Zurich Türkiye’nin kendisi bir startup

Zurich Grubu, değişim için inovasyonun gücüne inanıyor. Son 2 yılda Zurich Inovasyon Şampiyona’sı 49 farklı ülkeden yaklaşık 2.000 başvuru aldı. Amerika, İspanya, İsviçre ve İtalya’dan sonra Türkiye en çok başvuru yapılan ülkeler arasında. 2020’de Türkiye’yi yarışmanın ikinci aşamasında Orta Doğu Bölgesi’nde sosyal bir girişim olan Otsimo temsil edecek.

Zurich Türkiye, 174 ülkede faaliyet gösteren Zurich Grubu’nun en yaratıcı ve yenilikçi şirketlerinden birisi. Son 5 yılda satışlarını yüzde 65 müşteri puanını da 34 puan artırdıklarını belirten Zurich Türkiye CEO’su Yılmaz Yıldız, bu performansın inovatif bakış açılarının bir sonucu olduğunu belirtiyor. Değişen dünyada, Zurich Grubu’nun da sigortacılığın ve finansal hizmetlerin değişimi için inovasyonun gücüne inandığının altını çizen Yıldız, bu kapsamda Zurich Inovasyon Şampiyonası düzenlediklerini anlatıyor. İlki 2018- 2019 döneminde gerçekleştirilen ve 49 ülkeden 450 start up’ın katıldığı yarışmanın ikincisi için bu yıl başvurular toplandı. Toplam 1.358 başvurunun yapıldığı yarışmada 2020’de Türkiye’yi temsil edecek girişim de Otsimo oldu.

Zurich Türkiye CEO’su Yılmaz Yıldız, şirketin inovasyona yaklaşımını, bu konuda atılan adımları ve Zurich Inovasyon Şampiyonası’nın tüm detaylarını şöyle anlattı:

“EN YARATICI ŞİRKETLERDEN BİRİYİZ”
“Zurich Türkiye olarak hem dış hem iç müşterilerimizin yani çalışanlarımızın memnuniyetini her zaman ön planda tutmak stratejimizin temel taşlarından biri. Bu da demek oluyor ki değişen dünyamızda, müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini karşılayabilmek için kendimizi sürekli yeniliyor, geliştiriyor ve değiştiriyor olmalıyız. Zurich Türkiye olarak, hem Türkiye’nin hem Zurich Grubu’nun faaliyet gösterdiği 174 ülke/bölgesi içinde en yaratıcı ve yenilikçi şirketlerden birisiyiz. Genç dinamik ve inovatif yaklaşımları olan çalışanlarımızı birer kurum içi girişimci olarak destekliyor olmamız en önemli farklılıklarımızdan biri. Son 5 yılda satışlarımız yüzde 65, müşteri memnuniyeti puanımız (NPS puanı) ise 34 puan artarken çalışan sayımız ise aynı kaldı. Bu bakış açımız sayesinde, sektörde alanında ilk inovatif siber ürünleri, robotik süreçler, iş ortaklarımız ve müşterilerimiz için özel yeni teknolojiler geliştirdik. Özetle, Zurich Türkiye’nin kendisi start up.

DEĞER YARATMA HEDEFİ
Zurich Türkiye’nin bu stratejisi aynı zamanda Zurich Grubu’nun global stratejileri ile besleniyor. Değişen dünyada, Zurich Grubu da sigortacılığın ve finansal hizmetlerin değişimi için inovasyonun gücüne inanıyor. Girişimcilik ekosistemindeki oyuncularla iş birlikteliği yapmanın ise bu değişimin olmazsa olmaz bir parçası olduğunu düşünüyor. Zurich Grubu CEO’su Mario Greco, bu şampiyonanın, dünya çapında en inovatif fikirleri hayata geçiren girişimcilerle beraber çalışma imkanı sağladığını ve bu sayede Zurich Grubu’nun hem müşterilerinin hem çalışanlarının hayatlarını kolaylaştıracak çözümler geliştirmesine katkı sağlayacağını belirtiyor. Zurich Grubu start up’larla iş birlikteliği yapmanın karşılıklı bir kazan-kazan durumu olduğunu düşünüyor. Start up’ların hem dinamik iş yapış tarzları hem müşterilerin değişen ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilmeleri, Zurich Grubu’nun global deneyimi ile harmanlandığında, girişimlerin başarıya ulaşması kaçınılmaz oluyor.

