Eğitmen menajerliği sistemini kurdu

16 yıllık kariyerimin 14 yılını kurumsal eğitim alanına odaklanarak geçirdim ve sadece son 4 yılda 500’den fazla eğitmenle çalışarak 2 binin üzerinde eğitim planladım. Bu süreçte şirketlerin doğru eğitmenlerle buluşmak konusunda yaşadıkları zorlukları fark ettim. Diğer şirketlerdeki arkadaşlarımın da beni arayarak eğitmen sormaları ya da görüştükleri isimler için referans almak istemeleri aklıma bu fikri getirdi. Gerekli altyapı çalışmalarını tamamladıktan sonra harekete geçtim ve 5 ay önce kurumsal kariyerime son vererek Eğitmen Burada’yı kurdum. Türkiye’yi “eğitmen menajerliği” sistemi ile tanıştıran Eğitmen Burada, dileyen tüm kurumlara VIP hizmet vererek konusunda uzman eğitmenlerle zahmetsizce buluşmalarını sağlıyor. Yaptığımız işin temelinde çift yönlü bir iletişim var. Kurumsal şirketler açısından baktığımızda şirketlerin yeni bir eğitmenle çalışmak konusunda temkinli davrandıklarını, memnuniyet riski almak istemediklerini görüyoruz. Bir alandaki en iyi eğitmenlerin kimler olduğunu araştırmak, referans toplamak ve bunun için toplantılar yapmak gerekiyor, bu da kurumsal hayatın yoğun gündeminde zaman kaybına yol açıyor.

Haliyle şirketler, tanıdıkları isimlerle çalışmaya devam ediyor, bu da bir zaman sonra rutin bir döngüye yol açıyor. Eğitmenler açısından konuyu ele aldığımızda ise onların da kurumları yeterince iyi tanımadıkları, öncelik ve ihtiyaçların neler olduğunu gerektiği şekilde saptayamadıkları görülüyor. Şirketin hangi tarz eğitmen ve eğitimleri tercih ettiğini bilmek başarı için kritik bir faktör. Bu anlamda da Eğitmen Burada, eğitmenlere mentörlük yapıyor ve hem ihtiyaçların analiz edilip eğitim içeriğinin belirlenmesine hem sektör hakkında fikir edinilmesine katkı sağlıyor. Diğer bir ifadeyle kurumsal eğitim sektörünün daha kaliteli işler ortaya çıkarabilmesi ve şirketlerin iyi eğitmenlerle buluşması için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu çabalarımızın sonuçlarını da somut başarılar olarak alıyoruz. Kısa bir süre önce kurulmamıza rağmen şu ana kadar 3 yatırım teklifi aldık, ancak şu anda böyle bir iş birliği yapmayı düşünmüyoruz. Bu hakkımızı, kendi kanatlarımızla bir süre daha uçtuktan sonra değerlendirmek isteyebiliriz. Hedefimiz ise tüm şirketlerin eğitim veya konuşmacı bulmak için ilk danışacağı kurum olmak.

“DAHA ÇOK TANINMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde eğitimimi sürdürüyorum. Ben değişik yazılı tişörtler giymeyi seviyorum, halihazırda tasarım bölümü de okuduğum için kendi tasarımlarımı tişörtler üstünde kullanmayı düşündüm ve bu şekilde bu işe girme kararı aldım. Ardından ortaklarım dahil oldu ve onların da desteğiyle www.tutunj.com adı altında işi beraber büyütmeye başladık. İki ortağım var. Ben şirketi kurduktan sonra işe dahil olan ortağım Murat Tuncay, aile işi katamaran imalatının yanında müzik prodüksiyonu ve DJ’lik işiyle uğraşıyor. Üçüncü ortağımız Fatih Esen ise Türkiye’nin ilk kaçış odası oyun şirketinin ortağı, bunun yanında pazarlama ve yatırım danışmanlığı işiyle uğraşıyor. İlk hedefimiz insanların giymek isteyeceği tişörtleri üretmekti. Bunun için özel kumaşları ve tasarımları kullandık. Tasarımları hazırlayıp bu işle uğraşan kişilere, ünlü isimlere ulaştık, kendilerine böyle bir işe gireceğimizden bahsedip fikir aldık. Emin adımlarla ilerlemek için hep işin ehli isimlere ulaşmaya çalıştık. Şu ana kadar pek çok ünlü ismin de manevi desteğini almak bizi mutlu etti.

