“Doğru Topluluk İçerik Üretir”


GirlsAskGuys ve KızlarSoruyor’un yaratıcısı Tolga Tanrıseven, yeni bir iş modeli oluşturdu. Girişimci, Micro Moments Lounge adındaki bu yeni platformla iletişimde yeni bir dönem başlatıyor.

Üniversite eğitimi için gittiği ABD’ye yerleşen Türk girişimci Tolga Tanrıseven’in 2008’de kurduğu GirlsAskGuys, kadınların ve erkeklerin birbirlerinden fikir almalarına yardımcı olan bir site. Amerikalı yatırım gruplarından 2013’te ve 2015’te 1’er milyon dolar yatırım almayı başaran site, bugün dünya çapında 20 milyon tekil ziyaretçiye erişiyor. KızlarSoruyor’un kurucusu ve CEO’su Tolga Tanrıseven’le yeni oluşturduğu “Micro Moments Lounge” iletişim modelini konuştuk:

ÖZEL SAYFALAR
“KızlarSoruyor, Google tarafından ortaya atılan bir kavram olan ‘mikro anlar’ ve topluluğun iç içe olduğu yeni bir model geliştirdi. ‘Micro Moments Lounge’ adını verdiğimiz bu modelle markalara özel sayfalar yaratıyoruz. Üyelerimiz ve sitemizin yazarları, kampanya mesajı çerçevesinde sohbetler yaratıyor. KızlarSoruyor’un trafiğinin yüzde 80’i Google’dan geliyor.

YENİ MODEL
Bu gücümüzü yeni reklam modeline taşıdık. Google’da ilgili arama yapan kullanıcıları, markalarla organik bir bağ yaratacak şekilde buluşturuyoruz. İlgili konularda Google’daki içeriklerle sitemizde yine ilgili konularda bulunan içerikleri marka için yaratılan ‘Micro Moments Lounge’ sayfasına taşıyoruz.. Üyelerin her bir hareketini merakla takip ettiği, etkileşimi yüksek fenomen yazarlarımızı, içerik ve etkileşim yaratıp konuya hareket getirmek için Lounge’a davet ediyoruz. Topluluktan gelen ‘Bence, Soru, Video ve Görüşleri’ Lounge’ta yayına alıyoruz. Böylece markanın konuşmak istediği mesaj etrafında tamamen organik, sürekli yenilenen bir sohbet ortamı oluşturuyoruz.”

Gençler hazır
Dünyanın en büyük küresel girişim platformu GEC (Global Entrepreneurship Congress), 13-16 Mart 2017 tarihlerinde Güney Afrika’nın Johannesburg kentinde düzenlendi. Kauffman Vakfı desteğiyle gerçekleşen zirveye, 170 ülkeden 8 bin kişi katıldı. GEC’e, 2018 yılında İstanbul ev sahipliği yapacak. Çalışmalar, Endeavor Derneği, Habitat Derneği, TİM ve TOBB eş koordinasyonunda yürütülüyor.

BARDAĞIN DOLU TARAFINI GÖREN NESİL
GEC’in başkanı Jonathan Ortmans, dünyanın dört bir yanındaki girişimcilerin bir yeniden doğuş hareketine hazır olduğuna dikkat çekiyor. Girişimcilerin birbiriyle daha yakın çalışması gerektiğini vurgulayan Ortmans, yeni nesil girişimciler hakkında umut dolu cümleler kuruyor. Ortmans’a göre, gençler yaratıcı, küresel düşünebilen, açık fikirli, meraklı, bağlantılı, cömert, eğlenceli, sosyal ve disiplinliler. Bardağın dolu tarafını gören bu nesil, nelerin mümkün olduğuna odaklanıyor ve toplum yararına işler yapmak için birlikte çalışabiliyor.

