Ziya Erdem: 50 milyon tl’yi aşan değer yaratıyoruz

Enerjisa Enerji, kurumiçi girişimciliği inovatif bir kurum kültürü oluşturmaya yapılan yatırım olarak görüyor. Enerjisa Enerji CEO’su Ziya Erdem, teknolojik inovasyonların genellikle yenilikçi start up’lardan geldiğini söylüyor. Kurumiçi girişimciliğin kurumlara yeni girişimcilik ve inovasyon kültürünün kazandırılması gibi önemli bir faydası olduğuna değinen Erdem, “Enerjisa’da yeni iş modelleriyle 50 milyon TL üzerinde değer yaratacak dijitalleşme, inovasyon ve yeni iş modellerini kapsayan projeleri hayata geçiriyoruz” diyor.

ÖZLEM AYDIN AYVACI oaydin@capital.com.tr

Enerjisa Enerji, 2015 yılından bu yana NAR Kurumsal Girişimcilik Programı’nı yürütüyor. Kurumiçi girişimcilikte olduğu kadar kurum dışı girişimcilik ekosisteminde de çok aktif olan Enerjisa, sektörünün öncüleri arasında yer alıyor. Enerjisa Enerji CEO’su Ziya Erdem, Endüstri 4.0 devrimini karakterize eden dijital teknolojilerin enerji sektöründe de büyük bir dönüşümü tetiklediğini söylüyor. “Yeni nesil teknolojilerin tetiklediği dönüşüm, iş yapış modellerini uçtan uca değiştirmeyi gerektirecek kadar devrimsel. Teknolojik inovasyonlar günümüzde genellikle yenilikçi start up’lardan geliyor” diyen Erdem sözlerine şöyle devam ediyor: “Kurumiçi girişimciliğin kurumlara, teknolojiyle bütünleşen bu yeni girişimcilik ve inovasyon kültürünün kazandırılması gibi önemli bir faydası var. Enerjisa’da yeni iş modelleriyle 50 milyon TL üzerinde değer yaratacak dijitalleşme, inovasyon ve yeni iş modellerini kapsayan projeleri hayata geçiriyoruz.”

Enerjisa Enerji CEO’su Ziya Erdem, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Enerjisa Enerji ve bünyesinde yer alan enerji şirketlerinin çalışmaları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Enerjisa Enerji A.Ş. olarak, elektrik dağıtımı ve satışından oluşan iki ana iş kolumuzu operasyonel mükemmellik odaklı yürütüyoruz. Üç dağıtım bölgemizde bulunan 14 ilde, yaklaşık 220 bin kilometrekarelik alanda faaliyet gösteriyoruz. Hizmet verdiğimiz 10,9 milyon dağıtım noktasıyla 9,2 milyon müşterimize ve yaklaşık 22 milyon nüfusa elektrik ulaştırıyoruz. Dağıtımda yüzde 26, satışta yüzde 22 pazar payına sahibiz. Enerjisa Enerji olarak Türkiye’deki her 4 kişiden 1’inin elektriğini sağlıyoruz. Sorumluluk bölgemizde insan, çözüm ve inovasyon odaklı çalışmaları, sürdürülebilir ve kaliteli hizmet anlayışıyla faaliyet gerçekleştiriyor aynı zamanda “yeni enerji geleceğini” gözeterek yalnızca bugünün operasyonları için değil, geleceğin şebekesi için planlamalarını hayata geçiriyoruz. Enerjisa satış şirketlerimizse Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından verilen tedarik lisansı çerçevesinde 3 bölgede, 14 ilde görevli tedarik şirketi olarak düzenlemeye tabi elektrik piyasasında faaliyet gösteriyor. 9,2 milyon müşterimize fiziksel ve dijital kanallar üzerinden hizmet veriyor. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak, elektrik tedarikinde değer yaratmak ve satış sonrasında destek sağlamak için vargücümüzle çalışıyoruz. Bunun yanında Enerjisa Enerji, tüm Türkiye’deki serbest tüketicilere de toptan ve perakende elektrik satışı gerçekleştiriyor.

Kurumiçi girişimcilik programınızı ne zaman başlattınız?
Enerjisa Enerji olarak 2015 yılından bu yana Enerjisa’da çalışan iç girişimcilerimizi geliştirdiğimiz ‘NAR’ Kurumsal Girişimcilik Programı ile destekliyoruz. Enerjisa olarak hem mevcut iş alanlarımızı güçlendirmek hem yeni ürün, hizmet ve iş alanlarını hayata geçirmek için aktif olarak kurum içi ve kurum dışı girişimcilik programlarımızı yürütüyoruz. Kurumiçi girişimcilik programımız NAR ile çalışanlarımızın fikirlerini hayata geçirmelerine destek veriyor, kurum dışındaki start up’larla yaptığımız iş birlikleriyle de bu fikirleri geliştiriyoruz.