Yurt dışındaki bir modelle iş birliği yapmak da en büyük hayallerimizden biriydi. Bunun için Amerika ile sürekli görüşmeler yaptık. Geçtiğimiz yıl ocak ayında dünyaca ünlü model Meredith Mickelson ile iş birliği anlaşması gerçekleştirdik. Kendisi hem marka yüzümüz hem beraber hazırlayacağımız koleksiyonumuz için ortağımız oldu. 2 ay süren hazırlıklardan sonra 20 Mart 2016 tarihinde satışa açılan koleksiyonumuz ABD’den Hong Kong’a, Kanada’dan İtalya’ya yaklaşık 20 ülkede satıldı. Ülkelere göre satış sıralaması Amerika, İngiltere, Kanada ve Avustralya oldu. Yeniden başka ünlü bir modelle bir iş birliği için Amerika’dan bazı isimlerle görüşmelerimiz devam ediyor. Yeni sezonda müşterilerimize daha kaliteli ürünler sunabilmek için Milano’da yaşayan Türk tasarımcı Ege İşlekel ile çalışmaya başladık. Yeni iş birlikleriyle dünyada daha çok tanınmak ve daha çok ülkeye satış yapmak için her gün görüşmelerimiz ve çalışmalarımız devam ediyor. Gelecek hedeflerimizin başında Los Angeles merkezli bir ofis açıp Amerika ayağıyla işi oradan büyütmek var, yakın zamanda lidyana.com’da da satışta olacağız.

“ORTA DOĞU’YA AÇILMAK İSTİYORUZ”
Birbirini yıllardır tanıyan, farklı alanlarda profesyonel tecrübeleri ve beraber çalışma tecrübesi olan 3 arkadaşız. Benim turizm ve ulaştırma sektöründe 8 yılı aşkın, Emre’nin iş geliştirmede ve Yavuz’un da dijital iletişimde tecrübesi var. Sektördeyken benzer geliştirme denemelerim olmuştu, fakat bunu dijital endüstriye uygun yapmalıydım. Kendi içimizde geliştirmeler yapmaya başladık. Sektör online kullanıma direniyor, tedarikçiler online pazara girmek istemiyor, fakat girmek istese de teknoloji, tasarım ve reklam maliyetlerini karşılayamıyorlardı. Öte yandan saha, müşteri ve tedarik zinciri olmayanlar da sektöre girmek istiyordu. Elimizde olanlarsa transfer sektörüne teknolojik yenilik getirebilme tecrübemiz, transfer tedarikçi ağımız, işin gerekliliklerini takım içinde halledebiliyor oluşumuzdu. Transfer sektöründe kullanıcıyı dijitalden yakalayan bir anlayışla BiTransfer’i tansfer hizmeti veren şirketler için pazaryeri girişimi olarak konumlamaya karar verdik.

Fikir geliştirme, doğrulama ve yazılım aşamalarındayken şirketin yüzde 10’una FFF (Friend Family Fools) diye tarif edilen etrafımızdan 250 bin liralık bir yatırım alarak Bitransfer Teknoloji’yi kurduk. 14 Mart 2016 da www.bitransfer.com web sitemizin ilk halini yayına aldık. Bizim için keyifle anılan bir durumu da söylemek isterim. İlk gün internet sitemiz üzerinden online ödeme ile ilk müşterimizi kazandık. Şu an araç portföyü olarak iyi bir konumdayız. Bunu daha da iyileştirmek üzere her gün çalışıyoruz. Portföyü oluştururken büyük bir özen gösteriyoruz. Bu işin yasal zeminde kalması için belirli şartlar ve zorunlulukları karşılamanız gerek. Portföyümüzde bu zeminde hareket eden 500’den fazla araç bulunuyor. Önümüzdeki yıl bu sayıyı 1.000’in üzerine çıkarmayı planlıyoruz. Rakamlardan şu an için memnunuz, 1.350 bireysel ve 30’a yakın da kurumsal müşteriye ulaşmayı başararak 1.500’e yakın yolculuk gerçekleştirdik. 2017-2018 hedefimiz noktalar arası tüm Türkiye’de olmak. Uzun vadedeyse Orta Doğu’ya açılmak istiyoruz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.