Hızlı Start Up


“5 MİLYON HANEYE ULAŞTIK”

TV alanında uluslararası bir marka hedefi olan TVekstra, Türkiye’de 17,2 milyon hanenin 5 milyonuna ulaşmayı başardı. Kurucu ortak ve genel müdür Merve Eraslanoğlu, “2020 sonuna kadar 4 ülkede daha faaliyete başlayacağız” diyor.

BUBA’dan yatırım alan TVekstra, “Adreslenebilir TV” alanında izleyicilerin dijital ayak izlerini programatik olarak analiz eden bir girişim. Reklamın doğru kişiye, doğru zamanda ve TV üzerinden ulaşmasını sağlayan bir reklam modeline sahip.

Kurucuları arasında Yemeksepeti, Doubleclick’in kurucu ortaklarından, seri girişimci ve BUBA Başkanı Timuçin Bilgör ile Türkiye’nin en büyük özel sermaye fonlarından İstanbul Portföy’ün ortağı Alparslan Ensari bulunuyor.

Girişimin diğer iki kurucusu Murat Atay pazarlama, Merve Eraslanoğlu ise reklam alanında deneyimli. TVekstra’nın aynı zamanda genel müdürü olan Eraslanoğlu, kişiselleştirilmiş reklam alanındaki girişimlerini şöyle anlatıyor:

ÖLÇÜLEBİLİR YAPTI

“Artık reklamverenler, ulusal televizyonların akıllı yayınlarını kullanarak hedefli, interaktif ve anlık ölçüm yapabilecekleri yepyeni bir reklam modeli uyguluyor. Bu sayede televizyon mecrası ‘adreslenebilir’ hale geldi ve adı da ‘adreslenebilir TV’ (Addressable TV) oldu.

Bu alandaki iş fikrimizi 2017’de geliştirdik ve 2018’de aktif bir şekilde çalışmalarımıza başladık. TVekstra olarak TV mecrasını ölçülebilir hale getirmek, TV’yi CPM metriğiyle planlayabilmemizi sağladı. Bu yeteneğimizle interaktif bir alan yaratma ve reklamla haneyi interaksiyona geçirerek hızlıca kabul gördük. İlk can suyu yatırımından sonra tüm sermayeyi özsermayemizle çözdük.

EN BÜYÜK OYUNCU

Kuruluş amacımız, tüketicilerin lineer TV izleme deneyimini zenginleştirmek, reklamverenleri yeni nesil TV mecrasıyla tanıştırmak ve global olarak teknoloji sunmaktı. Reklamverenlere il ve ilçe bazında hedefleme yaparken aynı zamanda demografi, ilgi alanı gibi hedefleme yetenekleri getirdik.

3 yılda Türkiye’de 17,2 milyon hanenin 5 milyonuna ulaşmayı başardık. Şu an Türkiye’de yüzde 80 pazar payıyla sektördeki en büyük oyuncu konumundayız.

5,5 milyon haneye eriştiğimiz için TVekstra artık bir erişim mecrası haline dönüştü. Bu nedenle büyük markaların sıklıkla kullandığı bir alan haline geliyor.

KORONAYLA BÜYÜDÜ

Korona sürecinde TV mecrası olarak insanların evde oturduğu ve eve kapandığı bu zamanlarda, kampanya ve bütçelerimizde önemli oranda büyüme yaşadık. Yine bu dönemde yeni bir TV kullanım modeli olduğumuz için markalarımız daha hedefli işler yapabildi. Korona virüs sürecini İK ve iş sonuçlarımızla büyüyerek geçirdiğimiz için çok mutluyuz. Şimdi Türkiye’deki tecrübelerimizi globale taşıyoruz.

Digitiwise markasıyla tüm dünyaya adreslenebilir TV teknolojilileri götüreceğiz. Global teknoloji satışına Avrupa merkezli başlayarak iş modelimizi büyütmek istiyoruz. Uçtan uca çözümlerimizle bu yıl sonuna kadar 4 ülkede daha faaliyete başlayacağız. Hedefimiz TV alanında uluslararası bir marka olmak.”

