“Kişiselleştirmede bölge lideri olmak istiyoruz”


Segmentify, bulut tabanlı bir pazarlama yazılımı şirketi. Kurulma aşamasında ilk satışını n11.com ve Hürriyet’e yapan şirket, şimdi gözünü yurt dışına çevirdi. Kurucular Murat Soysal ve Ergin Eroğlu, önümüzdeki yıl sonunda gelirlerinin yüzde 50’sini yurt dışından elde etmeyi planlıyor.

Berrak KUTSOY berrak.kutsoy@flypgs.com

Segmentify, iki ODTÜ’lü mühendis tarafından kuruldu. Girişim e-ticaret sitelerine kişiselleştirme hizmeti sunarak dönüşüm optimizasyonu sağlayan bulut tabanlı bir pazarlama yazılımı olarak yola çıktı. Murat Soysal ve Ergin Eroğlu, bu hizmeti sağlamak için tamamını şirket içinde geliştirdikleri yapay zeka ağırlıklı bir tavsiye motoruyla ziyaretçi modellemesi ve skorlama algoritması kullanıyor. Ortaklar Murat Soysal ve Ergin Eroğlu ile konuştuk:

NELER YAPTIK?
Murat Soysal: “Kariyerimin büyük bölümünü TÜBİTAK’ta geçirdim. 10 yıl boyunca teknik tarafta ve yönetici olarak değerli tecrübeler edindim. ODTÜ’de yaptığım master ve doktora sürecinde akademik açıdan da deneyimlerimi destekleme şansı yakaladım. Her ne kadar doktora sürecini tezimi tamamlamadan yarıda bırakmış olsam da bugün Segmentify’ın ana aklını oluşturan algoritmalar o dönemde hem pratik hem teorik alanda yaptığım yoğun çalışmaların izlerini taşıyor. Bunun yanında TÜBİTAK’taki son dönemlerimi bütçesi birkaç milyon Euro’yu bulan ve her biri en az beş ve üzerinde ülkeden katılımcıların olduğu araştırma ve geliştirme projelerinde çeşitli seviyelerde yöneticilik yaparak geçirdim. Bu sürecin vizyonumu ciddi anlamda genişlettiğini ve bakış açımı değiştirdiğini söyleyebilirim. Segmentify’a başlamadan önceki son 15 ayımı da EVAM isimli bir ürünün ürün müdürlüğünü yaparak geçirdim. Bu süreç ise benim hem satış ve iş geliştirme gibi konularda birinci elden tecrübe edinmeme sebep olurken hem girişimcilik hakkında çok şey öğrenmemi sağladı.

FİKİR VEREN PROBLEM
Soysal: E-ticaret yöneticileri, hedef kitlelerine ulaşmak ve potansiyel müşterilerini sitelerine çekmek için çok yüksek pazarlama bütçeleri harcıyor. Ancak site içinde, gelen ziyaretçilerini ilgilerini çekebilecek ürünlere yönlendirmekte zorlandıklarını gözlemledik. Bu problemden yola çıkarak, kişiye özel teklif sunmada dünyada en iyi deneyimi yaşatan başarılı iki örneği, Amazon ve Netflix’i inceledik ve bu sorunu yazılım otomasyonu ile nasıl çözebileceğimizi araştırmaya başladık. Ortağım Ergin Eroğlu ile doktora çalışmalarım sırasında geliştirdiğim ziyaretçi modellemesinin e-ticaret alanına uygulanabilirliğini gördük. Sonrasında Segmentify’ın ilk versiyonunu 6 ayda hazırladık.

Eroğlu: Benim eski girişimlerimden biri çocuk ve bebekler için el yapımı kıyafetler satan sanal bir butikti. O zaman e-ticaretin potansiyelini görmüştüm. Yaşadığım sıkıntı ziyaretçileri web sitemize getirmek için reklamlara harcanan yüksek meblağları onları doğru şekilde yönlendirememekten dolayı karşılayamamaktı. Bu deneyimden sonra üzerine düşünmeye başladım. O sırada Murat ile yollarımız kesişti ve onun doktora çalışmalarında geliştirdiği ziyaretçi modellemesinin e-ticaret alanına uygulanabilirliğini gördük. Dünyadaki iki örneğe odaklandık: Onların yaptığı doğruları çıkarıp yazılım otomasyonu ile nasıl yapılabileceğini araştırdık. Sonra Segmentify’ın temel halini hazırlayıp şirketi kurduk.

