Hızlı start up


“10 MİLYON ADAYA ULAŞACAĞIZ”

4 yılda 2,5 milyon aday ve 100 bin şirkete ulaşmayı başaran 24 Saatte İş, hızlı büyüyor. Kurucu ortak Gizem Yasa, 2023 sonuna kadar 10 milyon aday ve 300 bin şirkete ulaşacaklarını söylüyor.

Ayçe Tarcan Aksakal
[email protected]

24 Saatte Iş, iş arayanların başvurularına 24 saatte cevap almalarını garanti eden bir mobil uygulama. Iş arama sürecini adaylar için pratik ve keyifli hale getiriyor ve belirsiz süreçleri ortadan kaldırıyor. Adaylar, CV oluşturmadan 1 dakikada doldurabilecekleri profille en yakın ve en uygun işlere başvurabilirken işverenler ise çalışan adaylarının başvurularını hemen değerlendirip görüşmelere başlayabiliyor.

Yatırımcıları arasında Trivago Founder’ın eski CEO’su Rolf Schrömgens, 212 Yönetici Direktörü Ali Karabey ve SMG Müzik Kurucusu Gül Gürer Alimgil’in olduğu mobil uygulamanın kurucu ortağı Gizem Yasa, ortağı Mert Yıldız’la kurdukları girişimi şöyle anlatıyor:

SERİ GİRİŞİMCİ

“24 Saatte Iş’ten önce başka girişimlerim oldu. ilk girişimimi 2006’da New York’ta tasarım üzerine bir şirket kurarak gerçekleştirdim. Coracor markasının ürünlerinin Amerika’da Illinois’ten California’ya kadar pek çok eyalette farklı noktalarda satılmasını sağladım. 2011 yılında ise Türkiye’ye dönerek Butigo markasının kurucu ekibinde yer aldım ve ayakkabı dikeyinde Türkiye’deki ilk e-ticaret sitelerinden birini yarattım.

2015 yılında Butigo markasının Ziylan Grup’a satışını gerçekleştirdik. Sonrasında Çiçeksepeti ve Modanisa gibi e-ticaret sitelerine danışmanlık yaptım. 2017 yılında çalışan adaylarıyla işverenleri bir araya getiren, adaylara 24 saat içinde cevap garantisi veren 24 Saatte Iş’i kurdum. Halen ortağım Mert Yıldız’la aktif olarak şirketin yönetiminde yer alıyorum.

13 MELEK YATIRIMCI

Konvansiyonel sektörlerin dönüşme hikayesi bizi çok heyecanlandırıyor. Buralarda çok büyük fırsatlar olduğuna inanıyoruz. Işe alım süreçleri de eskide kalmış yöntemlerle ilerliyordu. Buradaki fırsatı değerlendirerek mobil uygulamamızı hayata geçirdik. Bugüne kadar 220 bin kez platformumuz üzerinden iş bulundu. Bu süreçte melek yatırımcılardan da destek aldık.

24 Saatte Iş’in toplam yatırım miktarı 1,25 milyon Euro’ya ulaştı. Şirket içinde 13 melek yatırımcı var. istihdam piyasasının en çok zorlandığı pandemi dönemi dahil büyümeye devam edebilmemizin en önemli nedeni, hem ekip hem yatırımcı tarafında hep inancın ve motivasyonun yüksek kalması oldu.

HIZLI BÜYÜME

4 yılda 2,5 milyondan fazla aday ve 100 bin şirketi bünyemize kattık. Hızlı büyümeye devam ediyoruz. Bizim için en büyük başarı değersizleştirilmiş bir süreci değerli kılmak oldu. “Biz size döneriz” cümlesini “24 saat içinde geri dönüş garantisi” ile değiştirdik ve adaylar için aylarca süren belirsiz süreçleri yok ettik.

