Önceliğimiz Global Yatırım


Ahmet Tosun

Ahmet Tosun

Poltio.com, güncel haberler, sağlık, moda ve yaşam gibi farklı konularda kullanıcılara “toplumun nabzını” tutma olanağı veren bir platform. Her ay 2 milyon kişi site üzerinden 10 milyondan fazla oy kullanıyor. Şimdiye kadar 1 milyon TL yatırım çeken Poltio.com, geçtiğimiz yıl yurt dışına açılmak için ilk adımı attı. Tek önceliklerinin yurt dışı olduğunu belirten Poltio. com CEO’su Ahmet Tosun, “Global bir yatırım turu planlıyoruz” diyor.

HANDE YAVUZ ÇALIK hyavuz@capital.com.tr

Telekomünikasyon sektöründe 10 yıl çeşitli pozisyonlarda çalışan Ahmet Tosun, 3 yıl önce girişimci olmaya karar verdi. Evini satıp bireysel emekliliğini bozdurarak topladığı 300 bin TL ile de Poltio.com’u hayata geçirdi. Poltio.com, güncel haberler, sağlık, moda ve yaşam gibi farklı konularda kullanıcılara “toplumun nabzını” tutma olanağı veren bir platform. Siteyi ziyaret eden kullanıcılar, hızlı bir şekilde güncel konular ve toplumun düşünceleriyle ilgili fikir sahibi olabiliyor. Ayda 2 milyon kişinin 10 milyonun üstünde oy kullandığı bir platform haline gelen Poltio.com, yurt dışına da açılma konusunda ilk adımını attı. Geçtiğimiz yıl temmuz ayında New York ofisini açtı. “Artık tek önceliğimiz yurt dışında global bir yatırım almak” diyen Tosun, önümüzdeki dönemde de gobal bir yatırım turu planladıklarını söylüyor.

Poltio.com CEO’su Ahmet Tosun ile girişimin hikayesini ve gelecek hedeflerini konuştuk:

Poltio’nun hikayesinden bahseder misiniz?
Poltio, güncel haberler, siyaset, sağlık, moda, spor, müzik, yaşam gibi çok farklı konularda kullanıcılara “Toplumun nabzını” tutma yeteneği veren bir platform kurma hayaliyle ortaya çıktı. Poltio.com’da anket yapma yeteneğini son kullanıcıya vermek ve etkileşim oranı yüksek yeni bir mecra oluşturmak istedik. Telekomünikasyon sektöründe farklı ülke ve pozisyonlarda 10 yılı aşkın tecrübeye sahibim.

Son olarak Timwe’de Rusya ve BDT bölgesinden sorumlu genel müdür olarak görev aldım. Pek çok dijital projenin kurulumunda yer almış ve yeni teknolojileri çok yakından takip eden bir isim olan Güney CanGökoğlu CTO olarak görev yapıyor. Vildan Ay ise yaklaşık 12 yıllık gazetecilik geçmişine sahip bir isim, içerik yönetimine ek olarak ürün yönetimi, yayıncı iş birlikleri gibi pek çok alanı koordine ediyor. Son olarak eBay Türkiye, GittiGidiyor’da 5 yıl boyunca marka müdürü olarak görev yapan, PR ve marka iletişimi konusunda deneyimli olan Banu Kantarcı, pazarlama ve satış tarafından sorumlu. Poltio öncesi, Ipsos Türkiye ve Ipsos Genevre’de direktörlük görevlerini yürüten Özge Akçizmeci, pazar araştırma ve büyük veri konusunda tecrübe sahibi bir isim. Şu anda tam zamanlı çalışan 8 kişiyiz, uzun dönemli stajyerlerle birlikte toplam sayımız da 12.