Şirket: Online İşler Marka: TVekstra
Girişimciler: Timuçin Bilgör, Alpaslan Ensari, Merve Eraslanoğlu, Murat Atay
Kuruluş: 2017
Sektör: Adreslenebilir TV
Faaliyet alanı: Kişiselleştirilmiş reklam
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Yok

“LİDERLİĞİ HEDEFLİYORUZ”

Melek yatırımcılardan iki kez yatırım alan Viravira.co, yeni yatırım turuna hazırlanıyor. Önce bölgesel sonra global oyuncu olmayı planladıklarını söyleyen kurucu ortak ve CEO Baran Yıldırım, “Pazar liderliğini hedefliyoruz” diyor.
Türkiye’nin ilk online tekne kiralama platformu Viravira.co, pazaryeri modeliyle çalışan bir platform.

Tekne sahipleriyle kiracıları bir araya getiriyor. Siteye giren kullanıcılar diledikleri tekne tipini ve tarih aralığını belirleyerek 41 ülkedeki toplam 11 bin tekne arasından kendilerine en uygun olanı seçerek tatillerini planlayabiliyor. Bugüne kadar 9 kişiden oluşan melek yatırım grubundan iki kez yatırım alan girişimin kurucu ortağı ve CEO’su Baran Yıldırım, amaçlarının tekne kiralama deneyimini şeffaflaştırmak, kolaylaştırmak ve daha güvenli hale getirmek olduğunu belirtiyor. Yıldırım, girişimlerini ve hedeflerini şöyle paylaşıyor:

FİKİR NASIL ÇIKTI?

“Lisans eğitimimi ODTÜ istatistik Bölümü, yüksek lisansımı ise Londra Ekonomi Okulu’nda matematiksel finans alanında tamamladım. Kendi işimi kurmadan yatırım bankaları ve yönetim danışmanlığı şirketlerinde çalıştım. 7 farklı şirketin yönetim kurulu üyesi olarak görev yaptım. Ortağım Emre ise İTÜ Maden Mühendisliği Bölümü mezunu. İspanya’da işletme, Fransa’da finans eğitimi aldı.

Sonrasında yatırım bankaları ve holdinglerde kurumsal finansman alanında çalıştı. iş fikrimiz pazaryeri modeline odaklanmamızla çıktı. Bu alanda Türkiye’de yat turizminde yapılmış bir çalışma olmadığını fark ettik ve o dönem Avrupa’da alanımızda yeni kurulan oyuncuları inceledikten sonra bu alana giriş yaptık.

12 BİN TEKNE

Kurulduktan kısa süre sonra tekne sayısı, ciro, trafik ve görünürlük anlamında sektörün lider oyuncusu haline geldik. Sistemimizdeki kayıtlı tekne sayısı 12 bine yükseldi. Bunun yaklaşık 1.000’den fazlası Türkiye’de geri kalanı ise 41 farklı ülkede bulunuyor.

Coğrafi anlamda yat turizminin yapılabildiği her bölgede varız. Ortalama sepet büyüklüğümüz 40 bin TL. Melek yatırımcılardan 2019’da yatırım aldık. 2020’de bir devam turu daha yaptık. Amacımız 2021’de kurumsal yatırımcılar ve belki Baran Yıldırım, Emre Küçüközkan yüksek montanlı yatırım yapan melek yatırımcılarla yeni bir tur yapmak. Sonrasında Viravira.co versiyon 2’nin temellerini atacağız.

YENİ PROJELER

Bu yıl yüzde 60, 2021’de yüzde 300’ün üzerinde büyüme hedefliyoruz. Şu an mavi tur konseptinde sadece gece konaklamalı olarak hizmet veriyoruz, ancak yeni platformumuzda gün içerisinde kiralanan tekneler de olacak. Gelecek 5 yılda deniz üzerinde hareket eden her türlü aracın kiralanmasına aracılık etmek istiyoruz. 2022 ve sonrası için cruise turlarını sistemimize eklemek bir diğer hedefimiz.

Uzun vadede önce bölgesel sonra global bir oyuncu olmak en büyük hedefimiz. Dünyada online tekne kiralama pazarında lider oyuncu olmamamız için bir neden yok. Bu alanda Türkiye’den çıkan bir oyuncu olarak yurt dışında söz sahibi olmak istiyoruz.”

Şirket adı: Viravira.co Marka: Viravira.co

Girişimciler: Baran Yıldırım, Emre Küçüközkan

Kuruluş tarihi: 2016

Sektörü: Turizm

Faaliyet alanı: Yat turizmi

Melek yatırımcı: Var

Sermaye ihtiyacı: Var

 

LÜKS ALGISINI DEĞİŞTİRECEĞİZ

Tezgahdukkani.com CEO’su Sibel Keleş Ayçicek, “Hedefimiz tüketicilere mermer, granit ve kuartz gibi lüks görünen malzemelerin aslında daha kolay ulaşılabilir olduğunu göstermek” diyor ve ekliyor: “Zincir mağazalar kurmayı planlıyoruz.”