İLK SATIŞ
Soysal: Segmentify, e-ticaret sitelerine kişiselleştirme hizmeti sunarak dönüşüm optimizasyonu sağlayan bulut tabanlı bir pazarlama yazılımı olarak yola çıktı. Bu hizmet için şirket içinde geliştirdiğimiz yapay zeka ağırlıklı bir tavsiye motoruyla ziyaretçi modellemesi ve skorlama algoritması kullanıyoruz. Şirket kurulma aşamasındayken ilk satışımızı gerçekleştirdik. İlk müşterilerimiz n11.com ve Hürriyet oldu. Bu bize çok büyük bir avantaj sağladı. Çok hızlı öğrendik, uyguladık ve geliştirdik. Fikir işin ilk aşaması ancak sonrasında ekip çok önemli. Ürünün prototipi çıktıktan sonra iyi bir ekibi bir araya getirdik. Ardından yatırımcı desteği geldi ve hızla büyüme kaydettik.

Eroğlu: Yatırımcılarımızdan BUBA ve StartersHub’ın büyük desteği oldu. Startupbootcamp Accelarator Program ve İTÜ Gate Program’ın da olmak pek çok kapıyı açarken, ekosistemdeki oyuncularla paylaşıma imkan sağladı.

BAŞARI İÇİN EN TEMEL GEREKLİLİK
“EN BÜYÜK DESTEĞİMİZ
Murat Soysal, “Sorumluluğunu aldığınız bir çekirdek aileniz varsa tipik olarak ailenizden ve çevrenizdeki insanlardan daha korumacı yaklaşımlar görebiliyorsunuz. Ancak bize inanmaları, güvenmeleri en büyük desteğimiz oluyor” diyor.

“GENEL PRENSİBİMİZ”
“Genel prensibimiz insan yetiştirmek ve kazanmak üzerine kurulu” diyen Ergin Eroğlu, “Segmentify 24 ay önce kuruldu. Aramızdan sadece bir kişi farklı bir kariyer için ayrıldı. Herkesin ofise keyifle gelmesini ve çalışmasını arzu ediyoruz. Ekip tutkuyla çalışıyorsa başarı için gerekliliklerden biri yerine gelmiş demektir” diyor.

Ergin Eroğlu

Ergin Eroğlu

ERGİN EROĞLU
“BU İŞ OLDU DEDİĞİMİZ AN”
EN ZORLANILAN KISIM Genelde en zorlanılan kısım iyi ekibi bir araya toparlamaktır. Ancak biz bu kısımda hiç zorlanmadık. Bize inanan, güvenen, bizimle bu yolda yürümeye gönüllü çok yetenekli, bilgili ve tecrübeli arkadaşlarımızla hızlıca bir araya gelebildik. Sonrasında tabii pazarda hedef kitlenize vadettiğiniz değer önermesini netleştirmek ve start up dünyasında MVP olarak adlandırılan, ürünün en temel prototipini çıkarabilmek geliyor.

KOL KOLA YÜRÜMEK Bu kısımda da n11.com gibi bir müşteriyle başından beri kol kola yürüyebilmek çok büyük avantaj ve kolaylık sağladı. İlk büyük projemiz n11.com oldu. Hala da çalışmaya, projenin kapsamını büyütmeye devam ediyoruz. Başardık dediğimiz an da ilk müşterimizi memnun ettiğimizi gördüğümüz andı. O andan itibaren “Bu iş oldu” dedik.

Murat Soysal

Murat Soysal

MURAT SOYSAL
“GELİRİN YÜZDE 20’Sİ YURT DIŞINDAN”
POST SEED YATIRIM İlk yılımızın sonunda gerçekleştirdiğimiz Post-Seed yatırımıyla gerçek anlamda yurt dışı pazarlara açılma planımızı devreye koyduk. Bugün Berlin, Dubai, Paris ve İstanbul ofislerimizle faaliyet gösteriyoruz. Müşterilerimizin ve gelirimizin yaklaşık yüzde 20’si uluslararası pazarlarda yer alıyor.

SONRAKİ AŞAMA Önümüzdeki yıl sonunda bu oranın yüzde 50’ye ulaşmasını bekliyoruz. Avrupa ve Orta Doğu pazarını çok önemsiyoruz. Buralarda hızlıca büyümek ve bölgenin e-ticarette kişiselleştirme alanında lider pozisyonuna gelmek istiyoruz. Bundan sonraki aşama ise daha uzak pazarlara yönelmek olacak bizim için. Amerika, Brezilya, Güney Kore ve Singapur’u bu ikinci aşamanın hedefleri arasında sıralayabilirim.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.