“Hedefte Müşteri Bulma Fikri Var”


Microsoft müşterilerinin ihtiyaç duyduğu teknoloji odaklı inovatif çözümlere sahip olan BizSpark Plus üyeleri, geçtiğimiz günlerde düzenlenen Microsoft Start Up Demo Day’de sahneye çıkma fırsatı buldu.

Behice Funda

Behice Funda

Microsoft, 5 yaşından küçük teknoloji girişimlerini BizSpark Plus programı ile 2 yıl boyunca 120 bin dolarlık Azure bulut servisleri, ücretsiz tüm yazılım geliştirme ürünleriyle destekliyor. Microsoft’un genç teknoloji girişimlerine sunduğu destekler bununla da sınırlı değil. Özellikle iş geliştirme ve teknik mentorluklarla girişimleri birebir takip eden şirket, belli olgunluğa ulaşan girişimleri ise kendi müşterileriyle bir araya getiriyor. Microsoft müşterilerinin ihtiyaç duyduğu teknoloji odaklı inovatif çözümlere sahip olan BizSpark Plus üyeleri, geçtiğimiz günlerde düzenlenen Microsoft Start Up Demo Day’de sahneye çıkma fırsatı buldu. Microsoft’un ilk kez düzenlediği Start Up Demo Day’le ilgili detayları, bu projenin fikir sahibi olan Microsoft Türkiye Yazılım Teknolojileri Ekosistem Direktörü Behice Funda anlattı:

İŞ GELİŞTİRME DESTEĞİ
“Microsoft olarak bizim en güçlü olduğumuz alanlardan biri müşteri ekosistemimiz. Kurumsal müşteri ağındaki gücümüz ve yaygınlığımız çok büyük. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını, hangi çözümleri aradıklarını, satın alma ve karar verme döngülerini iyi biliyor ve birçok alanda birlikte hareket ediyoruz. Girişimcilerin iş geliştirmelerine de destek olabilmek amacıyla ‘Demo Day’ gerçekleştirme fikri aklımıza geldi. Genellikle girişimci ekosisteminde Demo Day denilince akla girişimlerin yatırım almayı hedefledikleri etkinlikler gelir. Microsoft’un Demo Day’inde ise hedefte yatırım değil, müşteri bulma fikri var. Dolayısıyla girişimciler, doğrudan hedefledikleri müşterilere satış sunumu yapıyor. 5 dakikalık sunumlarla kendi ürünlerini anlatırken sunumlar sonrasında kendilerine ait stantlarda da müşterilerle birebir toplantılar yapabiliyorlar.”

“35 TOPLANTI YAPILDI”

ÇÖZÜM ARAYIŞI
Kurumlar artık her çözümü kendileri üretmek ya da tek bir kaynaktan almak yerine, teknolojiyi iyi kullanan ve kendi sistemleriyle hızla uyumlanacak çözümleri alıp entegre etmeyi tercih ediyor. Örneğin bankalar, KOBİ müşterilerine sunabilecekleri kolay ve hızlı çözümleri portföylerine eklemek istiyor.

İŞ BİRLİĞİ NEDENİ
Bize sıklıkla bu alanlardaki çözüm arayışları için danışıyorlar. Desteklediğimiz girişimlerden ya da bağımsız yazılım evlerinden bu çözümleri alabilmek için bizimle iş birliği yapıyorlar.

YATIRIMCI AĞLARI DA İLGİLİ
Demo Day’e yoğun bir müşteri ilgisi vardı. 13 girişimcimizi, 18 müşterimizle karşı karşıya getirdik. Yatırımcı ağlarının temsilcileri de ilgi gösterdi. 35 girişimci-müşteri toplantısı gerçekleşti.

10 start up’ın fark yaratan çözümleri
Microsoft’un ilk kez düzenlediği Start Up Demo Day’e katılan start up’lar sundukları farklı çözümlerle büyük ilgi gördü.

Yubi: Chatbot teknolojisini kullanarak markaların müşterilere yanıt vermesini sağlayan bir robot yazılım. Web sitelerindeki online chat programlarının arkasında insan yerine robot yazılımların konuşmasını sağlıyor.

Bunsar: Online alışverişte önemli bir sorunu çözüyor. Görüntü işleme teknolojisini kullanarak bir resimde gördüğünüz her türlü kıyafeti ve benzerlerini online alışveriş sitelerinden sizin için buluyor.

Peoplise: Kurumların işe alım süreçlerinde önemli bir zaman alan, yüz yüze görüşmelerin büyük bir kısmını video üzerinden gerçekleştirerek İK süreçlerini dijital ortama taşıyor.

Artiwise: Textwise, bulut tabanlı, kendi kendine öğrenen ve NLP destekli metin analitik platformu. Veri analistleri ve uygulama geliştiricileri, makine öğrenimi bilgisi olmadan sosyal medya üzerindeki bilgileri modelleyebiliyor.

Evreka Core: Atık toplama sistemlerini akıllı yapan, hem maliyetler hem karbon emisyonu açısından yüzde 55’e kadar iyileştirme sağlayan bir çözüm.

IPTV: Ekonomik, kolay, hızlı, etkileşimli yayın ve internet televizyonu olan IPTV ICMS, internet kullanıcılarına çok hızlı ve ekonomik bir şekilde yayın sağlıyor.

Kuartis: Lisanslı spor yayınları ve filmler gibi canlı ve isteğe bağlı içeriğin telif hakkı ihlallerini izleyen ve bunları tespit eden proaktif bir çözüm.

Poi: Müşterilerin ihtiyaçlarını analiz edebilen bir IOT çözümü. Alışveriş merkezleri ve havaalanları gibi büyük karmaşık alanlarda kapı içi navigasyon sağlayabiliyor.

Segmentify: SaaS modeliyle akıllı ürün önerileri sağlayan çözüm. IT iş gücü olmaksızın kişiselleştirme kampanyaları da sunuyor.

Urbanstat: Karmaşık ve düzensiz veriyi bütünleştirilmiş ve kesin bilgiye çeviren bir araç. Sigorta şirketlerine yardımcı olabilecek bu çözüm lokasyon bazlı çalışarak risk yönetimini kolaylaştırabiliyor.

Start up’ların öne çıkan ortak özellikleri

Bulut teknolojileri ve yeni nesil teknolojileri kullanan çözümler üretiyorlar.

Çözümleri birden fazla yatay ve dikey sektörde uygulanabiliyor.

Çözümleri yüzde 100 hazır ve hemen uygulanabilir durumda.

Müşteri taleplerini karşılayabilecek satış ve teknik ekipleri yeterli.

Çözümünü daha önce 1’den fazla müşteride uygulamış, referansı olanlar.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.