Haluk Yıldız: Girişimcilik ve inovasyonu yeniden tanımlıyoruz

Kastamonu Entegre, sektöründe kurumiçi girişimcilik projelerine öncülük ediyor. Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, çalışma arkadaşlarını yaratıcı fikirler üretmeleri ve kendilerini geliştirmeleri için desteklediklerini söylüyor. “Böylece girişimcilik ve inovasyon kavramlarını ortak fikir geliştirme ve hayata geçirme süreçleri olarak yeniden tanımlıyoruz” diyor.

Özlem Aydın Ayvacı [email protected]

Kastamonu Entegre, sektörüne yönelik gerçekleştirdiği stratejik yatırımlarla girişimci ruhunu korumaya, Türkiye’nin ve dünyanın üretici gücü olmaya devam ediyor. Önce Türkiye’de sektöründe en büyük, ardından bölgesinde lider ve nihai olarak da global şirket olma yolunda 50 yıldır emin adımlarla yürüyor. Sektöründe birçok ilklere imza atan şirket, kurumiçi girişimcilik projelerine de öncülük ederek, girişimcilik ve inovasyon kavramlarına yeni bir bakış getiriyor.

Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, şirket içinde cesaret, yaratıcılık, girişimcilik değerlerini benimsetmek, bu değerleri günlük akışın içine entegre etmek için çalıştıklarını söylüyor. “En önemlisi çalışma arkadaşlarımızı yaratıcı fikirler üretmeleri ve kendilerini geliştirmeleri için destekliyoruz” diyen Yıldız, sözlerine şöyle devam ediyor: “Böylelikle girişimcilik ve inovasyon kavramlarını, şirketimizin tüm paydaşlarını bir araya getiren, iletişim ve bağlılık kültürünü destekleyen, ortak fikir geliştirme ve hayata geçirme süreçleri olarak yeniden tanımlıyoruz.”

Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, kurumiçi girişimcilik anlamında neler yaptıklarını ve hedeflerini şöyle anlattı:

Kurumiçi girişimciliğe ne zaman başladınız? Bu zamana kadar neler yaptınız?
Çalışanlarımızın inovasyon süreçlerine dahil olabilmeleri ve inovatif önerilerini paylaşabilmeleri amacıyla 2018 yılında ‘Fikir Platformu’nu kurduk. Empati, fikri denklik ve kolektif zeka ilkeleri etrafında oluşturduğumuz bu platformla yenilikçi projelerin uygulamaya geçmesi için sağlam bir temel oluşturduk. İlk süreçte 635 fikir başvurusu yapıldı.

Bunlardan 142 tanesi uygulanabilir fikir havuzuna alındı. Fikir sahiplerine destek olmak ve fikirlerin projeye dönüşüm sürecine eşlik etmek üzere ‘Yalın İş Hızlandırma Programı’nı geliştirdik. Projelerin hayata geçirilmesine yönelik ‘İnovasyon Projeleri için Kuluçka Programı’ başlattık. Yalın İş Hızlandırma Programı’nda yer alan 11 projeden 6’sı üst yönetimden bütçe aldı ve kuluçka projesine dönüştü. Kuluçka dönemi sonucunda üst yönetim, 40 yaş altı çalışanların ürettiği 2 projeyi ticarileştirme ve pazara sunma kararı aldı.

Hayata geçen bir girişim oldu mu? Bu girişimden ve sonuçlarından bahseder misiniz?
Bu program kapsamında hayata geçirdiğimiz projelerden biri, 2016 yılında Adana’nın Aladağ ilçesindeki öğrenci yurdunda yaşanan ve 10’u öğrenci 12 vatandaşımızın ölümüyle sonuçlanan yangın ve benzeri faciaların bir daha yaşanmaması için çalışanlarımızın ‘Biz ne yapabiliriz?’ sorusu doğrultusunda geliştirildi. Projeyle Türkiye’de yerli imkanlarla üretilemeyen ‘Yangına Dayanıklı Ahşap Kapılar için İç Dolgu Paneli Geliştirilmesi’ hedeflendi. Proje kapsamında, yangına dayanıklı kapı üretiminde, normalde ithalatla karşılanan levhalara ikame olan ilk yerli ürün geliştirildi. Ürün, TSE test laboratuvarlarında yapılan tüm testleri başarıyla geçti ve gerekli yangın dayanım sertifikalarını aldı. Geliştirilen ürün, Almanya ve İngiltere menşeili üç şirketten ithal edilen ürün özelliklerinin tamamını daha uygun fiyat ve erişim kolaylığıyla müşterilere sunuyor. Ürüne ilk talep İngiltere’den geldi. Bu proje, ülkemizdeki kurum içi girişimcilik programları arasında B2B’de ve geleneksel bir sektörde, ‘Fikir Platformu’, ‘Yalın İş Hızlandırma Programı’ ve ‘Kuluçka Programı’nın entegre bir şekilde uygulanması yönüyle ve ticari değer üretmeye başlayan ilk proje olma özelliğiyle öne çıkıyor.

