Hızlı Start Up


PROJE 1

“HEDEF TÜRKİYE’DE YERELLEŞMEK”
İlk yatırımı eşraftan alan Bitransfer, 1 yılda 13 binden fazla yolcu taşıdı. Havalimanından transfer kullanımının Avrupa’nın gerisinde olduğunu belirten şirketin kurucu ortağı Oğuz Çoban, pazarın büyüme potansiyelinin yüksek olduğunu söylüyor.

Oğuz Çoban, Yavuz Küçük, Emre Ustaoğlu

Oğuz Çoban, Yavuz Küçük, Emre Ustaoğlu

Bitransfer, turizm sektöründe turistlerin havalimanından transferi konusunda hizmet veren bir start up. Rakiplerinden farkı ‘transfer’ hizmetini online pazara dönüştürmesi. Bu sayede kullanıcılar ile transfer hizmeti veren şirketleri bir araya getirebiliyor. 1,5 yıl önce kurulmasına ve turizm sektöründe yaşanan küçülmeye rağmen hızlı gelişim göstermesi dikkat çekici.

12 il, 256 nokta ve 2 bin 550’den fazla güzergahta hizmet veren Bitransfer, 800’e yakın araçla hizmet veriyor. Bugüne kadar 13 binin üzerinde yolcuyu taşıdıklarını ve bir önceki yıla göre yüzde 400 büyüdüklerini söyleyen girişimin kurucu ortağı Oğuz Çoban, 3 bin 200 bireysel, 27’i de kurumsal kullanıcılarının olduğunu söylüyor. “Çok cüzi bir yatırımla bu seviyelere geldik” diyen Çoban, gelişim süreçlerini şöyle anlatıyor:

İNANAN KİŞİLER DESTEKLEDİ
“Turizm sektöründe transfer dikeyinde online bir platforma ihtiyaç vardı. Bazı şirketler, bu tür girişimlerde bulunmuş ancak gerekli iş gücü ve stratejiyle hayata geçirebilen olmamıştı. Biz de turizm, iş geliştirme ve pazarlama alanındaki tecrübelerimizle kullanıcılar ve şirketler adına oluşan ihtiyacı en iyi şekilde karşılayacak şekilde girişimimizi kurguladık. İş fikrimizi geliştirirken işe çevremizden tanıdığımız, bize inanan kişilere hayalimizi anlatmakla başladık. Start up dünyasında FFF (Friend Family and Fools) yatırım modeli olarak adlandırılan ‘eşrafımızdan’ yatırım aldık ve 2016’nın başında platformumuzu hayata geçirdik.

PLANLI TRANSFER
Planlı transfer yolculukları gerçekleştirmemizle sektörde farklılaşıyoruz. Toplam 12 il, 256 nokta ve 2 bin 550’den fazla güzergahta 800’den fazla kayıtlı araçla güvenli ulaşım hizmeti sunuyoruz. Bugüne kadar 13 binin üzerinde kişiyi taşıdık ve hiç şikayet almadık. Amacımız Türkiye’de çok uluslu şirketlerin verdiği bu işi yerelleştirmek ve herkesin faydalanabileceği bir seviyeye getirmek. İlk 5 yılda işimizi tüm Türkiye’de yerelleştirme hedefindeyiz. Transfer hizmeti denilince insanların aklına gelen korkuları da yenmek istiyoruz. En önemli hedefimiz, transfer hizmetini herkesin ulaşabileceği hale getirmek.

Planlarımız arasında, tüm Türkiye’ye yayılmak ardından da Orta Doğu ve Balkanlar’a açılmak bulunuyor. 5 yıl içinde Orta Doğu’da ve Balkanlar’da olmamız gerektiğini düşünüyoruz.