Tezgahdukkani. com, bankacılık ve turizm sektörlerinde uzun yıllar çalışan eşlerin kurduğu bir start up.

Mermer, granit ve kuartz gibi malzemelerden zemin döşemesi, asansör, duvar kaplamaları, mutfak ve banyo tezgahları, masa, sehpa ve sunum taşları üretip online kanaldan satışını yapıyor.

Kuruculardan Sibel Keleş Ayçiçek, California Üniversitesi mezunu deneyimli bir bankacı. Turizmci eşiyle baba mesleği mermerciliğe farklı bir bakış açısı getirmeyi istedikleri için e-ticarete yöneldiklerini belirten Ayçiçek, tezgahdukkani.com markasıyla zincir mağazalar açmayı hedeflediklerini söylüyor. ilk mağazalarını İstanbul’da açmaya hazırlanan çift, girişimlerini şöyle anlatıyor:

FARKLI DENEYİM

“Bankacılık ve dış ticaret üzerine uzun süre çalıştım. Eşim Mustafa Ayçiçek ise turizm sektörü kökenli. ikimiz de bilgi birikimi ve tecrübelerimizi değerlendirip yeni bir bakış acısıyla harmanlayıp baba mesleği olan mermer madenciliğine geçmeye karar verdik.

Çıkış noktamız klasik inşaat mermerciliğindeki basamak, zemin döşeme ve standart mutfak tezgahı gibi uygulamaların dışına çıkıp sektörde oluşan yeni ihtiyaçlara cevap vermek ve e-ticarete yönelmekti. Bu nedenle işe kişiye özel, popüler ve inovatif ürünler sunarak başladık.

Hedefimiz tüketicilere mermer, granit ve kuartz gibi lüks görünen malzemelerin aslında daha kolay ulaşılabilir olduğunu gösterebilmek. Bu nedenle tezgahdukkani.com adıyla sadece tezgah masa ve sehpa gibi ürünleri üretip sunabileceğimiz bir marka oluşturduk.

BÜTÇEYE UYGUN

Finansman ihtiyacımızı şimdiye kadar yapmış olduğumuz birikimlerle destekledik. Gelişmemizdeki en önemli nokta kişiye özel çalışmalarımız oldu. Müşterilerin bütçelerine göre onları yönlendirmemiz, fiyat performans ürünleri sunmamız büyümemizi sağladı.

Pandemiyle birlikte konut tadilatlarında büyük artış yaşandı. insanlar evlerini güzelleştirmek istiyor. Bu yıl artan taleple satışlarda yüzde 60 büyüme yaşadık. Aynı zamanda ihracatımızı da artırmak istiyoruz. Sırbistan ve Bosna Hersek’e ihracat yapıyoruz. ileride Amerika pazarına açılıp ihracatımızı yüzde 40 seviyesine taşımak istiyoruz.

“ÜRÜN SAYISINI ARTIRDIK”

Müşteri memnuniyetini en başta tuttuk. Bu yaklaşım bize başka müşteriler getirdi. Ürün yelpazesinde çeşitliliğimizi artırdık. Hedeflerimizin daha çok başındayız. Kuruluşumuzdan sonraki yapmış olduğumuz ilk çalışmalar geleceğe yönelik olumlu sinyaller veriyor. Fiyat performans politikası izleyip zincir mağazalarla yayılmak ve büyümek istiyoruz.

Yüksek kâr marjlarından feragat edip sürekli ve uygun fiyatlı ürünler sunmak en büyük hedefimiz. Gelecek 5 yılda tezgah yaptırmak isteyen kişilerin aklına tezgahdukkani.com olarak girmeyi hedefliyoruz. En önemli hedeflerimizden biri insanlara doğal taşın zenginliğini ve hijyenik oluşunu gösterebilmek.”