49 ÜLKEDEN 450 BAŞVURU
Bu yıl ikincisini düzenlediğimiz dünya çapındaki Zurich İnovasyon Yarışması da Zurich Grubu’nun bu vizyonunun en önemli çıktılarından birisi. İlki 2018–2019 döneminde gerçekleşen yarışmada mobilite, akıllı bina, dijital sağlık, finansal planlama alanındaki start up’lar ve Zurich Grubu ile beraber çalışarak bir fark yaratabileceğini düşünen diğer tüm start up’ları yarışmamıza davet ettik. 49 ülkeden toplam 450 start up başvurdu. Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa ve Orta Doğu ile Asya Pasifik Bölge elemelerinde, Orta Doğu Bölgesi’nde Türkiye’yi, tarımsal karar destek sistemleri üzerine çözümleri olan ülke birincimiz Tarla.in temsil etti. Dünya çapında gerçekleştirilen bu yarışmanın 2018-2019 yılı global kazanları Chisel AI (Amerika), zesty.ai (Amerika), Soldier.ly (Avusturalya) ve LifeNome (Kolombiya) oldu. Dijital sağlık kategorisinden başvuran Soldier.ly ve LifeNome, Zurich Grubu ile beraber pilot uygulamalarını geliştirmeye başladı. Yapay zeka alanında çalışan Chisel AI ve zesty.ai ile de konsept çalışmalarına başlandı.

İLGİ 3 KAT ARTTI
Zurich Grubu’nun bu yıl ikinci kez düzenlediği, gelecek nesilleri koruyacağına ve dünyayı değiştirebileceğine inanan tüm girişimcileri bir araya getiren Zurich İnovasyon Şampiyonası’na dünya çapında 1.358 başvuru yapıldı. Başvuruların ilk yıla oranla 3 katından fazla bir sayıya ulaşması şampiyona adına büyük bir başarı oldu. Çevre, iklim ve sosyal sorumluluk alanlarında faaliyet gösteren start up’ların yanı sıra yine Zurich Grubu ile beraber çalışarak yaşadığımız çevreye bir katkı sağlayabileceğini düşünen tüm start up’ları yarışmamıza davet ettik. Türkiye, Zurich Grubu’nun faaliyet gösterdiği ülkeler arasında en çok başvuru yapılan 6’ncı ülke oldu.

TÜRKİYE BİRİNCİSİ
Gelen başvurular arasından üst yönetimimiz ile beraber gerçekleştirdiğimiz ön elememiz ile 11 start up’ı daha yakından dinlemek için pitch-day etkinliğimize davet ettik. Enerji yönetim sistemleri, yapay zeka ve makine öğrenmesi, temiz enerji ve alternatif enerji üretimi, sürdürülebilir moda gibi pek çok farklı alanda start up’ı dinledik. Yarışmada Türkiye’yi temsil edecek girişimi belirleme aşamasında birbirinden başarılı, motive, dinamik ve inovatif girişimcilerin sunumlarını dinlerken hem çok etkilendik hem geleceğe dair umut dolduk. Yapılan değerlendirme sonucunda şampiyonanın Türkiye birincisi sosyal bir girişim olan Otsimo oldu. Bir sonraki adım olan Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa ve Orta Doğu ile Asya Pasifik Bölgeleri’nde gerçekleşecek olan bölge elemelerinde, Otsimo, Orta Doğu bölgesinde Türkiye’yi temsil edecek. Şimdiden Otsimo ekibine başarılar diliyoruz.

“HERKES İÇİN ULAŞILABİLİR EĞİTİM”
OTSİMO’NUN HİKAYESİ
Otsimo’nun hikayesi daha 2 yaşındayken otizm teşhisi koyulan Otsimo’nun kurucularından olan Zafer Elçik’in kardeşi ile başlıyor. Kardeşinin akıllı cihazlara normalden 10 kat daha fazla odaklanabildiğini fark eden Zafer, ona bir tablet hediye ediyor. Kardeşi gibi özel çocuklara özel uygulamaların eksik olduğunu gören Zafer, yakın arkadaşı ile beraber renkleri öğreten bir oyun geliştiriyor.

İLHAMI KARDEŞİ Kardeşinin kısa bir süre içinde renkleri öğrenmesinden ilham alan Zafer, özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar için yeni oyunlar geliştirmeye başlıyor. Bu sayede, İçimdeki Hazine aplikasyonu, otizm spektrum bozukluğu, down sendromu ve öğrenme zorlukları yaşayan özel çocukların eğitimine evde destek vermek için çocuk psikologları ve eğitmenler gözetiminde geliştirilmiş, uluslararası sertifikalı ve ödüllü bir özel eğitim oyunu uygulaması olarak hayata geçiyor.

HAYATLARI DEĞİŞTİRİYOR Bu sayede, otizmli çocukların eğitimlerine ücretsiz destek olarak, engelsiz yaşıtlarıyla birlikte eğitim alabilecekleri kaynaştırma okullarına devam etmelerini amaçlıyor. Ayrıca, aileler uygulama üzerinden çocukları hakkında bütün bilgilere erişebiliyor, karneler ve istatistiklerden, uzaktan kontrole ve eğitimi optimize etmeye kadar pek çok ayar yapılabiliyor. “Herkes için ulaşılabilir eğitim” mottosuyla yola çıkan Otsimo hem Türkiye’de hem dünyanın çeşitli yerlerinde özel çocukların hayatlarını değiştirmeye devam ediyor.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.