PENETRASYON AVRUPA’NIN ALTINDA
Stratejimiz kaliteli, erişilebilir transfer hizmetini bu hizmetin bilinmediği yerlere ulaştırarak güçlü yerel ortaklarla büyümek. Bu sayede büyümemizi hızlandırmayı hedefliyoruz. Ayrıca Avrupa’da havalimanından transfer kullanım oranı yüzde 55’in üzerindeyken Türkiye’de havalimanına inen yolcu sayısında transfer kullanım penetrasyonu yüzde 1,5 seviyesinde. Bu noktada önümüzdeki yıllarda Türkiye’de transfer pazarının büyümesi kaçınılmaz gözüküyor. Transfer hizmetinin her segmente uygun hale gelmesini ve planlanmış seyahatler için herkes tarafından kullanılabilir olmasını hedefliyoruz. Hedefimiz, Türkiye’de kaliteli transfer hizmetinin ‘ulaşılamaz’ olduğu algısını kırmak.

Şirket adı: Bitransfer
Girişimciler: Oğuz Çoban, Yavuz Küçük, Emre Ustaoğlu
Marka: Bitransfer
Kuruluş tarihi: Mart 2016
Sektörü: Turizm
Faaliyet alanı: Taşımacılık
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var

PROJE 2

“İŞ DEPRESYONUNU AZALTIYORUZ”
Takipçilerine sağlıklı yaşama yönelik içerikler sunan Uplifers, 2’nci tur yatırıma hazırlanıyor. Wellness ürünlerinin satışını da yapan girişimin kurucusu Eda Günay, “Kurumsal çalışanlarda artan depresyonu biraz olsun azaltmak istiyoruz” diyor.

Uplifers, sağlıklı yaşam odaklı bir dijital medya kanalı. Psikolojiden kişisel gelişime, spordan diyete kadar hazırladığı içerikleri ücretsiz olarak takipçileriyle paylaşıyor. 4,5 yıl önce Eda Günay tarafından kurulan dijital medya kanalının hedef kitlesi, 25-45 yaş arası, eğitimli ve çoğunlukla kurumsal şirketlerde çalışan kişiler. “Aylık 500 bin ziyaretçiyle 3 milyon sayfa gösterimine ulaşıyoruz” diyen Günay, amacının çalışanlarda artan depresyonu biraz olsun azaltmak ve sağlıklı yaşam için insanlara yol göstermek olduğunu söylüyor.

Bugüne kadar Galata Business Angels ve Arya Kadın Yatırım Platformu’ndan yatırım alan Uplifers, 2’nci tur yatırıma hazırlanıyor. Günay, Nevzat Aydın, Fırat İşbecer ve Ahu Serter’in yatırım yaptığı iş modelini şöyle anlatıyor:

“FRANSA’DAN TÜRKİYE’YE DÖNDÜM”
“Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni bitirdikten sonra akademik kariyer yapmayı hedefliyordum. Fransa’ya Ecole Normale Superieure’e özel başarı bursuyla yüksek lisans yapmak için gittim. Ancak bu dönemde yaşadığım sağlık sorunları hayata bakış açımı değiştirdi ve master sonrasında Türkiye’ye döndüm. Fransızca ve İngilizce okuduğum sağlık, psikoloji ve popüler bilim alanlarında Türkçe içerik bulamıyordum ve bu noktada kafamda iş fikrim oluştu.

Master sonrası çalışmaya başladığım TV kanalından ayrılıp kurumsal çalışanlarda artan depresyonu bir nebze olsa engellemek ve insanlara yol göstermek amacıyla ücretsiz bir yaşam tarzı içerik platformu olan Uplifers’ı kurdum.

“NİŞ YAZILAR”
Uplifers benim için var olması gereken bir siteydi, fakat işin ticari boyutunu yeterince bilmiyordum. Sektörden birçok duayenin fikrini aldım. Ancak kimse bu kadar yıpratıcı bir işe girmemi desteklemedi. Bense idealimin peşinden gittim. Sağlıklı yaşam tarzının bir trend haline gelmesi için zihnimde canlandırdığım belli başlı konularda uzman kişileri bir araya getirip yayının ana hatlarını oluşturdum.

