93 yaşındaki Evyap, 2019 yılında Evyapshop.com’u hayata geçirdi. Kuruluşunun ardından kısa bir sürede 500 bin üyeye yaklaşan platform, toplam aylık trafikte bu süre zarfında 750 bine ulaştı. 3 yıllık Evyap, toplam 113 markasıyla kişisel bakım ve temizlik pazarının güçlü oyuncularından biri.
Faaliyet gösterdiği tüm kategorilerde pazar payıyla liderliği elinde tutan ya da ilk üçte yer alan şirket, iki yıl önce e-ticaret alanına girme kararı aldı. Kasım 2019’da bu konuda bir adım daha atarak kendi online mecrası www.evyapshop.com’u hizmete açtı.
Şu anda ayda 75 bin sipariş çıkabilecek kapasiteye sahip olduklarını da ifade eden Evyap E-Ticaret ve Kozmetik Üretimden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Evyap, “2020’de bunu daha da yukarıya çekmeyi hedefliyoruz. Yakında kendi depolarımızdan 1 milyonuncu ürünü çıkaracağız” diye konuşuyor.
Ömer Evyap ile e-ticarette yaptıkları atılımları ve bu noktadaki hedeflerini konuştuk:
Sizin sektörünüz için e-ticaret nasıl bir kaldıraç, nasıl bir potansiyel taşıyor?
E-ticaret, dünyada ve Türkiye’de son yıllarda kullanımı oldukça artan bir alışveriş kanalıydı, pandemiyle birlikte önemini daha da artırdı. Bu dönem öncesinde bazı şirketler için e-ticaret belki sadece dijital bir yatırım olarak ele alınıyordu, ancak bugün baktığınızda e-ticaret artık ‘olmazsa olmaz’ bir konuma sahip. Dolayısıyla bizim gibi hızlı tüketim ürünleri satan şirketlerin de artık bu kanalları en etkin şekliyle kullandığını ve bu konuda yatırımlarını hızlandırdığını görüyoruz.
Pandemi öncesi rakamlara bakarsak, Türkiye e-ticaret harcamaları, Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı rakamlara göre, 2019’da 136 milyar TL’ye ulaştı. Bu değerin yüzde 85’i yurt içi harcamalardan oluşuyor. Toplam e-ticaret hacminin 2020’de pandeminin de etkisiyle geçen yıl aynı döneme kıyasla yüzde 48 büyüdüğü yine bakanlığımız tarafından açıklandı. Temizlik ve hijyen ürünlerinin satışında artış görüldü, gıda-süpermarket 5 kat, anne-bebek 2 kat büyüdü. Bu rakamların daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. Temizlik ve hijyen ürünleri vazgeçilmezimiz oldu ve olmaya da devam edecek.
Evyap’ın e-ticaret işi ne zaman başladı? E-ticarete girilmeye nasıl karar verildi?
Evyap, 93 yıllık bir şirket. Türkiye’nin en köklü ve en büyük kişisel bakım ve temizlik şirketlerinden biri. Neredeyse Cumhuriyetle yaşıt. Toplamda 13 markamızla kişisel bakım ve temizlik pazarında faaliyet gösteriyoruz, markalarımızın neredeyse tamamı kendi kategorilerinde pazar lideri ya da ilk üçte. Sabundan duş jeline, şampuandan tıraş ürünlerine, cilt bakım kremlerinden kokulu kozmetiğe, bebek bezinden diş macununa kadar birçok kategoriyle 100’ü aşkın ülkede ürünlerimiz satılıyor.
Bu durumda, perakendenin her kanalında olmak ve müşterimize her kanaldan ürünlerimizi ulaştırmak gibi bir sorumluluğumuz oluyor. Bu vizyonla iki yıl önce e-ticaret alanına girme kararı aldık ve ürünlerimizi online satış kanallarına vermeye başladık. Gördüğümüz ilgi karşısında Kasım 2019’da bir adım daha attık ve kendi online mecramız www.evyapshop.com’u hizmete açtık.
Kurulmasının ardından kısa bir sürede 500 bin üyeye yaklaşan Evyapshop.com’un toplam aylık trafiği de bu süre zarfında 750 bine ulaştı. www.evyapshop.com’da tüm ürün kategorilerimizden 500’den fazla ürünü bir arada tüketicilerimize sunuyoruz. Şu anda, ürünlerimizin satılabileceği neredeyse her online platformda varız.
Başta sabun ve kolonya olmak üzere kişisel temizlik ve hijyen ürünlerine talebin arttığı pandemi sürecinde, toplumumuzun ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına tüm satış kanallarımız gibi online satış kanallarımızı da aktif şekilde kullandık ve ürünlerimizi tüketicilerimize ulaştırmak için yoğun bir çaba sarf ettik.
Sizin bu işin başına gelmeniz nasıl oldu?
