Zorlu Holding ve ATÖLYE ortaklığında, S360 stratejik partnerliğinde kurulan imece, sosyal faydayı odağına alan girişimler için 3 yıldır ön kuluçka ve kuluçka süreçlerinden oluşan destek programları düzenliyor. Nitelikli eğitimden toplumsal cinsiyet eşitliğine, engellilerden mültecilere, finansal eşitsizliklerden iklime farklı konulara odaklanan onlarca girişimle çalışan imece, birçok sosyal girişimciye mentor, hibe ve eğitim desteği sağladı.
İmece, değişim yaratan insanların ve kurumların toplumsal, ekolojik ve kültürel meselelere çözüm üretmek üzere buluştuğu ve birlikte çalıştığı bir sosyal inovasyon platformu. Zorlu Holding ve ATÖLYE kurucu ortaklığında, S360 stratejik partnerliğinde kurulan imece, sosyal faydayı odağına alan girişimler için 3 yıldır destek programları düzenliyor. Nitelikli eğitimden toplumsal cinsiyet eşitliğine, engellilerden mültecilere, finansal eşitsizliklerden iklime farklı konulara odaklanan onlarca girişimle çalışan imece, sosyal girişimcilere mentor, hibe ve eğitim başta olmak üzere birçok destek sağlıyor.
imece’nin desteklediği girişimciler
imece’nin kurucu ortağı ve ilk üç programının destekçisi Zorlu Holding. “Nitelikli Eğitim” ve “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” temalı destek programları tamamlanırken “Eşitsizliklerin Azaltılması” temalı 3’üncü Destek Programı halen devam ediyor. Bu program kapsamında imece’nin yolunun kesiştiği 3 girişim ise BlindLook, ecording ve ROOT oldu.
Menüleri görme engelliler için erişilebilir kılıyor
BlindLook, yemek yemenin önemli bir sosyalleşme aracı olduğu Türkiye’de, restoranları ve menüleri görme engelliler için erişilebilir kılıyor. Girişim, engelli bireylerin yemek deneyimlerindeki bağımlılığı ortadan kaldırmayı, çevrelerindeki restoranlardan haberdar olmalarını, böylelikle sosyal hayata katılımlarını artırmayı amaçlıyor. Kurumsal iş birlikleri geliştiren BlindLook, erişilebilir mekanlar, restorana ulaşmak için körcül yol tarifleri, dijital olarak erişilebilir menüler sunarak sipariş sürecini özgürleştiriyor.
İklim değişikliğiyle mücadele ediyor
ecording, iklim değişikliği sorunlarından etkilenen kırsal bölgelerde kadınların hazırladıkları tohum toplarını drone’la fırlatıp ulaşılması zor alanları ağaçlandırarak iklim ve kadın istihdamı konularına aynı anda çözüm geliştiriyor. Geleneksel yöntemler yerine, ecoDrone’la yapılan ağaçlandırma çalışmaları maliyetleri de düşüyor. Kurumsal markaların sosyal sorumluluk ve pazarlama stratejilerini çevreye duyarlı hale getirmeyi de amaçlayan ecording, bu yıl 10’uncu kez düzenlenen TEDxIstanbul etkinliğinde katılımcılar için tohum atışı gerçekleştirdi.
Mülteci çocukların uyum sorununu çözüyor
ROOT, 11–17 yaş arasındaki mülteci ve yerli çocukların birbirlerini daha yakından tanımalarını sağlayan Birlikte isminde bir kutu oyunu geliştiriyor. Arapça ve Türkçe tasarlanan oyun, çocukların birbirlerini ve kültürlerini daha yakından tanıyarak kaynaşmalarını, empati ve diyalog kurmalarını ve sosyal yönlerinin güçlenmesini sağlıyor. ROOT’un yaklaşımı çocuklara, travmalarını aşma, sosyal bağlantı, birbirlerinden öğrenme, soru sorma, yaşadıkları çevreye adapte olma, inisiyatif almayı öğrenme gibi gelişimler sağlarken günümüz eğitim sistemi içinde fiziksel aktivitelerin tamamlayıcı rolüne ilişkin yeni kazanımlar ortaya koyuyor ve bu alanlarda kurumsal iş birliği imkanları yaratıyor. UNICEF sponsorluğunda GAP idaresi ve Gençlik Spor Bakanlığı’nın desteğiyle Birlikte oyunu, 25 ilde dağıtıldı.
BUĞRA ÇELİK İMECE DİREKTÖRÜ
“ODAKTA BİRLİKTE ÜRETME RUHU OLMALI”
YENİLİKÇİ YAKLAŞIM
Girişimcilerin yüksek büyüme ve iş yaratma beklentileri, birlikte üretme ruhunu odakta tutarak gerçek olabilir. imece de destek programı süreçleri boyunca, tüm partnerleriyle birlikte düşünüp, birlikte tasarlayıp, birlikte çözmeyi hedefleyerek yenilikçi ve sürdürülebilir yaklaşımlar benimsiyor.
YATIRIM FIRSATLARI
Girişimcilerin, fikirlerini uygulaması sırasında eksiklikler yaşanmaması için iş modellerini sağlam temellere oturtması gerekiyor. Girişimcilik ekosisteminde önümüzdeki süreçler içinde ne tür avantajlar, yatırım ve büyüme fırsatları yakalanabileceğine görmek için girişimlerin odağına neleri aldığına bakmak da önemli. Girişimler, toplumsal, kültürel ve ekolojik sorunları çözmeyi seçtiklerinde de sürdürülebilir gelir modelleri geliştirilebiliyor ve güçlü yatırım fırsatları yakalıyor.
BÜYÜK İÇERİK HAVUZU
GÜZEL ÖRNEKLER imece Direktörü Buğra Çelik, bugün küresel ekonomiyi herkes için değer yaratacak şekilde biçimlendirerek topluma ve ekolojiye duyarlı iş modelleri kuran B Corp topluluğunun, 3 binden fazla B Corp sertifikalı şirket te bu konuda güzel örnekler sunduğunu söylüyor. “Faaliyetlerini etik, toplumsal ve ekolojik sorumlulukla yürüten bu şirketlerin arasına katılmak, bugün birçok girişim için de bir hedef” diyen Çelik, sözlerine şöyle devam ediyor:
ZİRVEDEN İÇ GÖRÜLER “B Corp sertifikasını almak isteyen şirketler, gereken şartları yerine getirmek üzere bir ajanda geliştiriyor. Sosyal girişimler de önlerindeki ajandaya B Corp olma hedefini dahil edebilir. Sosyal inovasyon konusunda büyük bir içerik havuzuna sahip olan imece, eylül ayında Amsterdam’daki B Corp Zirvesi’ne katılarak Zorlu Holding katkılarıyla Bigumigu ve S360 iş birliğiyle B Corp hareketinin dinamiklerini anlatan Türkçe içerikleri Medium sayfasında yayınladı ve zirvede edindikleri iç görüleri Türkiye’ye taşıdı. Türkiye için henüz çok yeni olsa da dünyada birçok örneği olan B Corp şirketlerin ülkemizde de yaygınlaşmasının, herkes için değer yaratan bir ekonomi oluşturma yolunda önemli bir farkındalık yaratacağı çok açık.”
0 yorum