“TEB, GROW UP ile şirketlerin yol haritasını belirliyor”


Grow UP, TİM-TEB Girişim Evi programlarının son halkası. Grow UP ile yıllık 5 milyon TL ve üzeri ciroya sahip büyüme sürecine girmiş şirketlere, stratejiler geliştirmek için danışmanlık desteği sunuluyor. Programa dahil olan şirketlerin stratejik hedef planının oluştuğunu belirten TEB KOBİ Bankacılığı Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Müdür Vekili Turgut Boz, “Şirketler bu planla orta ve uzun vadede izleyecekleri rehber niteliğindeki yol haritasına sahip bir şekilde ilerliyor. TİM-TEB Girişim Evi Grow UP programı kapsamında bu dönem Apsiyon, Dorabase, Düşyeri, Konfides ve Vispera, şirketlerini destekliyoruz” diyor.

HEDEF DÜŞLERİ GERÇEKLEŞTİRMEK

ANNE-ÇOCUK MARKASI
Düşyeri, sürdürülebilir bir şekilde çalışarak çocukların düşlerini gerçekleştirmeyi hedefleyen bir marka. Kurulduğu günden bu yana Pepee, Lelikoi Pisi, RGG Ayas ve Aydamaya gibi birçok projeye imza atan Düşyeri, Eskişehir’de AR-GE, İstanbul’da operasyon ve ses stüdyoları ile Türkiye’nin lider anne-çocuk markalarından biri haline geldi.

4 MİLYON ÜRÜN
Şu an 300 bölümden fazla kütüphanesi, 200’e yaklaşan çocuk şarkıları arşivi, her yıl 600 binden fazla çocuğa dokunan canlı etkinlik ve konserleri, yılda 4 milyon lisanslı ürün ve dergi satışı, Youtube’da 1,5 yılda toplam 2 milyar dakika izlenen kanalı var.

DÜNYAYA AÇILACAK
TİM-TEB Girişim Evleri’nin Grow UP programı kapsamında aldığı danışmanlıklarla hedeflerine daha bilinçli ve güvenilir bir yoldan ulaşma imkanı buluyor. TİM ve TEB gibi iki büyük markanın desteğiyle global strateji oluşturmada, farklı sektörlerde büyük tecrübelerinin projelerine ivme kazandırdığını düşünen Düşyeri, 2017’den itibaren yenilenen dünyayla uyumlanabilen projeler ile dünyaya açılmayı hedefliyor.

Türk Ekonomi Bankası (TEB), 3,5 yıldan bu yana Girişim Bankacılığı ile Türkiye’nin dört bir yanındaki inovatif iş fikirlerini ekonomiye kazandırmak ve girişimcilik ekosistemini geliştirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. TEB KOBİ Bankacılığı Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Müdür Vekili Turgut Boz, bu kapsamda, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğiyle İstanbul, İzmir, Gaziantep, Denizli ve Trabzon’da olmak üzere 5 ilde açtıkları TİM-TEB Girişim Evleri’nde sağladıkları eğitim, danışmanlık ve mentorluk hizmetleriyle girişimcilerin işletmeci gözünden bakmalarını sağlamayı hedeflediklerini söylüyor. Bununla birlikte banka, start up’ların iş modellerinin geliştirilmesi, müşteriye uygun yeni gelir ve dağıtım metotlarının belirlenmesi, girişimciler arasında sinerji yaratılarak farklı iş birlikteliklerinin sağlanması ve finansal tablolarının oluşturulması gibi bir girişimcinin ihtiyaç duyabileceği tüm finans dışı destekleri de sunmaya çalışıyor. Girişimciler, bu çatı altında iş kurma süreçlerinden iş planı hazırlamaya, finansman yönetiminden satış ve sunum tekniklerine, dijital pazarlamadan dış ticaret süreçlerine kadar çok sayıda başlıkta eğitim, mentorluk ve danışmanlık desteğinin yanı sıra yatırımcı buluşmaları ve networking olanaklarından da ücretsiz olarak faydalanıyor ve projelerini gerçek dünyaya hazırlayabiliyor.

