Multinet Up, son 5 yılda bir yemek kartı şirketinden ekosistem yöneten bir fintek şirketine dönüştü. Şirket, akıllı projeler ve süreçler gerçekleştirerek ekosistemine dahil olan kurumsal şirketlerin, onların çalışanlarının, üye iş yerlerinin, tedarikçilerinin ve start up’ların kazanmasını sağlıyor. Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, “Ekosistemimizi yaşatmak için kurumiçi girişimlerle veya start up’larla iş birlikleri kurarak, girişimlerle bütünleşmeye ve sektörler arasındaki duvarları kaldırmaya devam edeceğiz” diyor.
Özlem Aydın Ayvacı [email protected]
Bu yıl 20’nci yılını kutlayan Multinet Up, son 5 yılda bir yemek kartı şirketinden ekosistem yöneten bir fintek şirketine dönüştü. Faaliyetlerini kurumlara fayda yönetimi, küçük ölçekli işletmelere tedarik çözümleri ve finansal servisler platformu olarak 3 ana alanda yürütüyor. Şirket, akıllı projeler ve süreçler gerçekleştirerek ekosistemine dahil olan kurumsal şirketlerin, onların çalışanlarının, üye iş yerlerinin, tedarikçilerinin ve start up’ların kazanmasını sağlıyor.
Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, Multinet Up olarak bugüne kadar ekosistemlerini destekleyen ve işini en iyi yapan girişimlere odaklandıklarını söylüyor. “Örneğin yemek kartı sadakat çözümü ihtiyacı için Parantez, şirket giderleri yönetimi için ortak satın alma platformu OSAP, kurumsal seyahat yönetimi için BizyGo, ön ödemeli kartlar için ininal, ödeme servis sağlayıcılığı için iPara ve üst segment restoranlar için sadakat çözümü GastroClub gibi girişimlere yatırımlarımız var” diyor. Multinet Up, kurumiçi girişimcilik anlamında da oldukça aktif. Demirhan Şener, “Sürdürülebilir müşteri değeri yaratacak kurumiçi veya kurum dışı girişimcilik fikirlerine her zaman açığız” diye konuşuyor.
Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, sorularımızı şöyle yanıtladı:
Start up yatırımlarınızın ve iş birliklerinizin ortak noktaları neler?
Fintek evreni içinde tüm alanlarda hizmet gösteren bir ekosisteme sahibiz. Yatırımlarımızın ortak noktası bugüne kadar ortaklarının, yöneticilerinin bizimle birlikte çalışmaya devam etmesi. Onların tutkusu bizim için önemli. O yüzden tutkulu bir takımla karşılaştığımızda, onların fikirlerini taklit etmeye çalışmaktan ziyade o fikri hayata geçiren girişimcilerle iş birliği yaparak çalışıyoruz. Her yıl start up yatırımı yapan, sekiz şirketten oluşan bir grubuz. Nisan ayında Corporate&Start Up Day etkinliğinde “Girişimcilerle En Çok İş Birliği Yapan Şirket” ödülüne layık görüldük. Bir girişimin başarılı olması için birçok faktörün bir araya gelmesi gerekiyor.
Bu iş birliklerini gerçekleştirme nedeniniz, hedefiniz nedir?
Kendimizi ekosistem yöneticisi olarak tanımlıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz iş birliktelikleriyle değişen müşteri ihtiyaçları ve pazar dinamiklerine daha çabuk cevap veren çevik geliştirmeler yaratıyoruz. Kazan-kazan ilişkisini kazan-kazan-kazan ilişkisine çevirerek sadece iki tarafın değil, tüm tarafların kazanmasına özen gösteriyoruz.
Bu iş birlikleri kapsamında neler yapıyorsunuz?
GastroClub’a 2019 yılı başında yatırım yaptık. GastroClub, 5 şehirde, 800’den fazla kafe, restoran ve beach club’larda yüzde 50’ye varan indirim ve ayrıcalıklar sağlayan, Türkiye’de yeme-içme sektörünün en büyük sadakat platformu. GastroClub, Multinet Up’ın 2 milyon kullanıcısına ulaşmanın yanı sıra şirketin kapalı devre ödeme sistemleri altyapısındaki bilgi birikimi ve yetkinliğinden faydalanarak bir fintek girişimi haline gelecek.
Bu yıl Biletbank ve BizyGo iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz akıllı seyahat platformu MultiTravel’ın, diğer seyahat platformlarından ayıran en önemli özelliği, kurumların seyahat prosedürünün platforma tanımlanarak, çalışanlar için onay yapısı ve limitlerin belirlenmesi, limit aşımlarının ve son anda pahalı biletleme yapılmasının önüne geçilerek kurumların tasarruf etmelerini sağlamasıdır. Parantez’le hayata geçirdiğimiz sadakat yönetimi çözümümüz sayesinde Multinet kart sahipleri TatlıPara noktalarında yaptıkları harcamalardan gerçek para değerinde TatlıPara kazanıyor. Bu girişim 5 bin restoranda sadakat çözümü yönetiyor ve Multinet kullanıcılarından 500 bin aktif kullanıcısı var. Beklentimiz Multinet Up girişimcilik kültürünü besleyerek yenilikçi iş modelleri yaratmaya devam etmek.
Kurumiçi girişimcilik anlamında hedefleriniz neler?
Sürdürülebilir müşteri değeri yaratacak kurumiçi veya kurum dışı girişimcilik fikirlerine her zaman açığız. Ekosistemimizi yaşatmak için kurumiçi girişimlerle veya start up’larla iş birlikleri kurarak, girişimlerle bütünleşmeye ve sektörler arasındaki duvarları kaldırmaya devam edeceğiz.
“KURUMİÇİ GİRİŞİME ÖNEM VERİYORUZ”
YENİLİKLER VE İLKLER Start up’larla iş birliği yaptığımız gibi kurumiçi girişime de çok önem veriyoruz. Çalışanlarımızın kendi zamanlarının bir bölümünü gündelik rutinlerinin ötesinde yenilikçi fikirler üretebilmeleri için harcamalarına olanak tanıyoruz. Bu fikirlerini aktarabilecekleri bir iklimi şirket içinde koruyoruz. Bunun sonuçlarını da sürekli hayata geçirdiğimiz yeniliklerde ve ilklerde görmek mümkün.
“ŞİRKET DIŞINDA DA DESTEKLİYORUZ”
Çalıştığımız sektörde teknolojik ve ticari birçok yeniliği bu sayede gerçekleştirdik. Bunun bir adım ötesi de çalışanlarımızın Multinet Up dışındaki fikirlerine de saygılı olmak ve destek olmak. Ona yakın çalışanımızın kurucusu veya yatırımcısı olduğu start up’lar var. Bu start up’ların içinde olmalarını destekliyor, oradan beslendikleri yeniliklerle şirket içindeki çalışmalarında da değer yaratacaklarını düşünüyoruz.
MULTIVALE Kurumiçi girişimciliğe bir başka örneğimiz de MultiVale. MultiVale, Multinet Up’ın şirketlere sunduğu 360 derece gider kontrolü çözümleri çerçevesinde saha ekipleri bulunan ve araç sahibi şirketlerin araç bakım ve yıkama ihtiyaçlarını karşılayacak bir fikir olarak ortaya çıktı. Bugün MultiVale ile Multinet üye iş yeri ağı, araç yıkama ve vale hizmetleri ile çeşitlendirilerek genişletildi. 2018 son çeyreğinde BoB Vale ile stratejik iş ortaklığı kurularak tüm Bob Vale noktalarda Multinet POS altyapısı ile ödeme hayata geçirildi.
0 yorum