1. Bildiğiniz insanları işe alın. HotLink için ekip oluştururken LeBlanc, daha önce birbirlerini bir şekilde tanıyan, birlikte çalışmış, iş yapmış insanları işe almaya özen göstermiş. LeBlanc’a göre işe alımlarda sadece belli yetkinliklere sahip kişilerin seçimi değil, bir ekip içinde uyumlu çalışan ve birbirine güvenen kişilerin olması çok önemli. Özellikle de girişimin başlangıç safhasında güvendiğiniz kişilerle çalışmak başarı şansını artırıyor.
LYNN LEBLANC
2. Şirketinize uzun vadeli yatırım yapabilecek yatırımcılarla çalışın. LeBlanc’ın diğer önerisi, özellikle başlangıç safhasında şirketinize uzun vadeli yatırım yapabilecek yatırımcılar ve fonlar bulabilmeniz. “Bu şekilde işlerinizi büyütmeye daha iyi konsantre olabilirsiniz. Melek yatırımcıları ise sonraki aşamalar için düşünün” diyor.
3. Üniversiteden yeni çıkmış çocukları işe almayın. Çünkü, yeni bir işe kalkışırken ihtiyacınız olan şirketinize hızla değer katabilecek çalışanlar. Bu aşamada adam yetiştirmeye fazla zamanınız yok. Potansiyel vadeden gençleri, büyüme evresinin sonraki aşamaları için düşünün.
4. Ekibe hızla satış ve pazarlama deneyimi olan kişileri katın. LeBlanc, “Silikon Vadisi’ndeki trend teknik yönü güçlü kişilerin bir araya gelip, bir girişime start vermesi. Sonra diğer fonksiyonlar devreye sokuluyor. Oysa bu bir çeşit iş körlüğü.”
Eğer ana ekibinizde pazarlama ve satış yapmayı ve size para getirmeyi bilen insanlar yoksa yandınız demektir. 5. Ana ekipte paraya değil, şirkete tutkuyla bağlı kişiler olsun. LeBlanc’a göre Instagram ve Snapchat gibi uygulamaların başarısı ve kazanılan paralar bugün edebiyat okuyanları bile mühendislik okumaya teşvik edecek kadar cazip ama hedefiniz “Bir uygulama geliştiririm ya da şirketimi Google’a satarım, çok da para kazanırım” şeklinde ise başarı şansınız hayli az.
0 yorum