Çıkış nerede?


Nilüfer Gözütok Ünal

Nilüfer Gözütok Ünal

Start up ekosistemi için çıkışlar önemli. Özellikle de bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde ve gelişmekte olan sistemlerde… Nedenlerine gelince… Öncelikle her çıkış o girişimin başarısını tescil ediyor ve hayat bulduğu ekosistemi yatırım açısından güvenli kılıyor. Çıkışla birlikte girişimler büyümede daha kolay lig atlayabiliyor. Üstelik başarılı bir çıkışa imza atan girişimciler de elde ettikleri geliri yeni girişimlerin fonlamasında kullanıyor, çoğu zaman melek yatırımcı olarak ön plana çıkıyor.

Çıkış bu kadar önemliyken maalesef Türkiye’de çok fazla exit hikayemiz yok. Yemeksepeti yaklaşık 2 yıl önce 589 milyon dolara Delivery Hero’ya satıldığında bu konuda önemli bir kapı açıldığı düşünülmüştü. Ancak sonrasında ne yazık ki bu kadar büyük çıkışlar olmadı. Oysa ilham veren çıkışları hak eden çok sayıda girişim var. Yatırım ikliminin gelişmesi, ülkeye dair görünümün pozitife geçmesiyle parlak girişimlerin daha büyük değerler yaratacağına inancım tam. Bu sayımızda ilham vermek için bugüne kadar yapılan en başarılı çıkış hikayelerini biraraya getirdik. Her bir çıkışın girişimcilere neler öğrettiğini ortaya koyduk. Start up dünyası için kritik birçok noktaya daha değindik. Örneğin en zorlu sınav olarak nitelendirilen sunum aşamasında nelere dikkat etmek gerektiği, bir girişime hayat vermeden önce ne kadarlık bir deneyim gerektiği de bu konulardan birkaçı…

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.