Hangi gereksinimden yola çıkarak Poltio’yu kurmaya karar verdiniz?
Herkes ilgili olduğu konuyla ilgili belli paylaşımlar yapıyor ama hiçbiri anlık ölçülebilir sonuçlar vermiyor. Şahsen bu tip konulara ve araştırmalara ilgim olduğu için yola çıkışım bu sebepten oldu. Herkesin eşit ve özgür bir ortamda ister soru sorup ister sadece cevap verdiği, ölçülebilir bir sonuç alabildiği bir sosyal platform olan Poltio.com, aynı zamanda tüm içerik yaratıcılarına hiçbir geliştirme yapmadan, her boyuta uyarlanabilir ve her platformda kullanılabilir test anket ve galeri anket gibi etkileşim yaratan içerikler oluşturma ve etkileşim yaratma imkanı sağladı. Poltio. com’u ziyaret eden bir kullanıcı çok hızlı bir şekilde güncel konular ve toplumun düşünceleriyle ilgili fikir sahibi olabiliyor. Herhangi bir ankete oy vererek katılan her kullanıcı anında sonuçları da görebiliyor. Dolayısıyla çok basit bir değer önerimiz var: Fikrini paylaş, fikir sahibi ol.

Sadece güncel konular olmak zorunda da değil. Şimdiye kadar kullanıcılarımız tarafından 150 binin üzerinde anket oluşturuldu. Dolayısıyla aslında her konuda mevcut anketlere katılarak ya da kendi anketinizi oluşturarak toplumun nabzını tutabileceğiniz bir platform. Buna ek olarak Poltio, aynı zamanda bir platform. Pek çok marka ve yayıncı Poltio’nun tüm özelliklerini Poltio.com dışında, kendi mecralarına gömerek ya da sosyal medya aracılığıyla paylaşabiliyor.

Bu bir haber içerisinde altyapımızı kullanarak anket paylaşan bir yayıncı da olabilir, Instagram hikayesi içerisinde takipçileri için bir mini yarışma düzenleyip ödüller veren bir marka da… Bunun etkileşim ve paylaşım oranları, markayla geçirilen süreyi artırma gibi pek çok ölçülebilir pozitif etkisi olmaya ek olarak kullanıcınızı daha iyi tanımamıza yardımcı oluyor.

Ne kadarlık bir başlangıç sermayeniz oldu?
Girişimin ilk yatırımcısı ben oldum. Poltio, toplamda 350 bin TL’lik bir sermayeyle kuruldu. Sonrasında işe inandığım için evimi satarak ve bireysel emekliliğimi bozarak 300 bin TL daha koydum.

İlk üyelerinize ulaşma hikayeniz nedir?
İlk üyelerimize sosyal medyada yaptığımız reklamlarla ulaştık. Lansmandan birkaç gün önce ilk olarak platformu arkadaşlarımızdan oluşturduğumuz yaklaşık 100 kişilik bir grubun kullanımına açtık. Bu süreçte onların paylaşım yapmak ve anketlere katılmaktan aldığı keyfi görmek bizi cesaretlendirdi. Ayrıca bize platform üzerinde düzeltmeler yapma şansı verdi.

Sonrasında sosyal medya iletişimi aracılığıyla ilk iletişimlere başladık. İlk kullanıcılar platformu ziyaret ettiğinde etkileşim oranlarının çok yüksek olduğunu görmek bizi çok sevindirdi. O zaman ofisimiz Karaköy’deydi. Sahilde küçük bir takası olan Mustafa Ağabey ile tanışıyorduk.

Onunla Haliç’e çıkarak kutladığımızı hatırlıyorum. Sonra zaten ilk üyelerimizin açtığı güzel soruları yine sosyal medya aracılığıyla paylaşarak hem organik hem reklamlarla destekledik ve kartopu etkisi yarattık. Şu an her ay 2 milyon kişi 10 milyonun üstünde oy kullanıyor.

Şu ana kadar ne kadarlık bir yatırım aldınız?
Teliasonera Eurasia eski CFO’su Tolga Köktürk ve Karakaya Group’tan melek yatırım aldık. 650 bin TL ben koymuştum. Sonrasında StartersHub’ın liderlik ettiği yeni yatırım turunda MV Holding CEO’su Ebru Dorman, Gedik Yatırım Yönetim Kurulu Üyesi Onur Topaç, Avrupa Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Balcı, Avrupa Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Mert Balcı, Misli.com Genel Müdürü Barış Tekin ve Girişim Türk’ten toplam 1 milyon TL’lik yatırım aldık.