İHTİYACA ÖZEL PROGRAM
“TİM-TEB Girişim Evleri’nde değişik ölçeklerdeki girişimcilerin ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için Let’s UP, Start UP, Level UP ve Grow UP programları ile çözümler sunuyor, zengin program içeriğiyle girişimcilerle buluşturuyoruz” diyen Turgut Boz, programların detaylarına ilişkin şu bilgileri veriyor:

“Let’s UP programıyla girişimciliği bir kariyer seçeneği olarak belirleyen üniversite öğrencilerine yönelerek girişimciliğin temellerini oluşturan kavramlarla ilgili eğitimler düzenliyoruz. 500 bin TL’ye kadar yıllık ciro ölçeğine sahip şirketlerin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanan Start UP programıyla şirketlerini kurmuş girişimcilere büyüme yolunda ihtiyaç duydukları tecrübe, işletme yönetimi danışmanlığı, özelleştirilmiş eğitimler ve yatırımcı gruplarına erişim gibi fırsatlar sağlıyoruz. Level UP programıyla 500 bin TL ile 5 milyon TL arası yıllık ciroya ulaşmış girişim şirketlerine yeni pazarlara açılma ve mevcut ürünlerini bu pazarların dinamiklerine göre geliştirme, network, yatırımcı buluşmaları gibi hizmetler sunuyoruz.”

”Start UP ile girişimcilere, yatırımcı gruplarına erişim fırsatları sağlıyoruz.”

BÜYÜME PLANI HAZIRLANIYOR
Grow UP ise TİM-TEB Girişim Evi programlarının son halkası. Türkiye girişimcilik ekosisteminde farklılaşan programını detaylarını Boz, şöyle anlatıyor: “Grow UP ile yıllık 5 milyon TL ve üzeri ciroya sahip büyüme sürecine girmiş şirketlere, bulundukları sektörün dinamiklerine karşı şirket sürekliliğini sağlaması için stratejiler geliştirmek, iş modellerini dönüştürmek için Büyüme Yönetimi Danışmanlığı destekleri sunuyoruz. Program kapsamında pazarlama, iş modeli, yönetim modeli ve finansman yönetimi konuları ele alınıyor ve şirketin büyüme ve aksiyon planlarının hazırlanması, gelecek stratejilerinin oluşturulması sağlanıyor. Stratejik Pazarlama Yönetimi çalışmalarıyla öncelikle şirketin sunduğu ürün veya hizmetlerin hitap edeceği doğru müşteri gruplarını tespit ediyor ve bu müşteri gruplarına yönelik pazarlama aktivite planları oluşturularak pazara girişte izlenecek yolu belirliyoruz.”

”Grow UP’ta iş modeli örgütlenmesi, altyapısı ve akışının analizi de yapılıyor.”

teb-2FİNANSMAN ANALİZİ
Grow UP’da stratejik iş modeli yönetimi kapsamında operasyon/iş modeli örgütlenmesi, altyapısı ve akışının analizi ve gelişim ihtiyaçları doğrultusunda operasyon/iş modeli gelişim planlanması da yapılıyor. Stratejik yönetim planı kapsamındaise şirketin yönetim ve organizasyon yapısı, iş süreçlerinin gelişim ihtiyaçları analiz edilerek yönetim organizasyon modeli geliştirme planları oluşturuluyor. Programın finansman ayağı da stratejik finansman yönetimi olarak adlandırılıyor. Bu ayakta şirketin mevcut finansman yapısının analizinde şirket yöneticilerine destek veriliyor. Bu çalışmalar sonucunda programa dahil olan şirketlerin stratejik hedef planının oluştuğunu belirten Boz, “Şirketler bu planla orta ve uzun vadede izleyecekleri rehber niteliğindeki yol haritasına sahip bir şekilde ilerliyor. TİM-TEB Girişim Evi Grow UP programı kapsamında bu dönem Apsiyon, Dorabase, Düşyeri, Konfides ve Vispera, şirketlerini destekliyoruz” diyor.

HATALARI MİNİMUMA İNDİRİYOR

YAPAY GÖRME TEKNOLOJİSİ
Vispera, yaptığı araştırmalar sonucunda, uzmanlık alanı olan yapay görme teknolojilerinin perakende sektöründeki şirketlerin bu iş süreçlerinde ciddi iyileştirmeler sağlayabileceğini fark ederek market raf ürünlerini otomatik saymaya yönelik bir resim tanıma servisi geliştirdi. Bu ürün, perakende ve toptancı şirketlerin ürün denetim verimliliğini artırırken, ürün tanıma ve sayma sürecine nesnellik getirerek insan hatalarını minimuma indirmeyi hedefliyor.

SİSTEMİ TEST EDİYOR
Vispera şu anda sistemin ilk sürümünü piyasaya sürdü. Girişim, sistemi sektördeki çeşitli şirketlerle pilot projeler vasıtasıyla test ediyor, aynı zamanda spesifik ihtiyaçları belirleyip bu yönde AR-GE faaliyetlerini sürdürüyor. Grow UP programı kapsamında kısa, orta, uzun vadeli stratejik plan hazırlama konusunda destek alan Vispera, dünya çapında bir şirket olmayı ve Türkiye’den milyar dolarlık şirket çıkarma yolunda önemli bir başarı öyküsü oluşturmayı hedefliyor.

