En ideal araç

Şimdi ihracat zamanı! 2018 yılında kurlarda yaşanan hareket ve makro gelişmeler, döviz bazlı gelir elde edilmesini her zamankinden önemli hale getirdi. Yurt içi fiyatların global ortamda ucuzlaması da ihracat yaparak yurt dışı pazarlama açılmayı teşvik ediyor. Dijital pazarlama, ihracatı artırmak için ideal araç. İlk iş, çoklu dile sahip, dönüşüm odaklı bir web sitesi. Web ortamında yapacağınız çalışmaların temelinde olacak web siteniz, hedef kitlenizin konuştuğu dillerde sayfalara sahip olmalı. En kötü ihtimalde İngilizce sayfalarınızı kullanabilirsiniz. Sitenizde dönüşüm bakışını ön planda tutmalı, ürün ve hizmetlerinizi tanıttığınız her sayfanın sonuna, hedef kitlenizin size kolayca ulaşabilmesi için telefon numaranızı ve e-posta adresinizi eklemeli ya da kısa bir form yerleştirmelisiniz.

Koray Odabaşı/Dijital Pazarlama Stratejileri Kitabının Yazarı

SEO İLE BULUNUR OLUN!
SEO çalışmalarında etkili sonuç almak için hedef kitlenizin kullandığı dilleri ve anahtar kelimeleri baz alarak mevcut sayfalarınızı düzenlemeli ve sitenizde yeni sayfalar yaratmalısınız. Web sitenizdeki Türkçe sayfalar ile yurt dışındaki Türkleri hedefleyebilir, daha kolay ikna edeceğiniz bir kitleye satış yapabilirsiniz. Diğer kişilerle mümkün olduğunca kendi dillerinde irtibat kurmayı denemeniz faydalı olacaktır. E-ticaret yapıyorsanız, hedef kelimelerin olduğu kategori ve ürün sayfalarınıza özel önem vermelisiniz. Anneler, genç erkekler gibi tanımladığınız hedef kitlelere yönelik özel sayfalar yaratarak, hem bu kişilerin ilgisini çekecek odaklı içerikler paylaşabilir hem onlara özel ürünleri ön plana çıkarıp sürekli satış üreteceğiniz bir yapı kurabilirsiniz. B2B perspektifte çalışıyorsanız, sitenizde kategori ve ürün isimlerinin distribütörlük, toptancı gibi kelimeler ile kombinasyonlarını kullanmayı deneyebilirsiniz. Sitenizin kullanışlılığını artırmalı, mobil uyuma özel önem vermelisiniz.

ETKİLİ SONUÇ!
Dijital reklamlarla global olarak çok geniş bir kitleye hitap etmek için çok yüksek bütçe gerekir. Bu çerçevede, öncelikle odaklı hedef kitlelerinizi belirlemelisiniz. Google Ads (AdWords) metin reklamlarında geniş hedeflemelerden kaçınmanız gerekir. Anahtar kelimeleri geniş eşlemede bırakmak, pek çok ilgisiz kelimede de gösterilmenizi sağlar ve bütçenizi hızla tüketir. Ayrıca sadece “elbise” gibi çok genel kelimeler kullanmak yerine “gece elbisesi, mini elbise, büyük beden” gibi daha odaklı bir yaklaşımla hareket etmek ve her kitleye en çok ilgilenecekleri modelleri göstermek daha iyi sonuç verir. Yurt dışından sitenize gelen kişilere, hedef bölgelere göre özelleştirilmiş yeniden pazarlama çalışmaları yaparak, sonuç alma ihtimalini artırabilirsiniz. Yurt dışı ülkelerde yaşayan kişileri hedefleyip anahtar kelime olarak rakiplerinizin isimlerini kullanarak, bu kişilerin mailing yaptıkları kişilere GSP (Gmail) reklamlarıyla ulaşmayı deneyebilirsiniz. Bu reklam modellerinin yanı sıra hedef ülkelerde belirleyeceğiniz siteler üzerinden reklam yayınlayabilir, e-ticaret siteniz varsa dinamik yeniden pazarlama reklamlarını kullanabilir, odaklı Youtube kanallarını kullanmayı deneyebilirsiniz.