GELİŞİM İÇİN GEREKEN BİLEŞENLER
Girişimci ekosistemlerin yeni bir ruh kazandığına dikkat çeken Ortmans, girişimlerin gelişmesi için gerekli olan bileşenleri şöyle özetliyor:

Bilimsel yaklaşım: Sürekli olarak ölçmek, değerlendirmek, hatalardan ders almak ve yeniden yapmak gerek.

Daha iyi ekipler: Girişimci yapıların daha iyi çalışabilmesi için sektörü yakından tanıyanlar radikal düşünebilen bireylerle bir araya gelmeli. Daha iyi daha hızlı ve daha düşük maliyetli network’ler: Yetenekli kişileri bulmak, mentorluk etmek ve kaynak bulmak için sağlam ekiplere ihtiyaç var.

Başarısızlığı kaldırabilecek maddi güç: “Crowdfunding” veya melek yatırımcılar, girişimcilere hatadan korkmamalarına yardımcı olacak kaynakları sunabiliyor. Maddi kaygı azalınca, yaratıcılık artabiliyor.

“GİRİŞİMCİNİN PSİKOLOJİSİ ÇOK ÖNEMLİ”
2017 GEC (Global Entrepreneurship Congress) konuşmacılarından Kelly Shaver, “Girişimcinin Psikolojisi” başlıklı sunumunda önemli ipuçları paylaştı. MindCette isimli bir kuruluşun başkanı olan Kelly Shaver’a göre bir girişimcide yandaki şu özellikler bulunmalı:

Sorun çözme becerisi
Yüksek duygusal zeka
Hızlı hareket etme becerisi
Yüksek liderlik becerisi
Dayanıklılık
Yılmadan yola devam etme kararlılığı
Çalışkanlık
Başarısızlıkla başa çıkabilme gücü
Yüksek liderlik becerileri
Başarısızlıktan ders çıkarabilme
Koçluk, danışmanlık ve dışarıdan fikir almaya açıklık

PROF. SPALDIN’DEN TAVSİYELER
L’Oréal Vakfı ve Unesco iş birliğiyle hayata geçirilen Bilim Kadınları “For Women in Science” projesi kapsamında, her yıl beş kıtadan bir bilim kadınına ödül veriliyor. Bu yıl Avrupa adına ödül kazanan Profesör Nicola A Spaldin ile söyleşi yapma imkanım oldu. Zürih’teki İsviçre Federal Teknik Üniversitesi’nde Materyaller Kuramı Grup Başkanı olan Profesör Spaldin, bilim kadını bakış açısıyla girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu:

“BENZERSİZ BİR KONSEPTİNİZ OLMALI”
“Öncelikle size özel olan benzersiz bir konseptiniz olmalı. Mevcut bir alana girmeden, özel bir niş bulmalısınız Böylece kendi alanınız olur. Bilimden iş dünyasına kadar her yerde en önemli olan şey, doğru insanları bulmaktır. Ne tür uzmanlıklara ihtiyacınız olduğunu tanımlamanız gerekir. Sizin becerileriniz ve uzmanlıklarınızı tamamlayacak olan kişilere ihtiyacınız vardır. Bu pozisyonları dolduracak en iyi kişilerin kim olduğunu belirlerseniz, doğru seçimler yapabilirsiniz.

“DENEMEKTEN KORKMAMALI”
Olumsuz sonuç bir eleştiri veya bir başarısızlık olarak görülmemeli. İş dünyasında ticari açıdan güvende olmanız sizin ürününüze bağlı. Bilimde durum farklı. Üniversitede bizim var olma nedenimiz parlak, zeki genç insanları bulup onlara eğitim vermek. Negatif sonuç bizim için sürprizdir. Bu, iş dünyasında bir dezavantaj olarak algılanabilir. Ancak biz bilimde beklenmedik sonuçlardan memnun oluruz. Beklenmedik sonuçlar, bize yeni kapılar açar. Girişimciler de denemekten, yanılmaktan ve beklenmedik sonuçlar almaktan korkmamalı. Ancak böylece yeni fikirlere erişebilirler.”

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.