Şirket&Marka:Tezgahdukkani.com
Girişimciler: Sibel Keleş Ayçiçek, Mustafa Ayçiçek
Kuruluş tarihi: Şubat 2019
Sektörü: Mermer madencilik, inşaat
Faaliyet alanı: Mermer, granit, kuartz
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Yok

“DÜNYANIN EN HIZLISI OLDUK”

Nadir hastalıkların tanı sürecini hızlandırıp daha çok hastaya tanı konulabilmesini sağladıklarını söyleyen Bahadır Onay, “Biyoinformatik alanlarda yaptığımız inovasyonlarla dünyanın en hızlı genetik tanı şirketi olduk” diyor.

Gene2info, kişinin DNA bilgisini alıp dijital veriye çevirerek analiz ediyor. Amacı hastalıklarda tanı doğruluğunu ve hızını artırarak tedaviye bir an önce başlanmasını sağlamak. Bu sayede hasta ve yakınlarının hayat konforunu artırmayı hedefliyor. Girişimin kurucu ortağı ve CEO’su Bahadır Onay, genetik tanıyla dünyada ortalama yüzde 3-5 olan tanı koyma oranını kullandıkları yöntemle yüzde 20’lere kadar çıkardıklarını belirtiyor.

Uyguladıkları teknoloji ve iş modeliyle Türkiye’de ilk olduklarını söyleyen Onay, “Tıpta birçok hastalığın tanısında enzim ve biyokimyasal testler kullanılıyor. Halbuki genetik tanı daha objektif ve kesin tanı imkanı sunuyor” diyor. Onay, girişimlerini ve hedeflerini şöyle anlatıyor:

3’ÜNCÜ GİRİŞİM“ilk 2005’te ortağım Cüneyt Öksüz ile yazılım sektöründe İdea Teknoloji Çözümleri’ni kurdum. Bu girişim bugün 100’e yakın doktor ve mühendisten oluşan Ar-Ge ekibiyle biyoinformatik, makine öğrenmesi, yapay zeka ve veri teknolojisi alanında pek çok proje yürütüyor.

Bu konularda 5 patentimiz var. 5 yıl önce ise genetik alanında uzman olan kardeşim Prof. Dr. Hüseyin Onay ile NGS tabanlı moleküler genetik tanı kitleri üretimi yapan Ar-Ge şirketi Multigen’i kurduk. Bu şirket de bugün Türkiye’de en fazla genetik tanı kiti geliştiren kuruluş oldu. 3 yıl önce idea Teknoloji Çözümleri’nin yazılım, Multigen’in ise genetik alanındaki uzmanlığını birleştirerek yenilikçi biyoinformatik çözümler sunmak hedefiyle Gene2info’yu kurduk.

BÜYÜK VERİ

Genetik tanıda gerçek anlamda büyük veriden bahsediyoruz. Tek bir kişiden 40 GB veri geliyor. Genetik biliminin sunduğu yeni teknolojilerle kişinin DNA bilgisini alıp dijital veriye çevirerek analiz ediyoruz.

Kitlerin geliştirilmesinden yapay zeka destekli yazılıma kadar her şeyi şirket içinde kendimiz üretiyoruz. Bu, bize esneklik ve hız sağlıyor. Kendi sektörümüzde dünyanın en hızlısıyız, 1 saat içinde genin tamamını analiz
edebiliyoruz.

Geçmişten gelen alışkanlıklarımız yok. Bu da daha inovatif düşünebilmemizi sağlıyor. ‘Disruptive innovation’ denen yıkıcı inovasyon geliştirmede yüksek potansiyele sahibiz. Dezavantajımız ise biyoinformatik alanındaki yetişmiş insan kaynağının sınırlı olması.

BAŞARI HİKAYESİ

Hızla büyüyen biyoinformatik pazarına yakın olabilmek için faaliyetlerimizi ABD Boston merkezli sürdürüyoruz. Ar-Ge ve yazılım ekiplerimiz Türkiye’de. Bugüne kadar global şirketlerin Türkiye ekipleriyle çözüm geliştirerek başarı hikayeleri yarattık.18 ay gibi kısa bir sürede Türkiye ve bölge ülkelerde genetik ve biyoinformatik çözümleri kullanılan bir şirket haline geldik.

Müşterilerimiz arasında nadir hastalıklar konusunda çalışan pek çok kurum yer alıyor. 2020’yi 23 nadir hastalık ve 1.000 civarında genetik testle tamamlıyoruz. 2021 için hedefimiz 35 nadir hastalık için 15 bin genetik test gerçekleştirmek. Nadir hastalıkların tanı sürecini hızlandırıp daha çok hastaya tanı konulabilmesini sağlamaya odaklanıyoruz.”