Çok tık alan ancak ucuz içeriklere sahip bir site olmak yerine, niş ve uzman yazarların yer aldığı kaliteli içerik peşinde koşan eğitimli kişilerle yayın yapmayı hedefledim. 3 yıl boyunca tek bir editörle çalıştıktan sonra aldığımız yatırım sonrası ekibi büyüttüm. Bugün 5 tam kadrolu, 5 yarı zamanlı ve 100 uzman yazardan oluşan bir ekibimiz var.

WELLNESS MARKET
Çok sadık okuyucularımız bulunuyor. Her geçen gün artan takipçi kitlemiz, ihtiyaçlarımızı hep artırdı. Farkına varmadan işin potansiyelini, gelirini ve hacmini artırdık. İçerik platformuna eklediğimiz alışveriş ile uluslararası yayına başlamak üzere İngilizce sitemizi açtık. Sağlıklı yaşam ürünlerinin sergilendiği ve alışveriş sayfalarına yönlendirdiğimiz Shop Up kategorimizde, Türkiye’nin önde gelen wellness marketini açtık. Uplifers’a yeni modüller eklemeye devam edeceğiz.

Amacımız, Türkiye’de wellness alanında faaliyet gösteren her şirketin ve profesyonelin sesini duyurmasını sağlamak. Bu vesileyle daha geniş kitlelerin sağlıklı yaşam alanında bilinçlenmesine ön ayak olmak istiyoruz. Uzun vadede hedefimiz, Türkiye’de elde ettiğimiz başarıyı yurt dışında da elde ederek dünya markası haline gelmek.”

Şirket adı: Lea Medya
Girişimci: Eda Günay
Marka: Uplifers
Kuruluş tarihi: Nisan 2013
Sektörü: Sağlıklı yaşam-medya
Faaliyet alanı: Sağlıklı yaşam dikeyinde dijital yayıncılık
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

PROJE 3

“BÜYÜMEMİZİ HIZLANDIRACAĞIZ”
Yabancı çalışanlara görev yaptıkları şehirlerde otel konforunda ev yaşamı sunan Blueground, büyümesini daha da hızlandırmak istiyor. Ortaklardan Kurtuluş Korkmaz, “Her yıl ciromuzu ve daire sayımızı 3 katına çıkarmayı hedefliyoruz” diyor.

Blueground, bir ay ve daha uzun süreli konaklamalar için otel konforunda ev yaşamı sunan ve kurulduğu yıldan beri her yıl 3 kat büyüyen yeni nesil bir konaklama şirketi.

Yurt dışında göreve giden çalışanlar için paylaşım ekonomisi temelli konaklama servisi sunuyor. Yaptığı iş, şehirdeki gayrimenkulleri kiralayıp kurumsal müşterilerin taleplerine göre dönüştürüp misafirlerinin konaklaması için hazır hale getirmek. Böylece kurumsal şirketler, oteller, apartlar ya da aracılarla uğraşmak yerine Blueground’dan anahtar teslim daireler kiralayabiliyor.

4 yıl önce ilk kez Atina’da hayata geçen girişim, geçen yıl ilk yurt dışı açılımını İstanbul ve Dubai’ye yaptı. 3 şehirde 400 daireye ulaştıklarını söyleyen Blueground’ın kurucu ortağı ve Türkiye Ülke Yöneticisi Kurtuluş Korkmaz, iddialı büyüme planlarını şöyle anlatıyor:

FİKİR SEUL’DE DOĞDU
“Şirketimizin başlangıcı, benim ve ortağım Alex’in Seul’de Samsung genel merkezinde yönetim danışmanı olarak çalışırken ev bulma konusunda yaşadığımız sorunlara dayanıyor. Bu dönemde kiraladığım evlerin internet aboneliği için haftalarca bekledim, ev sahibinden ve servis sağlayıcılardan İngilizce servis alamadım.

Expat olarak çeşitli ülkelerde çalışırken de benzer problemler yaşamıştım. Kore’deyken iyice belirginleşen bu ihtiyacı gidermek için kolları sıvadık ve girişimimizi kurmaya karar verdik. Y Combinator’ın kurucusu Paul Graham’ın ünlü ‘Ölçeklenmeyen bir iş modelini ölçeklendirmenin yollarını arayın’ tavsiyesi iş fikrimizde önemli bir kilometre taşı oldu.