Süreç nasıl devam etti?
Beş haftalık ‘Yalın İş Hızlandırma’ programında 37 kapı üreticisiyle yapılan müşteri görüşmeleri, ürün ve iş modeli tasarımı ve testler sonrasında proje, ‘Kuluçka Programı’na taşındı. Kapı üretici ortağımızla birlikte prototip geliştirildi, geri bildirimler ve TSE testleri sonrasında ürünün ticarileştirilmesine karar verildi. Proje, şirketimizin üretim, kalite, iş planlama ve inovasyon, Ar-Ge, satış-pazarlama departmanlarında çalışan altı kişilik ekip tarafından hayata geçirildi. Projeyle Türkiye’de üretilmeyen yeni bir ürün portföyümüze kazandırıldı. Yangına dayanıklı kapı paneli satışına yönelik teknik bir satış kanalı oluşturuldu. Ayrıca, verimliliği düşen bir üretim hattı, 55 bin Euro yatırımla, daha fazla değer üretir hale getirildi. Öte yandan ürün, rakiplerinden en az yüzde 25 daha uygun fiyatlı. Aynı üretim hattında üretilen mevcut ürünlere göre katma değeri ve kârlılığı da daha yüksek. Projenin ilk hedefi, pazarın ihtiyaç duyduğu 30, 60, 90 ve 120 dakika süresince yangına dayanıklı kapı üretiminde kullanılacak ürünleri sunmak.

“YENİ PROJELERE DEVAM EDECEĞİZ”
“SEKTÖRÜMÜZDE İLK”
Sistematik bir şekilde çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirme yaklaşımıyla hayata geçirdiğimiz ‘Fikir Platformu’, fikirden uygulamaya geçme noktasında sektörümüz için bir ilk. Programın döngüsünü yılda iki kez yaparak çalışanlarımızın bu sürece katılımlarını teşvik etmeye devam edeceğiz.

FİKİR ŞAMPİYONLARI Şirketimiz bünyesinde inovasyon ve girişimcilik kültürünün yaygınlaşmasına yönelik farklı uygulamalar da geliştiriyoruz. Bunlardan ilki ‘Fikir Şampiyonları Forumu’. Bu forumda, Fikir Platformu’na 10 ve üzeri fikir girişi yapan çalışanlarımızdan oluşan ekiplerle belli periyodlarla bir araya gelerek inovasyon programlarını kullanıcı gözüyle değerlendiriyoruz. Aldığımız geri bildirimler, inovasyon ikliminin iyileştirilmesine yönelik yeni uygulamaların geliştirilmesine fayda sağlıyor.

İNOVASYON ATÖLYESİ Bir diğer uygulamaysa inovasyon süreçlerine katılan arkadaşlarımızdan oluşan şirket içi mentör yetiştirmeye yönelik kurguladığımız İnovasyon Atölyesi. Oluşturduğumuz inovasyon ve girişimcilik kültürüyle tüm çalışanlarımızla birlikte yeni girişimci projelere imza atacağımıza inanıyorum.

“İLK ÖDÜLLÜ ŞİRKETİZ” Türkiye’nin İnovasyon Liderleri’nin belirlendiği İnovaLİG’de, binin üzerinde şirket arasından ikinci seçilmemiz, doğru yolda olduğumuzun en önemli kanıtlarından biri. Şirketlerin inovasyon vizyonu, stratejileri, bu stratejilerin yaygınlaşması, inovatif projelerin ticarileşmesine göre yapılan üç aşamalı detaylı değerlendirmenin ardından sektörümüzde bu ödüle değer görülen tek şirket olduk. 50’nci yılımıza denk gelen bu ödülün anlamı büyük. Yeni ürün ve süreç geliştirme, verimlilik artırma, etkin kaynak kullanımı ve çevre teknolojileri projeleri yürütmeye devam edeceğiz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.