Bu aralar yarıyıl döneminde güncellemekte olduğumuz ve hepimizin yıl boyunca peşinde koştuğu, gerçekleştirmek için gecemizi gündüzümüze kattığımız sayısal göstergelerin tümüne verdiğimiz bir kısaltmadır aslında KPI. Türkçe karşılığı ise “Anahtar Performans Göstergesi” olup kısaca hedef olarak tanımlayabiliriz. Seviyesi ne olursa olsun ekip yöneten her yönetici, işini daha iyi yapabilmek adına belirli iş göstergelerini takip etmelidir. Yönetici burada hangi göstergenin önemli olduğunu, hangisinin hedefleri ölçülebilir kıldığını bilmelidir ki önemli bir avantaj yakalayabilsin. İşte anlattığımız bu göstergelere kısaca KPI demekteyiz. Bu kadar önemi olan bir KPI’ı doğru belirlemek de tabii ki deneyim ve uzmanlık gerektiriyor. Performans değerlendirmenin isabetli yapılabilmesi için KPI seçiminin de doğru yapılması gerekiyor. Örneğin teknik arızaları gideren bir ekibinizle müşteri hizmetlerinde çalışan ekibinizin hedeflerinin aynı olmaması gerektiği gibi ürettiğiniz bir ürünü satan satış ekibi ile BT ekiplerinin KPI’ları aynı olmamalı. KPI seçiminde yaygın olarak kullanılan yöntem ise “Balance Scorecard” dır. Performans göstergeleri aşağıdaki gibi alt kategorilere ayrılabilir:
1. Finansal göstergeler
2. Pratik göstergeler, kurum süreçleri gösteren
3. Yön göstergeleri, kurumun iyi veya kötü gidişatını gösteren
4. Ölçülebilir göstergeler, sayısal veriler
5. Kurumun değişime olan etkisini gösteren hareket göstergeleri
Örnek KPI’lar olarak şunları verebiliriz:
1. Yeni kazanılan müşteri sayısı
2. Kesintisiz hizmet süresi
3. Beklemekte olan tahsilatlar
4. Yıllık gelir artış oranı
5. Arıza ıslah ve çözüm süresi
6. Müşteri verilerinin sistemlere doğru girilmesi oranı.
Ömür Benek twitter.com/OmurBenek http://omurbenek.com
Şirketlerle stajyerleri buluşturan platform: Stajim.net
Stajim.net, ben, Bilkent Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği 2. sınıf öğrencisi Elis Yılmaz ve Bilkent Üniversitesi İşletme ve Bilgi Yönetimi 3. sınıf öğrencisi Emre Aykan tarafından 2014 Aralık ortasında kurulan yeni bir internet girişimi. Öğrencileri, staj programlarını araştırmak ve kendilerine uygun staj programını bulmanın zorluğundan kurtarmak amacıyla kurulan bu yeni ve dinamik ilan sitesi, üniversite ve meslek lisesi öğrencilerinin kariyer planlarında önemli bir yer tutan staj ve MT programlarına yer veriyor. İlanları üniversite ve lise stajları, MT programları, uzun ve kısa dönem olmak üzere 5 farklı kategoride öğrencilere sunan siteye basit bir şekilde üye olabiliyorsunuz. Site aynı zamanda kendi staj deneyimlerinizi paylaşabildiğiniz bir sosyal platform. Yayına gireli kısa bir süre olmasına rağmen bugün ayda 100 binden fazla kişi ziyaret ediyor. Sosyal medyada aylık 1 milyondan fazla gönderi erişimine ulaşarak şu anda bile öğrencilerin ilgisini çekmeyi başardık. Gelir modeli olarak şirketlerin verdikleri ilanlardan ve reklamlardan gelir sağlayan site, şu an hiçbir yatırımcıdan maddi destek almadan yoluna devam ediyor. Bir yatırım bularak alt yapıyı geliştirmek istiyoruz. Stajim.net’i klasik ilan sitelerinden daha farklı ve işlevsel bir noktaya konumlandırarak dünya çapında kullanılabilen sosyal staj platformu haline getirmek istiyoruz.
Elis Yılmaz Stajim.net Kurucu Ortağı
0 yorum