“3’ÜNCÜ TUR YATIRIM ALDIK”
Yaklaşık 40 bin Euro’luk yatırımla kurduğumuz ve başlarda önceki işlerimizle paralel yürüttüğümüz iş fikrimiz, kısa sürede tam zamanlı işimiz haline dönüştü. Şu ana kadar 3 tur yatırımla toplamda 74 milyon dolar yatırım aldık. Blueground yatırımcıları arasında Avrupalı ve Amerikalı yatırım fonları, Venture Friends ve Endeavor Catalyst Fund bulunuyor.

Felsefemiz ‘yaşayanlara evinde hissettiren’ sofistike ve konforlu yaşam alanları sunmak. Atina, Dubai ve İstanbul’un dört bir yanından kiraladığımız evleri, yabancıların taleplerine uygun şekilde 7/24 servis, şık dekorasyon ve kişiye özel hizmetle dönüştürüyoruz. En büyük farkımız sektörümüzde ilk oluşumuz. Hem emlak hem konaklama sektörlerine yeni bir yaklaşım sunuyoruz.

YURT DIŞI HEDEFİ
Ciromuzu son 12 ay içinde 3 katına çıkardık. Bugüne kadar 400’den fazla ev ile binden fazla misafir ağırladık. Operasyonlarımızın devam ettiği Atina, İstanbul ve Dubai pazarlarında büyümemizi daha da hızlandırmayı, her yıl hem ciromuzu hem daire sayımızı 3 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bu 3 pazar dışında, bu yaz sonunda yeni pazarlara da açılmayı planlıyoruz.

Şu an için en sıcak baktığımız lokasyon Amerika. 5 yıllık uzun dönemli planlarımız arasında ise Asya, Avrupa, Amerika ve Orta Doğu’daki ticaret merkezlerini kapsayan tüm şehirlere yayılmış bir büyüme var. Temel hedefimiz, dünyada kurumsal konaklama sektörünü yeniden tanımlamak, bu alanda global ve en büyük oyuncu olmak. Türkiye’deki büyümemizi ise önümüzdeki dönemde daha da hızlandıracağız.”

Şirket adı: Blueground
Girişimciler: Alexandros Chatzieleftheriou, Alexis Maragkos, Kurtuluş Korkmaz, Penny Papakonstantinou, Andreas Nezeritis
Marka: Blueground
Kuruluş tarihi: 2013
Sektörü: Emlak
Faaliyet alanı: Konaklama
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Yok

PROJE 4

“AKILLI EVDE ÖNCÜ OLACAĞIZ”
Enerji verimliliği sağlayarak ısınma ve soğutmada önemli tasarruf sağlayan Cosa, ihracata başlayacak. Ürettiği ürünler teknoloji marketlerinde satılan Cosa’nın kurucu ortağı Cem Gül, “Akıllı ev teknolojilerinde öncü olmak istiyoruz” diyor.

Cosa, dünyada akıllı termostat ve akıllı ev ürünleri sektöründe kendi alanındaki ilk şirketlerden biri. Türkiye’de ise bu alandaki nadir oyuncular arasında. Tüketicilere en büyük katkısı ise enerji verimliliği sağlayarak önemli ölçüde tasarruf sağlaması. Cosa sayesinde evinizin enerjisini cep telefonundan yönetip takip etmeniz mümkün.

Bu sayede ısınma ve soğutmada gereksiz enerji kullanımının önüne geçebiliyorsunuz. Yıldız Holding Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu’nun da melek yatırımcı olarak yer aldığı girişimin kurucu ortaklarından Emre Erkin, İTÜ Enerji Enstitüsü’nde araştırma görevlisi. Ortağı Cem Gül ise makinelerin iletişimi konusunda uzman. Cem Gül, fen lisesinden sıra arkadaşıyla kurduğu girişimini ve hedeflerini şöyle anlatıyor:

YÜKSEK FATURAYA ÇÖZÜM
“Kış aylarında artan doğalgaz ve elektrik faturaları aslında ülke olarak genel bir problemimiz. Benim evim merkeze çok uzak ve kendi evimde yaşadığım konforsuz ısınma ve yüksek doğalgaz faturası, ana fikrin oluşmasında çok büyük rol oynadı.