Bu yıl farklı bir coğrafyada faaliyet gösterme planımız var. 2022’de açılacağımız ülke sayısını artırmayı hedefliyoruz. Yurt içindeki büyüme hedefimiz 2023’e kadar 10 milyon aday ve 300 bin şirkete ulaşmak. Önümüzdeki dönemde yapay zeka ve makine öğrenmesi kullanarak adayların ve şirketlerin buluşmasını hızlandırmayı planlıyoruz.”

Marka&Şirket: 24 Saatte İş
Girişimciler: Mert Yıldız ve Gizem Yasa
Kuruluş: 2017
Sektör: İK
Faaliyet alanı: HR Tech
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

“MENTAL SAĞLIKTA LİDER OLACAĞIZ”

Türkiye’de online psikolojik destek platformları arasında yatırım almayı başaran ilk girişim olan Evimdeki Psikolog’un kurucusu Aynur İlhan, “Gelecek 5 yıldaki hedefimiz, Türkiye’de büyüyen mental sağlık pazarının lideri olmak” diyor. Evimdeki Psikolog, psikolojik destek almak isteyenlerle psikologları sesli, görüntülü ya da mesajlaşma yöntemiyle bir araya getiren online psikolojik destek platformu.

Mental sağlık ve sağlık teknolojileri kapsamında faaliyet gösteren girişimin kurucusu psikolog Aynur Ilhan tarafından 3 yıl önce kurulan girişimin yatırımcıları arasında Keiretsu Forum Yatırımcı Grubu’ndan İbrahim Özer ve Emrullah Eruslu bulunuyor.

Türkiye’de online psikolojik destek platformları arasında yatırım almayı başaran ilk girişim olan Evimdeki Psikolog’un kurucusu Ilhan, start up’ının kuruluş hikayesini ve 5 yıllık hedefini şöyle anlatıyor:

KURUMSAL HAYATI BIRAKTI

“Psikolog olarak çalışırken yeterli mesleki doyuma ulaşamadığımı ve mesleğim dışında kalan görevleri yapmakta zorlandığımı fark ettim. Bunun sonucunda kurumsal alanda çalışmak istemediğime karar verdim. Yaklaşık 6 ay mesleğimi bıraktığım ve profesyonel fotoğrafçı olarak hayatıma devam ettiğim bir dönem yaşadım.

Ancak bunun da yapmak istediğim meslek olmadığını fark etmem uzun sürmedi. 2016’da basit bir web sitesi tasarlayarak kendi danışanlarıma ulaşmak için ilk girişimimi başlattım.

Kısa sürede ulaştığım danışan sayısını tek başıma karşılayamayacak noktaya geldiğimde bunu daha fazla meslektaşımla yapmaya karar verdim ve hızlıca bana destek olabilecek arkadaşlarıma ulaştım. Dışarıdan hizmet satın alarak projeyi 2018 Haziran ayında dijital bir ürüne çevirerek yayına aldım.

İLK YATIRIMI ALDI

Mart 2020’de Türkiye’de pandeminin ilan edilmesiyle pandemiden önce kurulmuş olmanın avantajını yaşadık. Hızlandırdığımız pazarlama çalışmalarımız sayesinde hızlı bir büyüme dönemi yaşadık. Pandemide yakaladığımız ivmelenmeyle çeşitli yatırım teklifleri aldık. ilk yatırımımızı Temmuz 2020’de almaya karar verdik.

Böylece Türkiye’de yer alan online psikolojik destek platformları arasında yatırım alan ilk girişim olduk. Girişimci olarak ilk hedefim yatırım almaktı, bunu gerçekleştirdim.

İkinci hedefim, aylık 500 bin TL’yi aşan işlem hacmine ulaşmaktı, bunu da yakın zamanda aştık. Şimdi sırada yeni web ve uygulamamızı geliştirerek herkesin hayatına eşlik eden online psikolojik destek platformuna dönüşmek bulunuyor.

