Aslında önü açık, uluslararası bir kariyeri vardı. Ancak o, çılgın hayallerinin peşinde koşup start up dünyasına adım attı. Faladdin’in kurucusu Sertaç Taşdelen, “Faladdin, 10 milyondan fazla kullanıcının mobil cihazlarında bulunuyor. Her gün milyonlarca fal bakıyoruz” diyor.
Nil DUMANSIZOĞLU [email protected]
Mobil aplikasyonlar arasında son yıllarda en popüler kategorilerden biri, kahve falı girişimleri. AppStore ve Google Play mağazalarında şu anda 50’ye yakın kahve falı uygulaması var. Faladdin, rekabetin yoğun olduğu bu pazara henüz bir yıl önce katıldı ve rakip uygulamaları geride bıraktı.
Bugün AppStore’da tüm uygulamalar arasında 21’inci, eğlence kategorisinde ise 1’inci sırada olan Faladdin’de her gün milyonlarca fal bakılıyor. Girişimini “sihirli teknoloji” olarak tanımlayan Sertaç Taşdelen, kurumsal hayatı bırakıp kendini girişimcilik dünyasının heyecanına bırakan bir isim.
Uygulamanın yakaladığı başarının nedenini “Teknoloji ile sihrin, yapay zeka ile gerçek falcıların birleşimi” olarak anlatan Taşdelen, uygulamanın İngilizcesinin yayınlandığını ve çok yakında hizmet verilen dillere Arapçanın da ekleneceğinin söylüyor.
Sertaç Taşdelen, yolculuğunu ve girişimcilere mobilde başarılı olma konusunda tavsiyelerini şöyle anlatıyor:
NASIL BAŞLADI?
“Benim girişimcilik hikayem 2011 yılına uzanıyor. O dönemde Singapur’da yaşıyordum ve E&Y’de çalışıyordum. Aslında çok başarılı ve önü açık bir kariyerim vardı. Ancak bu hayatın beni manevi olarak tatmin etmediğini fark ettim. Üretmenin, çılgın hayallerin ve değer yaratmanın aleviyle yanıp tutuşuyordum. Hayat, tam bir tesadüf sonucunda ortağım Kaya Diker ile yollarımı kesiştirdi. Kaya Bey’le kafa kafaya verdik ve annem Binnaz Hanım’ın kahve falı hobisinden yola çıkarak gerçek falcıların yazılı, sesli, görüntülü fal baktığı Binnaz uygulamasını hayata geçirdik.
10 MİLYON KULLANICI
2012 yılında Binnaz ekibiyle göz açıp kapayana kadar yüz binlerce kişiye hizmet verir hale geldik. Sonra da aynı ekiple 2017 Ocak’ta Faladdin’i kurduk. Faladdin, sihirli bir hikaye. Birbirine sırtını dayamış ortakların, canını dişine takmış, hedefi dünyaya açılmak olan doğaüstü bir ekibin hikayesi. Teknoloji ile sihrin harmanı, yapay zeka ile gerçek falcıların bileşeni olan sihirli bir teknoloji. Şu anda Faladdin,10 milyondan fazla kullanıcının mobil cihazlarında bulunuyor. Her gün milyonlarca fal bakıyoruz. Uygulamanın İngilizcesini yayına almış durumdayız. İngilizce uygulama 500 binden fazla indirildi. Bundan sonra önce Arapça, ardından İspanyolca yayına başlayacağız.”
Sertaç Taşdelen
MOBİLDE BAŞARIYA GİDEN 5 YOL
KENDİNİ TANI Başkasının hayatını yaşama, kendi hikayeni yaz çünkü hayat çok kısa! Ne istediğini iyi düşün!
HAYAL KUR Her şey bir hayalle başlıyor. Hayallerini küçük tutma.
HEDEF BELİRLE Büyük düşün ve ilk adımı at. Büyük hayalleri, ölçülebilir hedeflere böl.