Fikrimizin olgunlaşma süresi ise 270 gece sürdü. Sonra Türkiye’nin ilk enerji temalı teknokentine başvurup kabul edildik ve TÜBİTAK’tan destek alarak çalışmaya başladık. Sonrasında Ülker Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu ve uluslararası yatırım şirketi Revo da başarımıza inanarak yatırımcı oldu. Böylece Türkiye’nin ilk ve tek yerli akıllı oda termostatı olan Cosa’nın üretimine başladık.

“İHRACATA BAŞLAYACAĞIZ”
Cosa, akıllı bir oda termostatından öte evinizin enerjisini cep telefonundan yönetip takip edebildiğiniz, sizi ve evinizi tanıyan, ileride farklı cihazlarınızı da yönetme altyapısı olan yeni nesil bir teknoloji. Gereksiz elektrik tüketimini önleyerek tüketiciye tasarruf sağlıyor. Yurt dışında ülkeden ülkeye değişen kontrol yöntemleri var. Türkiye’ye satılan ve uyumlu protokolü olan ürünler genel olarak mevcut termostatınızı duvardan söküp yerine kendi ürünlerini takmayı öneriyor. Cosa hem Türkiye hem benzer altyapıyı kullanan tüm ülkelerle uyumlu ve yakın zamanda Avrupa’daki altyapıyla da uyumlu olacak.

Şu an uyumlu olduğumuz İspanya, İtalya, Belçika, Kazakistan, İran ve Azerbaycan gibi bazı ülkelerde pilot çalışmalarımız başladı. Ürün testlerimizin tamamlanmasıyla birlikte ihracata başlamayı hedefliyoruz.

HEDEF E-BAY
Halihazırda kombi kitiyle doğalgaz tüketimini, klima kitiyle de elektrik tüketimini takip edebiliyoruz ve kullanıcılarımız için daha tasarruflu yöntemler geliştiriyoruz. Çok yakın zamanda elektrik tarafında daha da ileri gideceğiz. Hedefimiz, hem Türkiye’de hem dünyada akıllı ev teknolojileri alanında öncü şirket olmak. Ne kadar enerji tükettiğimizi bilirsek ne kadar enerjiye ihtiyacımız olduğunu da biliriz. Amacımız bu alanda hem doğal kaynaklarımızı doğru tüketmek hem hane içerisinde enerji tasarrufu ve konforu sağlamak.

Pek çok distribütör ve üreticiyle görüşmelere devam ediyoruz. Öncelikli ülkelerimiz olan İngiltere, İspanya, İtalya, Romanya ve Lübnan’da yerimizi almayı hedefliyoruz. Amazon ve e-bay de globalleşme sürecimizde bizim için önemli kanallardan…”

Şirket adı: Nuvia Akıllı Enerji Teknolojileri
Girişimciler: Cem Gül, Emre Erkin
Marka: Cosa
Kuruluş tarihi: 13.09.2013
Sektörü: Akıllı enerji teknolojileri
Faaliyet alanı: Enerji
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

PROJE 5

“100 MİLYON KULLANICI HEDEFLİYORUZ”
Ana akım medyaya alternatif getiren Storia, Al Fayed Ailesi’nden yatırım aldı. Storia’nın kurucusu ve CEO’su Röstem Hairedin, “2017 sonu için hedefimiz, Türkiye’de 15 milyon, globalde ise 100 milyon kullanıcıya ulaşmak” diyor.

ABD merkezli Storia, sosyal yayıncılık ve paylaşım platformu. 4 ülkede ve 4 dilde web ve mobil platformlarda yayın yapıyor. En önemli özelliği kullanıcılarına hikayelerini yazı, fotoğraf veya video ile paylaşma imkanı sunması.

