Dijital dünyadan başarı hikayeleri


Vodafone FikirÇarkı kapsamında farklı sektörlerden pek çok girişime destek veriyor. Bu girişimlerden bazıları şöyle:

Taglette, cep telefonuna tek dokunuşla ürünler hakkında gerek duyulacak tüm bilgileri almayı sağlayan, dünyanın ilk ve tek, kendine özel mobil uygulaması olan akıllı ürün mikroçipi sunuyor.

“Hızlı, leziz, hesaplı” mottosuyla sadece paket servis yapan gıda girişimi Wonderbox’ın kullanıcıları, web sitesi ve mobil uygulama üzerinden 500’den fazla menü kombinasyonunu “sürükle-bırak” yöntemiyle oluşturabiliyor.

Engelli bireylerin ilaç kullanırken yaşadığı sorunları çözmek için ilaçları konuşturmak fikri üzerine odaklanmış bir oluşum olan Chip&Pill, engelli bireylerin kullandıkları ilaçların kutularına yapıştırılacak mikroçipler sayesinde ilacın adı, kullanılması gereken adet, son kullanma tarihi gibi bilgileri söylüyor; aynı zamanda ilacın kullanılması gereken zamanda da hastayı uyarıyor.

Küçük segmentlere hitap etmesiyle diğer dijital biletleme platformlarından ayrışan Etkinlik Fabrikam, herkesin kendi etkinliklerini internet üzerinden tanıtabilmesini ve etkinlik biletlerini organizasyonun büyüklüğü veya küçüklüğü fark etmeksizin www.etkinlikfabrikam.com üzerinden satabilmesini sağlıyor.

SosyoKopter, havadan çekilen görüntülerin Instagram, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlar üzerinden gerçek zamanlı olarak paylaşılmasını sağlayan yazılımlar geliştiriyor.

Kişilerin mesleklerini ve şirketlerini anlattıkları bir kariyer platformu olan Anlatsin.com, 18-30 yaş arası kişilerin daha bilinçli kariyer tercihleri yapmalarına yardım etmeyi amaçlıyor.

YURTDIŞINA AÇILAN İKİ ÖRNEK

SEGMENTIFY
Portföy girişimlerinden Segmentify, şirketle aynı adı taşıyan bulut tabanlı platformuyla “davranışlara göre belirlenen mikro grupların” ziyaretçilerin web sayfası tıklamaları takip edilerek bu segmentlere dağıtılmasını ve bu dağılım sonrasında her bir ziyaretçi/kayıtlı kullanıcı için SMS, e-posta, pop-up, banner gibi kişiselleştirilmiş aksiyonlar alınmasını sağlıyor. 2015 yılında Barselona’da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi’ne Vodafone sponsorluğunda katılan Segmentify, BUBA’dan erken aşama yatırım ve risk sermayesi fonlarından ACT VC’den 300 bin Euro yatırım alarak büyümesini hızlandırdı.

SİNEMİA
Vodafone FikirÇarkı portföy girişimcilerinden bir diğeri de Sinemia. Üyelerine sınırsız sinema bileti sağlayan özel bir sinema kulübü olan Sinemia, lokasyon bazlı teknolojileri ve ön ödemeli banka kartı sistemlerini entegre ediyor. Sinemia’nın üyeleri aylık 59 TL’den başlayan fiyatlarla ayda 30 filme kadar sinemaya gidebiliyor. Sinemia, anlaşmalı olduğu sinema salonu ağını tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde genişletti. 2015 Aralık ayında Aslanoba Capital’den 250 bin dolar yatırım alan Sinemia, Şubat 2016 itibariyle de İngiltere’de faaliyetlerine de başladı.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.