“KULLANICI SAYISI ARTIYOR”

6 ayda 35 bin üyeye ulaşan Musixen, hızla kullanıcı ve müzisyen sayısını artırıyor. Platformdaki sanatçıların kendilerine gönderilen alkış ve isteklerden kazanç sağladığını belirten Çağrı Bozay, “Global içerik platformu olmak istiyoruz” diyor.

Musixen, müzisyen ve performans sanatçılarının hem kendilerini gösterebilecekleri hem gelir elde edebilecekleri bir platform. Dijital olduğu için izleyiciyle interaktif bir ortam oluşturuyor. Kullanıcılar ise evlerinden sevdikleri sanatçıları izleyebiliyor, hatta istekte bulunabiliyor.

Platformdaki sanatçıların kendilerine gönderilen alkış ve isteklerden kazanç sağladığını belirten Musixen Kurucusu Çağrı Bozay, müzisyenler için bir diğer gelir kaynağının biletleme olduğunu söylüyor. “Müzisyenler dilerlerse performansları için bilet kesebiliyor” diyen Bozay, profesyonel iş hayatını bırakıp dijital müzik alanına yönelmesini ve mayıs ayında hayata geçirdiği girişimini şöyle anlatıyor:

GELECEK DİJİTALDE

“Başkent Üniversitesi işletme Bölümü’nden mezun oldum. Kariyerimde çoğunlukla satış ve müşteri hizmetleri pozisyonlarında çalıştım. DHL Express’te grup satış müdürü, Monster Worldwide’da Güney Avrupa gelişmekte olan pazarlardan sorumlu satış direktörü ve Avansas.com’da satış direktörü olarak görev yaptım. Hürriyet Emlak’ta ise yönetim kurulu üyesi olarak çalıştım. Sonrasında da girişimcilik yolunda adımlarımı atmaya başladım.

Farklı sektörlerde yer alsam da hep teknoloji ve dijitalle iç içeydim. Geleceğin de burada olduğunu gördüm ve dijital alanında bir şeyler yapmak istediğimi anladım. Sonrasında yenilikçi bir proje olan Musixen’i hayata geçirmek için çalışmalara başladım.

ÜCRETSİZ PLATFORM

Musixen, 6 aylık yazılım geliştirme süreci sonrası geçtiğimiz mayısta hayata geçti. Şu ana kadar 700 sanatçı başvurusu aldık ve günde 5 ila 10 arası başvuru almaya devam ediyoruz. Kayıtlı 405 sanatçımız bulunuyor. Evrencan Gündüz, Fikret Dedeoğlu, Hülya Polat, Ali Baran, Gizem Dinç, Tayfa Band, Selim Tarım gibi birçok ünlü isim de farklı kategorilerde sahne alıp hayranlarıyla buluşuyor.

Kullanıcı sayımız 35 bin ve gün geçtikçe artıyor. Kullanıcılar uygulamayı App Store veya Google Play üzerinden ücretsiz olarak indirebiliyor.

Canlı performansları izleyenler, sanatçılara destek olmak isterse elmas paketlerimizden satın alabiliyor ve bu elmasları sanatçıya istek göndermek veya sanatçıları alkışlamak için kullanabiliyor. Ancak bu paketlerden alma zorunluluğu yok.

GLOBAL PAZARI HEDEFLİYOR

Saat 21.00’de uygulamamızı açtığınızda farklı türden sanatçıları izleyebilirsiniz. Herhangi bir tür ve sanatçı sınırlamamız bulunmuyor. Uygulamada yer vermemiz için tek dikkat ettiğimiz kriter, kaliteli içerik üreten ve etkileşimi yüksek sanatçılar olması.

Sanatçılar açısından baktığımızda gelir sağlayabilecekleri bir platform olarak öne çıkıyoruz. Musixen uygulaması içinde hayata geçirmeyi planladığımız daha pek çok özellik var. Bunlar üzerinde çalışıyoruz. Hedefimiz Türkiye’nin adını YouTube, Instagram, Spotify, Facebook gibi global devlerin arasına sokmak, kaliteli dijital canlı müzik performansları ve canlı sahne sanatlarının yer aldığı global bir içerik platformu olmak ve global pazarda yer almak.”

Şirket adı & Marka: Musixen
Girişimci: Çağrı Bozay
Kuruluş tarihi: 2020
Sektörü: Eğlence&müzik
Faaliyet alanı: Dijital müzik platformu
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.