Bilkent CYBERPARK’ın kuluçka merkezi Avrupa’nın lideri seçildi. Uluslararası Teknoparklar Birliği tarafından birincilik de alan Bilkent CYBERPARK, CYBR Business Camp, CYBERPARK Accelerator Program (CAP) ve BİGG MARKA programlarını yürütüyor. Ayrıca, 130’dan fazla ülkede yapılan Get in The Ring yarışmasının Türkiye ayağına ev sahipliği yapıyor.
Türkiye’nin ilk vakıf üniversitesi teknokenti Bilkent CYBERPARK’ta çeşitli sektörlerden alanında lider 250 Ar-Ge şirketi, 5 araştırma merkezi, 1 mikro nanoçip fabrikası bulunuyor.
Bilkent CYBERPARK, 4 bine yakın personeli ve 115 bin metrekare kapalı alanıyla Türkiye’nin en büyük teknoparklarından biri olarak öne çıkıyor. Uluslararası Teknoparklar Birliği’nden (IASP) Türkiye’ye birincilik getiren ilk teknopark olan Bilkent CYBERPARK, teknoloji tabanlı girişimcilik ekosisteminde önemli bir yere sahip. Şirketlere ve kuluçka şirketlerine sürekli büyüme fırsatı sunduklarını aktaran Bilkent CYBERPARK Genel Müdürü Faruk İnaltekin, “Bu çerçevede 2019, hem şirketlerimize sunduğumuz program ve etkinlikler yönünden hem şirketlerimizin yaptığı yurt içi ve yurt dışı satışlar açısından oldukça aktif ve hareketli geçti” diyor.
Bu efor sonucu Bilkent CYBERPARK Kuluçka Merkezi, ‘Europe Top Challenger’ olarak ödüllendirildi. Kuluçka Merkezi, UBI Global tarafından 4-7 Kasım 2019 tarihlerinde Katar’da düzenlenen ve 82 ülkeden 364 programın yarıştığı “Dünya Kuluçka Zirvesi”nde “Europe Top Challenger” ödülü ile Avrupa’nın lideri seçildi.
2020 PLANLARI
Faruk İnaltekin, 2020 planlarını da şöyle özetliyor: “2020’de CYBERPARK’ı büyütme planlarımızla birlikte şirketlerin kapasitelerini artırıcı eğitimler, bilgi günleri, hızlandırıcılar, ticaret heyetleri gibi destekleyici aktivitelere devam edeceğiz. 2020’de de yurt içinde olduğu kadar yurt dışı programlarımızı sürdürerek sadece Ankara’dan değil, tüm Türkiye’den girişimcilerin bu programlardan faydalanması için çalışacağız.”
Bilkent CYBERPARK’ın 4 ana başlıkta çalışmaları mevcut: İlki İngiltere’de güçlü başlangıç yapmak isteyen girişimciler için birçok fırsat sunan hızlandırma programı CYBR Business Camp, her katılımcı şirketin İngiltere’deki hedeflerini tespit ve analiz ederek şirkete özel görüşmeler gerçekleştiriyor. CyBr ile birlikte şirketlerin yatırım, satış, stratejik ortaklık gibi hedefleri doğrultusunda doğru kişilerle temas kurmaları sağlanıyor. Bu yıl 16-20 Mart tarihlerinde Londra’da gerçekleşecek CYBR Business için başvurular www.cybrbusiness. tech web sitesi üzerinden devam ediyor.
FARKLI PROJELER
CYBERPARK Accelerator Program (CAP), KOBİ’lerin ihracat kapasitelerini artırma, ticari büyümelerini destekleme ve pazardaki Türkiye farkındalığını geliştirmek üzere Bilkent CYBERPARK tarafından gerçekleştirilen 12 haftalık yoğun bir iş hızlandırma ve danışmanlık programı. Ar-Ge süreçleri sonucunda ürünleri hazır hale gelmiş ve yazılım alanında faaliyet gösteren Türk girişimcilere Amerika’da satış ve iş geliştirme imkanları yaratıyor. Sağladığı birebir mentorluk hizmetiyle Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor.
