizmetler var. Mart ayında hayata geçirilen girişim, geçtiğimiz aylarda Türkiye’nin girişimcilik ekosisteminde önemli bir yere sahip olan ve son yıllarda yatırımcı kimliğiyle öne çıkan Sina Afra’dan 500 bin TL’lik yatırım desteği aldı.
0 yorum