YENİ DİJİTAL ASİSTAN: APSİYON
Grow UP Programı’ndan yararlanan şirketlerin hikayesine gelince… Apsiyon, site, rezidans, iş merkezi, plaza ve AVM gibi farklı amaç ve ölçekteki çok üyeli yaşam alanlarının yöneticileri için ‘Dijital Asistanlık’ yapan; üyelerinin ise yaşadıkları alanın en üst seviyede tadını çıkarmalarını amaçlayan bir online platform. Türkiye genelinde binlerce siteye ve yüz binlerce haneye dokunan Apsiyon, Türkiye’nin ilk SaaS (Software as a Service) girişimlerinden biri. Girişim, yurtiçi veya yurtdışında büyük pazarlara ulaşma amacıyla Grow UP programı kapsamında stratejik yönetim eğitimi ve bununla birlikte iş yönetimi danışmanlığı aldı. Gerçekleştirilen mevcut durum ve ihtiyaç analizleri doğrultusunda Apsiyon’un yöneticileri ile workshop’lar gerçekleştirildi. 2018 yılı sonunda 1 milyon kullanıcıya ulaşarak yurtdışında da pazar lideri olmayı hedefliyor.

GELECEĞİN TEKNOLOJİSİ
Dorabase geleceğin teknolojisini dijital iş dünyasına bugünden sunan, yeni nesil bulut, CDN ve hosting servislerini hibrit bir şekilde Türkiye’de 2, dünyada 200 farklı lokasyondan sağlayan yenilikçi bir teknoloji şirketi. Şirket, müşterilerine güvenlik, hız, çözüm odaklı yaklaşım, sektör deneyimi ve self servis modeliyle ulaşılabilirlik vadediyor. Şuanda TİM- TEB Girişim Evi ve Girişim Merkezi aracılığı ile 6 ay sürecek strateji planlama ve büyüme programı içinde olan Dorabase, stratejik büyüme ve planlama üzerinde destek, eğitim ve danışmanlık almaya devam ediyor. Şirketin hedefi yüzde 80 ciro büyümesini gerçekleştirmek ve bu sürede TİM-TEB Girişim Evi’nin zengin kaynaklarından en fazla verimi almak.

teb-3

12 ÜLKEDEN KADIN GİRİŞİMCİLER BULUŞTU

STANFORD’DAN DERS ALINDI
BNP Paribas Wealth Management tarafından bu yıl 3-8 Temmuz tarihlerinde Kaliforniya’da düzenlenen Kadın Girişimciler/Liderler Programı’nda 12 ülkeden kadın girişimciler bir araya geldi. Program kapsamında, uzun yıllardır kendi işini yapan kadın girişimcilerden 25-30 yaş aralığında genç girişimcilere kadar farklı yelpazede 33 katılımcı, farklı konularda Stanford Üniversitesi hocalarından ders alırken, bilgi ve birikimlerini de birbiriyle paylaşma imkanı buldu.
SINIR ÖTESİ İŞ FIRSATLARI
Dijital hizmetler, medya, güzellik ürünleri, gastronomi ve medikal sektörler gibi farklı alanlardan kadın girişimciler hafta boyunca atölye çalışmaları, yuvarlak masa toplantıları, mentorluk çalışmaları ve Silikon Vadisi ziyaretleri ile stratejik liderlik, müzakere, iş sinerjisi, etkin iş yöntemleri konularında bilgi ve becerilerini geliştirdi. Kadın girişimcilerin profesyonel iş dünyasında karşılaşabilecekleri sorunları aşmalarına yönelik olarak düzenlenen çalışmalarda girişimciler, sınır ötesi iş fırsatları ve global networking ile ilgili de önemli yetenekler kazandı.

TÜRKİYE’DEN TEK KADIN
TEB Özel Bankacılık bünyesinde melek yatırımcılık konusuna gönül veren iş insanlarını bir araya getiren TEB Özel Yatırımcı Kulübü de programda yerini aldı. Kadın liderliğindeki şirketleri, maddi kaynakların ötesinde değer katabilecek melek yatırımcılaryla bir araya getirerek büyümelerine ivme kazandırmayı amaçlayan Arya Kadın Yatırım Platformu’nun kurucusu Ahu Serter, TEB Özel Yatırımcı Kulübü’nün özel davetiyle programda Türkiye’den katılan tek kadın girişimci olarak ülkemizi temsil etti. Ayrıca programa, aralarında TEB Özel Bankacılık Melek Yatırım Platformu İş Geliştirme Müdürü Nilüfer Aktaş’ın da bulunduğu 8 BNP Paribas grubu çalışanı da katıldı.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.