3 MİLYONU GEÇTİ

5 uzmanla başladığımız süreçte bugün 74 uzmanla 45 ülkeden 12 bin kullanıcıya toplamda 25 bin seans satışı yaparak 3 milyon TL’lik işlem hacmini aştık. 10 kişilik profesyonel ekibimizle süreci hızlı bir şekilde yürütüyoruz. Gelecek 5 yıldaki hedefimiz, Türkiye’de büyüyen mental sağlık pazarının lideri olmak, ikincisi ise globale açılmak.

Önümüzdeki yaz çıkaracağımız yeni web sitesi ve uygulamayla psikolojik desteğin geleneksel tüm yöntemlerini dijitalde de uygulamayı hedefliyoruz. Hayalim, herkesin bir dişçisi, avukatı ya da aile hekimi olduğu gibi yerleşik bir psikoloğunun olduğu, psikolojik desteğin lüks değil çok temel bir ihtiyaç olduğuna ikna olmuş bir toplum ve dünya yaratmak. Çünkü beden sağlığınızın yüzde 80’i ruh sağlığınızın nasıl olduğuna bağlı olarak değişiyor.”

Şirket: Destek Her Yerde Bilişim
Marka: Evimdeki Psikolog
Girişimci: Aynur İlhan
Kuruluş: 2018
Sektör: Sağlık teknolojileri
Faaliyet alanı: Online psikolojik destek
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Yok

HEDEF AYDA 1.000 RANDEVU

1,5 yılda 9 bin kullanıcıya ulaştıklarını söyleyen Melo App’in kurucusu Melis Bilgili Baki, Tahran’la birlikte 16 şehirde hizmet verdiklerini belirtiyor. Girişimci, “5 yılda MENA bölgesinin akla ilk gelen dijital güzellik uygulaması olmayı hedefliyoruz” diyor.

Melo App, dijital güzellik asistanı. Güzellik ve kişisel bakım hizmetlerini bulunduğu konumda almak isteyenlerle şehrin bu alandaki en yetenekli profesyonellerini buluşturarak kolay randevu alınmasını sağlıyor. Kozmetik markalarının deneme veya orijinal boy ürünlerini randevularda hediye ederek “yeni ürünlerin” deneyimlenmesini de sağlıyor.

Daha sonra da ürünleri deneyen müşterilerin yorumlarını ilgili şirketlere raporluyor. Girişimin kurucusu Melis Bilgili Baki, Türkiye’de güzellik ve bakım hizmetlerini müşterinin evinde almasını sağlayan ilk teknoloji girişimi olduklarını belirterek “Uygulamamız bir yemek siparişi vermek gibi hızlı randevu almanızı ve ödeme yapmanızı sağlıyor” diyor. Genç girişimci, şirketinin kuruluş hikayesini ve hedeflerini şöyle paylaşıyor:

MESLEĞİ DİJİTALE TAŞIDI

“Makyaj sanatçısıyım. Kurucu ortağım Çağdaş Emek yazılım mühendisi ve bu alanda 12 yıllık deneyime sahip. ‘Girişimci olmak’ istediğim ya da daha önce hayal ettiğim bir konu değildi. içinde olduğum binlerce ürün, müşteri, makyaj sanatçısı ve hatta firma yöneticisi, bu sektördeki büyük bir açığı görmemi sağladı.

Teknoloji bu kadar hayatımızın merkezindeyken ‘Neden mesleğimizi dijitale taşıyarak insanların güzellik ve kişisel bakım alanındaki ihtiyaçlarını online bir hizmetle karşılamıyoruz’ diye düşündüm. Fikre ve plana en az benim kadar inanan bir ekip kurdum ve çalışmaları ilerlettik.