Kurumiçi girişimcilikle hedefleriniz neler?
Teşvik ve motivasyon mekanizmalarıyla güçlendirdiğimiz kurum içi girişimcilik çalışmalarımızda öncelikli hedefimiz, çalışanlarımızla ortak kurumsal hedeflerimizde bütünleşmeyi sağlayarak dinamizm ve enerji üretmek. Kurumiçi girişimcilik programlarının şirketlerde yeni fikirlerin üretilmesini ve inovasyonu tetikleyen çağdaş bir uygulama olduğunun farkındayız. Uzun vadeli bakış açısıyla kurumiçi girişimciliği aynı zamanda inovatif bir kurum kültürü oluşturmaya yaptığımız bir yatırım olarak görüyoruz. NAR kurumsal girişimcilik programımızı, yeni iş modeleri, ürün ve servislerin geliştirilmesiyle dijital yetkinliklerin kuruma kazandırılması ve çevik iş yapış yöntemleriyle ilgili pilot uygulamalarla destekliyoruz. Çalışanlarımızın veri analizi yetkinliklerini ve dijital okuryazarlığını artırmak, dijital ekosisteme yakınlaştırmak için kurduğumuz Dijital Akademi’de eğitimlerimiz ve Dijital Farkındalık Programı’mız devam ediyor.

Bu zamana kadar kurumiçi girişimcilik kapsamında neler yapıldı? Kaç fikir toplandı? Kaçı bir girişime dönüştü ve diğer çıktılar neler oldu?
Bugüne kadar yaptığımız çalışmalar kapsamında toplamda 5 fikir toplama döngüsü hayata geçirildi. Bunun sonucunda ortaya çıkan toplam 670 fikirden 12 adeti kuluçka aşamasına geçti. Bu fikirlerin arasındansa 8 fikrin hızlandırması devam ederken 5 fikir de canlıya geçti.

Kurumiçi girişimciliğin faydalarını nasıl görüyorsunuz?
Endüstri 4.0 devrimini karakterize eden dijital teknolojiler enerji sektöründe de büyük bir dönüşümü tetikliyor. Yeni nesil teknolojilerin tetiklediği dönüşüm, iş yapış modellerini uçtan uca değiştirmeyi gerektirecek kadar devrimsel nitelikte. Teknolojik inovasyonlar günümüzde genellikle sektörlerdeki yerleşik oyunculardan değil yenilikçi start up’lardan geliyor. Bu açıdan kurumiçi girişimciliğin kurumlara, teknolojiyle bütünleşen bu yeni girişimcilik ve inovasyon kültürünün kazandırılması gibi önemli bir faydası var. Konunun Enerjisa Enerji’deki yansımasına bakarsak yeni iş modelleriyle 50 milyon TL’nin üzerinde değer yaratacak dijitalleşme, inovasyon ve yeni iş modellerini kapsayan projeleri hayata geçiriyoruz. Bu da zincirleme olarak sürdürülebilir rekabet avantajı sağlıyor. Kurumiçi girişimciliğin, zamana ve teknolojiye uyum sağlamakta, gerekli değişimin gerçekçi ve kalıcı olmasına yerleşik veya asimetrik rakiplere karşı kurumları güçlendirmeye yarayan önemli stratejilerden biri olduğunu düşünüyorum.

Önümüzdeki dönemde kurumiçi girişimcilik anlamında nasıl bir ajandanız olacak? Burada nasıl bir stratejiyle yol alacaksınız?
Kurumiçi girişimciliği yıl içinde sürekli devam eden ve yılda bir defa döngü olarak iki ayrı kapsamda değerlendirerek spin off seviyesinde projeler çıkarmayı hedefliyoruz.

“YENİ NESİL ENERJİSA’YI YARATMAYA ODAKLANDIK”
“DİJİTALLEŞİYORUZ”
Yeni nesil teknolojilerin iş yapış biçimlerimizi yeniden şekillendirdiği ve gerekli dönüşümleri başarılı biçimde gerçekleştiren kurumlar için önemli rekabet avantajları kazandırdığı bir dönemdeyiz. Buradan hareketle geleceğin ‘Dijital Enerjisa’sını yaratma konusunda dijital çağın gerektirdiği kültürel dönüşümün yanı sıra, dijital yetkinliklerin kuruma kazandırılması ve çevik iş yapış yöntemlerinin pilot uygulamaları üzerinde çalışıyoruz.

ÇALIŞANLAR İÇİN Çalışanlarımızın veri analizi yetkinliklerini ve dijital okuryazarlığını artırmak, dijital ekosisteme yakınlaştırmak için Dijital Farkındalık Programı ve Dijital Akademi’ye yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Dijital Dönüşüm ve Veri Programı, Enerjisa için en önemli stratejik inisiyatiflerden ikisi olarak gündemimizde yer alıyor.

MERKEZDE MÜŞTERİ Dijital dönüşüm programımız kapsamında yeni teknolojilerin Enerjisa’ya kazandırılması amacı ile robotics, chatbot, blok zinciri, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, ses analizi, nesnelerin ınterneti ana başlıklarında geniş kullanımlı veya pilot uygulamalar hayata geçiriyoruz. Dijital dönüşüm yolculuğumuzun merkezinde müşterilerimiz bulunuyor. Müşteri servislerimizin mükemmelleştirmesi için ileri veri analitiği ve yeni teknolojilerin kullanılmasına, “yeni nesil” Enerjisa’yı yaratmaya odaklanıyoruz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.