Esra Öge: Start up’larla iş birliğini önemsiyoruz

Yapay zeka, IoT, büyük veri gibi yeni teknolojilerin sigorta sektörünü çok hızlı etkileyeceğini düşünen Aksigorta, bu alanlarda faaliyet gösteren girişimcileri yakından takip ediyor. “Start up’ların uzmanlıklarıyla içerideki ihtiyaçların ortak noktalarını belirleyerek bunu bir iş birliğine çevirmeye çalışıyoruz” diyen Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Esra Öge, bu kapsamda başlatılan İTÜ Çekirdek InsurTech Programı’yla sektörde yeni çözümler geliştirilmesine katkı sağladıklarını söylüyor.

NİL DUMANSIZOĞLU ndumansizoglu@capital.com.tr

Sektör bağımsız dijitalleşmeyi iş süreçlerine dahil etmeyen geleneksel yapılar, oyun dışı kalmaya mahkum. Sigorta sektörü de bu anlamda büyük bir dönüşümden geçiyor. Müşteriler, kolay ulaşabildikleri, hızlıca çözüm alabildikleri yeni nesil sigorta şirketlerinden hizmet almayı tercih ediyor. Bu noktada yenilikçi olmayan markalar haliyle rekabet dışı kalıyor. Sigorta sektörünün tedarikçi bakış açısından müşteri bakış açısına evrildiğini söyleyen Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Esra Öge, “Kolay, yalın, anlaşılır ve ihtiyaca uygun ürün ve hizmetler geliştirmemiz gerekiyor” diyor. Bu anlamda yeni teknolojileri yakından takip ettiklerini belirten Öge, yapay zekalı dijital asistan ADA gibi ürünlerinin yanı sıra kurumsal inovasyon platformu PURA’yla farklı bakış açılarıyla yeni öneriler geliştirdiklerini anlatıyor. Start up’larla iş birliğini de açık olduklarını belirten Öge, şöyle devam ediyor:

“Start up’ların problemlere bakış açıları sayesinde öngörmediğimiz iş birlikleri de doğabiliyor. Bizim için start up’larla iş birliğinde en önemli şeylerden biri girişimcinin kurumumuzun ve müşterinin ihtiyacına cevap veren, bir problemini çözen konularda fikir geliştirmesi. Bu kapsamda İTÜ ARI Teknokent ve sektörün önemli oyuncularıyla bir araya gelerek İTÜ Çekirdek InsurTech Programı’nı başlattık.”

Esra Öge’yle Aksigorta’nın dijitalleşme yolunda yaptığı çalışmaları konuştuk:

Aksigorta olarak yenilikçiliğe, yeni teknolojilere bakış açınız nedir?
Yapay zeka, nesnelerin interneti (IoT), büyük veri gibi yeni teknolojiler tüm dünyayı ve markaları etkisi altına almış durumda. Böylesi köklü bir dönüşüm yaşanır ve müşteri deneyimleri de bu değişimlerden oldukça kuvvetli bir şekilde etkilenirken bu büyük rüzgarı arkasına almayan markalar, kısa sürede oyun dışı kalacak. Müşterinin, 7/24 iletişime geçebildikleri chatbot’lar ve sosyal medya, telefon, mobil uygulama, e-mail ve daha pek çok farklı mecrayla ulaşabildiği markalar vazgeçilmez oluyor. Öyle ki 2025 yılında müşteri etkileşimlerinin neredeyse tamamının yapay zekayla destekleneceği öngörülüyor.

Bu anlamda Aksigorta olarak sigorta sektöründe yeni teknolojileri ve dijitalleşmeyi en iyi ve iş süreçlerine en entegre şekilde kullanan bir şirketiz. 2018 yılında sektörde ilk olarak yapay zekalı dijital asistan ADA’yı pek çok iş sürecimize dahil ettik ve güncellemeye devam ediyoruz. Bu anlamda, yüzünü her zaman dijital bir geleceğe dönen bir şirket olduğumuzu söylemek mümkün.

Sizin sektörünüzde yenilikçilik, yeni teknolojiler rekabeti nasıl etkiliyor?
Yeni teknolojilerle birlikte sigorta sektörünü değiştiren birkaç temel unsur var. Bunların ilki değişen müşteri davranışları olarak karşımıza çıkıyor. Artık ihtiyacımız olan her şeye, her kanaldan istediğimiz her an ulaşabiliyoruz. Bu temel unsurlardan biri de elbette teknoloji. Değişen müşteri davranışları ve gelişen teknoloji, yeni iş modellerini de beraberinde getiriyor. Bu yeni iş modellerinin içerisinde her ne kadar dünyada henüz ölçeklenmese de içinde ekosistemlerden tutun paylaşım ekonomisine, kendi kendine abonelik usulü ürünlerden kullanıma dayalı ürünlere kadar pek çok değişikliği beraberinde getiriyor. Dolayısıyla sektör olarak bizim de mevcuttaki iş modellerimizi güncellememiz ve hatta sektörün geleceğini de birlikte şekillendirmemiz gerekiyor. Bunlar da önümüzdeki süreçte, sektörde ayrıştırıcı rekabet unsuru olarak karşımıza çıkacak.

