20 yıldan uzun süredir yazılım sektöründeyim. Yazılım geliştirici olarak başladığım iş yaşamım boyunca birçok projede, ülkemizin önemli kurumlarıyla birlikte çalıştım. Pek çok ekibi yönettim. Birçok girişim tasarladım. Tasarımlarımın pek çoğu, içinde bulunduğumuz zamanın biraz ötesindeydi.
Bu sayfalar girişimci yazarlara açıktır. 150 kelime ile yazın, paylaşın
[email protected]
Bu projelerden biri de 2012 yılında hayata geçirdiğim Goodie Service’di. “VIP Süpermarket Servisi” sloganı ve motorize ekiplerimizle kullanıcılarımızın market siparişlerini 10 dakikada kapılarına götürdük. Oldukça güzel tepkiler aldık. Pilot bölgede yüzlerce kullanıcımız oldu. Fakat fazlaca finansman gerektiren bir işti. O dönem girişimcilik ekosistemi bugünkü kadar gelişmiş değildi.
Pandemi sürecinin başlangıç günlerinde pek çok insan gibi ben de ailemle eve kapandım. Ancak süreç uzadıkça başka insanlarla iletişim kurma ihtiyacımız arttı.
Herkesin bizim durumumuzda olduğunu fark ediyorduk. insanları yakınındaki komşularıyla sosyalleştirecek bir şeye ihtiyaç vardı. Eşimle birlikte bunun üzerine çalıştık. Sonunda insanların kendi yaşadıkları sitedeki, sokaktaki ya da mahalledeki diğer insanlarla tanışabileceği, onlarla fotoğraf, video paylaşabileceği ve hatta yardımlaşabileceği bir platform kurmaya karar verdik. Mobil uygulamalar geliştiren bir şirketimiz var. Temelini İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde attığımız teknolojik altyapımızı kullanarak uygulamalar geliştiriyoruz.
Komşu Platformu bu altyapıyla dünyanın her yerinde her dilde kullanılabilecek şekilde oluşturuldu. insanların yakın çevresindeki tanıdığı ya da tanımadığı insanlar tarafından gönderilen bütün paylaşımları görebileceği, paylaşım sahipleriyle iletişim kurabileceği ve onlarla yardımlaşabileceği bir platform. Komşu ile kültürümüzün
bir parçası olan komşuluk ve yardımlaşma olgularına yeniden hayat verdik.
“TOHUM AŞAMASINDAYIZ”
Komşu’ya kattığımız yapay zeka teknolojisiyle mevcut sosyal medya ağlarından daha güvenilir bir sosyal medya platformu tasarladık. Yakın lokasyondaki insanlar için bir paylaşım ağı oluşturarak insanların dijital ortamdaki arkadaşlıklarını gerçek dünyaya taşıma oranını diğer sosyal medya araçlarına kıyasla en üst seviyeye çıkarıyoruz.
Komşu burada ayrışıyor çünkü sosyal hayatı destekliyor. Komşu’ya büyük ilgi var. Komşu sayesinde binlerce insan daha önce tanımadığı, belki de her gün önünden merhaba bile demeden geçtiği komşularıyla tanıştı, komşuluk yaptı. ihtiyacı olduğunda ödünç eşya aldı ya da kaybolan köpeğini bulmasında komşusuna yardım etti.
İnsanların çalışamadığı, dara düştüğü, bebeğine mama alamadığı bu dönemde komşular birbirlerinin imdadına hem maddi hem manevi anlamda yetişti. Gençlerimiz, yaşlılarımızın ihtiyaçlarına koşturdu. Komşuda komşuların yardımlaşabilmesi için özel bir bölüm bulunuyor.
Bu bölümde ihtiyaç sahipleri neye ihtiyacı olduğunu yazıyor. Adlarını belirtmeden talepleri yayınlıyoruz. Yardımlaşma iki kişi arasında oluyor, biz müdahale etmiyoruz. Komşu hem Google Play hem App Store’da yayında. Yakında 50 bin indirme seviyesine geleceğiz.
Türkiye’nin her yerinden hatta Almanya’dan ve Azerbaycan’dan kullanıcılarımız var. Özellikle belediyeler Komşu’ya büyük ilgi gösteriyor. Komşu’yu çok daha geniş kitlelere ulaştırmak istiyoruz. Şu anda tohum yatırım aşamasındayız. Bu konuda görüşmelerimiz devam ediyor. Yakında Komşu’yu yurt dışına açacağız. Türkiye’den yurt dışına açılmış başarılı girişimlerden biri olmak hedefindeyiz.