SIFIR HARCAMA

Melo, ilk aklıma geldiğinde MAC Cosmetics’te bölge eğitim yöneticisi olarak çalışıyordum. Aynı zamanda Hacettepe Üniversitesi’nde işletme yüksek lisansı yapıyordum. Tamamen kendi birikimlerimle çıktığım yolda, ilk bir yıl hiç kimseden destek almadım. inanması zor ama 40 bin TL’yle istanbul’a taşındım. ilk bir yıl meloknow.com’un yazılımını tamamladık.

Sıfır reklam harcamasıyla bünyemize 100’e yakın yetenekli profesyoneli ve 1.000’e yakın müşteriyi almayı başardık. Site yayınlandıktan sonraki ilk ay ilk satışımızı yaptık, çark dönmeye başladı ve pandemi başladı. Güzellik işletmelerinin faaliyetleri durdurulunca Melo App’in geliştirmesini hızlandırdık. Bu süreçte Alesta Yatırım’dan ilk tohum yatırımı aldık.

PANDEMİYLE BÜYÜDÜ

Pandemiyle kişisel bakım ve evde sunulan hizmetler lüks olmaktan çıkıp ihtiyaç haline geldi. Kalabalık ortama girmek istemediği için salonlara gitmeye çekinenler, bu hizmetleri kendi hijyen ortamında almayı tercih etti. Sistemimizde İstanbul, Ankara başta olmak üzere toplam 15 şehirde ve yurt dışında Tahran’da 1.000’den fazla kuaför ve güzellik uzmanıyla 9 bin kullanıcı bulunuyor.

Son 6 ayda aylık büyümemiz yüzde 105’in üstüne çıktı. Geçen yıl ayda 10 randevuyla başlayan serüvenimiz bugün aylık bazda 150 randevuyu geçti. 2022’de yurt içinde 30 şehirde ayda 1.000 randevuya ulaşmak ve hizmet ulaştırma süresini 15 dakikaya indirmek istiyoruz. 3 yıl sonra Tahran ve Bakü pazarına tamamen girmiş olacağız. 5 yıllık hedefimiz MENA bölgesinde güzellik denince ilk akla gelen uygulama olmak.”

Şirket & Marka: Melo App
Girişimciler: Melis Bilgili Baki, Çağdaş Emek
Kuruluş: Temmuz 2019
Sektör: Güzellik, mobil uygulama
Faaliyet alanı: Bilgi teknolojileri, reklam
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

“AMERİKA’DA ŞİRKET KURACAĞIZ”

Bu yıl Amerika’da kuracakları şirketle farklı coğrafyalara açılmayı hedeflediklerini söyleyen Bren’in kurucusu Çınar Laloğlu, “En büyük hayalimiz, geliştirdiğimiz ürünlerin dünyanın farklı yerlerinde kullanılmasını sağlamak” diyor. Alesta Yatmm’dan yatırım alan Bren, endüstriyel nesnelerin interneti alanında faaliyet gösteriyor.

Sanayideki kritik ekipmanları kendi enerjisini üreten akıllı sensör teknolojileriyle akıllandırarak şirketlere yüzde 15’e kadar enerji, bakım ve zaman tasarrufu sağlıyor.

Start up’ın kurucusu Çınar Laloğlu, yapay zeka tabanlı yazılım çözümlerinin özellikle üretimde buhar teknolojisini kullanan petrol, gaz, ilaç, kimya, gıda, ağaç entegre, enerji santralleri ve tekstil fabrikalarında kullanıldığını belirtiyor. Bu yıl içinde Amerika’da şirket kurmaya hazırlanan Laloğlu, yurt dışında global marka olmayı hedeflediklerini ifade ederek girişimini şöyle anlatıyor:

NANOJENERATÖR TEKNOLOJİSİ

“Herkes gibi ben de cep telefonunun yoğun kullanımından dolayı şarj problemi yaşıyordum. Bununla ilgili araştırmalardan sonra nanojeneratör teknolojilerini kullanarak akıllı telefonlarımızı şarj edecek bir enerji üretici üzerinde çalıştım.