B2B’YE ÖZEL ÇÖZÜMLER
B2B perspektifte çalışıyorsanız, LinkedIn reklamlarına öncelik verebilirsiniz. Reklamlarla ulaşacağınız bu kişiler, sizi tanımadıkları için güven yaratmaya önem vermelisiniz. Reklam metinlerinde kolay global gönderi ve iade imkanını öne çıkarabilir; bugüne kadar çok sayıda gönderi yaptığınız, uzun süredir hizmette olduğunuz konuları vurgulayabilirsiniz. Sosyal medya, hedef kitlenizle her gün iletişim kurmak için ideal bir ortam sunuyor. Hedef kitlenizin en çok kullandıkları sitelere öncelik vererek, bu sitelerde her gün post girişleri yapabilir, öne çıkarmak istediğiniz konuları değişik bakış açılarıyla kullanabilirsiniz.

Tomas Hodbod

“ALIŞVERİŞTE İLK AKLA GELEN SİTE OLMAK İSTİYORUZ”
Tomas Hodbod/Glami CEO’su

En büyük e-ticaret segmentlerinden biri olan moda, zamanla fiyat karşılaştırma siteleri için kullanılamayan bir pazar haline geldi. Bu, çoğunlukla moda ürünlerinin doğasından kaynaklanıyor. Tasarım ve kumaş açısından benzersiz oldukları için bu ürünlerin fiyat olarak karşılaştırılmaları mantıksız oluyor. Müşteriler de çoğunlukla belirli ürünün en iyi fiyatını aramıyor. Araştırmalar, insanların moda alışverişi yapmak için sadece tek bir site kullanmadıklarını gösteriyor. Alışverişte farklı başlangıç noktaları var: İlk sırada yüzde 28 ile arama motorları, ikinci sırada da yüzde 22 ile sevilen markaların web siteleri var. Aslında ürün satın almaya karar vermeden önce çoğu insanın aklında herhangi bir marka bile yok. Tüketicilerin yüzde 35’i satın alma öncesinde yaptıkları araştırmada beğendikleri ürünün markasını ilk kez duyuyor. Biz de moda ürünlerinin tek bir yerde sergilenmesinin talep edilen şekilde yapılmadığını ve bu pazarda bir boşluk olduğunu fark ettik. Böylece moda ürünlerini tek bir yerde toplayacak ve fiyat karşılaştırmasından ziyade müşterilere katma değer kazandıracak bir site yaratmak istedik. Böylece Glami doğdu.

SIRADA İKİ ÜLKE DAHA VAR
Glami, uluslararası bir grup olan Inspigroup’un bir parçası ve Çek kökenli yatırım şirketi olan Miton’un start up ailesine bağlıyız. Glami, CEE bölgesindeki en büyük fiyat karşılaştırma sitesi olan Heureka’nın yaratıcıları ve geliştiricileri olan Tomáš Hodbo ve Michal Jirak tarafından Ekim 2013’te Çek Cumhuriyeti’nde kuruldu. Kuruluşunun 5’inci yılında Almanya, Fransa, Slovakya, Romanya, Macaristan, Yunanistan, Rusya ve Türkiye’yi de içine alan ülkelere doğru genişledi. Bu yılın sonuna kadar iki Avrupa ülkesine daha açılmayı planlıyoruz.

“HEDEFİMİZ”
Glami ile online alışveriş yapmaya karar veren her müşterinin ilk baktığı site olmayı hedefliyoruz. Misyonumuz ise en moda ürünler arasında kolayca keşif yapmaya olanak sağlamak ve alışveriş deneyimini en keyifli şekilde yaşatmak için giyim, ayakkabı ve aksesuar çeşitlerini tek bir yerde toplayıp organize etmek. Glami, şu anda 45 milyondan fazla aylık ziyaretçiye ilham kaynağı oluyor. Bulunduğu ülkelerde, milyonlarca Facebook hayranına ve binlerce giyim, ayakkabı ve aksesuar sanal mağazalarına güvenilir bir trafik kaynağı ve müşteri edinimi yaratıyor. Son birkaç yıldaki büyüme temel olarak çekirdek piyasalardan gelen gelirin hassas bir şekilde ayarlanması ve yeni pazarlara açılımla hızlandırıldı. Her yeni pazar bizim için ek ölçek ekonomilerini temsil ediyor ve Glami’yi büyük uluslararası moda perakendecileri için daha da çekici hale getiriyor. Ağustos ayından itibaren glami.com.tr’deki oturum sayısı aylık olarak yüzde 30 oranında arttı. Türkiye pazarına girdiğimiz duyurulduktan sonra Glami kataloğunda yer almak isteyen moda e-ticaret şirketlerinin de sürekli artan ilgisiyle karşı karşıyayız. 2018 sonuna kadar ulusal ve uluslararası mağazalardan 1 milyondan fazla ürünle büyük bir katalog haline gelmek en büyük hedefimiz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.