Siz bu noktada neler yapıyorsunuz?
Aksigorta olarak Türkiye’de ve faaliyet gösterdiğimiz sektörümüzde bir ilke imza atarak yapay zekâ ve robotik süreçler departmanını kurduk. Yine bu doğrultuda dijital dönüşümün ilk adımını yapay zekayla attık. Dijital asistan olan “ADA”yı hayata geçirerek sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik. Yeni teknolojileri gerek satış sistemlerimiz gerekse de hizmet süreçlerimizi iyileştirmek için kullanmaya devam ediyoruz. Müşterilerimizi anlamaya yatırım yapıyoruz. Satış öncesinden hasar ve diğer hizmetlere kadar tüm ürünlerde müşteriye sunduğumuz deneyimlerin haritasını çıkardık. Acı ve değer noktalarını tespit ederek tasarıma dayalı değer önerileri oluşturduk. Tasarım odaklı inovasyon metodolojisini şirket içerisinde yaygınlaştırmak için onlarca çalışanımızı eğitmeye devam ediyoruz.

Analitik yetkinliklerimizi geliştirmek için verimizi tanımaya, yönetim modelimizi oluşturmaya ve değer zincirinde katma değer yaratabilecek alanlarda use case’ler üzerinde çalışıyoruz.

Start up girişimleriyle iş birlikleri kuruyor musunuz?
Yapay zeka, IoT, büyük veri gibi yeni teknolojilerin sigorta sektörünü çok hızlı etkileyeceğini görüyoruz. Bu yüzden bu teknolojileri Aksigorta olarak en hızlı şekilde iş modellerimize entegre etmemiz gerektiğinin de farkındayız. Bu alanlarda faaliyet gösteren girişimcilerle düzenli olarak görüşüp olası iş birliği fırsatlarını değerlendiriyoruz. Start up’ların uzmanlıklarıyla içerideki ihtiyaçların ortak noktalarını belirleyerek bunu bir iş birliğine çevirmeye çalışıyoruz.

Bazı durumlarda da start up’ların problemlere bakış açıları sayesinde öngörmediğimiz iş birlikleri de doğabiliyor. Bundan dolayı olabildiğince çok sayıda start up’la tanışmaya çalışıyoruz. Konusu sigortayı ilgilendirsin ya da ilgilendirmesin ürün veya servislerini kullanıma sunmuş olan tüm start up’ları dinlemeyi ve onlarla iletişimde kalmayı önemsiyoruz.

İş modellerimizi güncellememiz ve hatta sektörün geleceğini de birlikte şekillendirmemiz gerekiyor.

“SEKTÖRÜN GELİŞMESİNİ HEDEFLİYORUZ”
INSURTECH ÇÖZÜMLERİ
Bizim için start up’larla iş birliğinde en önemli şeylerden biri girişimcinin kurumumuzun ve müşterinin ihtiyacına cevap veren, bir problemini çözen konularda fikir geliştirmesi. Bu tarz iş birliklerinde en başarılı sonuçları almak için acı noktalara iyi bir çözüm üretmek gerekiyor. Bu kapsamda İTÜ ARI Teknokent ve sektörün önemli oyuncuları ile bir araya gelerek İTÜ Çekirdek InsurTech Programı’nı başlattık. Yapacağımız bu çağrıyla ihtiyaçlara dair farkındalık yaratılması, yeni insurtech çözümlerinin oluşması, bu çözümlerin iş modeline dönüşmesi, yeni iş birlikleriyle sektörün gelişmesini hedefliyoruz.

İNOVASYON PLATFORMU İnovasyon yaklaşımı ve metodolojisiyle hareket eden bir şirket olarak bu metodolojiyi hayata geçirmek amacıyla kurumsal inovasyon platformu PURA’yı kurduk. İnovatif düşünce metodolojisini içeren eğitimler alan PURA ekibi; acenteler, müşteriler ve sigorta müşterisi olmayanlarla görüşerek buradaki temel ihtiyaçları tanımlıyor. Farklı departmanlardan 100’e yakın çalışanımızın görev aldığı bu platformda, farklı bakış açılarıyla yeni değer önerileri geliştiriliyor.

1 Comment

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.