Programın ilk 10 haftası boyunca katılımcılar ürün ve servislerini birebir mentorluklarla Amerika pazarına hazır hale getirmek, pazar araştırması yapmak ve ürün-pazar uyumu üzerine çalışmalar gerçekleştiriyor. Programın son 2 haftasında ise katılımcı şirketler Amerika’da, yoğun içerikle birçok yatırımcı ve potansiyel müşterileriyle bir araya geliyor ve stratejik yeni bağlantılar elde ediyor. Birçok başarı hikayesi yaratan CAP’in 2020 başvuruları haziranda başlayacak. Bilkent CYBERPARK, 15 yıldan fazla kuluçka deneyimiyle 2015 yılından beri TÜBİTAK 1512 Teknogirişim Sermaye Desteği/Bireysel Genç Girişim Programı kapsamında Uygulayıcı Kuruluş olarak BİGG MARKA programını da yürütüyor. 200 bin TL sermaye desteği alarak girişimlerin şirketleşmelerine destek sağlıyor. Bugüne kadar 54 girişimcinin yaklaşık 10 milyon TL hibe alarak şirketleşmesine destek olundu. Girişimcilere geliştirdikleri teknoloji özelinde EnerjiSa, Bayer, BilgeAdam, STM, Ericsson, Karel, THY ve TTGV gibi büyük ölçekli sektör lideri kurumlardan dikey mentorluk sağlayan programda, hafta sonu ve online mentorluk seçenekleri de sunuluyor. Uzman yönetim kadrosu, mentorları ve eğitmenleriyle 2020’nin ilk döneminin bugünlerde başladığı programın ikinci döneminin temmuzda başlaması planlanıyor. Ayrıca Bilkent CYBERPARK, 2017’den bu yana 130’dan fazla ülkede düzenlenen uluslararası bir yarışma olan Get in The Ring’in Türkiye ayağına ev sahipliği yapıyor. Girişimcilerin öncelikle kendi ülkelerinde düzenlenen yerel yarışmada yarıştıkları Get in The Ring’te kazanan girişimci her yıl farklı bir ülkede düzenlenen Global Final’de ülkesini temsil ediyor. 4 Nisan 2020’de dördüncüsü düzenlenecek yarışmaya tüm Türkiye’den kabul edilecek olan başvurular 15 Mart’a kadar devam ediyor. Kazanan girişimci CYBERPARK tarafından Kanada Montreal’de gerçekleşecek olan Global Final’e gönderilecek ve Get in the Ring’in küresel yatırımcı ve ortak ağına katılacak. Bu konuda detaylı bilgi [email protected] adresinden alınabiliyor.
“1.200 ÜYEYE ULAŞTI”
POP-UP YARATIYOR Bilkent Cyberpark’da bulunan girişimlerden Popupsmart, Emre Elbeyoğlu, Murathan Yıldırım ve Kervan Aslan tarafından kuruldu. Popupsmart, kullanıcıların siteleri için kolayca pop-up oluşturmasını sağlıyor. Bültenlerde kullanılan e-posta listelerini genişletmek, aramaları artırmak, bildirimler göndermek ve belli bir ürünün tanıtımını yapmak için kullanılabilen Popupsmart, dört farklı seçenek sunuyor. Tek bir web sitesi için tek bir pop-up ile 1.000 görüntülemeye kadar ücretsiz hizmet veren Popupsmart, 29 dolar, 79 dolar ve 129 dolarlık paketlere sahip.
2021’DE 12 BİN KULLANICI Bugün kurucu ortaklar dahil 8 kişiden oluşan ekip, sürekli gelişiyor. Altyapıyı 10 ayda geliştiren Popupsmart ekibi, toplam 18 aydır ürün üzerinde çalışıyor. Pazarda Sleeknote, Getsitecontrol gibi sitelerle rekabet eden girişim, yüzde 70’e varan uygun fiyatları ve sunduğu kaliteli özellikleriyle ayrışıyor. Henüz pazara açılalı 3 ay olmasına rağmen kullanıcı tabanında 1.200’den fazla üye bulunduran Popupsmart’ın bugün 22 olan para ödeyen müşteri sayısı da giderek artacak. Start up, 2021 itibarıyla 12 binden fazla kullanıcıya ve 650 ücretli aboneye ulaşmayı hedefliyor. Aylık geliri 27 bin doların üzerine çıkarmak ve aylık ziyaretçi sayısını 56 bine taşımak da amaçlar arasında.
0 yorum