Amacı ise birbirinden farklı görüşlerin, fikirlerin ve hikayelerin güvenli bir atmosfer içinde dile getirilmesini sağlayarak bilgi çeşitliliğini sağlamak. Daha önce Turkcell ve Sonera’da üst düzey kademelerde yöneticilik yapan Storia’nın kurucusu ve CEO’su Röstem Hairedin, takipçileri kutuplaşmalardan arındırıp oluşmuş önyargıları kırmak istediklerini söylüyor. Hairedin, Al Fayed Ailesi’nden yatırım aldığı girişimiyle ilgili şu bilgileri veriyor:

“ÇOK SESLİLİĞİ SAĞLIYORUZ”
“Storia’nın çıkışında ilk nokta, sosyal medyanın ‘echo chamber’ diye tabir edilen kısıtlayıcı ve çok sesliliği engelleyen yönüne efektif bir çözüm bulmaktı. Bugün sosyal bir mecrada da olsanız aslında kapalı bir çember içindesiniz.

Storia ise bu çemberi kırıyor. Farklı seslere ve hislere aynı platformda kendilerini duyurma olanağı sunuyor. Öte yandan ABD’de son seçimlerden sonra sıkça tartışılan ‘geleneksel medya’ konusu gündemde. Haberin aynılaşıp yavanlaştığı ve tarafsızlığın giderek kaybolduğu ana akım medya gruplarından ‘haber almak’ artık demode olarak görülüyor. Storia ise özgür ve çok sesli kimliğiyle bu duruma çözüm sunuyor ve her görüşün güvenli bir atmosfer içinde dile getirilmesini sağlıyor.

BÜYÜME STRATEJİSİ
Amacımız insanları eğlendirmek, bilgilendirmek ve düşüncelerini özgürce ifade etmeye teşvik etmek. Kendi ürettiğimiz editoryal içeriğe ek olarak üyelerimizin içeriklerinin de yer aldığı, geniş bir yelpazede en ilginç, eğlenceli ve bilgilendirici içerikleri farklı formatlarda kullanıcılarımıza sunuyoruz. Dolayısıyla kullanıcıların yarattıkları içerikler Storia’nın en büyük itici gücünü oluşturuyor. İnsanlar, Storia’yı paylaştıkları içeriğin gerçekten insanlara ulaştığı ve değer bulduğu bir yer olarak tanıyor ve mecra ile daha güçlü bir bağ kuruyor. Ses getiren yazılar yazan kullanıcılarımız daha çok yazdıkça, sitede daha fazla zaman geçiriyor ve bu sayede daha çok yeni kullanıcı geliyor.

“FAYED AİLESİ YATIRIM YAPTI”
Geçtiğimiz ay, 5,5 milyon dolarlık bir yatırım raundu kapadık. Yıl sonunda Seri A yatırımı almayı hedefliyoruz. Çekirdek yatırımımızı İngiltere’nin önde gelen ailelerinden, Harrods mağazalarının eski sahibi Al-Fayed ailesinden aldık. Storia’nın global çapta bir iş fikri olması ve yayıncılığın kurallarını yeniden yazma iddiası ailenin ilgisini çekti.

Mobil odaklı bir multimedya paylaşım platformu olması da ailenin yatırım noktasında dikkatini çeken yönlerimizden oldu. En büyük hedefimiz herkese, her hisse hitap eden multimedya içeriklerinin yer aldığı, dünyanın en büyük sosyal içerik ve yayın platformu olmak. Mayıs ayında Türkiye’de 3 milyon tekil ziyaretçi ve 10 milyon sayfa görüntülenmesine ulaştık. 2017 sonu için hedefimiz, Türkiye’de 15 milyon, globalde ise 100 milyon kullanıcıya ulaşmak.”

Şirket adı: Storia
Girişimci: Röstem Hairedin
Marka: Storia
Kuruluş tarihi: 2015
Sektörü: İnternet, sosyal medya
Faaliyet alanı: Dijital içerik
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Var

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.