İnsan vücut sıcaklığını ve günlük hareketlerini elektrik enerjisine çeviren bir modül geliştirdim. İTÜ Çekirdek 2018 girişimleri arasında final girişimi arasında yer aldı. insanların, tasarladığım ürünü görme arzusu beni girişimciliğe yönlendirdi.

Başlangıç oldukça zorlu bir süreçti. Daha farklı bir yapı üzerinde çalışarak bugünkü sürece geldim ve Polonya’dan aldığımız hibeyle ilk prototiplerimizi yaptım. ilk faturayı kestikten sonra Alesta’dan ve melek yatırımcı Salih Gürkan Üyümez’den aldığım tohum öncesi yatırım büyüme sürecini çok hızlandırdı.

DÖNÜM NOKTASI

Start up’lar ilk fatura ve aldıkları ilk yatırım için gösterdikleri fedakarlıkları kolay unutmaz. Bizim dönüm noktamız da aslında ölçeklenebilir bir ürünü, ürün-pazar uyumunu iyice inceleyerek, doğru müşterilere doğru iş modeliyle sunmak oldu. Bunun üzerine doğru zamanda ve doğru yatırımcıyla bir araya gelmemiz de önemliydi.

Yapay zeka tabanlı endüstriyel IoT teknolojimizi Türkiye’nin tüm geleneksel sanayi altyapısına tanıtarak kendi enerjisini üretebilen akıllı sensörlerimizi en büyük kurumsal şirketlere demolar yaparak gösterdik. Bu şirketlerin ürünlerimizin üretimlerine katkı sağladıklarını görmesi, 8 ayda ekibimizin 3 kat, ciromuzunsa 7 kat büyümesini sağladı. Sonuçta müşteri deneyimlerini doğru anlamak ve bunları iyi yönetmek bizi başarıya götürdü.

YENİ TUR

Kısa zamanda müşteri sayımız 19’a yükseldi. Endüstriyel IoT ve ileri teknoloji alanlarında yeni ürünlerimiz ve mevcut ürünlerin daha iyisini yaparak global pazarda marka olmak istiyoruz. 2022’deki yatırım turumuz dönüm noktamız olacak. Nanojeneratör teknolojilerini daha farklı alanlarda uygulamaya ve bunu her zamanki gibi fayda-maliyet oranı yüksek ve müşterilere önemli katkılar sağlayacak şekilde planlamaya devam edeceğiz.

Globalde bu yıl Amerika’da kurulacak şirketimizle farklı coğrafyalarda da hedeflerimize daha hızlı şekilde ulaşacağız. Ürünlerimizin dünyanın çeşitli yerlerinde kullanıldığını ve bu markanın da Türkiye’den çıktığını görmek ekip olarak en büyük hayalimiz.”

Şirket: Bren İleri Teknoloji Enerji
Girişimci: Çınar Laloğlu
Marka: Bren
Kuruluş: Eylül 2018
Sektör: Endüstriyel nesnelerin interneti
Faaliyet alanı: Enerji, endüstriyel IoT
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

“PANDEMİYLE BÜYÜME HIZLANDI

Türkiye’de rakiplerinin olmadığını belirten NeSatilir.com Kurucu Ortağı Yiğit Tuna, pandemiyle kullanıcı sayısının katlandığını söylüyor. Tuna, “Pandemi öncesine göre kullanıcı sayısında yüzde 700 büyüme gerçekleştirdik” diye konuşuyor.

NeSatilir.com, pazaryerleri için analitik araçlar geliştiren bir yazılım şirketi. Pazaryeri satıcılarının farklı mağazaları tek panelden takip ederek ürün yükleme, otomatik stok, fiyatlama, sipariş ve e-fatura yönetimi yapabilmesini sağlıyor.