“50 BİN KULLANICIYA ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ” TURGAY DAĞ SERVVİS CEO’SU
Bosch, Indesit, Whirlpool ve Ariston Thermo gibi sektör lideri şirketlerde uzun yıllar yöneticilik görevlerinde bulundum. Daha sonra farklı deneyimlere sahip yatırımcılarla birlikte Servvis’i geliştirmeye karar verdim. İhsan Ahmet Turgut, Ali Suat Yalçınkaya, Fırat Kara, Tevfik Şekerci ve Elif Erten Servvis’in kurucuları arasında yer alıyor.
Servvis dayanıklı tüketim sektöründe müşteri odaklılık ve satış sonrası hizmetler konularında marka, teknik servis ve müşteriyi bir araya getirerek sistemin daha pürüzsüz işlemesini sağlamak üzere geliştirilen bir platform. Beyaz eşyadan elektroniğe 200’e yakın markanın yetkili servislerine tek bir uygulamadan ulaşma kolaylığı sağlayan Servvis, üretici markamüşteri- yetkili servisten oluşan üçlü sacayağında çok önemli bir rol ve sorumluluk üstleniyor.
Yaklaşık 23 milyon hane olan ülkemizde her evde 25 cihaz olduğunu düşünürsek çok geniş bir kapsamdan ve ihtiyaçtan bahsediyoruz. Servvis ile beyaz eşya ve elektronik cihazların bakım ve tamir süreçlerini kolaylaştırmayı, kullanıcının cep telefonlarına yükledikleri Servvis uygulaması üzerinden bir butonla farklı markaların teknik servislerine anında ulaşılabilmesini hedefledik.
Özetle Servvis, platform kullanıcılarına tüm cihazlarını tek yerden, ücretsiz yönetme, cihazların fatura ve garanti belgeleriyle kaydedebileceği bir envanter sistemi kolaylığı sunuyor. Aynı zamanda servis ihtiyacı olduğunda markaların yetkili teknik servislerine doğrudan ulaşılabilecek bir platform olarak korsan servis tehlikesini ortadan kaldırarak hem müşteriyi hem yetkili servisleri koruyor.
Üretici markaların satış sonrası hizmetlerini dijitalleştirecek bir platform olarak da teknik servis sürecinin A’dan Z’ye kontrolünü sağlarken çağrı merkezi sürecinin dijitalleşmesiyle yüzde 30’a yakın maliyet düşüşü imkanı da sağlıyor.
“CEPTETAMİR’İ BÜNYEMİZE KATTIK”
İşin hazırlık aşamasında farklı ürün gruplarındaki satış sonrası süreçleri detaylı inceledik, müşteri ihtiyaçlarını çok ciddi araştırıp ideal süreçleri çizdik. Farklı üretici şirketlerle, teknik servislerle görüşmeler yapıp görüş alışverişinde bulunduk. Back-office tarafında arıza tipleri, düzenli bakım ihtiyaçları, faydalı bilgiler için ürün grubu ve markalar bazında algoritmaları oluşturduk.
Böylelikle Servvis, müşterinin sahip olduğu kurulum, bakım ve onarım desteği isteyen tüm beyaz eşya, küçük ev aletleri ve elektronik cihazları tek bir uygulamadan (IOS ve Android) yönetmesini sağlayan marka bağımsız bir dijital platform olarak hayata geçti. Uygulama Türkiye’deki ilk ve tek olduğu gibi dünyada da fazla örneği yok. Servvis uygulamamız şubat ayında App Store’larda yer aldı. Platforma şu anda 200’den fazla marka, 16 binden fazla model tanımlanmış durumda, kullanıcılarımız 10 binden fazla cihazın kullanım kılavuzlarını uygulamadan görebiliyor. Farklı markalarla, farklı iş birlikleri için görüşmelerimiz devam ediyor, anlaşmalar yapmaya başladık.
Öte yandan, kullanıcılarımızın beyaz eşyanın yanı sıra en fazla cep telefonu kaydettiklerini gördükten sonra akıllı telefon tamiri konusunda çok başarılı bir girişim olan CepteTamir’i bünyemize kattık. Çok değerli bir iş birliği olduğunu düşünüyoruz. Servvis tarafında yıl sonuna kadar 50 bin kullanıcıya çıkmayı hedefliyoruz. Ayrıca, garanti uzatma, aksesuar temini gibi hizmetleri de uygulamaya entegre etmeyi planlıyoruz.
0 yorum