Biz ailenin 3’üncü kuşağını temsil ediyoruz. Dedem ve babalarımız Türkiye’de sabun üreten ilk şirketlerden birini kurmuş. Sabun, onlar için bir ‘tutku’ymuş. Kazandırdıkları değerler; güven, kalite ve ürünlerimizin uygun fiyatla en fazla tüketiciye ulaştırılabilmesi, bizim de önceliklerimizi oluşturuyor. Bugün bu mirası, günün koşullarına da adapte ederek en doğru şekilde yaşatmaya çalışıyoruz.
Bizden önceki nesiller hep daha iyiyi yapmaya çalışmış, araştırmış, bulmuş… Yenilikçilik zaten bizim kanımızda var. Dijitalleşme de günümüzün gerçeği ve gereği. Tüketicilerimize her kanaldan ürünlerimizi ulaştırmaya çalışma gayemizin bir parçası olarak zaten e-ticaret konusu uzun bir süredir gündemimizdeydi. Ben de ailenin teknolojiye en meraklı üyesiyim, dolayısıyla bu inisiyatifi seve seve üzerime aldım.
Evyapshop’a yönelik orta ve uzun vadeli planlarınız neler?
Evyapshop.com’a yatırımlarımız devam edecek. Tek kanaldan tüm Evyap ürünlerini tüketicilerimizle buluşturmayı sürdüreceğiz. Müşteri memnuniyetini artırıcı uygulamalar ve hızlı teslimat kargo alternatifleriyle aynı gün teslimat uygulamalarını sitemizde hayata geçireceğiz. IOS ve Android uygulamalarımız üzerinde de çalışıyoruz. Ayrıca önümüzdeki dönemlerde güçlü olduğumuz ülkelerde, ülkelerin de dinamiklerine göre karar vererek sitemizi yurt dışı satışa açmak istiyoruz.
Toplamda e-ticaret, orta ve uzun vadede Evyap için nasıl bir büyüklüğe ulaşır? Burada hedefiniz nedir?
Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak ve aynı gün kargo alternatifiyle müşterilerimize hizmet vermek adına e-ticaret operasyon merkezimizi Tuzla’da kurduk. Şu anda ayda 75 bin sipariş çıkabilecek kapasiteye sahibiz, 2020’de bunu daha da yukarıya çekmeyi hedefliyoruz. Düşünün ki 93 yıl boyunca tırlarla satış yapılan bir depodan bugün tek tek ürün paketi çıkarıyoruz.
Bu bizim için de büyük bir dönüşüm. Yakında kendi depolarımızdan 1 milyonuncu ürünü çıkaracağız. Kısa sürede geldiğimiz nokta bizim için heyecan verici. 2020 sonuna kadar altyapı, yazılım ve müşteri deneyimini büyük oranda geliştirmiş olacağız. IOS ve Android mobil uygulamalarımızı da gelecek yıl kullanıcılara sunmayı hedefliyoruz.
“ABONELİK SİSTEMİNİ HAYATA GEÇİRDİK”
YILLIK TRAFİK
Evyapshop’ un oldukça iyi bir performansı var. Kasım 2019’da www.evyapshop.com’u hizmete açtık. Kurulmasının ardından kısa bir sürede 500 binin üzerinde üyeye ulaşan Evyapshop.com’un toplam aylık trafiği de bu süre zarfında 750 bine ulaştı. www.evyapshop.com’da tüm ürün kategorilerimizden 500’den fazla ürünü bir arada tüketicilerimize sunuyoruz. Şu anda, ürünlerimizin satılabileceği neredeyse her online platformda varız.
OTOMATİK KARGO
Kısa bir zaman önce de bir abonelik sistemi hayata geçirdik. Evyapshop.com abonelik sistemi, aslında tüketicilerin işini kolaylaştırmak için kurulu bir sistem. Tüketici tarafından belirlenen ürünlerde aboneliğe dönüştürülen siparişlerin, kullanıcının belirlediği tarihlerde otomatik olarak adreslerine kargolanmasını sağlıyor. Böylece, tüketicilerin düzenli olarak satın aldığı ürünler için her ay tekrar sipariş vermesine gerek kalmıyor.
GENİŞ AİLELER İÇİN KOLAYLIK
Kullanıcı tarafından iptal edilmediği sürece devam eden abonelik sistemiyle abone olunan ürün, belirlenen tarihlerde otomatik olarak kullanıcıya ulaştırılıyor. Hızlı tüketim ürünlerindeki abonelik sistemi, özellikle ABD’de aktif olarak kullanılıyor. Türkiye’deki geniş aile modeli, bu sistemin kullanım opsiyonunu artıracaktır. Özetle, müşterilerimize ihtiyaç duydukları ürünler için alışveriş kolaylığı sağlamayı hedefliyoruz.
0 yorum