Girişimin kurucu ortağı Yiğit Tuna, amaçlarının e-ticarette tüm sürece satıcı gözüyle bakarak “Ne olsaydı daha iyi satış yapabilirdik” sorusuna verilen yanıta yönelik yazılımlar geliştirmek olduğunu belirtiyor. Aylık tekil ziyaretçilerinin 130 bin bandında olduğunu belirten Tuna, “Pandemi öncesi döneme göre kullanıcı sayımız yüzde 700 arttı” diyor. Tuna, ortakları Can Yazıcı ve Doğukan Çalışkan’la kurduğu girişimini şöyle anlatıyor:

EKİP LİDERİ

“Lisans eğitimimi Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde, yüksek lisansımı ise Ingiltere Middlesex University’de tamamladım. Uzun yıllar EPM danışmanlığı, CPM analizi ve kurumsal e-ticaret danışmanlığı alanlarında çalıştım. Amazon, n11, Hepsiburada, Trendyol, Gittigidiyor, Aliexpress için analiz, entegrasyon ve otomasyon yazılımları geliştirdim.

Yıllar içinde yazılımı geliştirmenin yanında, e-ticaret satıcılarına analizlerin önemini aktarmamız gerekti ve altyapımızı güçlendirerek bugünkü yapıyı ortaya çıkardık. 2018 yılında da sektördeki birikimlerin sonucu olarak girişimimiz doğdu. Halen şirketin ekip lideri olarak çalışmaya devam ediyorum.

TEK PLATFORMA BAĞLI DEĞİL

Türkiye’de yaptıklarımızı tümüyle yapan bir rakibimiz yok. Yurt dışında ise rakipler genellikle tek bir platform bazlı çalışıyor. Örneğin Amazon yazılımlarının pazar liderleri diyebileceğimiz Helium10 ve JungleScout, sadece Amazon’da; ETSY yazılımlarından e-Rank ve Marmalead ise sadece ETSY üzerinde çalışıyor.

Biz ise hiçbir zaman tek bir platforma ve bakış açısına bağlı kalmak istemedik. Diğer yazılımlardan bizi farklı kılan en büyük özelliğimiz, yazılımın yanında aynı zamanda pazaryeri satıcısı olmamız. Amacımız, tüm sürece bir satıcı gözüyle bakarak ‘Ne olsaydı daha iyi satış yapabilirdik’ sorusuna verilen cevaba yönelik yazılımlar geliştirmek. Bu süreçte kendi deneyimimizi satıcılardan gelen geri bildirimlerle birleştirerek ilerlemek büyük avantaj sağlıyor.

2 BİN ABONE

2 bin abone, 6 binden fazla ücretsiz entegrasyon kullanıcısı, 30 bin üyeli interaktif Facebook grubu, 100 bin ücretsiz kullanıcı ve 63 binden fazla abonesi olan YouTube kanalıyla hizmet veriyoruz. Aylık tekil ziyaretçi sayımız 130 bin bandında. Ziyaret sayısında pandemi öncesine göre yüzde 400’e yakın büyüme kaydettik. 2020’deki olağanüstü koşullar sebebiyle, online alışveriş ve online satışa talep çok hızlı arttı.

Bu büyümenin yansıması ise kullanıcı sayımızdaki yüzde 700’lük artış oldu. Bu yıl başta Amazon ve ETSY olmak üzere, yurt dışı platformlar için yaptığımız geliştirmeleri hızlandırdık. Hedefimiz, 2021 sonunda aylık ciromuzun yüzde 5’inin yurt dışındaki satıcılardan gelmesi. 5 yıl sonra bu oranın yüzde 50’nin üzerine çıkmasını hedefliyoruz.”

Marka & Şirket: NeSatilir.com
Girişimciler: Yiğit Tuna, Can Yazıcı, Doğukan Çalışkan
Kuruluş: 2018
Sektör: E-ticaret
Faaliyet alanı: Pazar yeri analitik araçlar geliştiricisi
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Yok

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.