Bu yatırımı nasıl değerlendirdiniz?
Bu yatırımla yurt dışına açıldık. Poltio’nun sadece Türkiye özelinde bir proje değil, Türkiye’den çıkan global bir marka, dünya genelinde kullanılan bir sosyal paylaşım platformu olacağına inanıyoruz. 2017 Mayıs ayında İngilizce siteyi canlıya aldık ve Poltio.com’un Amerika’daki ilk kullanıcıları soru sorup oy kullanmaya başladı. Temmuz 2017’de ise New York ofisimizi açarak orada ufak bir ekip kurmayı başardık. İlk müşterimizle çalışıyoruz. Şu an en büyük hedefimiz yurt dışındaki kullanıcı bazımızı büyütmek. Global bir yatırım turu planlıyoruz.

Peki girişimi taşımak istediğiniz nokta nedir?
Ürünümüzü farklı alanlarda zenginleştirmek istiyoruz. Yeni bir iş kolu olarak pazar araştırması bizim için öncelikli bir alan haline geldi. Bunun yanında büyük veri çok önemli bir konu başlığı. Platformumuz üzerindeki verinin büyümesiyle birlikte bunu yine platformumuz içerisinde anlamlı, aksiyon alınabilir veri setleri haline dönüştürebilmek bizim için bir öncelik alanı olacak.

Son olarak tüm bunları, geliştireceğimiz ara yüzlerle minimum insan müdahalesiyle kullanıcılarımıza SaaS bir modelde sunabilmeyi hedefliyoruz. Yurt dışında 2018, bizim için önemli bir sınav. Türkiye’de güçlü iş ortaklıklarının çok faydasını gördük, yurt dışında da tekrarlamaya çalışıyoruz.

İKİ DÖNÜM NOKTASI
BÜYÜK HEDEF Garanti Partners’a ilk dönemlerinde dahil olduk. Birinci yılını tamamlamış, büyümeye çalışan bir girişimdik. En somut iki destek, ofis alanı ve 10 bin dolarlık ücretsiz hosting paketi oldu. Sonraki dönemde Garanti Partners aracılığı ile pek çok mentor ile tanışmaya ek olarak Garanti Bankası içerisindeki üst düzey pek çok isimle de Poltio üzerine konuşma ve farklı alanlarda fikirlerini alma fırsatı yakaladık.

SİLİKON VADİSİ SEYAHATİ Bir başka önemli dönüm noktası Garanti Partners ile yaptığımız Silikon Vadisi seyahati oldu. Çok dolu bir programdı ve Amerika girişim ekosistemini daha yakından tanımamız açısından çok faydalıydı. Ürünümüzü, Amerika’ya giderek lanse etme kararı bu seyahat sonrası alındı.

NE KADAR YATIRIM ÇEKTİNİZ?
“1 milyon TL’lik yatırım aldık. Bu yatırımla yurt dışına açıldık.”

SİTEDE HER AY KAÇ KİŞİ NE KADAR OY KULLANIYOR?
“Şu an her ay 2 milyon kişi 10 milyonun üstünde oy kullanıyor.”

“RİSK ALARAK BÜYÜMEYE ODAKLANDIK”
Kurulduğumuz yıl Türkiye’de kullanıcı bazında belli bir rakama ulaştığımızda henüz gelir modeli düşünmeden yurt dışına açılmayı planlıyorduk. Fakat Türk girişim ekosistemi Amerika gibi değil… Önce gelir yaratmanız gerekiyor, bu sebeple yurt dışına açılma tarafı bizim düşündüğümüzden daha geç oldu. Biraz gecikmiş olsak da şu an istediğimiz noktadayız. Türkiye tarafında finansman sorununu çözdük, şimdi Amerika açılımımızla tekrar risk alarak büyümeye odaklandık.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.