ODAKLAN VE ÇALIŞ Çalış, çalış, çalış… Ama deliler gibi…
POZİTİF DÜŞÜN En zevkli kısmı bu. “Olmaz bu iş” diyenlere inat, moralini bozma. Pozitif olmaya, keyif almaya devam et.
“Global fayda sağlayacağız”
İLHAM NOKTASI Voscreen, Türkiye’den çıkıp dünyada adını duyurmayı başaran girişimlerden biri… Bugün dünyada 100’den fazla ülkede, 2,5 milyon kullanıcıya ulaştı. UPENN tarafından en iyi eğitim uygulaması dalında bronz ödülünü de alarak başarısını pekiştiren Voscreen, hayatın içinden videolarla İngilizce öğretiyor. Çocukların ana dillerini öğrenme süreçlerini model alarak oluşturulan girişimin kurucusu Deniz Dündar, ODTÜ mezunu bir dilbilimci.
YENİ ÖZELLİK Voscreen’de şu anda 21 dil seçeneği bulunuyor. Kullanıcıların yüzde 30’luk bir bölümü Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Güney Amerika ülkelerinden geliyor. Uygulamada, kullanıcılar şimdiye dek görme ve duyma üzerine öğrenim süreci yaşıyordu. Bundan sonra ise kullanıcıların öğrendiklerini uygulamaya dökebilecekleri yeni etkileşimli platformlar oluşturulacak.
5 YILLIK VİZYON Girişimin önümüzdeki dönemde odaklanacağı büyüme alanı ise Kuzey ve Güney Amerika olacak. 5 yıl sonra birkaç yüz milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefleyen girişimin ürün müdürü Cihat Büyük, şöyle konuşuyor:
“Voscreen’i, kullanıcıların sıklıkla ve keyifle ziyaret ettiği, faydalandığı bir platform olarak görmek istiyoruz. Sadece İngilizce dil öğrenme/ geliştirme platformu olmanın dışında global bir topluluk olmayı ve bu topluluğa farklı faydalar sağlayabilmeyi planlıyoruz.”
“BAKKALLARI REKABETE KAZANDIRIYORUZ”
KARŞILAŞTIRMA FIRSATI Bakkaldan, geleneksel bakkal kültürünü mobile taşıyan bir girişim. Kullanıcılar, uygulama içinde karşılaştırmalı olarak ürünleri inceleyebiliyor ve istedikleri mahalle bakkalından sipariş veriyor. Girişimin kurucuları İzzet Tavaşi, Cem Danon ve Güçlü Talu, “Ülke ekonomimizin belkemiği olan küçük esnafımıza destek olmak gibi bir sosyal sorumluluğu yerine getirmek niyetindeyiz” diyor. Girişimciler, her şeyden önce hayatı kolaylaştırmayı hedeflediklerini belirterek şöyle konuşuyor:
AYDA BİN SİPARİŞ “Bakkallarımızın sektörde rekabet edebildiği bir ortamı geri döndürmek bizim en büyük amaçlarımızdan biri. Gelişen dünyada müşterilerini farklı kanallara kaybeden bakkallarımızı, onlara çeşitli avantajlar sağlayarak tekrar rekabet edebilir hale getirmek istiyoruz. Yaklaşık 9 ay önce kurulduk ve şu anda ayda bin siparişe ulaştık. 2018 hedefimiz ayda 10 bin sipariş almak ve en az 5 markayla anlaşma sağlamak.
YATIRIM İHTİYACI VAR Şu anda İstanbul’un 30 ilçesinde faaliyet gösteriyoruz. Yıl sonunda tüm ilçelere ulaşmayı hedefliyoruz. Yıl sonu planlarımız arasında 2 şehirde daha hizmete girmek de var. Şu ana kadar özsermayemizle ilerledik ve bir süre daha böyle devam edebiliriz. Ancak büyümemizi istikrarlı bir şekilde sürdürebilmek ve hayallerimizi gerçekleştirmek için önümüzdeki dönemlerde ciddi yatırım ihtiyacımız olacak. 5 yıl sonra uygulamamızı sektörde lokomotif bir uygulama olarak görmek istiyoruz.”
0 yorum